Neuvokaahan,kiitos,että mitenkä menetellä... Mä ja mun mies ostettiin viime marraskuussa 11 viikon ikänen saksanpaimen. Kennelistä,ei mistään randomista. Sille luvattiin paperit parin kk sisällä,kasvattaja vaikutti rennolta ja pätevältä tyypiltä,lupas neuvoo missä hyvänsä asiassa. Anto meille ison pussin ruokaakin mukaan ja heitti "apinalle" heipat ku ihmetteli ooppelin takapenkillä,pyysi laittamaan sen kuulumisia ja yhteyksiä muutenkin. Mutta mutta, pentu täytti puoli vuotta - papereita ei näy eikä kuulu... Ei vastannu puhelimeen, vasta mun tekstiviestiin. Asiallisesti kysyin rekkareista ja kysyin onko meidän otettava yhteyttä kennelliittoon. Vastaus tuli pian,uhoa ja raivoomista että mä kai ihan uhkailin,ohhoh! KL ei vaivautunut puuttumaan,kun mun mies,jonka nimissä koira on,sinne soitti. Just... Taas yhteyttä kasvattajaan. Ei papereita, ku Niemiselle Jyväskylästä se pennun myi eikä Vartiaiselle Riihimäeltä,mun mies kun vaihto sukunimensä ja muutti tänä aikana. Nimet ja paikkakunnat muutin, mut pointti ja tilanne tasan sama. Viikko sitten kasvattaja meilas kilometrin mittasella selittelylitanialla lähettävänsä ne rekkarit,ja mitään ei tietenkään oo näkynyt... Mä oon lueskellu keskustelupalstoilta että emme oo ollenkaan ainoita keitä kyseinen kasvattaja kusettanu. Huumeratsiakin siihen kenneliin kai tehty? Tai tosi paksua provoo,suodattaen. Ja täydellisten suojelukoirien meriitit ainoostaan kasvattajan päiväunia,tärkeempää määrä kun laatu jne... Pentu on nyt 9kk, energinen ja jukopäinen mahtava koirapersoona,oivaltava höntti ja ilonen "äitin pikku kakara",paperit kuitenkin periaatekysymys. Että mitenkä pitäis toimia???? Neuvoja,kiitos!!!!!
Rekisteritodistus???
19
1963
Vastaukset
- Laura&Mary
Se jäi vielä lisäämättä,että toivon KH:n menneen lujasti kuralle siitä Shellin ylihintasesta kahvipaketista mikä me vitun idiootit mentiin sille vielä antamaan!!!!! :D
- Ne paperit aena
Soitelkaa kennelliittoon vaan. Jos on kasvattajasitoumuksen kirjoittaja KENNEL kasvattaja tai KL jäsen niin pitäisi liiton osata auttaa. Jos on paperittomien teettäjä niin sitten on vaikeaa ellette saa tietää vanhempien sukutietoja ja itse sitä kautta rekattua toki. Eli tiedätkö pennun vanhempien suku lähdet siitä liikkelle ja rekkaat itse.
Kyllä itse ainakin vaadin aina puhdas rotuisella nähdä suvut ja tulokset ennen ostoa. :D - Oppirahat kaikessa
Teittekö koiran myynnistä sopimuksen/kauppakirjan, missä on kauppasumma ja että koira myydään rekisteröitynä?
- Laura&Mary
Oppirahat,niinpä. Ovela manipuloiva akka tää kasvattaja. Kauppakirja ja muut paperit on just niinkin pitää. No,ens viikolla taas ja taas uutta meillä... Ja soittoo kennelliittoon,toivoen tällä kertaa vähän vähemmän tympeetä palvelua.
- 3+1
löytyykö pentusi tiedot koiranetistä? kai sillä joku virallinen nimi on?
http://jalostus.kennelliitto.fi/- Laura&Mary
On sillä se virallinen kennelnimi.Ell tod.oli pennun vanhempien nimet,mutta ainakaan Googlen kautta en oo löytänyt mitään. Kyseisen kennelin kotisivuilla ei ainakaan oo mitään mainintaa koko F-pentueesta. Pentu myytiin meille säälihinnalla,nynnyn luonteensa takia. Asiantuntija en ole,mutta logiikallakin vois päätellä että arvioitansa vois odotella ainakin siihen asti kun silmistä lähtee se pentusininen. Ei tuo maailman urhoollisin ole,eikä tarviikaan,mut ei sentään nynny,joskus kovapäinenkin ja hyvin määrätietonen. Ehkä meitä on kusetettu,vasta myöhemmin luin että sieltä saa rekkarinsa tosiaan tapella,kasvattaja uhoo ja pauhaa,valehtelee ja vehkeilee. Mary on meiän vanhemman saksanpaimenen kiusanhenki ja bestis,mulle kotikoira,lenkkikaveri,ei tarkotuksena mitään näyttelyitä tms.,mut periaatekysymys,paperikoiralle kuuluu rekkarit.Tsekkaan ton sun mainitteman sivun vaikka maanantaina,viikonloppuaan ei viittis pilata jos ja kun niitä papereita ei jostakin källistä syystä tulla saamaan...
- joobax
Mistä teitä vielä tänäpäivänä löytyy, jotka ostaa "rotukoiran" ilman papereita?
- Laura&Mary
Mistäs teitä,jotkaeilöydävälilyöntinäppäintä??? Puhdasrotunen se on,rekkarin pykimonen ei varmasti johdu siitä,että tossa olis jotaki puudelia seassa.Kauppakirja on ja eläinlääkärin todistus myös.
- kekkosen pojanpoika
Laura&Mary kirjoitti:
Mistäs teitä,jotkaeilöydävälilyöntinäppäintä??? Puhdasrotunen se on,rekkarin pykimonen ei varmasti johdu siitä,että tossa olis jotaki puudelia seassa.Kauppakirja on ja eläinlääkärin todistus myös.
Sillä on varmasti pystyjä kennelliittoon niin ei saa lunastettua nittä
- Laura&Mary
kekkosen pojanpoika kirjoitti:
Sillä on varmasti pystyjä kennelliittoon niin ei saa lunastettua nittä
Todennäkösesti siinä yx syy lisää.Muutamillakin kuulemma jääny jopa rahaa sisään sinne,ja siks eivät uskallakaan mekkaloida asiasta ku täällä S24-palstoilla.Ne vasta kusessa on,se narsistinen noita-akka ei taatusti anna periks,kaikissa puheissaan niin paljon ilmaa. Onnellista verotarkastusta ja konkurssia sille voisin toivottaa,karmaahan se vaan olis.
- joobax
Laura&Mary kirjoitti:
On se ny kumma jos 11 viikkoisella ei ole papereita mukana, kun ne tulee ihan sen 7 viikon ikäisenkin kanssa. Ylipäätään aika mutulla ootte uskaltanu ottaa piskin, kun ette ole edes vanhempia tarkastanut. Kai kävitte edes katsomassa emää? Mitä on pykimonen? Jos koiraa ei ole rekattu niin joko emä on pennutettu liian usein tai sit siinä on "puudelia" seassa.
- Laura&Mary
joobax kirjoitti:
On se ny kumma jos 11 viikkoisella ei ole papereita mukana, kun ne tulee ihan sen 7 viikon ikäisenkin kanssa. Ylipäätään aika mutulla ootte uskaltanu ottaa piskin, kun ette ole edes vanhempia tarkastanut. Kai kävitte edes katsomassa emää? Mitä on pykimonen? Jos koiraa ei ole rekattu niin joko emä on pennutettu liian usein tai sit siinä on "puudelia" seassa.
Pykimonen...Siis pykiminen,jumittaminen.Kijrotusvihre! :P Asia on kokolailla selvinny,siel on pentutehtailtu ja ilmesesti kennelliittoon paljostikin maksamatta...Tuskinpa saadaan rekkareita ikinä,mut ihan tähänkään ei asiaa jätetä.Täältä on tullu todella hyviä neuvoja ja kommentteja,oon paljosti viisaampi,vastaisuudessa.KIITOS!!!! :) Oltiin hirveen hätäsiä,äkkiä vaan "äiskän vaavi" autoon ja kotia.Oltiin kauan mietitty vanhemmalle koiruudelle kaveria,ja toi Mary tuli yhtäkkiä puun takaa.Heti oli fiilis et toi penikka on niiiiiin mun!Ja sama oli sielläpäin,Mary oli eka niistä 3sta pennusta ku tuli miehestään,leimas mun hupparin hevosenpaskasilla tassuillaan ja mä aivan myyty. :D Mun aikasempi oma koira(sekabokseri) nukku pois tammikuussa 2000,eikä sen jälkeen oo ollu samanmoista fiilistä omaan koiraan,ennen Marya.Toisaalta aattelen et paskat papereista,pentu on terve,niinkun vanhempansakin.Kattoo ens vkolla josko jotaki tapahtuis.Toisaalta taas ne rekkarit täytyis tapella,koska muitakin hyväuskosia hölmöjä tää kasvattaja narsisti paska vedättäny...Joutais OIKEESTI eläintenpitokieltoon.
- Laura&Mary
Laura&Mary kirjoitti:
Pykimonen...Siis pykiminen,jumittaminen.Kijrotusvihre! :P Asia on kokolailla selvinny,siel on pentutehtailtu ja ilmesesti kennelliittoon paljostikin maksamatta...Tuskinpa saadaan rekkareita ikinä,mut ihan tähänkään ei asiaa jätetä.Täältä on tullu todella hyviä neuvoja ja kommentteja,oon paljosti viisaampi,vastaisuudessa.KIITOS!!!! :) Oltiin hirveen hätäsiä,äkkiä vaan "äiskän vaavi" autoon ja kotia.Oltiin kauan mietitty vanhemmalle koiruudelle kaveria,ja toi Mary tuli yhtäkkiä puun takaa.Heti oli fiilis et toi penikka on niiiiiin mun!Ja sama oli sielläpäin,Mary oli eka niistä 3sta pennusta ku tuli miehestään,leimas mun hupparin hevosenpaskasilla tassuillaan ja mä aivan myyty. :D Mun aikasempi oma koira(sekabokseri) nukku pois tammikuussa 2000,eikä sen jälkeen oo ollu samanmoista fiilistä omaan koiraan,ennen Marya.Toisaalta aattelen et paskat papereista,pentu on terve,niinkun vanhempansakin.Kattoo ens vkolla josko jotaki tapahtuis.Toisaalta taas ne rekkarit täytyis tapella,koska muitakin hyväuskosia hölmöjä tää kasvattaja narsisti paska vedättäny...Joutais OIKEESTI eläintenpitokieltoon.
Mitä mun puhelin sanaleikkiny??? MIEHESTÄÄN,siis piti olla et MORJESTAAN...Aiheesta toiseen,Lumia 900 on hyvinkin yllättävä ylihintanen tämän tästä pykivä lelu,en suosittele... :P
- jotain mätää
Muista varmistaa seuraavat asiat pentua hankkiessasi:
Pentu on rekisteröity Suomen Kennelliiton rekisteriin
Pentueen vanhemmat ovat silmä- ja polvitarkastetut ja terveet, eivätkä silmätutkimukset ole yli vuoden vanhoja astutushetkellä.
Lisätietoa kohdasta Jalostus -> Jalostusohje
Myyjä laatii virallisen kauppakirjan Suomen Kennelliiton esitäytetyllä kaavakkeella
Myyjä kertoo pentueen suvussa esiintyvistä perinnöllisistä sairauksista
Myyjä esittää eläinlääkärintodistuksen pentutarkastuksesta (max viikon vanha)
Myyjä antaa mukaan pennun hoito-ohjeet ja mahdollisesti rekisteripaperit (riippuu mm. luovutusiästä). Koska nykyisen rekisteröintisäännön mukaisesti pentu täytyy olla sirutettu ennen rekisteröintiä, pentue rekisteröidään yleensä vasta pentujen täytettyä 7 viikkoa. Tällöin myyjä toimittaa rekisteripaperit pentujen ostajille luovutuksen jälkeen ilman erillistä korvausta. Pentueen rekisteröitävyyden voi tarkastaa Kennelliitosta ja uroksen omistajalta
On suositeltavaa, että ainakin toisella vanhemmista on näyttelytulos, mieluiten molemmilla
Kasvattaja esittelee aina pentueen emän ja yleensä myös muita koiriaan, varsinkin pennun sukulaisia.
ÄLÄ OSTA REKISTERÖIMÄTÖNTÄ PENTUA!
Rekisteröimätön koira katsotaan aina sekarotuiseksi, vaikka sen vanhemmat olisivatkin rekisteröityjä.
Rekisteröimättömän pennun taustassa on aina jotain hämärää (terveystarkastamattomat vanhemmat, liian tiheä pennutus, sekarotuinen pentue yms.).
Kasvattajalla on mahdollisuus rekisteröidä EJ-rekisteriin ne pennut, joita hän ei halua käytettävän jalostukseen.
Ostaessasi rekisteröimättömän pennun voit olla mukana tukemassa pentutehtailua tai Suomessakin ilmennyttä pentujen salakuljetusta
Eli jos kerran kennelliitto ei löydä pennun rekisteröintiä tiedoistaan on jotain mätää.Menkää eläinlääkärille ja se varmistaa sirun numeron ja sillä numerosarjalla sitten kysytte Kennel-Liitosta.- Laura&Mary
Jep...Pentutehtaan maineella se kennel nykyään kulkee,se täs varmaan syy...Emän ja isän löysin sittenkin,ku aikani surffailin.Onneks ovat molemmat terveitä,ja ell tod.ei ollu tästä pentueesta muuta huomautettavaa kun yhden nartun hännässä mutka.Tosiaan joo,tolla sirun numerolla voisivat jotain jopa osata neuvookin,kennelliitossa.Tällä tiedolla semisti viisaampana eteenpäin,kiitti! :) Oltiin ehkä hieman hätäsiä ja tietämättömiäkin,molempien ensimmäinen paperikoira.
- 3971
Laura&Mary kirjoitti:
Jep...Pentutehtaan maineella se kennel nykyään kulkee,se täs varmaan syy...Emän ja isän löysin sittenkin,ku aikani surffailin.Onneks ovat molemmat terveitä,ja ell tod.ei ollu tästä pentueesta muuta huomautettavaa kun yhden nartun hännässä mutka.Tosiaan joo,tolla sirun numerolla voisivat jotain jopa osata neuvookin,kennelliitossa.Tällä tiedolla semisti viisaampana eteenpäin,kiitti! :) Oltiin ehkä hieman hätäsiä ja tietämättömiäkin,molempien ensimmäinen paperikoira.
Ostatko sä autonkin ilman rekisteripapereita?
- Laura&Mary
3971 kirjoitti:
Ostatko sä autonkin ilman rekisteripapereita?
Mulla on jopo.
- Synnitön
Tyhmyys on synti!
- nippola
mistä kennelistä tässä on kyse? itsekkin tappelen juuri yhden kasvattajan kanssa rekkareista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama957695Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246400Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1654531Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353101Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta932674Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh492035- 1401688
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48896Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21832