Volvon MS4A-merivaihde. Miten onnistuisi akselin pyörimissuunnan muutos?
merivaihde ja pyörimissuunnan vaihdos
9
728
Vastaukset
- 19+3
Jos nyt ensimmäiseksi kääntäisi kaukosäätökahvan 180 astetta.
Onkohan pakkipuoli kevyemmin rakenettu.. - Pahoin pelkään
Jos olen käsittänyt oikein, niin veto on viistolla kartiohammaspyörällä, joka ei kestä kuin tilapäistä käyttöä toiseen suuntaan, joten tilanne vaikuttaa toivottomalta.
- nuukaniilo
Ei ole toivotonta eikä vaikeaakaan. Toinen pakille ja toinen eteenpäin. Googlaa räjäytyskuva niin hiffaat että suunnanvaihto on toteutettu siten ettei hyötysuhdetta huku mihinkään, kumpikaan suunta ei ole eteen tai taakse vaan samanmoisia.
Kaksimoottorisessa akseleita pyöritetään erisuuntiin ja vaihdelaatikot ovat samanlaisia, vaihdevivut vaan kytketty ristiin.
http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7745630-44-19577C.aspx
Tuosta kuvasta kun katsot, koneelta tulee voima kartiopytörälle johon osuu pystyakselilla leijuvat kaksi kartiota, toinen ylä- ja toinen alapuolella. Riippuen siitä kytketäänkö pystyakselin ylempi vai alempi kartio pystyakseliin kiinni, vaihtuu pyörimissuunta.
Muuten, onko ms4a pysynyt ehjänä - eikös tämä ole maailmanhistorian surullisimpia merivaihteita. Paukkuivat aikoinaan kun plaanareissa paukuttivat kaikki tehot pelissä yläkanttiin raskailla veneilä.
Kuka suomessa on oikea guru peruskorjaamaan tämmöisiä, ei siis kukaan yleismies joka vaihtaa varaosanumeroita vaan oikea guru.- Pahoin pelkään
Suunnanvaihto- ja ensiö rattailla ei ole osaa kestoon vaan olostuloakselin hammaspyörästö ( olisko kuvassa 33 ? ).
Jos hammastus on suora, kumpaankin suuntaan voi käyttää, mutta jos (kuten näyttää) hammastus on vino, toiminta on kuin hypoidipyörästöllä ja toiseen suuntaan toiminta on mahdollista vain tilapäisesti. Pahoin pelkään kirjoitti:
Suunnanvaihto- ja ensiö rattailla ei ole osaa kestoon vaan olostuloakselin hammaspyörästö ( olisko kuvassa 33 ? ).
Jos hammastus on suora, kumpaankin suuntaan voi käyttää, mutta jos (kuten näyttää) hammastus on vino, toiminta on kuin hypoidipyörästöllä ja toiseen suuntaan toiminta on mahdollista vain tilapäisesti.Kiitokset vastauksista. Luulen, että annan pyöriä edelleen vasenkätisesti.
Pointtina oli, että sopiva oikeakätinen potkuri olisi tarjolla, vasenkätinen on vielä haussa, mutta löytynee toki.- AKOlle
a.k.o kirjoitti:
Kiitokset vastauksista. Luulen, että annan pyöriä edelleen vasenkätisesti.
Pointtina oli, että sopiva oikeakätinen potkuri olisi tarjolla, vasenkätinen on vielä haussa, mutta löytynee toki.Laitas tarvitsemasi potkurin tietoja hollille niin katson löytyykö omasta kokoelmastani. Minulla on pronssipotkureita uppoumaveneisiin uusia ja melkein uusia aika paljon.
AKOlle kirjoitti:
Laitas tarvitsemasi potkurin tietoja hollille niin katson löytyykö omasta kokoelmastani. Minulla on pronssipotkureita uppoumaveneisiin uusia ja melkein uusia aika paljon.
Kiitos tarjouksesta, mutta tein jo kaupat Veneakseliston kanssa vasenkiertoisesta high skew - potkurista.
- potkuriavailla
AKOlle kirjoitti:
Laitas tarvitsemasi potkurin tietoja hollille niin katson löytyykö omasta kokoelmastani. Minulla on pronssipotkureita uppoumaveneisiin uusia ja melkein uusia aika paljon.
löytyykö sinulta 24x 17 vasenkätistä potkuria 45 mm akselille
- tsrbbaadaadaa
Tietääkö kukaan sellaista hyväksitunnettua volvo ms4a korjaajaa joka osaisi korjata öljyvuodon ja samalla katsoa vaatiiko laakerit tms vaihtoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462