Raskausviikkoja on kasassa nyt 18 0, ja esikoista siis odotan. Tässä muutamana päivänä vatsassa on tuntunut jänniä muljahteluja, tai vähän kuin elohiiri olisi masussa. Yleensä ne tuntuvat vain istuessa tai maatessa. Se toistuu muutaman kerran, jonka jälkeen häviää ja toistuu taas jossain vaiheessa päivää. Ne tuntuvat alavatsassa, yleensä keskellä tai vasemmalla. Kun tuo alkaa, olen laittanut käden masun päälle, ja välillä tuntenut liikkeen ns. mahan läpi.
Ovatko nämä nyt niitä sikiön ensimmäisiä liikkeitä, vai mitä tämä on? :)
Ensimmäiset liikkeet, miltä ne tuntuvat?
5
203
Vastaukset
- liikkeitä ovat
Niitähän ne, onneksi olkoon! :) Ei varmaan mene pitkään, kun ei niistä enää voi erehtyä.
- Ihaninta maailmassa
Niitähän ne taitavat olla :) Itselläni ensimmäinen liike tosin tuntui selkeänä muljahduksena, taisi vauva heittää tuolloin kuperkeikan. Silloin naureskelin, että kaikkien äitiysopusten mukaan ensimmäiset liikkeet tuntuvat "perhosen siiven iskuilta", noh, itse käyttäisin enemminkin sanoja "elävältä kalalta suolessa" :) Sen verran raju muljahdus se oli - aivan kuin kala.
Kohta pääset tuntemaan, kuinka vauva potkii ja mätkii mennen tullen ja palaten. Ja se, kun lapsen isä tuntee liikkeet ensimmäisen kerran - voi jösses, harmi ettei minulla ollut kameraa siinä hetkessä... :) - nappula3
Kiitokset teille vastauksistanne! :) Ihanaa tuntea liikkeet :)
Kysyisin vielä, että onko normaalia jos liikkeitä ei joku päivä tunnu ollenkaan?- liikkeitä ovat
On vielä pitkään normaalia, että menee päivä tai päiviä, jolloin et tunne liikkeitä. Sikiö mahtuu vielä monia viikkoja heittämään kuperkeikkaa kohdussa ja voi kääntyä esimerkiksi siten, että potkii istukkaan päin. Silloin et tunne liikkeitä. Liikelaskentaakin suositellaan tehtäväksi vasta siellä rv 30 paremmalla puolella juuri siksi, että sitä ennen liikkeet eivät välttämättä ole vielä niin säännöllisiä.
- EkaKyydissä
juu sellaisia "elohiiriä" ja "kuplintaa" se oli aluksi. Noilla viikoilla taisin itsekin ensimmäiset tunnistaa. Vasta joskus puolenvälin jälkeen muuttui liikkeet selkeiksi ja siihen asti oli välillä vaikea erottaa, mikä on oman mahan murinaa ja mikä liikkeitä. Nyt rv37 kynnyksellä koko maha muljahtelee vähän väliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462