"Vaikka Randi pyrkikin antamissaan haaastatteluissa erottamaan kyynisyyden ja skeptisyyden toisistaan, kriitikkojen mielestä hänen luennostaan paistoi läpi myöskin tietty kyynisyys. On ehkä tervettä asennoitua hieman kyynisesti ihmiskuntaan, mutta sitä ei saa käyttää välineenä yksittäisten henkilöiden leimaamisessa omien ennakkoluulojen pohjalta. Randin kriittiset seuraajat ovat joutuneet toteamaan, että usein hänen väitteensä ovat ikävä kyllä menneet ennakkoluulojen puolelle eivätkä hänen mielipiteensä ole aina niin tieteellisiäkään.
Ehkäpä kriitikkojen kannalta mielenkiintoisin kysymys oli, mikä on Randin mielestä haastavin hänen tutkimansa tapaus. Hän vastasi, ettei niistä yksikään ollut erityisen hankala, koska hänellä on näistä asioista kokemusta. Hän piti totuuden selvittämistä helppona myös siksi, että nämä asiat ovat lopulta sitä yhtä ja samaa hevonpaskaa, kuten hän asian ilmaisi.
On sanottu, että tuossa vastauksessa tavallaan kiteytyi koko Randin persoona ja toiminnan luonne. Tätä kommenttia on kritisoitu ainakin asian kiertelemisestä, ylinmielisyydestä, virheellisistä tiedoista, asioiden leimaavasta niputtamisesta ja Randia itseään ehkä myös omien kykyjensä yliarvioimisesta."
Randi on omien lausontojensa mukainen ihminen!
12
98
Vastaukset
- Linkki juttuun
Tästä linkistä voit lukea aloittajan lainaaman artikkelin kokonaisuudessaan:
http://paranormaaliblogi.net/index.php/2010/06/14/kritiikkia-james-randista-ja-skepsiksesta/- ljhvnbv khgckhg
Nämä paranormaalihempathan skeptikkoja yrittävät kammeta, kun skepot ovat osoittaneet suurimman osan heidän tarinoistaan hömpäksi. Katkeroittaahan se.
- Heheheheheeee
Randi näyttää siis olevan valehteleva hölmö, joka skeposten idoli!
- Valaisevaa
Ihan mielenkiintoista:
"Skeptikkojen kansainvälinen esikuva James Randi vieraili Suomessa keskiviikkona Skepsis ry:n kutsumana. Suurta julkisuutta saaneen tapahtuman siivittämänä myös Skepsiksen ympärillä kuohuu. Epäillään, että huuhaan ykkösvastustajana pidetty järjestö olisikin itse paljastumassa pseudotieteelliseksi järjestöksi. Myös vierailun päätähdestä on tullut esille kiusallinen seksiskandaali. Lue oheinen nimimerkki Gamman kirjoittama reportaasi niin tiedät enemmän!"
http://paranormaaliblogi.net/index.php/2010/06/14/kritiikkia-james-randista-ja-skepsiksesta/- onhan lähde
Gamma on itse henkilö, joka takavuosina puolusteli netissä pedofiliaa ja kutsui someleja sompansseiksi. Hänen katkeruutensa Skepsis RY:ä kohtaan on pitkään jatkunutta ja syvää osin sen takia, että pedofiilijutut tuotiin esiin. Kaveri itse on yhteiskunnan varoilla elävä hitsari, joka ei kai ole tehnyt rehellistä työtä päivääkään.
Vallan mainio lähde vaihtoehtoilijoille .
Skepsis RY kuuluu tieteellisten seurain valtuuskuntaan ja on tieteellinen järjestö, selittää Jani-boy mitä ikinä haluaa. - -RaksaDuunari-
onhan lähde kirjoitti:
Gamma on itse henkilö, joka takavuosina puolusteli netissä pedofiliaa ja kutsui someleja sompansseiksi. Hänen katkeruutensa Skepsis RY:ä kohtaan on pitkään jatkunutta ja syvää osin sen takia, että pedofiilijutut tuotiin esiin. Kaveri itse on yhteiskunnan varoilla elävä hitsari, joka ei kai ole tehnyt rehellistä työtä päivääkään.
Vallan mainio lähde vaihtoehtoilijoille .
Skepsis RY kuuluu tieteellisten seurain valtuuskuntaan ja on tieteellinen järjestö, selittää Jani-boy mitä ikinä haluaa."Kaveri itse on yhteiskunnan varoilla elävä hitsari, "
Pidät siis hitsarin ammattia epäkelpona ammattina.
Sinun mielestäsi siis jokaisen pitäisi olla vähintään maisteri, ennenkuin on kelvollinen ihminen.
Taidat olla melkoinen rasisti ja ylimielinen olet aivan kunnon ammateja kohtaan. - häh ?
-RaksaDuunari- kirjoitti:
"Kaveri itse on yhteiskunnan varoilla elävä hitsari, "
Pidät siis hitsarin ammattia epäkelpona ammattina.
Sinun mielestäsi siis jokaisen pitäisi olla vähintään maisteri, ennenkuin on kelvollinen ihminen.
Taidat olla melkoinen rasisti ja ylimielinen olet aivan kunnon ammateja kohtaan.--Pidät siis hitsarin ammattia epäkelpona ammattina.--
Missä kohtaa niin sanottiin ? - Et siis osaa lukea!
häh ? kirjoitti:
--Pidät siis hitsarin ammattia epäkelpona ammattina.--
Missä kohtaa niin sanottiin ?" Kaveri itse on yhteiskunnan varoilla elävä hitsari, joka ei kai ole tehnyt rehellistä työtä päivääkään."
- Selkeä kommentti
häh ? kirjoitti:
--Pidät siis hitsarin ammattia epäkelpona ammattina.--
Missä kohtaa niin sanottiin ?"Kaveri itse on yhteiskunnan varoilla elävä hitsari, joka ei kai ole tehnyt rehellistä työtä päivääkään."
Kirjoittaja toteaa aivan selvästi, ettei hitsarin työ ole rehellistä työtä! - Jep Jep
Selkeä kommentti kirjoitti:
"Kaveri itse on yhteiskunnan varoilla elävä hitsari, joka ei kai ole tehnyt rehellistä työtä päivääkään."
Kirjoittaja toteaa aivan selvästi, ettei hitsarin työ ole rehellistä työtä!Siis mister Gamma, alias Jan Mulder ? kyllä, sopii oikein hyvin vaihtoehtoilijoiden sotajoukkoihin.
- Karu totuus
"Skepsis RY kuuluu tieteellisten seurain valtuuskuntaan ja on tieteellinen järjestö"
Tässä aiheesta faktaa:
"Ei ole yllättävää suomalaisessa tunkkaisessa ilmapiirissä että Skepsis ry:n kaltainen pseudotieteellinen porukka on työntänyt purkinsorkkansa Tieteellisten seurain valtuuskunnan oven rakoon. Valtuuskunta on ultrakonservatiivinen lobbausjärjestö sekin ja edistää nähtävästi minkä tahansa tieteellisestä kuulostavan ja tarpeeksi akateemisia nimiä sisältävän järjestön toimintaa. Mahdollisesti Mustelinin ja kumppaneiden junailemana Skepsis pääsi nauttimaan tämän arvostelukyvyttömän kattojärjestön eduista. Tässä on aihetta myös skandaaliin. Luulisi akateemisen järjestön hankkivan leipiinsä yhden lukutaitoisen ihmisen, joka valistaa muita siitä kaikesta kasvavasta informaatiosta, joka Skepsiksestä jo tähän mennessä tiedetään ja joka on julkaistu. Luulisi sen viilentävän innokkuutta tukea tätä epätieteellisyyden edustavinta järjestöä. SUomi on pelottavan ilmatiivis maa, ei ole silmiini sattunut yhdenkään vakavasti otettavan akateemisen ihmisen kriittistä puheenvuoroa skepsismiin liittyvistä asioista. Kaikki joko hyväksyvät sen toiminnan kierouksineen päivineen, ja ne jotka eivät hyväksy, ovat maan tavan mukaan hiljaa. Konsensuksen pakkopaita pukee kaikkia."
http://mypages.sunpoint.net/~raimonikula/skepsis/ - uyoiyiuyiy
Olen samaa mieltä, että Randi on täys asshole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084