Sipilä sanoi uskovansa, että vakuudet ovat olemassa. Perussuomalaiset olivat juuri korostaneet, että mitään vakuuksia ei ole.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/05/1756728/sipilalta-tukea-hallitukselle-vakuusasiassa
Sipilä sanoi uskovansa, että vakuudet ovat olemassa.
91
149
Vastaukset
- hgdfsafdhkg
Tässä se nähdään minkälainen "vaihtoehto" tuo Sipilä on nykyiselle sirkus finlandia hallitukselle.
- 1-2
Sipilän sanomisia. Teidän sijassanne eroaisin, ei en sanonut niin. Sanoin, teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä. Sanoinko niin? Ei.Sanoinkin, että olisi hyvä, jos hallitus jatkaa kautensa loppuun. Niin sanoin, mutta en tarkoittanut sitäkään. Kohta sanon taas jotain kepumaisen selkeää. Tässä on muuten askartelemani kakkara, lentäjäpiireistä tuttu. Jos kone sakkaa, pyöritellään tätä. Tässä on tällaisia eri värisiä sektoreitakin. Oikein kiva. Olen mukana myös huikeassa patterin kehittelemisoperaatiossa. Sijoitin siihen kaikki valtiolta saamani tuet. Siinä kehitellään tavallisesta alkalipatterista ikiliikkujaa. Odotukseni projektin suhteen ovat korkealla.
- Hiohihiihihiuhhihii
1-2 kirjoitti:
Sipilän sanomisia. Teidän sijassanne eroaisin, ei en sanonut niin. Sanoin, teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä. Sanoinko niin? Ei.Sanoinkin, että olisi hyvä, jos hallitus jatkaa kautensa loppuun. Niin sanoin, mutta en tarkoittanut sitäkään. Kohta sanon taas jotain kepumaisen selkeää. Tässä on muuten askartelemani kakkara, lentäjäpiireistä tuttu. Jos kone sakkaa, pyöritellään tätä. Tässä on tällaisia eri värisiä sektoreitakin. Oikein kiva. Olen mukana myös huikeassa patterin kehittelemisoperaatiossa. Sijoitin siihen kaikki valtiolta saamani tuet. Siinä kehitellään tavallisesta alkalipatterista ikiliikkujaa. Odotukseni projektin suhteen ovat korkealla.
Kuulitko omin korvin mitä Sipilä sanoi?
MInä muuten kuulin:D
Ei tuollaisia jaarituksia tarvita jos pikkuisenkin seuraat asioita hihiihihihihi. Jos et seuraa...ole kirjoittamatta tuota potaskaahihihihi - Luulen kuulleeni
Hiohihiihihiuhhihii kirjoitti:
Ei tuollaisia jaarituksia tarvita jos pikkuisenkin seuraat asioita hihiihihihihi. Jos et seuraa...ole kirjoittamatta tuota potaskaahihihihiKyllä Sipilä eduskunnan televisioidussa täysistunnossa sanoi Kataiselle.
"Teidän sijassanne eroaisin". - Mene kepupalstalle
Hiohihiihihiuhhihii kirjoitti:
Ei tuollaisia jaarituksia tarvita jos pikkuisenkin seuraat asioita hihiihihihihi. Jos et seuraa...ole kirjoittamatta tuota potaskaahihihihiMiksi kirjoitat Sipilästä? Palstan aihe on demarit ja hallitus.
- Hiohihihiihihihihii
Luulen kuulleeni kirjoitti:
Kyllä Sipilä eduskunnan televisioidussa täysistunnossa sanoi Kataiselle.
"Teidän sijassanne eroaisin".Nimenomaan näin!
Miksi sitten jaarittelet tyhjää. Tuohan on täysin ymmärrettävää Suomen kiletä - kiletä?
Hiohihihiihihihihii kirjoitti:
Nimenomaan näin!
Miksi sitten jaarittelet tyhjää. Tuohan on täysin ymmärrettävää Suomen kiletäSiksi, että myöhemmin Sipilä väitti sanoneensa näin:
"Teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä". - Hiohihiihhiiihihihi
kiletä? kirjoitti:
Siksi, että myöhemmin Sipilä väitti sanoneensa näin:
"Teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä".Eiköhän tuo liene sama asia:D
Sanoilla saivartelua:D Mutta Persuillehan on tärkeää että jauhetaan, ei se ole tärkeää mitä jauhetaan, kunhan jauhetaan:D Harhautukseenhan Teidän politiikkanne perustuu täysin:D...muutenkin.. - Sipiläkö saivartelee
Hiohihiihhiiihihihi kirjoitti:
Eiköhän tuo liene sama asia:D
Sanoilla saivartelua:D Mutta Persuillehan on tärkeää että jauhetaan, ei se ole tärkeää mitä jauhetaan, kunhan jauhetaan:D Harhautukseenhan Teidän politiikkanne perustuu täysin:D...muutenkin..Niinhän sitä sitten sanotaan, kun sanoissa sekoillaan. Sipilä on myös sanonut, että hän toivoo hallituksen jatkavan kauden loppuun saakka. Nyt hän on alkanut puolustaa hallituksen Kreikka-linjaakin. Kai nuokin tarkoittaa, että Sipilä haluaa Kataisen eroavan? Ei kun ei halua? Vai mitä se haluaa, tietääkö se itsekään? Äläkä sinä yritä harhauttaa minua kirjoittamaan persuista, kun tämä ei ole persupolitiikkaa käsittelevä palsta.
- Sama asiako?
Hiohihiihhiiihihihi kirjoitti:
Eiköhän tuo liene sama asia:D
Sanoilla saivartelua:D Mutta Persuillehan on tärkeää että jauhetaan, ei se ole tärkeää mitä jauhetaan, kunhan jauhetaan:D Harhautukseenhan Teidän politiikkanne perustuu täysin:D...muutenkin..Äläpäs nyt ala sekoilla. Jopa pilkun paikka voi muuttaa sanojen sisällön aivan toiseksi!!!
Saati, että aletaan muuttelemaan sanottuja sanoja ihan toisiksi!!!! Niin kuin Sipilä teki valehdellessaan tuossa asiassa.
Katsopas nyt vaikka näitä Venäjän vallan ajalta olevia lausahduksia Siperiaan lähettämisestä.
-Armoa, ei Siperiaan.
-Armoa ei, Siperiaan. - 3#############
Sipiläkö saivartelee kirjoitti:
Niinhän sitä sitten sanotaan, kun sanoissa sekoillaan. Sipilä on myös sanonut, että hän toivoo hallituksen jatkavan kauden loppuun saakka. Nyt hän on alkanut puolustaa hallituksen Kreikka-linjaakin. Kai nuokin tarkoittaa, että Sipilä haluaa Kataisen eroavan? Ei kun ei halua? Vai mitä se haluaa, tietääkö se itsekään? Äläkä sinä yritä harhauttaa minua kirjoittamaan persuista, kun tämä ei ole persupolitiikkaa käsittelevä palsta.
Eduskunnassa Sipilä sanoi vastatessaan Kataisen meuhkaamiseen siitä että hallitus ei eronnutkaan riiheen vaan "niin sitä vaan kitkutellaa". "... Teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä"
Näin Sipilä sanoi suorassa lähetyksessä eduskunna kyselytunnilla:D Kyselytuntia ei enää löydy enää Areenasta. Löytyisiköähän arkistosta? - :))
3############# kirjoitti:
Eduskunnassa Sipilä sanoi vastatessaan Kataisen meuhkaamiseen siitä että hallitus ei eronnutkaan riiheen vaan "niin sitä vaan kitkutellaa". "... Teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä"
Näin Sipilä sanoi suorassa lähetyksessä eduskunna kyselytunnilla:D Kyselytuntia ei enää löydy enää Areenasta. Löytyisiköähän arkistosta?Äläpä valehtele.
Lainauksesi kitkuttelustakin on pelkkää potaskaa. Kitkuttelun Sipilän mainitsi, mutta ei tuossa muodossa. Nolasitko tietämättömyydelläsi jo niin monta kertaa itsesi, ettet enää laittanut hymiötäsikään? - Tän tietää kaikki
Näin Sipilä sanoi suorassa lähetyksessä eduskunna kyselytunnilla:D Kyselytuntia ei enää löydy enää Areenasta. Löytyisiköähän arkistosta?"Arvoisa pääministeri, teidän tilanteessanne en kitkuttelisi vaan eroaisin, Sipilä sanoi."
- Lopeta valehtelu
Näin Sipilä sanoi suorassa lähetyksessä eduskunna kyselytunnilla:D Kyselytuntia ei enää löydy enää Areenasta. Löytyisiköähän arkistosta? - Muistelen näin
Näin Sipilä sanoi suorassa lähetyksessä eduskunna kyselytunnilla:D Kyselytuntia ei enää löydy enää Areenasta. Löytyisiköähän arkistosta?Sipilän myöhemmissä selittelyissä, joissa hän toi esiin, ettei tarkoittanut, että Kataisen tulisi erota, tuli vasta esiin tuo johtopäätöksistä puhuminen. Se tuli esiin Sipilän omalla suulla kerrottuna. Sipilä kertoi, ettei ollut vaatinut Kataisen eroa, vaan sanoneensa, mitä hän itse Kataisen sijassa tekisi. Ja tuossa samaisessa myöhemmässä Sipilän selityksessä sanat "teidän sijassanne eroaisin" muuttuivat muotoon "teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä". Tuntuu varmaan saivartelulta sanamuotoihin puuttuminen? Mutta kyllä kannattaa, kun poliitikotkin niillä pelaavat niin, että Mediakin repi lööppejä, kuinka Sipilä vaatii Kataisen eroa. Joka tapauksessa Sipilä valehteli niin, että korvat heilui. Puhuisi selkeämmin, että sinäkin ymmärtäisit. Vaikka ethän sinä muista, vaikka ymmärtäisitkin. Lisäksi vääristelet totuutta Sipilän tapaan väittäessäsi omin korvin kuulleesi sanoja, joita tänne vielä laitat ja jotka jokainen näkee mielikuvituksesi tuotoksiksi.
- Hieno mies
Muistelen näin kirjoitti:
Sipilän myöhemmissä selittelyissä, joissa hän toi esiin, ettei tarkoittanut, että Kataisen tulisi erota, tuli vasta esiin tuo johtopäätöksistä puhuminen. Se tuli esiin Sipilän omalla suulla kerrottuna. Sipilä kertoi, ettei ollut vaatinut Kataisen eroa, vaan sanoneensa, mitä hän itse Kataisen sijassa tekisi. Ja tuossa samaisessa myöhemmässä Sipilän selityksessä sanat "teidän sijassanne eroaisin" muuttuivat muotoon "teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä". Tuntuu varmaan saivartelulta sanamuotoihin puuttuminen? Mutta kyllä kannattaa, kun poliitikotkin niillä pelaavat niin, että Mediakin repi lööppejä, kuinka Sipilä vaatii Kataisen eroa. Joka tapauksessa Sipilä valehteli niin, että korvat heilui. Puhuisi selkeämmin, että sinäkin ymmärtäisit. Vaikka ethän sinä muista, vaikka ymmärtäisitkin. Lisäksi vääristelet totuutta Sipilän tapaan väittäessäsi omin korvin kuulleesi sanoja, joita tänne vielä laitat ja jotka jokainen näkee mielikuvituksesi tuotoksiksi.
Sipilä tekisi pääministerinä johtopäätöksiä. Oiva kepuli on.
:D - En oooole kepulainen
Näin Sipilä sanoi suorassa lähetyksessä eduskunna kyselytunnilla:D Kyselytuntia ei enää löydy enää Areenasta. Löytyisiköähän arkistosta?Sinun sijassasi tekisin joitain johtopäätöksiä saamistasi vastineista. Ilmesisesti teitkin, kun vaikenit? Itse olisin sijassasi myöntänyt avoimesti valehdelleeni. Onneksi en joudu sellaiseen tilanteeseen, johon sinä jouduit. Kun ei ole tapanani valehdella.
- Mikä lahko?
Niinhän sitä sitten sanotaan, kun sanoissa sekoillaan. Sipilä on myös sanonut, että hän toivoo hallituksen jatkavan kauden loppuun saakka. Nyt hän on alkanut puolustaa hallituksen Kreikka-linjaakin. Kai nuokin tarkoittaa, että Sipilä haluaa Kataisen eroavan? Ei kun ei halua? Vai mitä se haluaa, tietääkö se itsekään? Äläkä sinä yritä harhauttaa minua kirjoittamaan persuista, kun tämä ei ole persupolitiikkaa käsittelevä palsta.
Sipilä sekosi sanassa. Tuo lahkolainen, joka häpeää lahkoaankin niin, että vallan kiivastui sen tultua puheeksi. Millainen on uskonmies, joka uskoaan häpeää? Sen haluaa salata ja jopa kysyjille julmistuu? Millainen on mies, joka uskoaan häpeää, minä kysyn? Onko taivaspaikkaa sellaiselle? Onko hän oikea lestadiolainen? Minä kysyn ja moni muu kysyy, mutta Sipilä kiivastuu. Eikö olekaan niin, että kysyvälle vastataan ja kolkuttavalle avataan? Paljonko Sipilällä on salattavia asioita? Epäilykset herää, ei ole avoin mieli Sipilällä.
- Mitä lentoässä sanoi
Näin Sipilä sanoi suorassa lähetyksessä eduskunna kyselytunnilla:D Kyselytuntia ei enää löydy enää Areenasta. Löytyisiköähän arkistosta?"Eduskunnassa Sipilä sanoi vastatessaan Kataisen meuhkaamiseen siitä että hallitus ei eronnutkaan riiheen vaan "niin sitä vaan kitkutellaa". "... Teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä"
"
Hiohihihiihihihihii
17.5.2013 21:28
Nimenomaan näin!
"Teidän sijassanne eroaisin".
Kepulaisten selitykset samaa soopaa kuin Sipilän lento-ohjeet. - mahtihäät
Näin Sipilä sanoi suorassa lähetyksessä eduskunna kyselytunnilla:D Kyselytuntia ei enää löydy enää Areenasta. Löytyisiköähän arkistosta?"Löytyisiköähän arkistosta?"
Eräässä nimeltä mainitsemattoman kirjailijan teoksessa pikkuipana nauraa, kun joku typykkä sanoo kaltaisellesi tollakkeelle, että sinä nyt et edes muniasi omin avuin löydä. - 3#############
mahtihäät kirjoitti:
"Löytyisiköähän arkistosta?"
Eräässä nimeltä mainitsemattoman kirjailijan teoksessa pikkuipana nauraa, kun joku typykkä sanoo kaltaisellesi tollakkeelle, että sinä nyt et edes muniasi omin avuin löydä.Haeppa sinä.
Minä olen jo aika lähellä. Radio puheen taltioista näyttää löytyvän senkin ajan nauhoitteet. - En mä nyt viitsi
Haeppa sinä.
Minä olen jo aika lähellä. Radio puheen taltioista näyttää löytyvän senkin ajan nauhoitteet.Haeppa nyt vaan ihan itse omat munasi.
Äläkä keksi Sipilän suuhun sellaisia sanoja, joita se e ole sanonut, - 3#############
Lopeta valehtelu kirjoitti:
Ihan sama mitä Iltis ja PerSu kirjoittelee. MInä luotan omiin korviini.
Muuten Yle puheen tiivistelmästä se kohta oli jätetty pois. - 3#############
En oooole kepulainen kirjoitti:
Sinun sijassasi tekisin joitain johtopäätöksiä saamistasi vastineista. Ilmesisesti teitkin, kun vaikenit? Itse olisin sijassasi myöntänyt avoimesti valehdelleeni. Onneksi en joudu sellaiseen tilanteeseen, johon sinä jouduit. Kun ei ole tapanani valehdella.
MInä luotan omiin korviini. Ei minun tarvitse turvautua Iltiksen referaarrteihin eikä PerSun väärennöksiin:D
- :D:D:D
En mä nyt viitsi kirjoitti:
Haeppa nyt vaan ihan itse omat munasi.
Äläkä keksi Sipilän suuhun sellaisia sanoja, joita se e ole sanonut,Iltiksen toimitus siitä on tehnyt referaatin joka ei vastaa sitä mitä Siopilä sanoi. Myös persu yrittäähakea vähöän lisä ääniäö kertolalla eri totuutta kuin se totuus on:D
- Olkoon niin:)
:D:D:D kirjoitti:
Iltiksen toimitus siitä on tehnyt referaatin joka ei vastaa sitä mitä Siopilä sanoi. Myös persu yrittäähakea vähöän lisä ääniäö kertolalla eri totuutta kuin se totuus on:D
Sepä nyt on loppujen lopuksi minulle yx lysti, mitä joku kepulesta sanoo.
- Itku vai nauru?
Olkoon niin:) kirjoitti:
Sepä nyt on loppujen lopuksi minulle yx lysti, mitä joku kepulesta sanoo.
Saitko PerSuille yhden äänen lisää vääntelemällä asiaa:D?
On se kumma, kaikella, jopa tällaisella asialla yritetään sada PersuKannatusta lisää.
En oikeisn tiedä itkeäkö vai nauraa:) Luuleeko Persut ihmisiä noin yksinkertaisiklsi että tuollaisellakin sadaan ihmiset mukaan:) - Sipilän puhe
Itku vai nauru? kirjoitti:
On se kumma, kaikella, jopa tällaisella asialla yritetään sada PersuKannatusta lisää.
En oikeisn tiedä itkeäkö vai nauraa:) Luuleeko Persut ihmisiä noin yksinkertaisiklsi että tuollaisellakin sadaan ihmiset mukaan:)Juha Sipilä /kesk (ryhmäpuheenvuoro): Ar-
voisa puhemies! Suomalainen hyvinvointiyhteis-
kunta on vaikeassa murrosvaiheessa. Tämä aika
vaatii huolellista asioiden valmistelua, päättäjil-
tä vahvaa arvopohjaa, kohtuullisuutta ja oikeu-
denmukaisuutta.
Kysymys ei ole pelkästään talouden kylmistä
luvuista: eriarvoistumisen pysäyttämisen tulee
olla kirkas tavoitteemme. Ymmärrys ja kohtuul-
lisuus ovat kirjaviisauttakin tärkeämpiä avuja,
kun kiistat hallitsevat yhteiskunnallista tilannet-
ta. Ilmapiiristä pitää poistaa kaikki loukkaava ja
katkera, tasoittaa epätasaisuuksia ja tehdä edes-
sämme olevat vaikeudet siedettäviksi. Ihmisten
on myös luotettava siihen, että päättäjät aina ta-
voittelevat oikeudenmukaisuutta.
Keskustan helmikuussa esittämä vaihtoehto
lähtee tästä ajattelusta. Kakkarasta löytyvät julki-
sen talouden tervehdyttämisen ja talouskasvun
eväiden lisäksi myös huolenpidon ja vastuun-
oton näkökulmat.
Maamme on kohta virallisestikin taantumas-
sa. Vaihtotaseemme kertoo, että koko kansakun-
ta velkaantuu. Olemme ajautumassa Euroopan
talouden ihmelapsesta Kreikan tielle. Hallitus ei
saavuta itse asettamiaan makrotalouden tavoit-
teita. Ongelmat on siirretty kuntien, työmarkki-
najärjestöjen ja seuraavan hallituksen ratkaista-
viksi. (Ben Zyskowicz: Eihän tuo oo totta!)
Arvoisa puhemies! Puoli vaalikautta on tuh-
rautunut epämääräiseen odotteluun ja jahkai-
luun. (Ben Zyskowicz: Eihän tuokaan oo totta!)
Julkisen talouden kestävyysvaje on noin 10 mil-
jardia euroa. Vajeen paikkaamiseksi tarvitsem-
me menosääntöä sekä miljardiluokan ratkaisuja.
Keskustan menosääntö antaa enemmän liikku-
matilaa kehyskauden alkuun. Esittämämme voi-
makkaat kasvupanostukset tuovat pelivaraa ke-
hyskauden loppuun ja mahdollistavat suhteelli-
sen velkaantumisen taittumisen jyrkemmin kau-
den lopulla kuin hallituksen esitys. (Timo Soini:
Kertokaa nyt se arvonlisäveron korotus!) Miljar-
diluokan ratkaisuja tarvitsemme ainakin viidessä
asiassa. Ensimmäiseksi meidän pitää luoda
200 000 uutta työpaikkaa. Sen tueksi tarvitaan
ratkaisuja kilpailukyvyn, teollisen pohjan uusiu-
tumisen, koulutuksen sekä suomalaisen yrittä-
jyyden ja omistajuuden puolesta.
Löydän kehyspäätöksistä yhden toimenpi-
teen, joka on mittaluokaltaan oikea. Se on yhtei-
söveron alennus, mutta en jättäisi kaikkea yhden
kortin varaan. Työllistyminen on viime vuosina
tapahtunut pääasiassa pienissä ja keskisuurissa
yrityksissä. (Ben Zyskowicz: Niitähän tuetaan!)
Hallitus kuitenkin kiristää henkilöyhtiöiden ja
ammatinharjoittajien verotusta. Sama koskee
maatalousyrittäjiä. Heitä kuritetaan muutenkin.
(Mauri Pekkarinen: Ja pienempiä osakeyhtiöitä
myös!)
Keskusta uskoo vahvasti vihreään talouteen ja
tietotekniikan osaamisen hyödyntämiseen uusil-
la toimialoilla. (Timo Soini: Ja tuulimyllyihin!)
Nämä toimialat mahdollistavat koko maan pitä-
misen elinvoimaisena ja suomalaisen maatalou-
den ja ruoantuotannon jatkumisen. Keskustan ta-
voitteena on kotimaisen uusiutuvan energian
osuuden lisääminen yli puoleen koko Suomen
energiantarpeesta vuoteen 2030 mennessä. Täl-
löin emme tarvitse myöskään uusia ydinvoimalu-
pia. (Pentti Kettunen: Puolangan siitaketehdas!)
Korkean osaamisen tuotekehitys ja tutkimus
loppuvat Suomesta, mikäli emme huolehdi teol-
listen työpaikkojen säilymisestä. Uusien työ-
paikkojen syntymistä vauhdittamaan keskusta on
esittänyt yli 3 miljardin euron rahastoa, joka
osaltaan varmistaa teollisuuden uusiutumisen il-
man lisävelanottoa. (Markku Rossi: Siinä on pa-
kettia!) Se toisi töitä metsänkorjuuseen, konepa-
joille, automaatioalalle, huoltomiehille, auton-
kuljettajille, insinööreille sekä tehdastyönteki-
jöille usealla toimialalla. (Ben Zyskowicz: Jäikö
joku ryhmä luettelematta?) Hallituksen toimi on
vain sadasosa omasta esityksestämme ja vaiku-
tukset sen mukaisia. - Loppuosa
Sipilän puhe kirjoitti:
Juha Sipilä /kesk (ryhmäpuheenvuoro): Ar-
voisa puhemies! Suomalainen hyvinvointiyhteis-
kunta on vaikeassa murrosvaiheessa. Tämä aika
vaatii huolellista asioiden valmistelua, päättäjil-
tä vahvaa arvopohjaa, kohtuullisuutta ja oikeu-
denmukaisuutta.
Kysymys ei ole pelkästään talouden kylmistä
luvuista: eriarvoistumisen pysäyttämisen tulee
olla kirkas tavoitteemme. Ymmärrys ja kohtuul-
lisuus ovat kirjaviisauttakin tärkeämpiä avuja,
kun kiistat hallitsevat yhteiskunnallista tilannet-
ta. Ilmapiiristä pitää poistaa kaikki loukkaava ja
katkera, tasoittaa epätasaisuuksia ja tehdä edes-
sämme olevat vaikeudet siedettäviksi. Ihmisten
on myös luotettava siihen, että päättäjät aina ta-
voittelevat oikeudenmukaisuutta.
Keskustan helmikuussa esittämä vaihtoehto
lähtee tästä ajattelusta. Kakkarasta löytyvät julki-
sen talouden tervehdyttämisen ja talouskasvun
eväiden lisäksi myös huolenpidon ja vastuun-
oton näkökulmat.
Maamme on kohta virallisestikin taantumas-
sa. Vaihtotaseemme kertoo, että koko kansakun-
ta velkaantuu. Olemme ajautumassa Euroopan
talouden ihmelapsesta Kreikan tielle. Hallitus ei
saavuta itse asettamiaan makrotalouden tavoit-
teita. Ongelmat on siirretty kuntien, työmarkki-
najärjestöjen ja seuraavan hallituksen ratkaista-
viksi. (Ben Zyskowicz: Eihän tuo oo totta!)
Arvoisa puhemies! Puoli vaalikautta on tuh-
rautunut epämääräiseen odotteluun ja jahkai-
luun. (Ben Zyskowicz: Eihän tuokaan oo totta!)
Julkisen talouden kestävyysvaje on noin 10 mil-
jardia euroa. Vajeen paikkaamiseksi tarvitsem-
me menosääntöä sekä miljardiluokan ratkaisuja.
Keskustan menosääntö antaa enemmän liikku-
matilaa kehyskauden alkuun. Esittämämme voi-
makkaat kasvupanostukset tuovat pelivaraa ke-
hyskauden loppuun ja mahdollistavat suhteelli-
sen velkaantumisen taittumisen jyrkemmin kau-
den lopulla kuin hallituksen esitys. (Timo Soini:
Kertokaa nyt se arvonlisäveron korotus!) Miljar-
diluokan ratkaisuja tarvitsemme ainakin viidessä
asiassa. Ensimmäiseksi meidän pitää luoda
200 000 uutta työpaikkaa. Sen tueksi tarvitaan
ratkaisuja kilpailukyvyn, teollisen pohjan uusiu-
tumisen, koulutuksen sekä suomalaisen yrittä-
jyyden ja omistajuuden puolesta.
Löydän kehyspäätöksistä yhden toimenpi-
teen, joka on mittaluokaltaan oikea. Se on yhtei-
söveron alennus, mutta en jättäisi kaikkea yhden
kortin varaan. Työllistyminen on viime vuosina
tapahtunut pääasiassa pienissä ja keskisuurissa
yrityksissä. (Ben Zyskowicz: Niitähän tuetaan!)
Hallitus kuitenkin kiristää henkilöyhtiöiden ja
ammatinharjoittajien verotusta. Sama koskee
maatalousyrittäjiä. Heitä kuritetaan muutenkin.
(Mauri Pekkarinen: Ja pienempiä osakeyhtiöitä
myös!)
Keskusta uskoo vahvasti vihreään talouteen ja
tietotekniikan osaamisen hyödyntämiseen uusil-
la toimialoilla. (Timo Soini: Ja tuulimyllyihin!)
Nämä toimialat mahdollistavat koko maan pitä-
misen elinvoimaisena ja suomalaisen maatalou-
den ja ruoantuotannon jatkumisen. Keskustan ta-
voitteena on kotimaisen uusiutuvan energian
osuuden lisääminen yli puoleen koko Suomen
energiantarpeesta vuoteen 2030 mennessä. Täl-
löin emme tarvitse myöskään uusia ydinvoimalu-
pia. (Pentti Kettunen: Puolangan siitaketehdas!)
Korkean osaamisen tuotekehitys ja tutkimus
loppuvat Suomesta, mikäli emme huolehdi teol-
listen työpaikkojen säilymisestä. Uusien työ-
paikkojen syntymistä vauhdittamaan keskusta on
esittänyt yli 3 miljardin euron rahastoa, joka
osaltaan varmistaa teollisuuden uusiutumisen il-
man lisävelanottoa. (Markku Rossi: Siinä on pa-
kettia!) Se toisi töitä metsänkorjuuseen, konepa-
joille, automaatioalalle, huoltomiehille, auton-
kuljettajille, insinööreille sekä tehdastyönteki-
jöille usealla toimialalla. (Ben Zyskowicz: Jäikö
joku ryhmä luettelematta?) Hallituksen toimi on
vain sadasosa omasta esityksestämme ja vaiku-
tukset sen mukaisia.Toinen miljardiluokan kysymys on työurat
sekä työmarkkinaratkaisu. Hallitus ei ole tehnyt
mitään työurien pidentämiseksi, ja työmarkkina-
sopu jäi syntymättä, vaikka hallitus antoi toiselle
osapuolelle heidän haluamansa.
Kolmas miljardiluokan kysymys on mielen-
terveysongelmat ja nuorten ennenaikainen elä-
köityminen. Ennalta ehkäisevällä työllä esimer-
kiksi lasten, nuorten ja perheiden parissa helpote-
taan myös inhimillistä kärsimystä. En näe halli-
tuksen tarttuneen tähänkään ongelmaan. (Ben
Zyskowicz: Itsekin vaaditte vain lisää tulonsiir-
toja koko ajan!)
Arvoisa puhemies! Kuntia koskevat uudistuk-
set ovat neljäs miljardiluokan kysymys. Pakka on
tässä huomattavasti pahemmin sekaisin kuin vii-
me viikolla muutetussa osinkoverotuksessa. (Ti-
mo Soini: Näin se tuli sanottua!) Tämä hallitus
haluaa ensin rakentaa Suomesta keskitetyn epä-
kuntiin perustuvan yhteiskunnan ja sovittaa sii-
PTK 34/2013 vp
34/1/6
11
hen terveydenhuollon palvelut. Siinä tuhotaan
poliittisen ideologian vuoksi terveydenhuollon
toimivatkin osat.
Pääministeri Katainen, te johdatte tätä orkes-
teria, teidän tehtävänne on pysäyttää tämä kohel-
lus.
Kunnissa hoidetaan nyt samalla henkilömää-
rällä tuplamäärä tehtäviä kuin 20 vuotta sitten.
Lisäksi tämä hallitus on tehnyt suuret leikkauk-
sensa pääasiassa kunnilta eli tavallisten ihmisten
palveluista, etupäässä vanhuksilta ja lapsiper-
heiltä. Nämä leikkaukset vastaavat 34 000 ihmi-
sen vähentämistä sairaanhoitajien, sihteereiden,
siivoojien, sosiaalityöntekijöiden tai vaikkapa
opettajien tehtävistä. (Ben Zyskowicz: Kirjas-
tonhoitajat unohtui! — Timo Soini: No, te hoi-
datte nekin siinä!) Leikkaukset ja lisätehtävät
otetaan kuntatyöntekijöiden selkänahasta. Tämä
on väärä tapa hakea tuottavuutta. Tuottavuus pa-
ranee vähentämällä tehtäviä tai tekemällä asioita
fiksummin esimerkiksi tietotekniikan avulla.
Terveydenhuollon tietojärjestelmissä on edel-
leen parin miljardin vuotuinen säästöpotentiaali.
Keskustan kotikunta—maakunta-malli sel-
keyttää työnjakoa kotikunnan, maakunnan ja val-
tion välillä. Siinä kuntatyöntekijät saavat keskit-
tyä perustehtäviinsä ja potilaiden pompottelu
loppuu.
Työssäjaksaminen ja työhyvinvointi on se vii-
des miljardiluokan kysymys. Edellä kuvaamani
kuntatyöntekijöiden ahdinko ja ruuvin kiristämi-
nen ovat esimerkkejä väärästä johtamisesta. Se
tuo ajan myötä ongelmia ja paineita eläkejärjes-
telmäämme.
Arvoisa puhemies! Luottamuksen rakentami-
seen tarvitaan ymmärrystä kohtuudesta ja oikeu-
denmukaisuudesta. Tämän maan suurin uhka ei
ole eurokriisi, ei osaamattomat yritykset, ei ym-
märtämätön kansa, vaan toimintakyvytön halli-
tus.
Arvoisa pääministeri, teidän tilanteessanne en
kitkuttelisi vaan eroaisin. (Eduskunnasta: Vai
niin! — (Ben Zyskowicz: Sillähän nämä asiat tu-
lisi hoidettua - Loppuosan loppu
Loppuosa kirjoitti:
Toinen miljardiluokan kysymys on työurat
toja koko ajan!)
PTK 34/2013 vp
34/1/6
11
toimivatkin osat.
lus.
loppuu.
telmäämme.
tus.
lisi hoidettua"Arvoisa pääministeri, teidän tilanteessanne en
kitkuttelisi vaan eroaisin. "
heheeee................. - :d:d:d
Loppuosa kirjoitti:
toja koko ajan!)
PTK 34/2013 vp
34/1/6
11
toimivatkin osat.
lus.
loppuu.
telmäämme.
tus.
lisi hoidettuaSinä kirjoittelet ryhmäpuheenvuorosta, minä Eduskunan kyselytunnista:d
- pellonlaidalle sipil
Loppuosa kirjoitti:
toja koko ajan!)
PTK 34/2013 vp
34/1/6
11
toimivatkin osat.
lus.
loppuu.
telmäämme.
tus.
lisi hoidettuasiinä se olis arvokasmies laihialle, ei muuta ku pellonlaidalle seisomaan ja puhumaanpazkaa, kyllä viljakasvais....
- Gummihuuli Sipilä
:d:d:d kirjoitti:
Sinä kirjoittelet ryhmäpuheenvuorosta, minä Eduskunan kyselytunnista:d
Pistäpä sitten se Sipilän puhe, josta sinä puhut, näytille.
- Kuultu on
Onko se sama puhe, jossa Sipilä vertasi itseään Jeesukseenkin?
- lessujussi
Myönnät siis Sipilän olevan tuuliviiri, jolla on samaankin asiaan monta mielipidettä.
No ainahan kepu on ratsastanut kaksilla rattailla.
"Kepu pettää aina ja pahiten se pettää, jos se ei petä, sillä sitä ei kukaan osaa odottaa" - Iso D
ja pikku dee. Mutta paras on Pikku Gee, keskustan ehdokas, joka narahti sittemmin huumausainerikoksesta. Kepu on rikollispoppoo, niiin sanoi Sulo Aittoniemikin, joka näki itse kepulaisena tuon kaiken kieroilun.
- Niin että mitä?
Sipilä piti tuon ryhmäpuheenvuoron eduskunnan kyselytunnilla.
- Taidat olla tyhmä?
MInä luotan omiin korviini. Ei minun tarvitse turvautua Iltiksen referaarrteihin eikä PerSun väärennöksiin:D
Ethän sä osaa edes kirjoittaa oikein.
- Sopivaa ainesta?
Iso D kirjoitti:
ja pikku dee. Mutta paras on Pikku Gee, keskustan ehdokas, joka narahti sittemmin huumausainerikoksesta. Kepu on rikollispoppoo, niiin sanoi Sulo Aittoniemikin, joka näki itse kepulaisena tuon kaiken kieroilun.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/pikku_g_eduskuntavaaliehdokkaana_46314.html#media=46315
- 666
pellonlaidalle sipil kirjoitti:
siinä se olis arvokasmies laihialle, ei muuta ku pellonlaidalle seisomaan ja puhumaanpazkaa, kyllä viljakasvais....
Joskus tuntuu, että Sipilän järjen juoksu riittää siihen, että kusee vastatuuleen ja ihmettelee, miksi housun puntti on märkä?5 9
- punajuuri Väyrynen
1-2 kirjoitti:
Kun lesta Sipilä kerää rahaa kepuloisille, niin valmistetaankohan nuo kakkarat kiinassa, niin kuin Väyrysen mukit? Ei kepu suomessa työtä teetä, mukeista tai kakkaroista ei saa tukea!
- Golgatan Olga
Luota vaan omiin korviisi.
Mutta sinun kirjoituksiisi ei luota kukaan, kun valehtelet noin tökerösti:) - Miss Matin maitu?
Gummihuuli Sipilä kirjoitti:
Meni tyhmä kepuli hiljaiseksi, kun pyydettiin väitteelleen jotain näyttöäkin. Tietäähän nämä kepulaiset. Vanhanenkin selvisi valtakunnanoikueudelta vain siksi, että oli ministeri. Paha epäkohta, sanovat jotkut asiantuntijatkin, että riittävän korkean aseman omaava henkilö pääsee kuin koira veräjästä rötöksistä, joista joku virkamies saisi jo tuomion. Nyt Vanhanen on kuulemma esiintynyt jossain muotinäytöksessä. Se sopii hänelle, neitimäinen miehenkuvatus kun on. Fyi fittan.
- Valehtelija oli
Tuli mieleen Annukan kaksi kuulevaa korvaa vuodelta 2003.
- Ilmainen neuvo
Itku vai nauru? kirjoitti:
En oikeisn tiedä itkeäkö vai nauraa:) Luuleeko Persut ihmisiä noin yksinkertaisiklsi että tuollaisellakin sadaan ihmiset mukaan:)Aina kun kirjoitat noita typeryyksiäsi, muista mainita olevasi kepulainen. Voi nimittäin olla joku yhtä tyhmä kepulainen kuin sinä, joka ei sitä kirjoituksistasi muuten huomaa.
- Missä Jussi saarnasi
Kuultu on kirjoitti:
Jos Sipilä pitikin puheensa lestadiolaisten suviseuroissa?
- :d:d:d
Gummihuuli Sipilä kirjoitti:
Ei löydy enää areenasta. Radio puheen tiivistelmästä' kohta puuttuu. Areenassa säilyy ainoastaan 37päivää.
4.4.2013 jos joku löytää voi laittaa sen tänne. - Khihihihiiiiiii.....
Ei löydy enää areenasta. Radio puheen tiivistelmästä' kohta puuttuu. Areenassa säilyy ainoastaan 37päivää.
4.4.2013 jos joku löytää voi laittaa sen tänne.Jos ei löydy areenasta, lue eduskunnan istuntojen pöytäkirjoista. Vai onko nekin väärennetty?
Tässä hieman mielen kevennystä sinulle. Mutta lopeta valehteleminen, se on huono tapa.
http://www.youtube.com/watch?v=a2akvbZrnkQ - 1163
Kuultu on kirjoitti:
Mutta myöhemmin Sipilä taisi sanoa, ettei tarkoittanut olevansa Jeesus. Hän tarkoitti olevansa Jumala?
Voi näitä kepuleita. Paavo Väyrynenkin väitti eräässä saunaillassa olevansa Jumalan valitsema johtaja. Tämä Sipilä pistää vielä paremmaksi..heh heh.. - Todistusarvo nolla
4.4.2013 jos joku löytää voi laittaa sen tänne.Taitaa löytyä vain sinun löysäpääkepulin ns, muistista?
- Viimein löytyi
4.4.2013 jos joku löytää voi laittaa sen tänne."..jos joku löytää voi laittaa sen tänne. "
Minä löysin, mutta en laita sitä tänne. Niin hulluja Sipilä siinä puhuu, että ihan myötähävettää. Mutta sen Juha sanoo että...
""Arvoisa pääministeri, teidän tilanteessanne en
kitkuttelisi vaan eroaisin. " - Vain 37 päivää?
4.4.2013 jos joku löytää voi laittaa sen tänne.Annelin valehtelemalla hankittu pääministeriurakin kesti pidempään.
- 3##############
:)) kirjoitti:
Äläpä valehtele.
Lainauksesi kitkuttelustakin on pelkkää potaskaa. Kitkuttelun Sipilän mainitsi, mutta ei tuossa muodossa. Nolasitko tietämättömyydelläsi jo niin monta kertaa itsesi, ettet enää laittanut hymiötäsikään?Suomen kuvalehti 20 17.5.2013
"Demokratian uhrit"-jutussa.
Viimeinen virke:D "...Katainen arvioi kehysriihen sotkuja selvitellessään naureskellen. "Näin sitä vaan kitkutellaan eteenpäin"".
Siihen Sipilä vastasi. "Minä en Teidän sijassanne enää kitkuttelisi vaan eroaisin"
On se toimittajaklin tuon asian kuullut.-
Kukahan se nyt valehtelee?
Onko tämä Kokoomuslehti Suomen Kuvalehti väärässä? - 3###############
En oooole kepulainen kirjoitti:
Sinun sijassasi tekisin joitain johtopäätöksiä saamistasi vastineista. Ilmesisesti teitkin, kun vaikenit? Itse olisin sijassasi myöntänyt avoimesti valehdelleeni. Onneksi en joudu sellaiseen tilanteeseen, johon sinä jouduit. Kun ei ole tapanani valehdella.
Suomen kuvalehti 20 17.5.2013
Viimeinen virke:D "...Katainen arvioi kehysriihen sotkuja selvitellessään naureskellen. "Näin sitä vaan kitkutellaan eteenpäin"".
Siihen Sipilä vastasi. "Minä en Teidän sijassanne enää kitkuttelisi vaan eroaisin"
Onko tämä Kokoomuslehti Suomen Kuvalehti väärässä? - Hööhöhööhöhöh
Mitä lentoässä sanoi kirjoitti:
"Eduskunnassa Sipilä sanoi vastatessaan Kataisen meuhkaamiseen siitä että hallitus ei eronnutkaan riiheen vaan "niin sitä vaan kitkutellaa". "... Teidän sijassanne tekisin johtopäätöksiä"
"
Hiohihihiihihihihii
17.5.2013 21:28
Nimenomaan näin!
"Teidän sijassanne eroaisin".
Kepulaisten selitykset samaa soopaa kuin Sipilän lento-ohjeet.Suomen kuvalehti 20 17.5.2013
Onko tämä Kokoomuslehti Suomen Kuvalehti väärässä? - hööhöhööhöhö
Miss Matin maitu? kirjoitti:
Meni tyhmä kepuli hiljaiseksi, kun pyydettiin väitteelleen jotain näyttöäkin. Tietäähän nämä kepulaiset. Vanhanenkin selvisi valtakunnanoikueudelta vain siksi, että oli ministeri. Paha epäkohta, sanovat jotkut asiantuntijatkin, että riittävän korkean aseman omaava henkilö pääsee kuin koira veräjästä rötöksistä, joista joku virkamies saisi jo tuomion. Nyt Vanhanen on kuulemma esiintynyt jossain muotinäytöksessä. Se sopii hänelle, neitimäinen miehenkuvatus kun on. Fyi fittan.
Onko tämä Kokoomuslehti Suomen Kuvalehti väärässä? - höhöhöööhöhöhö
Todistusarvo nolla kirjoitti:
Taitaa löytyä vain sinun löysäpääkepulin ns, muistista?
Onko tämä Kokoomuslehti Suomen Kuvalehti väärässä? - Pistetään lainaksi
Niin että mitä? kirjoitti:
Sipilä piti tuon ryhmäpuheenvuoron eduskunnan kyselytunnilla.
Tässä sitä kyselytuntia vähän. Joku on löytänyt ainakin Suomen kuvalehden sitaatin. Liekö totta:D
"Suomen kuvalehti 20 17.5.2013
Onko tämä Kokoomuslehti Suomen Kuvalehti väärässä?" - Joo tehhään niinOlen
Ilmainen neuvo kirjoitti:
Aina kun kirjoitat noita typeryyksiäsi, muista mainita olevasi kepulainen. Voi nimittäin olla joku yhtä tyhmä kepulainen kuin sinä, joka ei sitä kirjoituksistasi muuten huomaa.
Kepulainen Enkä Koskaan ole oikeasa
Onko tämä Kokoomuslehti Suomen Kuvalehti väärässä? - hihiihhiihi
3############## kirjoitti:
Onko tämä Kokoomuslehti Suomen Kuvalehti väärässä?Hihihiihihihi
- luukkuhoususipilä
Sipilällä tulee jatkuvasti sammakoita suusta joita avustajat
kiiruhtavat korjaamaan.
On siinä kepuleilla pääministeriehdokas ?
- Rokka
No taitaa olla uskon asia. Uskovainen mies. Hyvä että joku uskoo : ) !
- Ptruiiit ämmyyyyy
Miksi kepulaiset ei tule kehumaan Sipilää taas?
- Sapiens dux
Sipilän sanat vakuuksista puhuvat puolestaan. Niin, ja koko olemus, ihan kuten minustakin.
- Pohjustusta
Sipilä tajuaa, että persumaisella kaikelle ei-politiikalla hallituksen muodostaminen on hankalaa. Siksi Sipilä lähenee koko ajan hallitusta lausunnoissaan. Siitähän hänen on sitten hyvä jatkaa, jos kepu nousee suurimmaksi 2015 vaaleihin. Ei Sipilä halua persuja hallitukseensa, joten parempi rakentaa jo tässä vaiheessa suhteet kokkareihin ja demuihin hyviksi. Pelkkää strategiaa.
2015 nähdään, mihin suuntaan Sipilän suupielet kääntyvät. Hän saattaa hyvinkin pysyä kepun puheenjohtajana siihen saakka, vaikka siinä toimessa onkin vaihtuvuus ollut viime vuosina aikamoista haipakkaa.- Nurinkurinen tilanne
Persujen ja kepulaisten oppositiopolitiikka on takerrellut koko ajan. Nahistelevat oppositiossa kaataakseen toisensa. Kun ei muuten tule riitaa, Sipilä menee ja sanoa töräyttää haluavansa, että hallitus jatkaa. Soini saa hepulin ja sanoo, että kepua ei huolita persujen välikysymykseen mukaan ja joku Tiilikainen sanoo, ettei me tultaiskaan. Hohhoohhooo ja Anttila se vaan lihoo, neljä leukaakin jo.
- Rokka
Niin tämän pelipolitiikan kepu osaa. Takki pyörii milloin mitenkin päin!
On se vaan niin läpinäkyvää tuo poliittinen huoraaminen... - Imagorahaa 250 000€
Nurinkurinen tilanne kirjoitti:
Persujen ja kepulaisten oppositiopolitiikka on takerrellut koko ajan. Nahistelevat oppositiossa kaataakseen toisensa. Kun ei muuten tule riitaa, Sipilä menee ja sanoa töräyttää haluavansa, että hallitus jatkaa. Soini saa hepulin ja sanoo, että kepua ei huolita persujen välikysymykseen mukaan ja joku Tiilikainen sanoo, ettei me tultaiskaan. Hohhoohhooo ja Anttila se vaan lihoo, neljä leukaakin jo.
Hyvä ruoka, parempi mieli ja pulleampi vartalo. Missä muuten Anttila on, kun on niin näkymätön ja hiljainen? Alkuvuoden rypistyksen jälkeen on ollut eduskunnassakin hiljaa, vaikka syytä olisi olla näkyvämpi ja äänekkäämpi.
Onko vanhalta naiselta veto loppu? Viimeinen kevät menossa? Tarvitseeko virikepallon? Eikö alkuvuoden vuodatuksilla tullut tarpeeksi julkisuutta ja on nyt päättänyt olla hiljaa?
Kohta alkaa monen kuukauden kesäloma ja silloin voi latautua, jotta jaksaa sitten syksyllä esittää ääneen pari kysymystä. Sen jälkeen on taas voimat loppu ja alkaa hiljainen syksy.
- fdfrdurg
Mitkä vakuudet???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????!
- Paras Sapiens
Ehkä kepulaiset kertovat? Kun itse puheenjohtajansakin niihin uskoo?
- Kysypuoluejohtajilta
Ne mihin kepun puheenjohtajakin uskoo ja joista persujen puheenjohtaja on sanonut, että nekin on parempi kuin Vanhasen ja Kivinimiemen ei ollenkaan vakuuksia malli.
- dkgdshgh
Täytyy olla hiukan vajaa että uskoo kepuun
- Lestaadiolainen
Meirään suvuus on iäti äänestetty kepua. Se on sellaanen perinne joka ei lopu, jos se minusta on kiinni. Oon sen kakaroollekin sanonut, notta tuossa on viisi hirttä poikki, josta ei takaasin oo tulemista, jos jotaan muuta kun kepua..Näin on närehet. Kepu on ainua oikia puolue. Mitä ne muut puoueet on? Ei ne oo mitään. Ei ne oo Kepu.
- sivuaa vähän
Lestaadiolainen kirjoitti:
Meirään suvuus on iäti äänestetty kepua. Se on sellaanen perinne joka ei lopu, jos se minusta on kiinni. Oon sen kakaroollekin sanonut, notta tuossa on viisi hirttä poikki, josta ei takaasin oo tulemista, jos jotaan muuta kun kepua..Näin on närehet. Kepu on ainua oikia puolue. Mitä ne muut puoueet on? Ei ne oo mitään. Ei ne oo Kepu.
takuuksiakin uskon asia
- vaihteenkääntäjäevp
Takuukset on uskon asia.
:D- Kepuismia mukaan:.
.
"Vakuudet ovat Tahdon Asia!"
.
- Saako kysyä?
Mitä tuo tälle palstalle kuuluu?
Täällä puhutaan hallituksesta ja demarien ministerikierrätyksestä. - peesaileva kepu.....
Ei sipila uskalla sano, että vakuuksia ei ole olemassakaan, koska eihän sipilä halua hallituksenkaatuvan..........
- %%%%%%%%%%%%%%%%
Nehän on todistetusti olemassa. Mutta ne kattaa ainoastaan 20% takuusummasta.
Turha Soinikaan asiaa kiistää koska rahat on tilillä.
Siinä vain sitten minkä verran ne kattaa riskiä. - Kreikka elpyy
%%%%%%%%%%%%%%%% kirjoitti:
Nehän on todistetusti olemassa. Mutta ne kattaa ainoastaan 20% takuusummasta.
Turha Soinikaan asiaa kiistää koska rahat on tilillä.
Siinä vain sitten minkä verran ne kattaa riskiä.Ainoastaanko? Siis tällä hetkellä? Soini muistaakseni sanoi, että hallituksen neuvottelemat vakuudet on parempi kuin ei vakuuksia ollenkaan, joka puolestaan oli Vanhasen ja Kiviniemen linja. Täällä kirjoitettiinkin, että noina aikoina maailmalle syydettyjä rahoja ei saada takaisin. Nyt saadaan edes osa ja 20% ei ole mikään kiveen hakattu määrä, kuten annat ymmärtää. Se on minimimäärä.
- %%%%%%%%%%%%%%%%
Kreikka elpyy kirjoitti:
Ainoastaanko? Siis tällä hetkellä? Soini muistaakseni sanoi, että hallituksen neuvottelemat vakuudet on parempi kuin ei vakuuksia ollenkaan, joka puolestaan oli Vanhasen ja Kiviniemen linja. Täällä kirjoitettiinkin, että noina aikoina maailmalle syydettyjä rahoja ei saada takaisin. Nyt saadaan edes osa ja 20% ei ole mikään kiveen hakattu määrä, kuten annat ymmärtää. Se on minimimäärä.
Nyt tuotto 0,5%. Inflaatio 3% -2,5% vuosi:D Jos pääsee joskus siihen 3% tuottoon, siitä inflaatio vie v'ähintää 2%. Eli hyvässä lykyssä nettotuotto on 1%. Tämän vuoden tappioon tarvitaan jo kolme vuoden takaiseen reaaliarvoon.
Vanhasen hallituksen tukipakettin tuotto on ollut 240 miljoonaa korkotuloina viime vuonna. Eli paremmat vakuudet Vanhasen hallituksen korkolainoilla on ollut tähä'n mennessä kuin urpilaisen vakuuslainalla.
Sitten se toinen asia. Kiviniemi neuvotteli viimesisessä Eu kokouksessaan vastuun jakamisen joka ei olisi Suomen riskiä lisännyt ollenkaan. Mutta Katainen valtiovarainministerreiden kokouksessa suostui muttamaan pääministereiden päätökset. Euroopassahan käsitellää'n kaikki asiat kahteen kerrtaan . Ensin Päåäminsiterit ja sitten valtiovaRAINMINISTERIT.
Kukaan ei kuunnellut mitä Kiviniemi asiasta sanoi. Silloin oli sellainen Kepuvastainen meuhkaaminen menossa että kukaan ei kuunnellut mitä pääministeri sanoi. Ainoastaan Kataisen töpeksiminen meni läpi ja Kataissella han on aina ollut taito laittaa töpeksintänsä muiden syyksi. Niin tässäkin tapauksessa. Katainen oli silloin tieedotusvälineiden suosikkipopika niin mielellään ne k'äänsikin sen Kiviniemen syyksi. - 876543
Kreikka elpyy kirjoitti:
Ainoastaanko? Siis tällä hetkellä? Soini muistaakseni sanoi, että hallituksen neuvottelemat vakuudet on parempi kuin ei vakuuksia ollenkaan, joka puolestaan oli Vanhasen ja Kiviniemen linja. Täällä kirjoitettiinkin, että noina aikoina maailmalle syydettyjä rahoja ei saada takaisin. Nyt saadaan edes osa ja 20% ei ole mikään kiveen hakattu määrä, kuten annat ymmärtää. Se on minimimäärä.
Vanhasen Kiviniemen linjan tuotto 240 miljoonaa viime vuosi.
Urpilaisen linja -20,5 miljoonaa. - 0,1,2,3,4 %
876543 kirjoitti:
Vanhasen Kiviniemen linjan tuotto 240 miljoonaa viime vuosi.
Urpilaisen linja -20,5 miljoonaa.kuinka paljon % tuotti urpilaisen vakuudet..???
- Etkö ossaa lukea
0,1,2,3,4 % kirjoitti:
kuinka paljon % tuotti urpilaisen vakuudet..???
Nyt tuotto 0,5%. Inflaatio 3% -2,5% vuosi:D
- jutlla rahakäsi haha
alle 0,5 % hyväsijoitus, riskiin-nähden...
- Inflaatio -mikä
.
Mitähän inflaatio ja rahan arvon muuttuminen vaikuttaa tähän keissiin
.
- Nähty on
Saattoipa sanoakin.
Mutta liekö tuohon uskominen? Josko valehteli? Kepulaiset voi helposti niinkin tehdä. - Sipilän uskomukset
Vakuuksien sijasta Suomella on Total Return Swap -johdannaissopimus kreikkalaisten pankkien kanssa, Timo Soini kirjoittaa "plokissaan".
- Perussuomalaiset olivat oikeassa. Totuus on siitä mielenkiintoinen asia, että se murtautuu aina lopulta esiin, hautasi sen kuinka syvälle hyvänsä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288613013274.html - Sippilä
Sipilä oli hallituksen kanssa samaa mieltä?
Ei ollut ihme, että valtiovarainministeriö ja sitä myöten koko hallitus halusi salata suurena saavutuksena mainostamansa ns. vakuudet, kun kyse oli johdannaissopimuksesta, josta Suomi itse maksoi.
Perussuomalaiset olivat oikeassa. Totuus on siitä mielenkiintoinen asia, että se murtautuu aina lopulta esiin, hautasi sen kuinka syvälle hyvänsä.
http://timosoini.fi/ - keskustan tie
Aivan sama onko hallituksessa demarit vai keskusta. Tukipeketteja olisi jaettu
- Sippilä
Sipilä tuki ennemmin huijaavaa demaria kuin timo soinia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve462959Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1052154Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611812Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?211695