Unelmieni nainen saa minussa huonot puolet pintaan, vaikka luulen olevani kiltti. Toisaalta vaikutus voisi olla kasvattavakin, mutta ite en tykkää itestäni semmosena...
Tutkailtuani aamun nettiä luulen löytäneeni selityksen.
Unelmieni nainen on ylikiltti...
"Anna-Liisa Valtavaara kirjoittaa suosituksi tulleessa kirjassaan "Kiltteydestä kipeät" (Kirjapaja 2003) seuraavan määritelmän:
"Kaikkein pelkistetyimmin kiltisti ja kilttinä oleminen tarkoittaa sitä, että on ja toimii aina mahdollisimman pitkälle niin kuin joku toinen toivoo, tahtoo, käskee vaatii tai määrää. Kiltti on toisten tahdon ja toiveiden toteuttaja. Kiltin tahto on sanonnan mukaisesti jonkun muun taskussa, ei omassa. Toisinpäin sanottuna kiltteys merkitsee sitä, ettei tuota muille murheita, pettymyksiä, ongelmia eikä varsinkaan vaivaa tai häpeää. Sen sijaan on tarkoitus tuottaa iloa ja ylpeilyn aihetta, toisille. Sillä, miltä kiltistä itsestään tuntuu, ei välttämättä ole väliä. Kiltti toimii toisten hyväksi, itsensä kustannuksella.""
Nyt kun olen tunnistanut itseäni rassaavan asian, niin osaisitko sanoa, että kehkeytyykö tästä vuosituhannen lovestoori vai onko parempi ottaa etäisyyttä, ettei satu ja tapahdu mitään ikävää?
Itse olen kaikenmaailman höykyytyksistä selvinneenä kuitenkin mielestäni vahva, vaan tuo toinen lienee heikompi.
Keskiyölle
14
194
Vastaukset
- Ihanneneito10
Anna-Liisa Valtavaaran kirjat ovat erittäin hyviä ja lukemisen arvoisia alkusivulta loppusivuille saakka. Yksi lainaamasi pätkä on vain pisara totuudesta.
En pidä hyvänä omia tulkintoja ennen kuin kirjoittaja lukee kirjan kiltteydestä kipeä ajatuksen kanssa ja kokonaan!
Pidät itseäsi kilttinä ja ihannenaista ylikilttinä, ja se tuntuu rassaavan.Ymmärrän, että pasisuhteen vakava harkitseminen on yksi elämän vaikeimpia asioita!
En näe tässä mitään vaaratekijää kunhan henkilö itse tietää omat rajansa eli ei menen auttamaan kaikkia ihmisiä kun omille asioillekin pitäisi antaa aikaa, ja omalle parisuhteelle ja perheelle!
Ylikiltteydestä kipeät ihmiset, tunnollisina ja vastuuntuntoisina, saattavat sairastua masennukseen ja mitättömyydentunteisiin, kun eivät mielestään yllä riittävän korkealle yli riman.
Tuntemani ylikiltti henkilö tiedosti tilanteen ja otti muutama vuosi sitten uuden suunnan elämässään. Kohteliaasti hän torjuu kaikenmoiset kutsut ja ajanhukkatilaisuudet ja käyttää aikaansa terveen itsekkäästi.
Hän on onnellinen ja hallitsee elämänsä kaikin tavoin.
Varsinkin tällähetkellä hän on ylionnellinen, tyytyväinen ja rakastunut.
Kiltti ihminen muuttuu silloin todella rakkaaksi, kun haluaa antaa toiselle
iloa ja rakkautta.
Sinä, kirjoittaja, Sinä voit aloittaa oman ihannenaiseksi kanssa ihanan
parisuhteen.
Puhukaa asioista ja hoitakaa toinen toistanne rakastaen.
Suosittelen kirjan lukemista teille molemmille.
Ota asia puheeksi hänen kanssaan, jos hän on todella ihannenainen Sinulle.
Olet varmasti hänelle myös rakas.
Onnellista kesää!- Komsiikomsaa
Kiitos ajatuksia herättävästä vastauksestasi. Löysin myöhemmin kirjasta enemmän ja siinä paistoi kantavana voimana uskonto ehkä häiritsevässäkin määrin.
Kilttinä ihmisenä koen rasittavana toisen ylikiltteyden, koska käydessäni luonansa hän minulle lahjoja antaa. Enää en oikein halua niitä vastaanottaa ja kun kieltäytyy lahjaasta ----> pahoittaa toisen mielen -----> ei niin huvita käydä.
Olen kyllä sanonut, ettei pitäisi kokoajan lahjoja antaa.
Hän kävi luonani ensivisiitillä, niin erityisesti kielsin tuomasta yhtikäsmitään, vaan toisin kävin.
Hän haluaisi teoriassa keskustella suhteen puhki, ennenkö ystävyyttä suurempaa on edes alkanutkaan. Itseäni ei kamalasti teoreettinen keskustelu
innosta, koska koskaan ei voi tietää etukäteen.
On ihmisiä, jotka puhuu toista ja tekee toista. Puhuu paljon ja tekee vähän ja vastoinpäin.
Joten saatan töksäyttää jotain karua ja se taas rassaa mielikuvaani kiltteydestäni.
Olen rakkain, vaikka töksäyttelen, oikuttelen, välttelen ja koitan olla etäisempi.
Itse olen seurustellut , asunut yhdessä lähes koko aikuisikäni erilaisten naisten kanssa.
Häneltä tivasin suhteista, kun epäilin , että niitä ei välttämättä ole.
Sanoi muutaman lyhyen olleen.
Eihän tuolla pitäisi olla mitään merkitystä, mutta itse en haluaisi olla toisen ensimmäinen, vakava seurustelusuhde.
Ensimmäisen vakavan suhteen loppuminen on kuitenkin yleensä pieni maailmanloppu.
Ehkä tämän tarkoitus on koulia meittiä ihmisenä eli kasvattaa.
Hänellä on ollut aikaisemmin uskonto hyvin tärkeänä elämässä, mutta ei liene "aina onnellinen " kuitenkaan.
Ihanaa kesää Sinullekkin! - Opettelin halit
Komsiikomsaa kirjoitti:
Kiitos ajatuksia herättävästä vastauksestasi. Löysin myöhemmin kirjasta enemmän ja siinä paistoi kantavana voimana uskonto ehkä häiritsevässäkin määrin.
Kilttinä ihmisenä koen rasittavana toisen ylikiltteyden, koska käydessäni luonansa hän minulle lahjoja antaa. Enää en oikein halua niitä vastaanottaa ja kun kieltäytyy lahjaasta ----> pahoittaa toisen mielen -----> ei niin huvita käydä.
Hän kävi luonani ensivisiitillä, niin erityisesti kielsin tuomasta yhtikäsmitään, vaan toisin kävin.
Hän haluaisi teoriassa keskustella suhteen puhki, ennenkö ystävyyttä suurempaa on edes alkanutkaan. Itseäni ei kamalasti teoreettinen keskustelu
On ihmisiä, jotka puhuu toista ja tekee toista. Puhuu paljon ja tekee vähän ja vastoinpäin.
Joten saatan töksäyttää jotain karua ja se taas rassaa mielikuvaani kiltteydestäni.
Olen rakkain, vaikka töksäyttelen, oikuttelen, välttelen ja koitan olla etäisempi.
Itse olen seurustellut , asunut yhdessä lähes koko aikuisikäni erilaisten naisten kanssa.
Eihän tuolla pitäisi olla mitään merkitystä, mutta itse en haluaisi olla toisen ensimmäinen, vakava seurustelusuhde.
Ensimmäisen vakavan suhteen loppuminen on kuitenkin yleensä pieni maailmanloppu.
Hänellä on ollut aikaisemmin uskonto hyvin tärkeänä elämässä, mutta ei liene "aina onnellinen " kuitenkaan.
Ihanaa kesää Sinullekkin!Löysit ihannenaisen!
Sun kirjoitukses on paljon asiaa mut haluan kiinnittää huomios seuraavaan ajatuksees:
"...en haluaisi olla toisen ensimmäinen, vakava seurustelusuhde.
Ensimmäisen vakavan suhteen loppuminen on kuitenkin yleensä pieni maailmanloppu."
Kun olet tosissas naises kanssa niin et kai suunnittele jättäväsi häntä kun seurustelusuhde ei oo vielä alkanutkaan?
Nään et ymmärrät vastuusi kilttinä ihmisenä, joten aloittaessasi älä edes ajattele eron mahdollisuutta.
Tivaamalla ei aina kaikki asiat irtoa! Johdattele häntä asian pariin, jos sua vaivaa hänen menneisyytensä suhteet.
Anna hänel myös mahdollisuus kysellä sun menneisyydestä.
Mikäli olisit eka vakava suhde niin ymmärrät itsekin et häntä on käsiteltävä
hellin hansikkain ja rakastettava omaksi hellyydellä ja suojelevalla tavalla.
Kuten sanoit "et koskaan ei voi tietää...Naiset on semmosii, jotka vatvaa joskus asioita ainakin rakkausjuttuja, joten ne haluaa keskustella.
Oon oppinut antamaan halauksii ohimesseeäni, ostan joskus viinipullon töistätullessani vaimolle, vien ulos syömään, elokuviin, kävelylle iltahämärässä ja suutelen., katellaan uutiset vierekkäin...
Ota selvää mistä tykkää ja ole vierellään. Kyl ne sit sanoo, jos eivät jostakin pidä. Ollaan tehty arjest juhlaa. Riidat sovitaan ja puhutaan asiat perin juurin puhki. Mul on mun luonne ja hänel on oma erilainen luonne. Meis on heikkoudet ja puutteet mutta myös vahvuudet.
Oon itse opetellut antamaan ja ottamaan hellyyttä arjessa, kuuntelemaan ja puhumaan, koska rakastan häntä enkä halua menettää maailman ihaninta naista. Ollaan oltu yhdessä todella pitkään. Naiset on niin hemmetin herkkiä ja aavistelevat jotakin leijuvan ilmassa.
Siirry eteenpäin hänen suhteensa äläkä nyt liikaa mieti.
Aina vain paranee! Opettelin halit kirjoitti:
Löysit ihannenaisen!
Sun kirjoitukses on paljon asiaa mut haluan kiinnittää huomios seuraavaan ajatuksees:
Ensimmäisen vakavan suhteen loppuminen on kuitenkin yleensä pieni maailmanloppu."
Kun olet tosissas naises kanssa niin et kai suunnittele jättäväsi häntä kun seurustelusuhde ei oo vielä alkanutkaan?
Nään et ymmärrät vastuusi kilttinä ihmisenä, joten aloittaessasi älä edes ajattele eron mahdollisuutta.
Tivaamalla ei aina kaikki asiat irtoa! Johdattele häntä asian pariin, jos sua vaivaa hänen menneisyytensä suhteet.
Kuten sanoit "et koskaan ei voi tietää...Naiset on semmosii, jotka vatvaa joskus asioita ainakin rakkausjuttuja, joten ne haluaa keskustella.
Oon oppinut antamaan halauksii ohimesseeäni, ostan joskus viinipullon töistätullessani vaimolle, vien ulos syömään, elokuviin, kävelylle iltahämärässä ja suutelen., katellaan uutiset vierekkäin...
Ota selvää mistä tykkää ja ole vierellään. Kyl ne sit sanoo, jos eivät jostakin pidä. Ollaan tehty arjest juhlaa. Riidat sovitaan ja puhutaan asiat perin juurin puhki. Mul on mun luonne ja hänel on oma erilainen luonne. Meis on heikkoudet ja puutteet mutta myös vahvuudet.
Oon itse opetellut antamaan ja ottamaan hellyyttä arjessa, kuuntelemaan ja puhumaan, koska rakastan häntä enkä halua menettää maailman ihaninta naista. Ollaan oltu yhdessä todella pitkään. Naiset on niin hemmetin herkkiä ja aavistelevat jotakin leijuvan ilmassa.
Aina vain paranee!Ahdistavaa huomata että maailmassa on ihmisiä jotka ajattelevat henkilön olevan jotenkin puutteellinen jos ei ole liutaa vakavia suhteita takana. Luulisi sen riittävän että ihminen tuntuu olevan se ns.oikea.
Ihmissuhteita kun on muunkinlaisiakin kuin seurustelusuhteet. Elämää oppii monella tavalla ja eri ihmisillä voi olla erinäisiä syitä siihen miksi CV on niukahko parisuhdehistorian osalta. No, toivotaan että dilemmasi ratkeaa suuntaan tai toiseen- Kiltti & Ylikiltti
Komsiikomsaa kirjoitti:
Ihanaa kesää Sinullekkin!Mielenkiinnolla luen tästä kiltistä ja ylikiltistä.
Luulisi heidän sopivan varsin hyvin yhteen. Eikös samantapaiset ymmärrä toisiaan!
Mlestäni ylikiltteyteen ja kiltteyteen ei liity lahjojen antaminen eli toisen ihmisen muistaminen ja ilahduttaminen.
Meilläpäin on kotona opittua että kylille viedään kahvia, suklaata tai jotakin lapsille sopivaa pikkuauto. Kohteliaisuus on oikein hyvä tapa.
joten älä juutu asiaan.
Nosta hattua ja kulje seuraavaan päivään iloisena ja onnellisena siitä, että sinulla on ystävä/ystäviä joskin tomivat joskus erilailla kuin joku toinen ihminen.
Kyseessä on kohteliaisuus ja hyvä tapa, joten älä juutu asiaan.
Sopikaa yhdessä, jos useinkin tapaatte,ettei ole aiheellista muistaa lahjoin vaan enemmänkin rakkauden osoituksin, ajan kanssa rauhassa
tutustumisen ilmapiirissä.
Ihannenaisesi ymmärtää sinua ihan varmasti, kun olet aito ja rakastava muuten. Kerro hänelle mitä toivot yhdessäololtanne.
Ihmiset ovat tavoiltaan erilaisia, luonteeltaan persoonia, etc.
Niin kauan kuin toinen ei tee toiselle fyysistä ja henkistä kiusaa, pidän elämää ja sen värikirjoa todellisena rikkautena.
Tunnen ihmisiä, joilla on vaikeuksia vastaanottaa lahjoja.
Ehkä teidän ystävyydessä olisi hyväksyttävä toinen sellaisena kuin on.
Voisit sanoa, että arvostat anteliaisuuttaan ja kerrot tunteesi avoimesti, kuitenkaan pahoittamatta toisen mieltä.
Jos suhde vaikuttaa muuten hyvältä niin ei kannata antaa lahja-asian kaataa suhdetta.
Lahjatonta kesää! - Komsiikomsaa
harmonia71 kirjoitti:
Ahdistavaa huomata että maailmassa on ihmisiä jotka ajattelevat henkilön olevan jotenkin puutteellinen jos ei ole liutaa vakavia suhteita takana. Luulisi sen riittävän että ihminen tuntuu olevan se ns.oikea.
Ihmissuhteita kun on muunkinlaisiakin kuin seurustelusuhteet. Elämää oppii monella tavalla ja eri ihmisillä voi olla erinäisiä syitä siihen miksi CV on niukahko parisuhdehistorian osalta. No, toivotaan että dilemmasi ratkeaa suuntaan tai toiseenÄlä ahdistu. Olin sulkeutunut ja lähes puhumaton 10vuotta. 17-vuotiaaksi asti.
Ensimmäinen, seurustelusuhde oli yli 20vuotiaana. siitäkin on jo vuosikymmeniä.
Maailma on opettanut . Ja opettaa edelleen :).
Aurinkoista lauantaita ! - Komsiikomsaa
Kiltti & Ylikiltti kirjoitti:
Mielenkiinnolla luen tästä kiltistä ja ylikiltistä.
Luulisi heidän sopivan varsin hyvin yhteen. Eikös samantapaiset ymmärrä toisiaan!
Mlestäni ylikiltteyteen ja kiltteyteen ei liity lahjojen antaminen eli toisen ihmisen muistaminen ja ilahduttaminen.
Meilläpäin on kotona opittua että kylille viedään kahvia, suklaata tai jotakin lapsille sopivaa pikkuauto. Kohteliaisuus on oikein hyvä tapa.
joten älä juutu asiaan.
Nosta hattua ja kulje seuraavaan päivään iloisena ja onnellisena siitä, että sinulla on ystävä/ystäviä joskin tomivat joskus erilailla kuin joku toinen ihminen.
Kyseessä on kohteliaisuus ja hyvä tapa, joten älä juutu asiaan.
Sopikaa yhdessä, jos useinkin tapaatte,ettei ole aiheellista muistaa lahjoin vaan enemmänkin rakkauden osoituksin, ajan kanssa rauhassa
tutustumisen ilmapiirissä.
Ihannenaisesi ymmärtää sinua ihan varmasti, kun olet aito ja rakastava muuten. Kerro hänelle mitä toivot yhdessäololtanne.
Ihmiset ovat tavoiltaan erilaisia, luonteeltaan persoonia, etc.
Niin kauan kuin toinen ei tee toiselle fyysistä ja henkistä kiusaa, pidän elämää ja sen värikirjoa todellisena rikkautena.
Tunnen ihmisiä, joilla on vaikeuksia vastaanottaa lahjoja.
Ehkä teidän ystävyydessä olisi hyväksyttävä toinen sellaisena kuin on.
Voisit sanoa, että arvostat anteliaisuuttaan ja kerrot tunteesi avoimesti, kuitenkaan pahoittamatta toisen mieltä.
Jos suhde vaikuttaa muuten hyvältä niin ei kannata antaa lahja-asian kaataa suhdetta.
Lahjatonta kesää!Voi kiitos, tosiaan lahjaton kesä sopisi oikein hyvin :).
Tuli monenvuoden angsti, kun kuulin, että työperäiset aikovat järjestää minulle synttärijuhlat.
Aluksi meinasin ettiä uuden työpaikan, vaan olihan se oikein mukavaa.
Tunsivat senvertahyvin, että ei ollut puheita puolin eikä toisin.
Varmaan paikan historian ensimmäinen biletys niin.
Kyllä itsekkin vien jotain pientä, useinkin kyläilypaikkaan, mutta jotain rajaa.
Ihmisen voi luokitella miellejärjestelmän mukaan (NLP)visuaaliseksi (näkö), auditiiviseksi(kuulo) ja kineettiseksi(tunto).
- visuaalisia ilmaisuja: ”Se näyttää hyvältä.”
- auditiivisia ilmaisuja: ”Se kuulostaa hyvältä.”
- kinesteettisiä ilmaisuja: ”Se tuntuu hyvältä.”
Yleensä ihminen on sekoitus kaikkia noita ja yksi tuppaa olemaan voimakkain.
Itse olen kineettinen, eli en höpötä vaan olen toiminnan ihminen.
Ihannenaiseni tuntuu olevan höpöttäjä.
Elikkäs mielestäni rakkauden pitää tuntua, että olisi oikeata.
Olen elänyt ihmisen kanssa, joka olisi jatkuvasti halunnut kuulla, että rakastan häntä. Hänestä ei rakkaus kuulostanut rakkaudelta, joten jätti sitten minut.
Onnistunutta kesää! - Komsiikomsaa
Opettelin halit kirjoitti:
Löysit ihannenaisen!
Aina vain paranee!Onnittelut, olet tehnyt elämästäsi onnellisen :).
Ollaan keskusteltu menneistä ja aluksi hän antoi sellaisen kuvan, että ymmärsin oikeita rakkaussuhteita olleen.
Matkan varrella tuli sitten itselle epäillys, että ihan niin ei välttämättä olekkaan, kuin olin ajatellut.
Pitää olla melkosen ilkeäksi muuttunut äxä, jos eron sattuessa kaikki välit katkeavat. Jos rakkaussuhde on joskus ollut, niin eron sattuessa se rakkaus ei kuitenkaan lopu, vaan muuttaa muotoaan. Kukapa olisi parempi ystävä, kuin entinen elämänkumppani?
Eli mun lähipiiri koostuu äxistä ja heidän uusista puoliskoistaan.
Meillä on sellainen elämän kestävä YYA.
Tämän olen selvittänyt aikojen alussa.
Ja sanonut, että mustasukkaiset eivät kanssani pärjää ja mustasukkaisuutta haluavat, eivät sitä minusta löydä...
Joo, selvitystyö käynnissä. eli tutustuellaan pikkuhiljaa.
Rakkaudentäyteistä kesä! - Suru ja ilo
Komsiikomsaa kirjoitti:
Onnittelut, olet tehnyt elämästäsi onnellisen :).
Ollaan keskusteltu menneistä ja aluksi hän antoi sellaisen kuvan, että ymmärsin oikeita rakkaussuhteita olleen.
Matkan varrella tuli sitten itselle epäillys, että ihan niin ei välttämättä olekkaan, kuin olin ajatellut.
Pitää olla melkosen ilkeäksi muuttunut äxä, jos eron sattuessa kaikki välit katkeavat. Jos rakkaussuhde on joskus ollut, niin eron sattuessa se rakkaus ei kuitenkaan lopu, vaan muuttaa muotoaan. Kukapa olisi parempi ystävä, kuin entinen elämänkumppani?
Eli mun lähipiiri koostuu äxistä ja heidän uusista puoliskoistaan.
Meillä on sellainen elämän kestävä YYA.
Tämän olen selvittänyt aikojen alussa.
Ja sanonut, että mustasukkaiset eivät kanssani pärjää ja mustasukkaisuutta haluavat, eivät sitä minusta löydä...
Joo, selvitystyö käynnissä. eli tutustuellaan pikkuhiljaa.
Rakkaudentäyteistä kesä!Hurjasti on aikaa kulunut aloituksesta! Palstalla hiljaista. Miten oottee tutustuneet ja edistyneet, tuntuuko pikkuhiljaa oikealta naiselta?
- Komsiikomsaa
Suru ja ilo kirjoitti:
Hurjasti on aikaa kulunut aloituksesta! Palstalla hiljaista. Miten oottee tutustuneet ja edistyneet, tuntuuko pikkuhiljaa oikealta naiselta?
Kävi uudenaikaisesti. Jäin kiinni :/
- Olet tietenkin
itse vastuussa omista tekemisistäsi ja käytöksestäsi toisen seurassa. Ei omalle käytökselle ja sille mitä suustaan päästää toiselle tarvitse hakea syytä itsensä ulkopuolelta. Eli laitat tässä oman ilmeisesti loukkaavan käytöksesi toisen syyksi, kun hän on ylikiltti. Tämä on täyttä soopaa. Jos et pidä käytöksestäsi toisen seurassa, vain sinä voit parantaa tapasi ja käyttäytyä kunnolla ja inhimillisesti. Jos toinen olisikin ns. ylikiltti, ei sinun silti tarvitse käyttäytyä huonosti ja loukata häntä. Voit valita myös sen, että olet hänelle kunnollinen kumppani ja arvostat häntä sellaisena kuin hän on.
- Komsiikomsaa
Olet pääpiirteittäin oikeassa. En kyllä ajatellut , että tässä syyllistäisin ketään.
Lähinnä halusin kurkkausta tulevaisuuteen, että hiotuuko timantit vai tuleeko lohkeamia.
Yleensä on silviisii, että jos alku hankalaa niin jatko sitäkin vaikeampaa...
Ja ihmisessä itsessään on se oma mukavuusasteikko.
Jos kärpänen katossa seuraisi, niin ei välttämättä edes huomaisi, että olen loukkaava, vaikka itse koenkin olevani.
Aurinkoo sinnekkin! - Portobellon noita
Komsiikomsaa kirjoitti:
Olet pääpiirteittäin oikeassa. En kyllä ajatellut , että tässä syyllistäisin ketään.
Lähinnä halusin kurkkausta tulevaisuuteen, että hiotuuko timantit vai tuleeko lohkeamia.
Yleensä on silviisii, että jos alku hankalaa niin jatko sitäkin vaikeampaa...
Ja ihmisessä itsessään on se oma mukavuusasteikko.
Jos kärpänen katossa seuraisi, niin ei välttämättä edes huomaisi, että olen loukkaava, vaikka itse koenkin olevani.
Aurinkoo sinnekkin!Tulevaisuus kiinnostaa mutta kukaan ei tiedä varmasti miten elämä saatta iloineen yllättää!
Positiivisuutta kannattaa viljellä ajatuksin, teoin ja sanoin. Ne muuttuvat vähitellen todellisuudeksi.
Jokaisessa ihmisessä on se omanlainen mukavuusasteikko, teillä molemmilla, olettaisin. Normaalisti ne toisen toiveet otetaan huomioon.
Tiedättekö muuten toistenne mukavuusasteikot? On turha syyllistää toista osapuolta, jos ei osaa kilttinä ihmisenä kertoa toiveistaan.
Edellyttää myös vastaanottavan osapuolelta kuulevia korvia ja hyvää muistia.
Kokemuksesta tiedän, osallistuminen parisuhdeleireille ja -terapiaan, että luottamus ja avoimuus, sisimmän paljastaminen kannattaa.
Puhumista tarvitaan juuri erilaisten mieltymysten kertomiseen. On turha olettaa, että toinen ihminen, edes ihannenainen, voisi aavistaa ja tietää mitä toisen mielessä liikkuu.
Tuskinpa osaat itsekään aina varmasti tietää mitä ystävän ajatuksissa liikkuu ja mistä hän pitäisi.
Suhde tulee onnistumaan, jos ihminen tuntee itsenä.
Kysymys on luottamuksesta ja avoimuudesta ilman valkoisia valheita ja pelkoa.
Asiat voi kertoa kauniisti ja rakkaudella, jos vastapuoli on ihannnainen ja toinen on se korviaan myöden rakastunut.
Jos ihminen rakastuu mutta ei ota huomioon yhteistä hyvää, hän elää jatkuvan ahdistuksen vallassa;hän pelkää haavoittavansa kumppaniaan,
ärsyttävänsä uutta rakkauttaan, menettävänsä kaiken minkä on rakentanut.
- Portobellon noita_
- Kaipaan just tätä
Kiitos faktoista, jotka sopisivat just mulle.
Tällainen järjestely sopii hyvin samanhenkisen kanssa.
Ihmisen, joka ymmärtää, että kummallakin on niitä omia omituisuuksia tai mieltymyksiä, jotka ovat vain häntä varten.
Yksilöllisyyttä ei saisi menettää vaikka olisikin seurusteluvaiheessa.
Järjestelyt eivät tarkoita sitä etteikö toinen tykkäisi toisestä.
Järjestelyn avulla uskon suhteen pysyvän tuoreena ja mielenkiintoisena.
Sopii hyvin aikusille eli henkisesti kypsille ja varmanpäällä eläville.
Uskon vakaasti, että ei tule vankilassaolon tunnetta eikä narinaa turmasta,
kun vetäytyy aika ajoin omiin oloihinsa.
Merkiksi yksinolon toiveesta voisi laittaa yhdessäsovitun merkin kylpyhuoneen tai keittiön ovaan.
Miksi sinne? Koska niissä useimmin asustetaan päivän aikana.
Omasta kammarista kömpiessään kumppani kohtaisi energisoituneen ja seurusteluvoimaisen rakkaansa.
Luovuutta ja hauskuutta...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932255Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561848- 1761393
- 234845
- 62769
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11766- 65764
- 55662
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591