Yllätys: miehelläni lapsi

gulkb

Olen 19v tyttö, mieheni on 20v. Olemme seurustelleet 3,5v. Sain eilen kuulla että miehellä on 3v poika. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Asumme yhdessä ja olemme kihloissa. Oksettaa ja tuntuu pahalta, petetyltä

42

491

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+4

Todennäköisesti jättäisin noin ison asian pimittämisen takia. Hän on varmasti joutunut myös valehtelemaan sinulle. Olet nuori vielä ja myöhemmin saatat katua sitä, jos tuhlaat aikaasi yhtään enempää tuohon mieheen. Onko mies kantanut vastuutaan lapsestaan ollenkaan?

• 6+8

Sittenhän sen lapsen äiti on alkanut odottamaan lasta, ennenkuin aloitte edes olemaan yhdessä...

• lifemocker

niinno, jos hän ei lapsen elämässä kerta ole mukana niin....

• ocofod

Ei ole tietääkseni mukana lapsen elämäässä tai kantanut mitään vastuuta.
        Tyttö on niillä hetkillä tullut raskaaksi kun olemme alkaneet mieheni kanssa tapailla. Harmittaa ja itkettää. Poikaystävä on koko ajan tiennyt pojastaan eikä silti kertonut mulle. Ei varmaan olisi ikinä kertonut ellei poika ja hänen äitinsä olisi tullut meidän ovelle. Nöyryyttävä hetki kun en ees tiennyt mistä on kyse. Voin pahoin kun ajattelen tätä tai ees katson miestäni. Poika oli ihan isänsä näköinen. En usko että voin jatkaa tässä suhteessa kun luottamustakaan en enää tunne. Harmittaa lapsen puolesta. Ajattelin että meillä joskus vuosien päästä ehkä olisi yhteinen sellainen

• miesvm1967

Sikäli on että lapsen elämässä ruokkoja joutuu makselemaan. Ilmeisesti kaveri ei koe tunnetasolla mitään lastaan kohtaan, toivoo kait jälkiaborttia? On silti aika kyseenalaista jättää asia kertomatta.. tai siis kai äijä ite sentään siitä muksusta tiesi aiemmin?

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Sikäli on että lapsen elämässä ruokkoja joutuu makselemaan. Ilmeisesti kaveri ei koe tunnetasolla mitään lastaan kohtaan, toivoo kait jälkiaborttia? On silti aika kyseenalaista jättää asia kertomatta.. tai siis kai äijä ite sentään siitä muksusta tiesi aiemmin?

Oho, olin hiukan myöhässä.. sori.

• miesvm1967
        ocofod kirjoitti:

Tyttö on niillä hetkillä tullut raskaaksi kun olemme alkaneet mieheni kanssa tapailla. Harmittaa ja itkettää. Poikaystävä on koko ajan tiennyt pojastaan eikä silti kertonut mulle. Ei varmaan olisi ikinä kertonut ellei poika ja hänen äitinsä olisi tullut meidän ovelle. Nöyryyttävä hetki kun en ees tiennyt mistä on kyse. Voin pahoin kun ajattelen tätä tai ees katson miestäni. Poika oli ihan isänsä näköinen. En usko että voin jatkaa tässä suhteessa kun luottamustakaan en enää tunne. Harmittaa lapsen puolesta. Ajattelin että meillä joskus vuosien päästä ehkä olisi yhteinen sellainen

Ehkei sun sitten kannata suunnitella lasta kyseisen miehen kanssa, joudut muuten ite joskus menemään lapsesi kanssa ovelle iskää haeskelemaan. Eli meinaan että aika epäluotettavan oloinen kaveri on.

• lifemocker
        miesvm1967 kirjoitti:

Ehkei sun sitten kannata suunnitella lasta kyseisen miehen kanssa, joudut muuten ite joskus menemään lapsesi kanssa ovelle iskää haeskelemaan. Eli meinaan että aika epäluotettavan oloinen kaveri on.

miksi miehen pitäisi siitä "kärsiä" jos nainen hankkiutuu tälle raskaaksi?

• lifemocker
        ocofod kirjoitti:

sen siitä saa kun menee hankkiutumaan raskaaksi vailla miehen suostumusta!

mitäs miehen tuossa tilanteessa muka pitäisi tehdä!?

• lifemocker
        miesvm1967 kirjoitti:

noh, jos reaktio on naisella tämä niin miksiköhän jätti mainitsematta!? :D

• ....
        lifemocker kirjoitti:

Miehet, käyttäkää sitä kortsua. Melko etevä muija pitää olla, jos siitä huolimatta onnistuu hankkiutumaan raskaaksi.

• miesvm1967
        lifemocker kirjoitti:

No kokeileppa ite, iha ite. Jos muija lähtee kuljeksimaan sun perässä nyytti kainalossa niin tulet taatusti jollain tasolla asiasta kärsimään. Etenkin jos se tulee yllätyksenä :)

Minä sentään satunnaisilta deiteiltäni kysyin että onko meillä ehkäisy hallinnassa vai tarviiko minun tilanne korjata.

• miesvm1967
        lifemocker kirjoitti:

sen siitä saa kun menee hankkiutumaan raskaaksi vailla miehen suostumusta!

mitäs miehen tuossa tilanteessa muka pitäisi tehdä!?

Kysyä että onko meillä mitään ehkäisyä.. ja kondomilla suojautuu myös muulta. Tarvitseko jotain ehkäisyvalistusta vielä?

• gjolbv
        lifemocker kirjoitti:

noh, jos reaktio on naisella tämä niin miksiköhän jätti mainitsematta!? :D

On kyllä tosi pska olo. Tuntuu jotenkin että oisin hajottanut niiden perheen vaikka tiedän ettei se oo mun vika. Ollaan tapeltu koko päivä. Kysyin mieheltä että haluaako hän joskus lapsia myös mun kanssa niin hän vastas että on 4 vaihtoehtoa: ei lapsia, abortti, adoptio tai hän lähtee.. Ehdin kuitenkin lähteä ensin, sen verran pahalta tuntu kun sano noin. Soittelee ja lähettelee viestejä mut en jaksa ees lukea. Alan varmaan ettiin omaa asuntoa heti. Kaikkein sairainta tässä on se, että vielä puolvuotta sitten mies ois halunnut tehdä lapsen heti. Onneksi en suostunut!

• lifemocker
        .... kirjoitti:

Miehet, käyttäkää sitä kortsua. Melko etevä muija pitää olla, jos siitä huolimatta onnistuu hankkiutumaan raskaaksi.

tai sitten naisetkin voisi olla valehtelematta ehkäisystä?

• lifemocker
        miesvm1967 kirjoitti:

Kysyä että onko meillä mitään ehkäisyä.. ja kondomilla suojautuu myös muulta. Tarvitseko jotain ehkäisyvalistusta vielä?

mistäs tiedät ettei ole valehdeltu?

• lifemocker
        gjolbv kirjoitti:

On kyllä tosi pska olo. Tuntuu jotenkin että oisin hajottanut niiden perheen vaikka tiedän ettei se oo mun vika. Ollaan tapeltu koko päivä. Kysyin mieheltä että haluaako hän joskus lapsia myös mun kanssa niin hän vastas että on 4 vaihtoehtoa: ei lapsia, abortti, adoptio tai hän lähtee.. Ehdin kuitenkin lähteä ensin, sen verran pahalta tuntu kun sano noin. Soittelee ja lähettelee viestejä mut en jaksa ees lukea. Alan varmaan ettiin omaa asuntoa heti. Kaikkein sairainta tässä on se, että vielä puolvuotta sitten mies ois halunnut tehdä lapsen heti. Onneksi en suostunut!

ei se mieli puolessa vuodessa muutu. olet varmaan tajunnut päin helvettiä miehen vastauksen silloin

• ....
        lifemocker kirjoitti:

tai sitten naisetkin voisi olla valehtelematta ehkäisystä?

Miehet, käyttäkää sitä kortsua ainakin niin kauan, että opitte tuntemaan sen naisenne ja tiedätte, voiko häneen luottaa. Jos nainen alkaa heti kinuta paljaalla panemista, on helppo arvata, että isän paikka on auki. Tehkää siinä tapauksessa ne johtopäätökset.

• lifemocker
        .... kirjoitti:

Miehet, käyttäkää sitä kortsua ainakin niin kauan, että opitte tuntemaan sen naisenne ja tiedätte, voiko häneen luottaa. Jos nainen alkaa heti kinuta paljaalla panemista, on helppo arvata, että isän paikka on auki. Tehkää siinä tapauksessa ne johtopäätökset.

naiset, hankkikaa sellainen mies joka haluaa lapsia älkääkä kusettako ihmisiä!

• lifemocker
        miesvm1967 kirjoitti:

No kokeileppa ite, iha ite. Jos muija lähtee kuljeksimaan sun perässä nyytti kainalossa niin tulet taatusti jollain tasolla asiasta kärsimään. Etenkin jos se tulee yllätyksenä :)

Minä sentään satunnaisilta deiteiltäni kysyin että onko meillä ehkäisy hallinnassa vai tarviiko minun tilanne korjata.

ne naiset voi myös valehdella sulle...

• Il Cavaliere
        gjolbv kirjoitti:

Pakko kommentoida tätä. Siis toi jos se on 6 kk sitte halunnu tehä lapsen heti on kyllä todella karmiva ajatus. Eli olisit samassa tilanteessa kuin tuo nainen joka ilmestyi ovenne taakse. Näitä miehiä on kyllä nähty... ovat hetken naisen kanssa... haluavat lasta heti ja kun se on saatu lähtevät tiehensä olettaen että nainen hoitaa lapsen (hyvää loppu elämää YH-äitinä). Ja sitte hetken päästä on jo uus muija jota yritetään ukottaa samalla tavalla. Tollasia miehiä on kyllä valitettavan paljon. Ole onnellinen että tajusit mitä tapahtuu.

Äläkä huoli siitä poikaystävästäs. Nyt se saattaa tuntua ehkä vähän pahalta, mutta arvaapa mitä, se tyyppi on luuseri! Eikä todellakaan ansaitse suo. Yritä päästä tän yli ja pidä pää pystyssä. Löydät varmasti vielä hyvän miehen itelles joka kohtelee suo hyvin.

PS. Oot vielä niin hirveen nuoriki... 19-v...

• ....
        lifemocker kirjoitti:

Kortsun käyttö vähentää merkittävästi myös vahinkoraskauksien ja sukupuolitautien todennäköisyyttä. Suosittelen sitä siis edelleen.

• näin...
        lifemocker kirjoitti:

Vaihtoehtoja on nähdäkseni kaksi.

- Jätät ehkäisyn naisten huoleksi ja jos jälkikasvua tulee, olet kovin ihmeissäsi. Miten tässä nyt näin saattoi käydä?

- Myönnät, että maailma ei ole täydellinen paikka, joten kaikkiin naisiin ei voi luottaa. Käytät sitä kondomia ja vältyt ihmetykseltä.

Oma valinta.

• miesvm1967
        lifemocker kirjoitti:

mistäs tiedät ettei ole valehdeltu?

Valehtelua ei voi lukea tietystikään 100% pois laskuista. Noista deiteistä puhuessani tarkoitin naisia joiden kanssa olin jo viestitellyt tai keskustellut paljonkin. Tiesin etteivät he halua lisää muksuja mutta varmistin ehkäisyasian kuitenkin ettei tule yllätyksiä. Heidän elämäntilanteensa tuskin olisi edes sallinut sitä sekoilua, se oli suurin momentti asiassa. Mä olen hyvin analyyttinen ihminen ja siitä myös mua on paljon syytettykin. Toisaalta se aiheuttaa sen että havaitsen tiettyjä juttuja ihmisen käytöksessä kohtuullisen hyvin ainakin livenä. Logiikalla on sijansa.

Baarimisut on aina eri asia, niiden kanssa kuuluukin käyttää kumia koska niistä ei ole mitään tietoa..

Analysoin sut; ainakin sulla on ihan hirvittävä tarve olla oikeassa ja vähätellä muita ihmisiä. Sä olet mielestäsi selvästi parempi kuin muut palstalla kirjoittajat. Pyrit älyköksi. Sulla ei ole lapsia mutta olet asiantuntija siinäkin suhteessa. Periksi et kykene antamaan juurikaan missään. Vierailin profiilissasi josta heti voi huomata että kirjoittelet about joka kategoriassa täällä suomi24:ssä. Eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin yrittää päteä joka keskustelussa täällä, onko sulla oikeaa elämää ollenkaan?

Asia ei mulle kuulu enkä syyllistä sua mitenkään, vastauksesi ovat toisinaan erittäin osuvia ja hyviä, toisinaan kärkkäitä ja provosoivia. Ehkä tarkoituksella tai vahingossa kuten meillä muillakin. Totuus on vain se ettei sulla itselläsi ole elämänkokemusta jonka pohjalta voisit mitään erityisesti sanoa, sun skaala on liian kapea joten ei kannata hirveesti haukkua muita teineiksi.

Olet kyllä varsin älykäs kaveri, sitä en kiellä, mutta tuo ylemmyydentunto sulla on vähän ylivirittynyt ainakin viestiesi perusteella katsottuna. 30 vuoden päästä ehkä oletkin ihan hyvä jätkä kunhan saat lisää elämänkokemusta. Opettele kuitenkin nöyryyttä, sinä et ole maailman napa kuten me muutkaan emme ole.

• hokjy
        Il Cavaliere kirjoitti:

Pakko kommentoida tätä. Siis toi jos se on 6 kk sitte halunnu tehä lapsen heti on kyllä todella karmiva ajatus. Eli olisit samassa tilanteessa kuin tuo nainen joka ilmestyi ovenne taakse. Näitä miehiä on kyllä nähty... ovat hetken naisen kanssa... haluavat lasta heti ja kun se on saatu lähtevät tiehensä olettaen että nainen hoitaa lapsen (hyvää loppu elämää YH-äitinä). Ja sitte hetken päästä on jo uus muija jota yritetään ukottaa samalla tavalla. Tollasia miehiä on kyllä valitettavan paljon. Ole onnellinen että tajusit mitä tapahtuu.

Äläkä huoli siitä poikaystävästäs. Nyt se saattaa tuntua ehkä vähän pahalta, mutta arvaapa mitä, se tyyppi on luuseri! Eikä todellakaan ansaitse suo. Yritä päästä tän yli ja pidä pää pystyssä. Löydät varmasti vielä hyvän miehen itelles joka kohtelee suo hyvin.

PS. Oot vielä niin hirveen nuoriki... 19-v...

Kiitos

• gjkgllg
        lifemocker kirjoitti:

Ehkäisy on molempien asia!!! Aikuinen ihminen sen tietää kyllä. Mutta kyllä se sulle vielä varmasti ajan mittaan selviää. Joten säästä typerät kommenttisi

• lifemocker
        miesvm1967 kirjoitti:

Valehtelua ei voi lukea tietystikään 100% pois laskuista. Noista deiteistä puhuessani tarkoitin naisia joiden kanssa olin jo viestitellyt tai keskustellut paljonkin. Tiesin etteivät he halua lisää muksuja mutta varmistin ehkäisyasian kuitenkin ettei tule yllätyksiä. Heidän elämäntilanteensa tuskin olisi edes sallinut sitä sekoilua, se oli suurin momentti asiassa. Mä olen hyvin analyyttinen ihminen ja siitä myös mua on paljon syytettykin. Toisaalta se aiheuttaa sen että havaitsen tiettyjä juttuja ihmisen käytöksessä kohtuullisen hyvin ainakin livenä. Logiikalla on sijansa.

Baarimisut on aina eri asia, niiden kanssa kuuluukin käyttää kumia koska niistä ei ole mitään tietoa..

Analysoin sut; ainakin sulla on ihan hirvittävä tarve olla oikeassa ja vähätellä muita ihmisiä. Sä olet mielestäsi selvästi parempi kuin muut palstalla kirjoittajat. Pyrit älyköksi. Sulla ei ole lapsia mutta olet asiantuntija siinäkin suhteessa. Periksi et kykene antamaan juurikaan missään. Vierailin profiilissasi josta heti voi huomata että kirjoittelet about joka kategoriassa täällä suomi24:ssä. Eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin yrittää päteä joka keskustelussa täällä, onko sulla oikeaa elämää ollenkaan?

Asia ei mulle kuulu enkä syyllistä sua mitenkään, vastauksesi ovat toisinaan erittäin osuvia ja hyviä, toisinaan kärkkäitä ja provosoivia. Ehkä tarkoituksella tai vahingossa kuten meillä muillakin. Totuus on vain se ettei sulla itselläsi ole elämänkokemusta jonka pohjalta voisit mitään erityisesti sanoa, sun skaala on liian kapea joten ei kannata hirveesti haukkua muita teineiksi.

Olet kyllä varsin älykäs kaveri, sitä en kiellä, mutta tuo ylemmyydentunto sulla on vähän ylivirittynyt ainakin viestiesi perusteella katsottuna. 30 vuoden päästä ehkä oletkin ihan hyvä jätkä kunhan saat lisää elämänkokemusta. Opettele kuitenkin nöyryyttä, sinä et ole maailman napa kuten me muutkaan emme ole.

samaa voisi kysyä sinulta: eikö sulla ole muuta tekemistä kun koittaa pähkäillä mun elämää? :D

"Totuus on vain se ettei sulla itselläsi ole elämänkokemusta jonka pohjalta voisit mitään erityisesti sanoa, sun skaala on liian kapea joten ei kannata hirveesti haukkua muita teineiksi."

totuus on se, että jos kirjoitat ala-aste tasoista läppää niin ei se aikuismaistakaan ole ;)

"sinä et ole maailman napa kuten me muutkaan emme ole. "

en ole näin missään väittänytkään. huvittaa vaan, miten jotkut eivät suvaitse kuin omia mielipiteitään. mä kerron kyllä omani asiassa kuin asiassa. mutta länkytystä mielipiteistäni en ala kuuntelemaan. itsekkään kun en länkytä toisten mielipiteistä.

• miesvm1967
        lifemocker kirjoitti:

samaa voisi kysyä sinulta: eikö sulla ole muuta tekemistä kun koittaa pähkäillä mun elämää? :D

"Totuus on vain se ettei sulla itselläsi ole elämänkokemusta jonka pohjalta voisit mitään erityisesti sanoa, sun skaala on liian kapea joten ei kannata hirveesti haukkua muita teineiksi."

totuus on se, että jos kirjoitat ala-aste tasoista läppää niin ei se aikuismaistakaan ole ;)

"sinä et ole maailman napa kuten me muutkaan emme ole. "

en ole näin missään väittänytkään. huvittaa vaan, miten jotkut eivät suvaitse kuin omia mielipiteitään. mä kerron kyllä omani asiassa kuin asiassa. mutta länkytystä mielipiteistäni en ala kuuntelemaan. itsekkään kun en länkytä toisten mielipiteistä.

Jos kerran kävin profiilissasi tai suoritin oman profilointini susta niin ei se tarkoita että pähkäilen sun elämää millään tasolla, elät miten elät, ei kiinnosta, ravistin vain hihasta :)

"totuus on se, että jos kirjoitat ala-aste tasoista läppää"

Missä kohtaa mielestäsi kirjoitin sitä? Mun mielestä kieltäytyminen ehkäisyn varmistamisesta tai kondomin käytöstä tuntemattomien kanssa on enemmän ala-astetasoa.

"huvittaa vaan, miten jotkut eivät suvaitse kuin omia mielipiteitään"

Katsohan peiliin :)

• lifemocker
        miesvm1967 kirjoitti:

Jos kerran kävin profiilissasi tai suoritin oman profilointini susta niin ei se tarkoita että pähkäilen sun elämää millään tasolla, elät miten elät, ei kiinnosta, ravistin vain hihasta :)

"totuus on se, että jos kirjoitat ala-aste tasoista läppää"

Missä kohtaa mielestäsi kirjoitin sitä? Mun mielestä kieltäytyminen ehkäisyn varmistamisesta tai kondomin käytöstä tuntemattomien kanssa on enemmän ala-astetasoa.

"huvittaa vaan, miten jotkut eivät suvaitse kuin omia mielipiteitään"

Katsohan peiliin :)

"Missä kohtaa mielestäsi kirjoitin sitä?"

en minä sinusta puhunutkaan ;)

• ihmeitäkin
        lifemocker kirjoitti:

Tälleen yli 40 v. kokemuksella, "hankkiutua raskaaksi" ei käy ihan yksikseen. Toinen osapuoli lapseen on aloittajankin kirjoituksessa- mies. Kyllä se vastuu sekä ehkäisystä, ja jossei sitä ole hoidettu, tai jos jopa lapsi, haluttukin sellainen, niin vastuu asiantilasta on? Molemmilla. Nykyaikana on hyvin yleistä, että halutaan, a) sitä. Ei b) haluta jälkikasvua, mutta sitä. c) Mikäli jäkikasvua on tulossa, d) naisen pitää huoltaa lapsi, joka on toisenkin, yksin.
        Ja sitten ihmetellään, miten väki vähenee suomesta. Kuka tuollaiseen kuvioon haluaa? Naisena? Kuka haluaa kasvaa ilman vanhempaa?
        Kärsimys, joo, oisko se jotain, minkä joutuu elämään, muttei se ole elämisen arvoista. Oma lapsi? Ei sitä ole?
        Seurustelen. Nyk. kaveristani ei olisi kellekään isäksi, on tunnevammainen. On se hyvä, että tuli lapset saatua nuorena.

• oppeliini1

Ole iloinen että sait selville miekä huorapukki "miehesi" on, ennenkuin aloit lisääntymään sen kanssa. Sinusta olisi tullut taas yksi yh äiti tilastoihin lisää.

Vain yksinkertaisesti jätä tuo pukki . On valitettavan ikävää että se jo ensiviikolla on ujuttautumassa jonkun toisen naisen alusvaatteisiin. Ja noita naisiahan riittää!

Hienoa että se et ole Sinä!

Kaikki miehet eivä ylety noin alas, sinulla vain sattui huono onni tällä kertaa.

• kohtalotoveri1

Hei! Itse olen ollut lähestulkoon samassa tilanteessa aikoinaan. Sain kuulla miehen lapsesta aivan muualta kuin mieheltä itseltään. Nuorena ja tyhmänä ajattelin kuitenkin, että voisin elää asian kanssa, mutta toisin kävi. Kolmen vuoden seurustelun jälkeen minulle riitti se ainainen valehtelu; lapsesta, rahasta, milloin mistäkin. Pakkasin kamat ja lähdin. Päivääkään en ole katunut ja olen onnellisempi kuin koskaan! Nyt sinun kannattaakin miettiä ihan ihan oikeasti mitä ajattelet asiasta. Löydät kyllä varmasti parempaa, tsemppia!

• Hanna811

Pakko sanoa tähän väliin että ei ne miehetkään aina tiedä mitä ne haluaa. Olin itse pitkässä parisuhteessa, oltiin siinä 26-27 kieppeillä ja mies puhui kovaa lapsista ja olisi halunnut mun kanssa lapsia, itse en vielä siinä vaiheessa halunnut ja söin pilereitä. Kävikin sitten niin että pillerit petti ja tulin raskaaksi, ja sitten alkoikin mies puhumaan abortista että ei hän olekaan vielä valmis isäksi! Itse en aborttia halunnut mutta keskenhän tuo meni, mies ei vaivautunut sairaalaan edes saattamaan/ katsomaan/ hakemaan minua vaikka hänellä oli vapaata. Ja poikki meni muuten suhdekin kun huomasin että miehen arvostus on tuota luokkaa.

• silmät auki

Mieti asia tarkasti. Poika tulee olemaan miehen elämässä koko ajan, tavalla tai toisella. Rakas se on hänelle. Siinä kuvioissa kulkee myös pojan äiti. Kestätkö kaikki mustisdraamat ja oletko valmis siihen kaikenkaikkiaan. Nyt olisi hyvä lähteä ja ottaa seuraavasta miehestä selvää minkälaisia peikkoja siellä piileksii.

• 25jsköfdjw

Vahinkoja sattuu joskus fiksuillekin ihmisille ja paremmissakin piireissä; pelkästään se että on nuorena saatu (todennäköisesti vahinko)lapsi ei tee ihmisestä huonoa. Mutta itse en pitäisi minkään arvoisena miestä, joka on pimittänyt lapsensa vuosikaudet eikä siis ilmeisesti myöskään pidä lapseen mitään yhteyttä. Olkoonkin vahinko, syytön se lapsi siihen on, ja vastuuntuntoinen ihminen käyttäytyy vastuullisesti silloinkin, kun elämä tarjoilee vastuun jota ei itse valinnut.

Olette todella nuoriakin vielä, ja selvästi ainakin miehelle tekisi hyvää kasvaa aikuiseksi ennen kuin ryhtyy mihinkään vakavaan parisuhteeseen. Tsemppiä sulle, varmasti kammottavaa kun silmät aukenee noin.

• hrrerh

Kävin tänään 'kotona', hain lisää tavaroita ja sanoin miehelle että en pysty luottamaan enään kun on näin monta vuotta tietänyt lapsestaan eikä silti kertonut mulle. Kaikki olisi ollut helpompaa jos olisin heti alussa saanut tietää.
      Itkettiin yhdessä vähän ja sanoin että hän kyllä löytää jonkun toisen ja kun löytää niin kannattaa heti alussa kertoa koska totuus tulee kumminkin joskus julki. Pyysin myös että olisi lapsen elämässä, ei oo lapsen vika että on syntynyt tälläseen tilanteeseen ja lapset tarvii myös isää. Hänellä on jo 3v mennyt hukkaan lapsen elämästä, kannattaa osallistua siihen kun vielä voi.
      Mies itki ja sanoi ettei tiedä mitä tekee kun ei kukaan ees tiedä lapsesta eikä hänkään ole varma onko se hänen. Ei ole epäselvää kuka on lapsen isä mutta voi hän sen dna testillä varmistaa jos ei muuten usko.
      Vähän haikein mielin lähdin pois kun kumminkin sydämessä tuntui että se on mun koti ja mun kuuluu olla siellä.
      Näin on kuitenkin parempi, tiiän että ansaitsen parempaa eikä koskaan voi tietää mitä muita asioita mies on jättänyt kertomatta

• huoh...

Isyyttä ei siis ole varmistettu? Vai onko lapsen äiti niitä naisia, jotka vaan sanoo ettei tiedä kuka lapsen isä on, niin yhteiskunta joutuu maksamaan elarit ja mies pääsee kuin koira veräjästä.

• Motiivi on ?????

Niin lapsen äidin olisi pitänyt heti alusta alkaen hakea lapselle isä, dna testien kautta, koska lapsella on oikeus isään. Nyt kolme vuotta myöhemmin ilmestytään ovelle ei ole mielestäni vastuullisen ihmisen toimintaa.

Mutta miehen kannattaa vaatia dna testit silti vaikka lapsi olisi ilmetty hän ihan periaatteen vuoksi ja tämä voidaan tehdä kunnan sosiaalitoimiston lastenvalvojalla, koska he eivät ole naimisissa. Lisäksi kannattaa tehdä kirjallinen sopimus elatusmaksuista ja tapaamisesta. Elatusmaksuja voidaan vaatia kuusi kuukautta takautuvasti ja tässä tapauksessa voi olla, ettei joudu maksamaan, koska ei mies ole varallisesti tiennyt olevansa isä.

Nyt tulee mieleen, että mikä on ollut lapsen äidin motiivi, kun on tullut teidän oven taakse. Itselle tulee mieleen, että hänellä on jostain syystä paha olla ja haluaa, ettei toisella voi mennä yhtään sen paremmin, kun hänellä. No, oli mikä oli. Ainoa järkevä syy mielestäni voi olla se, että on tullut ajatelleeksi lapsen tulevaisuutta tai lapsi on alkanut kyseleen isää, kun kaikilla muillakin tarha tai muilla kavereilla on isä.

Myönnän minä lähtisin heti meneen suhteesta, jossa on näin iso asia unohdettu tai jätetty kertomatta. Minusta tuollainen kuuluu kertoa aika pian suhteen alettua. Ei nyt tietenkään tarkoita, että kaikille tuttavuuksille tarvitsee kertoa, mutta kyllä sellaiselle, jonka kanssa aikoo vakavasti perustaa perheen tai elää yhdessä.

• Kasavaa piru vie!!!!

Ihan ensimmäiseksi; LAPSI ON TÄSSÄ IHAN KAIKKEEN SYYTÖN OSAPUOLI, joka joutuu kärsimään teidän kolmen aikuisen välissä kun ette osaa ettekä halua selvittää asioitanne!
      Lapsi on maailmassa, sitä asiaa ei mitkään syytökset, kiroukset,haukkumiset ja sovaukset muuta.
      Nyt teidän kolmen olisi löydettavä kypsyyttä ja vastuuta yhdessä löytää paras mahdollinen ratkaisu asiaan. Sitä eivät teille mitkään lifemökkörit ja lafemakkarit ikuisine oraakkelinviisauksineen pysty teille antamaan.Jättäkää tyhjät horinat kuulematta ja hakekaa apua ammattilaiselta. Eikö sitä ole jotain perheneuvojia yms. jotka voisivat ainakin sitten neuvoa oikeaan osoitteeseen?
      Tällä tähtään siihen, että tässä tosiaan on kyseessä paljon paljon arvokkaampi ja korvaamattomampi asia kuin jonkun loukattu ylpeys ja asioitten raukkamainen salaaminen toiselta yms. Sekin on selvitettävä, mutta ensin mielestäni tämän pienen pojan elämä turvattava niin, ettei hän joudu sivustakatsojaksi teidän kolmen repiviin riitoihinne.
      Olen itse nähnyt näitä pikkuisia, jotka sivusta seuraa näitä kiistoja ja tukastarepimisiä toinen toiseltaan, ja lapsen mielessä se muotoutuu kysymykseksi; olenko minä paha? Onko se minun syyni? Tämän saman voi kertoa teille kuka tahansa lasten kanssa työskentelevä. Näitä on liian paljon.

Sanon vaan, että turha rypistää kun se on jo housussa. Nyt on housupyykin aika!

• dkoeoe

Olen koittanut saada pojan äidin nimeä selville mutta mies ei kerro sitä. En jaksaisi olla ainoa joka koittaa saada tätä tilannetta selvitettyä. En tiedä mitä tekisin.. En saa heidän nimiään mistään selvillekään

• ncdsakjf

Ei, vaan _kahden_ aikuisen, lapsen isän ja äidin tuossa pitäisi selvittää hommansa keskenään. Ap ei ole lasta tehyt ja niin ollen ole vastuussa millään muotoa asiasta, ei ketään voi väkisin äitipuoleksi pakottaa. Ei ne lapsen asiat kuitenkaan loppujen lopuksi kuulu isän tyttöystävälle, tai esimerkiksi äidin poikaystävälle. Päätöksestä syntyneet uusioperheet sitten erikseen, mutta ei tuollaisessa tapauksessa todellakaan ole isän tyttöystävällä mikään velvollisuus ottaa elämäntehtäväksi toisten lapsen hyvinvointi.

Enkä nyt henkilökohtaisesti jaksa uskoa että ap on sellainen tyyppi joka vetää paskaraivarit miehen lapsen silmien edessä. Äidillään se lapsi muutenkin varmasti on suurimman osan ajasta jos homma on pysynyt näinkin kauan salassa.

Ap:lle suosittelisin eroa. Jos tuollaisen voi salata, noin ison asian, niin voi kyllä salata paljon muutakin. Luottamushan tuossa on mennyt täysin. Onko mies antanut edes mitään selvitystä salailusta?

• xldlel
        ncdsakjf kirjoitti:

Ei, vaan _kahden_ aikuisen, lapsen isän ja äidin tuossa pitäisi selvittää hommansa keskenään. Ap ei ole lasta tehyt ja niin ollen ole vastuussa millään muotoa asiasta, ei ketään voi väkisin äitipuoleksi pakottaa. Ei ne lapsen asiat kuitenkaan loppujen lopuksi kuulu isän tyttöystävälle, tai esimerkiksi äidin poikaystävälle. Päätöksestä syntyneet uusioperheet sitten erikseen, mutta ei tuollaisessa tapauksessa todellakaan ole isän tyttöystävällä mikään velvollisuus ottaa elämäntehtäväksi toisten lapsen hyvinvointi.

Enkä nyt henkilökohtaisesti jaksa uskoa että ap on sellainen tyyppi joka vetää paskaraivarit miehen lapsen silmien edessä. Äidillään se lapsi muutenkin varmasti on suurimman osan ajasta jos homma on pysynyt näinkin kauan salassa.

Ap:lle suosittelisin eroa. Jos tuollaisen voi salata, noin ison asian, niin voi kyllä salata paljon muutakin. Luottamushan tuossa on mennyt täysin. Onko mies antanut edes mitään selvitystä salailusta?

Ei sanonut mitään syytä...sanoi vain ettei osannut kertoa eikä tullut hyvää tilaisuutta. Asun tällähetkellä vanhempieni luona ja muutan yksin vuokralle 1.6. En ole enää ollut miehen kanssa tekemisissä muuta kuin pakollisissa asioissa esim vuokra asunnon irtisanomisessa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      52
      3012
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2816
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2678
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      72
      2629
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      96
      2593
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      108
      2189
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      143
      1900
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      63
      1875
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      23
      1757
    Aihe