oireita on siis nämä:
Hiukset on viimesen ~8kk aikana ohentunu kamalasti ja niitä irtoilee muutenki normaalia enemmän kun haron hiuksia. Lisäksi kulmakarvat on harventunu vähän.
En nyt tiiä koenko mitenkään erikoista väsymystä, kun en osaa suhteuttaa "normaaliin", mutta oon aika väsynyt 8h unienki jälkeen. Ja jos nukun liian pitkään niin aamulla särkee päätä aivan kamalasti.
Lisäksi nivelongelmia, viime vuonna kävin magneetissaki kuvauttamassa polvet mutta ilmeisesti ei ollu mitään vikaa mutta juostessa vihloo. Nyt on tullu lisäksi lantiokivut ja satunnaiset nilkkakivut.
Iho kainaloissa on ollu tosi kuiva ja kutiava ja lisäksi naama.
Hikoilen normaalia enemmän, paniikkihäiriöt, hengenahdistus ja huimauskohtauksia ihan tyhjästä. En mennyt näistä sanomaan lääkärille, koska ajattelin että johtui vaan väsymyksestä.
Oon normaalia paljon paljon kärttyisämpi ja ärstyisämpi. Hermostun aivan älyttömän pienistä asioista. Kehonlämpötila on aina jossain 35 asteessa, ellei oo sitten kuumetta. Lisäksi tulee kuumeinen olo vaikka lämpötila ois vaan jotain 36,5.
Joskus 8lk.lla mulla putos paino n. 7kg enkä rehellisesti sanottuna tehny mitään. Sitte 9lk:n keväällä paino nousi 10kg ja kesällä laihduin taas 7kg.
Kilpirauhasen vajaatoimintaa on siis suvussa ilmentyny jo kahdella tyypillä, itse oon 17-vuotias nainen.
Voiko mulla olla kilpirauhasen vajaa/ylitoimintaa?
detrhyujki
5
148
Vastaukset
- ap.
Voisko niitä vastauksia laittaa?
- selviää äkkiä
Labran mittauksissa.
- KilpirauhasSisko
niin. pyydä päästä verikokeeseen, jossa mitataan kilpirauhasarvot. koe pitää ottaa ennen aamu10.
syötkö ehkäisypillereitä? niilläki on vaikka minkälaisia vaikutuksia hormoonitasapainoon. suosittelen kokeilemaan toista merkkiä, mikäli niitä syöt.- ap.
En syö niitä
- näin on
Ilman muuta lääkäriin ja vaadi verenkuvan ottoa,että selviää onko kaikki veriarvot kunnossa.
Ei kannata jäädä kärsimään vaivoistasi,kun apua on saatavilla.
Hyvää jatkoa ja tervehtymistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472