Ei halleluujaaah!

seropifani_

Voi hyvänen aika millaisia hintoja te ihmiset pyydätte seropeista!
750e seropista, 600e, 500e.... sehän on melkein rotukoiran hinta! Ja joo tiedän että tyhmä se on ketä maksaa, mutta kuulostaa pentutehtailulta jos tollasia summia pyydetää, musta on törkeää tehä bisnestä koiralla, KOIRA EI OLE LELU!
Sit sama homma rekisteröimättömien koirien kanssa, muistathan että jos koira ei ole rekisterissä, se on SEROPI!
Minä ku niin haluaisin seropin, mutta niiden hinnat ryöstäytyny käsistä, että harkitsen samalla hinnalla otettavan rotukoiran.
Ja sit nää ketkä myy seropipentuja 600e ni ei ole edes tehny pentujen eteen mitää, että se oli 600e arvonen, ei ole saanu eläinlääkärintarkastusta ,sirutusta, rokotusta, ei edes madotusta, ni mistä se 600e hinta koostuu??
En ihmettele että rajan takaa tulee näitä reilu 100e seropeita (rescue) ku suomessa hinnat riistäytyy käsistä..

54

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai niin

Ei varmasi yrittämälläkään saisi aikaan typerämpää kirjoitusta minkä sinä tänne oksensit.

• seropifani_

totuus sattuuko?? oletko kenties itse pentutehtailija, ja osu omaan nilkkaan, kerro ihmeessä missä kohti kirjoitustani olet erimieltä, hieman perusteluja kommentteihin kiitos, eihän tästä muuten mitää irtoo!

• fanifanifanifanifani
        seropifani_ kirjoitti:

totuus sattuuko?? oletko kenties itse pentutehtailija, ja osu omaan nilkkaan, kerro ihmeessä missä kohti kirjoitustani olet erimieltä, hieman perusteluja kommentteihin kiitos, eihän tästä muuten mitää irtoo!

Jollei sinulla ole varaa maksaa koirasta, ei sinulla myöskään ole varaa viedä sitä eläinlääkäriin ja ruokkia sitä. Kumpikaan ei ole ilmaista.

• heh heh
        seropifani_ kirjoitti:

Tuo purkauksesi ei ole totuutta nähnytkään ja perustelut puuttuivat itseltäsi. Äärimmäisen lapsellinen aloitus, mutta tyylistä päätellen oletkin lapsi.

• seropifani_
        heh heh kirjoitti:

Tuo purkauksesi ei ole totuutta nähnytkään ja perustelut puuttuivat itseltäsi. Äärimmäisen lapsellinen aloitus, mutta tyylistä päätellen oletkin lapsi.

Ja sinä tunnut katkeralta ja agressiiviselta ihmiseltä. Mistä paha olosi johtuu, mene terapiaan uhumaan, suosittelen.

• heh heh
        seropifani_ kirjoitti:

Ja sinä tunnut katkeralta ja agressiiviselta ihmiseltä. Mistä paha olosi johtuu, mene terapiaan uhumaan, suosittelen.

Kylläpä näkyy ottavan koville kun lapsellinen aloituksesi kyseenalaistetaan ja ihan aiheesta. No, ehkä joskus opit perustelemaan kantasi.

• seropifani_
        heh heh kirjoitti:

Kylläpä näkyy ottavan koville kun lapsellinen aloituksesi kyseenalaistetaan ja ihan aiheesta. No, ehkä joskus opit perustelemaan kantasi.

olenhan minä perustellut kanatni jo erittäinkin hyvin, vai onko lukemisen ymmärtämisen vikaa, näyttää olevan :) ja ei täällä muut kyseenlaista kun sinä. sinähän se tässä et perustele ku lyhyesti kirjottelet. Ei normaali ihminen laita seropin hinnaksi 750e :) yksinkertainen ei sitä tajua, mutta fiksu tajuaa että silloin on kyse pentutehtailusta :) Jos sinä olet valmis maksamaan seropista 750e ni anna menn'ä, minun ei tarvitse

• voi elämän kevät
        seropifani_ kirjoitti:

olenhan minä perustellut kanatni jo erittäinkin hyvin, vai onko lukemisen ymmärtämisen vikaa, näyttää olevan :) ja ei täällä muut kyseenlaista kun sinä. sinähän se tässä et perustele ku lyhyesti kirjottelet. Ei normaali ihminen laita seropin hinnaksi 750e :) yksinkertainen ei sitä tajua, mutta fiksu tajuaa että silloin on kyse pentutehtailusta :) Jos sinä olet valmis maksamaan seropista 750e ni anna menn'ä, minun ei tarvitse

Pentutehtailussa on kyse koirien hyvinvoinnin laiminlyönnistä. Ei se, että pennusta pyydetään esimerkiksi 100€, 750€ tai vaikka 5000€ tee itsessään toiminnasta pentutehtailua. Vasta silloin kyse on pentutehtailusta kun koirien hyvinvointia laiminlyödään.

• Niimpä niin

Juuri nykyisten sekarotuisten hintojen takia en enää sekarotuista koiraa otakkaan, vaikka haluaisin.
      Lähes samalla rahalla saan puhdasrotuisen ja voin myös harrastaa sen kanssa virallisesti kaikkea mitä haluan.

• Djdjdjfkfkdkdkdk

Onpa suomalaisilla huono suomen kieli!
      Sekarotuinen koira - koira jossa rodut on sekoitettu / eri rotuja
      Piip-rotuinen koira - koirassa on vain sitä yhtä piip-rotua
      Rekisteröimätön koira - koiraa ei ole rekisteröity.

Mitä se muille kuuluu miksei sitä ole rekisteröity.

Jos koirassa on esim. Saksanpaimenkoiraa, ja sitten jossain viiden sukupolven päässä jotain muuta rotua, niin minä pidän sitä silti saksanpaimenkoirana.
      Ei ihmistäkään väitetä ulkomaalaiseksi/ulkomaalaistaustaiseksi, jos joku isoisoäiti on muunmaalainen!

Lopettakaa jo se hienostelu!

• diibadaaba10

hahhhhaaaahhhhaaa,oot vitsikäs....kaikki paperittomat on sekarotusia,niin se vaan menee.Pidit sitten itse niitä minä tahansa :)

• grggrgh
        diibadaaba10 kirjoitti:

hahhhhaaaahhhhaaa,oot vitsikäs....kaikki paperittomat on sekarotusia,niin se vaan menee.Pidit sitten itse niitä minä tahansa :)

Ei se niin vain mene, vaikka kuinka itkupotkuraivareissasi niin väität. Ei koiran perimä siitä muutu rekisteröidäänkö se johonkin yhdistykseen vai ei.

Mielenkiintoista muuten, että kaltaisesi kiihkoilijat ovat yleensä joko lapsia tai sille tasolle jääneitä.

• ddeded

Noista hinnoista valitetaan, mutts silti puolet tämänkin palstan keskustelijoista kehuu seropeja rotukoiria paremmiksi. Miksi joidenkin mielestä paremman on oltava halvemi, eli seropin?

• koirra1

no tuo oli sinun mielipide, ei mikään virallinen tilasto. ja ne on makuasioita, ihan niiku ruoassa, toiset osaa sitä kallista vaan sen takia ku luullaan että se on heti parempi ku on kalliimpi ym ym...

• Ei sekarotuiset ole

sen terveempiä, kuin puhdasrotuisetkaan. Mahdollisesti jopa sairaampia, jos huonosti sattuu.

Omista sekarotuisista vain yksi on elänyt yli 10 vuotiaaksi. Muut on jouduttu syystä tai toisesta lopettamaan 6-9 vuotiaina.

• 44v koirien kanssa
        Ei sekarotuiset ole kirjoitti:

sen terveempiä, kuin puhdasrotuisetkaan. Mahdollisesti jopa sairaampia, jos huonosti sattuu.

Omista sekarotuisista vain yksi on elänyt yli 10 vuotiaaksi. Muut on jouduttu syystä tai toisesta lopettamaan 6-9 vuotiaina.

Seropit on terveempiä kuin rotukoirat sen voit lukea esim wikipedistä, kun kirjoitat sekarotuinen koira :) Seropeilla ei ole perinnöllisiä sairauksia. esim yksi sairaimpia rotuja bulldoggi ,ja sen jos risteytät vaikka pystykorvan kanssa, ei se ole enää niin sairas seropina.. en oikein jaksa uskoa noihin että seropisi on kuollut noinkin nuorena ku jopa tanskandogit ynnä muut isot koiratkin elää vanhemmiksi. Taidat nyt hieman provosoida vaan :)
        Itse en ole 44 vuoden elämäni aikana kuullut yhdenkään seropin kuolevan alle 10v, kaikki on melkein päässy sinne 15v ja hieman ylikin (riippuu mitä rotuja koirassa) Mutta otan osaa jos sinun koirasi on kuollut noin nuorena, olet varmaan jossain mennyt vikaan sitten kun noin nuorena lhtenyt pois, kerro mitä rotuja seropeissasi oli??

• Ei sekarotuiset ole
        44v koirien kanssa kirjoitti:

Seropit on terveempiä kuin rotukoirat sen voit lukea esim wikipedistä, kun kirjoitat sekarotuinen koira :) Seropeilla ei ole perinnöllisiä sairauksia. esim yksi sairaimpia rotuja bulldoggi ,ja sen jos risteytät vaikka pystykorvan kanssa, ei se ole enää niin sairas seropina.. en oikein jaksa uskoa noihin että seropisi on kuollut noinkin nuorena ku jopa tanskandogit ynnä muut isot koiratkin elää vanhemmiksi. Taidat nyt hieman provosoida vaan :)
        Itse en ole 44 vuoden elämäni aikana kuullut yhdenkään seropin kuolevan alle 10v, kaikki on melkein päässy sinne 15v ja hieman ylikin (riippuu mitä rotuja koirassa) Mutta otan osaa jos sinun koirasi on kuollut noin nuorena, olet varmaan jossain mennyt vikaan sitten kun noin nuorena lhtenyt pois, kerro mitä rotuja seropeissasi oli??

Juu kuule kyllä olen joutunut lopettamaan sekarotuisen koiran 6 vuotiaana, kun se tuli täyteen kasvaimia.

Perinnölliset sairaudet periytyy ihan samallalailla sekarotuisilla, kuin puhdasrotuisillakin. Riski sairauksille tietenkin pienenee mitä enemmän rotuja sekoittuu keskenään ja tässäkin pitäisi ottaa huomioon se, että luonnon valinta olisi paras mahdollinen vaihtoehto sekarotuisten kasvatuksessa. Nykyisin kuitenkin useimmiten ihminen päättää sen kenen kanssa se oma koira pentuja tekee.

• idjootti!!
        44v koirien kanssa kirjoitti:

Milla peruusteella seropit ovat rotukoiria terveempiä? Eikö entutehtailijat harrasta sukurutsauusta seropeillaa? Aika usein rotukoiralla teetetään sekarotuisia pentuja juuri sen taki, että koira on lian sairas jalostuskoiraksi, jonka seurauksena pennut perivät sairaudet voimakkaina.

• iidjoot
        idjootti!! kirjoitti:

Milla peruusteella seropit ovat rotukoiria terveempiä? Eikö entutehtailijat harrasta sukurutsauusta seropeillaa? Aika usein rotukoiralla teetetään sekarotuisia pentuja juuri sen taki, että koira on lian sairas jalostuskoiraksi, jonka seurauksena pennut perivät sairaudet voimakkaina.

ihminen ne rotukoirien puolisot valitsee. ja sukurutsausta nimenomaan rotukoirilla tehdään . Ja sitäpaitsi sekarotuisia ne rotukoiratkin on ero vain paperinpala!

• terve ja rodukas
        iidjoot kirjoitti:

ihminen ne rotukoirien puolisot valitsee. ja sukurutsausta nimenomaan rotukoirilla tehdään . Ja sitäpaitsi sekarotuisia ne rotukoiratkin on ero vain paperinpala!

Oma rekattu puhdasrotuinen 70kiloinen koirani eli terveenä 14vuoden ikkän asti.Siskon seropi sairastellut huolestuttavan paljon,otti seropin koska luuli sen olevan terveempi.Aina niin ei ole,ja lääkärillä joutuu viikottain käymään.Seuraava koirani on puhdasrotuinen rekisteröity rotukoira,ja kuulemma sellaisen ottaa seuraavaksi myös siskoni :)

• järkeä käteen!
        terve ja rodukas kirjoitti:

Oma rekattu puhdasrotuinen 70kiloinen koirani eli terveenä 14vuoden ikkän asti.Siskon seropi sairastellut huolestuttavan paljon,otti seropin koska luuli sen olevan terveempi.Aina niin ei ole,ja lääkärillä joutuu viikottain käymään.Seuraava koirani on puhdasrotuinen rekisteröity rotukoira,ja kuulemma sellaisen ottaa seuraavaksi myös siskoni :)

kysymys herää kuka oikeesti pitää koiraa joka joutuu joka viikko ramppaa lekurissa... ei tee lääkkeet hyvää eläimelle slimistölle, paras pistää hautaan tollanen koira, niin parempi ettei tarvi kärsiä, ei tuo oo koiran elämää

• Näin olisi hyvä

Minun mielestäni koira voisi maksaa rodusta riippumatta noin 3000 euroa, jottei pummeilla ja päihteiden käyttäjillä olisi mahdollisuutta ottaa koiraa. Tämä rajaisi heti pois ne ihmiset, joilla ei ole varaa pitää koiraa.

Myös sekaroituinen koira ei saisi vaihtaa omistajaa alle 1000 euron.

Koiravero pitäisi olla 1000 euroa vuodessa per koira, jottei ihmisillä olisi taajamissa koiralaumoja.

• seropifani_

Joo eli en ole mikään sossupummi, minulla vaan ei ole tapana maksaa maltaita koirasta, mikäs siinä voisinkin maksaa jopa reilu 200e kin koirasta mut sit haluisin että sen eteen olis tehty madotukset ja rokotukset ainakin, mutta ku monet ei ole nähnyt sitäkään vaivaa. Olen töissäkäyvä ihan niiku miehenikin, asutaan paritalossa ja meillä on kaksi seropia jo toinen isompi toinen pieni. toisen saimme ilmaisiksi ja toisesta maksoimme 50e. Eli rahalla ei ole mitään merkitystä, vaikka olisin miljonääri en silti maksaisi seropista melkein 1000e, ei kiitos! Minulla kun ei ole tapana tukea pentutehtailua ja selvää rahastusta koirilla, edelleen KOIRAT EI OLE LELUJA EIKÄ PELINAPPULOITA

• fanifanifanifanifani

Logiikkasi ontuu pahasti eikä periaatteillasi ole mitään virkaa. Jos sinulla on jo kaksi koiraa, niissäkin on toinen liikaa. Paritalossa asuvana ajattelisit edes hiukan naapuriasi.

• seropifani_
        fanifanifanifanifani kirjoitti:

Logiikkasi ontuu pahasti eikä periaatteillasi ole mitään virkaa. Jos sinulla on jo kaksi koiraa, niissäkin on toinen liikaa. Paritalossa asuvana ajattelisit edes hiukan naapuriasi.

No perustele nyt hieman enemmän :) meillä paritalossa naapurina asuu myös perhe jolla lapsia ja koiria :) koirani ei tee tarpeita pihalle, eikä muutenkaa häiritse naapureitamme, ne on katos koulutettu ni ne ei hauku tms ;)

• kotonahan se elää

En ymmärrä tuota että koira on rekisterissä,miten se muuttaa sitä koiran elämää jos nyt ei satu olemaan rekisterissä.

• ...

Ei varmasti mitenkään. Mutta se koiran syntytapaa se muuttaa, eli onko sitä koiraa olemassa vai ei. Eli rekisteröinti estää mm. liian sairailla koirilla pentujen teettämisen, tai lähisukulaisten keskenään lisääntymisen, tai narttujen jokaisesta juoksusta pennuttamisen.

• höpsistä.
        ... kirjoitti:

Ei varmasti mitenkään. Mutta se koiran syntytapaa se muuttaa, eli onko sitä koiraa olemassa vai ei. Eli rekisteröinti estää mm. liian sairailla koirilla pentujen teettämisen, tai lähisukulaisten keskenään lisääntymisen, tai narttujen jokaisesta juoksusta pennuttamisen.

Vähänpä näytät asioista tietävän. Suurin osa roduista ei kuulu Pevisaan, joten rekisteriin saa pennut vaikka vanhemmat olisivat kuinka sairaita. Eikä Pevisaan kuuluvilta roduiltakaan vaadita kuin korkeintaan 1-4 tutkittavaa kohtaa.

• toinen yksinkertaine

täytyy kyllä olla seropifanin kans samaa mieltä siitä, et hinnat on tosiaan pompsahtanut seropien osalta. ymmärrän kyllä noin puolet esim.rekisteröidyn koiran hinnasta, ja täys sekotus jonkun verran edullisempi.just kattelin hetki sitten esim.saksanpaimenkoira,urospentu rekisteröity 900,- ja paperiton 600,-ja tämäkin paperittoman "kasvattaja" on juuri nostanu hintaa,edellinen oli vielä 500,- jonka "ehkä" vielä ymmärrän.tälläkin ihmisellä näkyy olevan usein pentuja myynnissä?! et taitaa tilin teko olla kuiteski pääasia.

• koirat koko alämä

Mulla kaksi seropia ei kumpikaa ole sairastellu, madotukset saa silloin tällöin, rokotukset säännöllisesti. ei syö mitään 100e raksuja. kotiruokaa ja hauhauta. vähällä rahalla selvitään :)

• rrfffff

Mulla rotukoira, joka ei oo lainkaan sairas, mutta josta maksoin 950 €. Meinaako se, ettei rotukoirilla oo sairauksia?

• jiihaaa
        rrfffff kirjoitti:

Mulla rotukoira, joka ei oo lainkaan sairas, mutta josta maksoin 950 €. Meinaako se, ettei rotukoirilla oo sairauksia?

ja mulla serobi jolla myös ei oo sairauksia 7v. josta maksoin 100e. ja varmasti yhtä hyvä kuin jos se olis rotukoira. eikä mikään tehtailu koira vain luonnon valitsema.

• haojaaaaaa

KOIRAT EI OLE LELUJA, todennäköisemmin se 500 euron sekarotuinen päätyy parempaan kotiin kuin se 50 euroa maksava, syy on siinä, että 500 on iso raha, sitä ei hetken mielijohteesta pistetä menemään, edes koiraan.

• etsi tarkkaan

Tuohon hintaan on tarjolla rekisteröityjä metsästyskoiriakin.Eli mieti sopisiko joku sellainen sinulle,tai sitten nuori koira joita on paljon tarjolla.

• Hylättyjen hoitaja

Jos koiran kasvattajaa ei löydy Kennelliiton tiedoista, se on jotenkin filunkikasvattaja. Jos kasvattaja on rehellinen ja sitoutunut pennuttamaan koiriaan Kennelliiton ohjeiden mukaan ja muutenkin kohtelee koiriaan inhimillisesti, niin miksei ole Kennelliiton jäsen ja rekisteröi pentuja.

Niillä, jotka ei rekisteröi pentuja, on jokin huijaus meneillään. Kaikki syyt, miksei rekisteröidä, on tekosyitä ja yritys peitellä joko pentutehtailua tai pentujen tuottoa ulkomailta. Voitte olla eri mieltä, mut tuo on totuus.

• rescuelainen kohta

Ota vaan sieltä ulkomailta se rescue koira, itse ole ottamassa 180eurolla rescue koiraa yheltä yhditykseltä :) en minäkään halua tukea suomen pentutehtailua :) Olen kyllästynyt tähän suomi meininkiin, koirilla vaan rahastetaan, kurjaa.

• ei kiitos

Just, miksei suomalainen hylätty koira kelpaa ? Niitäkin, taitaa eläinkodeilla maksaa samanverran, mutta onpahan kotimainen,.

• kyllä kiitos
        ei kiitos kirjoitti:

Just, miksei suomalainen hylätty koira kelpaa ? Niitäkin, taitaa eläinkodeilla maksaa samanverran, mutta onpahan kotimainen,.

Siksi koska täällä ei ole tarjolla sopivanlaatuisia hylättyjä koiria kuin hyvin harvoin ja silloinkin ottajia on jonoksi saakka. Siksi ulkomailta.

• ei kiitos
        kyllä kiitos kirjoitti:

Siksi koska täällä ei ole tarjolla sopivanlaatuisia hylättyjä koiria kuin hyvin harvoin ja silloinkin ottajia on jonoksi saakka. Siksi ulkomailta.

Kaikkia myyntipalstatkin on täynnä koiria odottamassa uutta kotia. Turha noita sairaita ja hyvin usein mielenvikaisia tänne on raahata, ne on katukoiriksi syntyneitä, osa on olleet täysin taistelukoirina jne. ongelmia tulee, mutta toivottavasti ei muille koirille eikä ihmisille !

• jep jep

Niin kannattaa toki tukea sairaiden ja traumatisoituneiden rescue koirien maahantuontia :D Kohta ihmetellään kun kaikki taudit alkaa taas jyllätä Suomessa .

• jup jup

Tuota samaa lässytystä on jauhettu iät ja ajat, eikä niitä tauteja ole Suomessa pahemmin jyllännyt.

• jeps00

no juuri sen takia ne hinnat kannattaaki pitää pieninä suomenmaalla ni ei kukaa ota rescue koiria ulkomailta! yksinkertaista?

• köyhälle koira

• köyhät nuolee

• en sääli ketään
        jeps00 kirjoitti:

no juuri sen takia ne hinnat kannattaaki pitää pieninä suomenmaalla ni ei kukaa ota rescue koiria ulkomailta! yksinkertaista?

Tiedän muutaman rescuekoiran omistajan,ensimmäinen asia jonka se yks ihminen kertoo koirastaan on se että on katukoirana raukka ollut yms,se on se tärkein asia koirassa sitten.Arvaa montako kertaa olen kuullut sen tarinan jo....luulisi koirassa olevan muutakin puolia,kun se että omistaja on sen "pelastanut",vaikuttaa enemmän että hakee sillä jotain säälipisteitä,ja on niiin hyväntekijä että.Melkein suuttui,kun kerroin että otin hyvältä kasvattajalta koiran siksi ettei eillä ole mitään traumoja koiralla,ja empä sitten tue mitään tehtailua/rahastusta mistään maastakaan ;)

• Dalmatian susikoira

Jokaisen joka on koiraa hankkimassa tulisi tiedostaa mm.seuraavat asiat:

- Sitoutuminen koiraan on pitkäaikainen juttu, puhutaan parhaimmillaan 16 vuodesta
      - Koirasta on sitten huolehdittava päivittäin. Kissan voi kuulemma jättää pariksi päiväksi yksin (ei omaa kokemusta)
      - Rahan menoa ei voi estää. On ihan tuurista kiinni kuinka paljon menee, riippuu esimerkiksi koiran terveydestä.

Itsellä on pari koiraa ollut. Ovat saaneet hyvää ravintoa, puruluita, leluja ja kaiken tarvitsemansa lääkärinhoidon, jos puhutaan siitä mihin sitä rahaa eniten kuluu. Design - vaatteita ei kyllä ole koirille osteltu. Rahaa on mennyt, en sano sitä valittaakseni asiasta vaan todetakseni että näin on.

Silti en olisi valmis maksamaan sekarotuisesta esimerkiksi tuota 500 euroa. Maailmassa tuntuu olevan ihmisiä joille tärkeintä on helppo raha eikä keinoista niin väliä. Ja kun on tiedossa helppoa rahaa, monta sataa per pentu niin näitä tehtailijoita tulee varmasti lisää.

Omat serobe - koirat on olleet "rakkauslapsia" eli vahinkotapauksia. Toisen emo pääsi karkumatkalle ja löysi kylältä uroskoiran, toisellakin vähän sama stoori. Toinen ostettiin perheestä, toinen tuli koiratarhan kautta. Tiesimme kun koiria otimme mikä oli tausta. Ja hinta oli sellainen että sillä ei businesta tehty....

Jos joku haluaa maksaa sekarotuisesta noinkin huomattavia summia niin mikäs siinä. Mutta tarkastakaa sen verran taustoja että ette vaan haksahda tukemaan pentutehtailua.

• koira parat..

Niinpä, senkun kaikki tajuais että jos seropista pyydetään satoja euroja on se pentutehtailua. Minulla on narttu koira, on tosin steriloitu, mutta jos ajattelen että se tulis tiineeksi ja synnyttäisi en missään nimessä kehtaisi pyytää seropi pennuista 5ooe.

• ei se joka maksaa
        koira parat.. kirjoitti:

Niinpä, senkun kaikki tajuais että jos seropista pyydetään satoja euroja on se pentutehtailua. Minulla on narttu koira, on tosin steriloitu, mutta jos ajattelen että se tulis tiineeksi ja synnyttäisi en missään nimessä kehtaisi pyytää seropi pennuista 5ooe.

Tyhmä ei ole se joka pyytää,vaan se joka maksaa.Kyllä ne hinnat alas tulee,jos kauppa ei käy.Ei tosin kaikkia pentuja saada pentuina nopsaan myytyä huikeilla hinnoilla.Jos seropi pennusta saa sen 500,se houkuttelee kyllä joitakin sekarotuisia tehtailemaan,terveydestähän,madotuksista tai muustakaan ei tarvitse silloin välittää.Ostajalle voi kertoa ihan mitä päästään keksii ...ollut aina terve,ja vahinkopentuset,rakkauspentuset,karkasi kylille jne.vain mielikuvitus on rajana.Mitä parempi stoori,sen paremmin kauppa käy :)

• hhhtthhg
        koira parat.. kirjoitti:

Jos pennuista pyydettävä korkea hinta tekisi siitä pentutehtailua, silloin koko rotukoirakasvatus olisi pentutehtailua. No, me aikuiset tiedämme ettei hinnalla itsessään ole mitään tekemistä pentutehtailun kanssa.

• alennusmyynnissä?
        ei se joka maksaa kirjoitti:

Tyhmä ei ole se joka pyytää,vaan se joka maksaa.Kyllä ne hinnat alas tulee,jos kauppa ei käy.Ei tosin kaikkia pentuja saada pentuina nopsaan myytyä huikeilla hinnoilla.Jos seropi pennusta saa sen 500,se houkuttelee kyllä joitakin sekarotuisia tehtailemaan,terveydestähän,madotuksista tai muustakaan ei tarvitse silloin välittää.Ostajalle voi kertoa ihan mitä päästään keksii ...ollut aina terve,ja vahinkopentuset,rakkauspentuset,karkasi kylille jne.vain mielikuvitus on rajana.Mitä parempi stoori,sen paremmin kauppa käy :)

Olen seurannut mielenkiinnolla muutamien myynnissä olevien seropien hintakehitystä. Ja oikeassa olet-jos ei ole kysyntää niin hinnassa sen huomaa.
        Esim. mm Keltaisessa Pörssissä ollut myynnissä lapinkoiramix-pentuja. Syntyneet 28.3.13. Hinta 360 euroa. Hetken kuluttua hinta oli 320 euroa. Sitten myynti-ilmoitus poistui . Pennut ilmestyivät uudelleen myyntiin suomenlapinkoira-pystykorvamix pentuina ja hinta 260 euroa. Kuvat pennuista ovat aivan samat samoin myyjän yhteystiedot.
        Eli ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

• 6+07
        ei se joka maksaa kirjoitti:

Ihan samoin on tilanne rotukoirien kohdalla. Jos pennusta on saatavilla jopa 1500-2000€ kappaleelta, houkuttaa se tehtailuun. Vielä kun valitsee rodun, joka ei kuulu Pevisaan, niin ei terveydestä tarvitse välittää edes sitä vähää mitä Pevisaan kuuluvilla roduilla. Ostajillehan voi keksiä mitä haluaa.

• et sillee
        hhhtthhg kirjoitti:

Jos pennuista pyydettävä korkea hinta tekisi siitä pentutehtailua, silloin koko rotukoirakasvatus olisi pentutehtailua. No, me aikuiset tiedämme ettei hinnalla itsessään ole mitään tekemistä pentutehtailun kanssa.

miksi pentutehtailijat laittaisi 100e per pentu, se on niille elanto, tottakai ne laittaa 600e pentu. tyhmä pentutehtailija laittaa pennun hinnaksi 100e

• et tällee
        et sillee kirjoitti:

miksi pentutehtailijat laittaisi 100e per pentu, se on niille elanto, tottakai ne laittaa 600e pentu. tyhmä pentutehtailija laittaa pennun hinnaksi 100e

Ei kai kukaan ole niin hölmö, että myi satasella koiran, josta voi saata 600€. Ei se, että pennusta pyytää markkinahinnan tee toiminnasta pentutehtailua.

• seropifani_

Laitoin rescue -koirasta hakemuksen aamulla ja sieltä otettiin yhteyttä, meille on tulossa rescue koira alle 200e kiitos ja hei, asia loppuunkäsitelty minun puolestani ja nyt 3 koiraa olis sit, riittä meille. kesän jatkot kaikille. asia on loppuunkäsitelty minun puolelta, te voitte muut jatkaa vielä kinastelua :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe