Neste Oilia salkkuun

asiantuntija.

Neste Oil on rysähtänyt lyhyessä ajassa 10% tavoitehinnastaan 12,50 €, ja nyt noin 11,25 €. Pidän tätä hyvänä pelipaperina, hyvänä päivänä voi nousta 40 senttiäkin. Ei kelpaa pitkään holdiin.

Uusi tuki näyttää nyt muodostuvan vanhalle 11 € tasolle. Tämä tarkoittaa että osaketta on hankala painaa alle 11 €, vaikka dumppausta tulisikin paljon.

Huono osari Q2 on kuitenkin luvassa kesänä, ilmeisesti ennakoitu nyt kurssiin.

32

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantuntija.

      Wall Streetin pojat ovat rökittäneet Neste Oilia kunnolla tänään, nyt sitä on saanut 10,80 € hintaan.

      • asiantuntija.

        Edelleen kaikki laskee. Ilmeisesti "sell in June and go away" on toteutunut. En itse ole ostanut mitään vielä. Tällä menolla Neste Oilia saa 10 €:lla kesällä.


    • asiantuntija.

      Societe Generale nosti eilen suositustaan Neste Oilista tasolle "Osta". Eivät näytä nämä uudet levähankkeetkaan nostattavan Neste Oilin kurssia. Näyttäisi edelleen laskettelevan alaspäin, tänään jäi siihen 10,80 € tuntumaan, vaikka oli bullmarkkinat.

      Merril Lynchillä on nähtävästi jotakin hampaankolossaan Neste Oilia vastaan, olivat ainoat, jotka tässä kuukausi sitten asettivat Neste Oilin tavoitehintaa niinkin alas kuin 9 €. Ja ovat olleet tänään myyntilaidalla. Näitä crackpot-analyytikkoja kyllä löytyy, ja ne ovat vaaraksi hyvien yhtiöiden kurssikehitykselle. En tosin itse ole ostanut mitään vielä.

      Yksi sveitsiläinen analyytikko muuten asetti Fortumin tavoitehinnaksi viime vuonna 11 euroa, koska oletti että tänä vuonna saa sähköä ennätyshalpaan hintaan. No miten kävi? Sähkön hinnat ovat nyt ennätyslukemissa oikeastaan, siinä 40 €/MWh, ja jopa 50 €/MWh Suomessa, vaikka nyt on kesä, jolloin sähkön hinta pitäisi olla halpaa. Se siitä.

      • asiantuntija.

        piti olla "tavoitehinnan"


    • asiantuntija.
      • heheh

        "Disclosure: I am short OTC:NTOIF. I wrote this article myself, and it expresses my own opinions."


        Tuo kertoo kaiken oleellisen tuosta linkin kirjoituksesta.


      • asiantuntija.
        heheh kirjoitti:

        "Disclosure: I am short OTC:NTOIF. I wrote this article myself, and it expresses my own opinions."


        Tuo kertoo kaiken oleellisen tuosta linkin kirjoituksesta.

        Neste Oilissa räjähtelee, kurssi enää 14,74. Kurssihan kertoo kaiken oleellisen firmasta.


      • szdxfghjkds,löfl
        asiantuntija. kirjoitti:

        Neste Oilissa räjähtelee, kurssi enää 14,74. Kurssihan kertoo kaiken oleellisen firmasta.

        Itselläni on nesteoilia joku 400 osaketta, keskihinta jotakin 15,5€. Suuresti ihmettelen
        tätä kurssin suuntaa tuollaisen hyvän tuloksen jälkeen. Noh, olkoonsa miinuksella,
        jos kurssi tuosta vielä laskee niin ostan kyllä lisää. Aion kyllä ostaa kun tulee veronpalautuksia,
        olipa kurssi sitten melkein missä vain ;) En usko että joudun pettymään. Kuitenkin hyvähkö
        ja kehittyvä osingon maksaja nyt ja uskon että tulevaisuudessakin. Myyn sitten pois kun
        kurssi on 23€ ja tienaan sievoisia summia, alle sen en myy.. Katsotaan vain, parin vuoden sisällä kurssi on noissa lukemissa, se on minun näkemykseni. Tuli muuten OP:lta tavoitehinnaksi jo 18€ .. ;)


      • szdxfghjkds,löfl
        szdxfghjkds,löfl kirjoitti:

        Itselläni on nesteoilia joku 400 osaketta, keskihinta jotakin 15,5€. Suuresti ihmettelen
        tätä kurssin suuntaa tuollaisen hyvän tuloksen jälkeen. Noh, olkoonsa miinuksella,
        jos kurssi tuosta vielä laskee niin ostan kyllä lisää. Aion kyllä ostaa kun tulee veronpalautuksia,
        olipa kurssi sitten melkein missä vain ;) En usko että joudun pettymään. Kuitenkin hyvähkö
        ja kehittyvä osingon maksaja nyt ja uskon että tulevaisuudessakin. Myyn sitten pois kun
        kurssi on 23€ ja tienaan sievoisia summia, alle sen en myy.. Katsotaan vain, parin vuoden sisällä kurssi on noissa lukemissa, se on minun näkemykseni. Tuli muuten OP:lta tavoitehinnaksi jo 18€ .. ;)

        Minua kyllä edelleenkin ihmetyttää tämä meno, itse olen luottavainen Neste Oilin suhteen.
        Tiedän kyllä että nuo uudet säädökset voivat haitata menoa, mutta onhan markkinoita
        maailmassa muuallakin, lisäksi ainakin joku on eri mieltä kuin citigroup;
        http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/nordea neste oil ostoon myyntipaniikki oli ylimitoitettu/a937879

        Kuka vaiko kumpi sitten on tässä asiassa oikeassa?
        Itse ajattelin kuuden tonnin veronpalautuksilla ostaa nestettä lisää, kannattaako?


      • asiantuntija.
        szdxfghjkds,löfl kirjoitti:

        Minua kyllä edelleenkin ihmetyttää tämä meno, itse olen luottavainen Neste Oilin suhteen.
        Tiedän kyllä että nuo uudet säädökset voivat haitata menoa, mutta onhan markkinoita
        maailmassa muuallakin, lisäksi ainakin joku on eri mieltä kuin citigroup;
        http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/nordea neste oil ostoon myyntipaniikki oli ylimitoitettu/a937879

        Kuka vaiko kumpi sitten on tässä asiassa oikeassa?
        Itse ajattelin kuuden tonnin veronpalautuksilla ostaa nestettä lisää, kannattaako?

        Ei kannata ostaa, on mahdollista että Neste Oil pulauttaa tulosvaroituksen vielä ulos joulukuussa. Syynä ovat heikot marginaalit sekä perinteisellä että biodieselin puolella.


      • szdxfghjkds,löfl
        asiantuntija. kirjoitti:

        Ei kannata ostaa, on mahdollista että Neste Oil pulauttaa tulosvaroituksen vielä ulos joulukuussa. Syynä ovat heikot marginaalit sekä perinteisellä että biodieselin puolella.

        Niin no se on kaksipiippuinen homma, voi kyllä olla että ei kiire ole ostaa ennenkuin tuo USA:n juttu ratkeaa, vaikuttipa sitten Nesteeseen taikka ei. Mutta jostakin syystä uskon että teen vielä lähivuosina hyvät rahat Neste Oililla. Se on kuitenkin maksukykyinen ja kehityskykyinen yhtiö, koska markkinoita on maailmassa, muuallakin kuin Usassa. Ja onhan moni pankkikin sitä mieltä ja jopa suosittelee ostamaan, vaikkakin en yleensä pankkien suosituksia katsele, nyt ne vain sattuvat olemaan samaa mieltä kanssani. Ja kyllähän Neste Oil pyrkii osinkoakin maksamaan, ja on maksanutkin.


      • Eurostoxx 300
        szdxfghjkds,löfl kirjoitti:

        Minua kyllä edelleenkin ihmetyttää tämä meno, itse olen luottavainen Neste Oilin suhteen.
        Tiedän kyllä että nuo uudet säädökset voivat haitata menoa, mutta onhan markkinoita
        maailmassa muuallakin, lisäksi ainakin joku on eri mieltä kuin citigroup;
        http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/nordea neste oil ostoon myyntipaniikki oli ylimitoitettu/a937879

        Kuka vaiko kumpi sitten on tässä asiassa oikeassa?
        Itse ajattelin kuuden tonnin veronpalautuksilla ostaa nestettä lisää, kannattaako?

        Neste Oilin ostolaidalla ahkerimmin häärineen Nordean kuuluukin puolustella sijoitustaan:

        -Neste Oil, Outotec ja Orion ovat analyytikkokonsensuksen perusteella euro-osakkeiden pohjasakkaa.


      • szdxfghjkds,löfl
        Eurostoxx 300 kirjoitti:

        Neste Oilin ostolaidalla ahkerimmin häärineen Nordean kuuluukin puolustella sijoitustaan:

        -Neste Oil, Outotec ja Orion ovat analyytikkokonsensuksen perusteella euro-osakkeiden pohjasakkaa.

        Miksi ovat pohjasakkaa, kysyn vain kun tahtoisin että perustelet sanomaasi...? Enkä mitään ivaa, vaan mielenkiinnosta, koska omistan Neste Oilia ja uskon sen menestykseen ja olen pohtinut tuplata sijoitukseni, 12 000€:oon. Kun arviot Neste Oilist aovat käsitykseni mukaan hieman jakaantuneet eri suosittajien kesken. Kyllä kuitenkin lukujensa perusteella Neste Oil on kelpo osake ja osingossa on vuosien vieriessä nousupotentiaalia.


      • szdxfghjkds,löfl
        szdxfghjkds,löfl kirjoitti:

        Miksi ovat pohjasakkaa, kysyn vain kun tahtoisin että perustelet sanomaasi...? Enkä mitään ivaa, vaan mielenkiinnosta, koska omistan Neste Oilia ja uskon sen menestykseen ja olen pohtinut tuplata sijoitukseni, 12 000€:oon. Kun arviot Neste Oilist aovat käsitykseni mukaan hieman jakaantuneet eri suosittajien kesken. Kyllä kuitenkin lukujensa perusteella Neste Oil on kelpo osake ja osingossa on vuosien vieriessä nousupotentiaalia.

        Tuossa on ainakin yksi juttu Neste Oilista:

        http://www.kauppalehti.fi/omaraha/nordea neste oilissa ylireaktio/201311574331


      • asiantuntija.
        szdxfghjkds,löfl kirjoitti:

        Tuossa on ainakin yksi juttu Neste Oilista:

        http://www.kauppalehti.fi/omaraha/nordea neste oilissa ylireaktio/201311574331

        Nordea oli kylläkin oikeassa Neste Oilin suhteen alkuvuonna, kun muut olivat väärässä, mutta Nordea luuli että Neste Oilin parempi tulos tulisi olemaan peräisin palmuöljyn hinnasta. Siitä ei ollut kyse, vaan biodieselin RIN marginaaleista, jotka tulivat ylöspäin, kun etanolin tuotannossa oli ongelmia jenkkilässä, heillä kun on velvoitteita uusiutuvien polttoaineiden suhteen. RINit ovat kuitenkin tulleet niin alas, että ovat alhaisempia kuin vuoden 2013 alussa.

        http://www.biofuelsdigest.com/bdigest/2013/10/29/biodiesel-rin-prices-slip-to-three-year-low/

        Citi ja AGB Sundal Collier on kuitenkin laskenut Neste Oilin tavoitehinnan 12,00 euroon, ja shorttipositiot ovat nousseet yli 5%:n.

        http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/citigroup neste oil myyntiin/a948103
        http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/abg sundal collier laski neste oilin tavoitetta/a948712


      • szdxfghjkds,löfl
        asiantuntija. kirjoitti:

        Nordea oli kylläkin oikeassa Neste Oilin suhteen alkuvuonna, kun muut olivat väärässä, mutta Nordea luuli että Neste Oilin parempi tulos tulisi olemaan peräisin palmuöljyn hinnasta. Siitä ei ollut kyse, vaan biodieselin RIN marginaaleista, jotka tulivat ylöspäin, kun etanolin tuotannossa oli ongelmia jenkkilässä, heillä kun on velvoitteita uusiutuvien polttoaineiden suhteen. RINit ovat kuitenkin tulleet niin alas, että ovat alhaisempia kuin vuoden 2013 alussa.

        http://www.biofuelsdigest.com/bdigest/2013/10/29/biodiesel-rin-prices-slip-to-three-year-low/

        Citi ja AGB Sundal Collier on kuitenkin laskenut Neste Oilin tavoitehinnan 12,00 euroon, ja shorttipositiot ovat nousseet yli 5%:n.

        http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/citigroup neste oil myyntiin/a948103
        http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/abg sundal collier laski neste oilin tavoitetta/a948712

        Joo'o, niin eihän aina kaikki olekaan oikeassa. Neste Oilia minulla nyt kuitenkin on noin 6000€:lla ja en niitä tappiollakaan aio pois myydä. Joten minun kannaltani olisikin parasta jos kurssi tosiaan putoaisi, niin saisin halvalla lisää, jopa enemmällä rahalla kuin nyt on, niin keskihinta tulisi tuntuvasti alas. Uskoa kuitenkin tähän riittää. Osinkopaperiksi jättää ja sitten vuosien päästä myydä pois voitolla, voisin vaikka lyödä vetoa että saan hyvät rahat, jos sijoitan vaikka yhteensä 15 000€, silloin olisi suurin yksittäinen omistus salkussa. Pohdin tässä vielä jonkin aikaa, koska uskon että vielä tänä vuonna kurssi tulee jonkin verran alaspäin.


      • Historia opettaa
        szdxfghjkds,löfl kirjoitti:

        Joo'o, niin eihän aina kaikki olekaan oikeassa. Neste Oilia minulla nyt kuitenkin on noin 6000€:lla ja en niitä tappiollakaan aio pois myydä. Joten minun kannaltani olisikin parasta jos kurssi tosiaan putoaisi, niin saisin halvalla lisää, jopa enemmällä rahalla kuin nyt on, niin keskihinta tulisi tuntuvasti alas. Uskoa kuitenkin tähän riittää. Osinkopaperiksi jättää ja sitten vuosien päästä myydä pois voitolla, voisin vaikka lyödä vetoa että saan hyvät rahat, jos sijoitan vaikka yhteensä 15 000€, silloin olisi suurin yksittäinen omistus salkussa. Pohdin tässä vielä jonkin aikaa, koska uskon että vielä tänä vuonna kurssi tulee jonkin verran alaspäin.

        "Neste Oilia minulla nyt kuitenkin on noin 6000€:lla ja en niitä tappiollakaan aio pois myydä."

        Se on oikeata osakesijoittamisen asennetta.
        Alle kolmen kuukauden ei olla ja yli viiden vuoden kahellaan uudestaan.

        Liiallinen lyhytnäköisyys pilaa koko alan.


      • asiantuntija.
        Historia opettaa kirjoitti:

        "Neste Oilia minulla nyt kuitenkin on noin 6000€:lla ja en niitä tappiollakaan aio pois myydä."

        Se on oikeata osakesijoittamisen asennetta.
        Alle kolmen kuukauden ei olla ja yli viiden vuoden kahellaan uudestaan.

        Liiallinen lyhytnäköisyys pilaa koko alan.

        Paitsi että Neste Oil on menossa alle 14 euroa jo. Jos uskoo, että osake menee edelleen alaspäin kannattaa myydä jo nyt, tappio kasvaa jos holdaa.

        Seuraavana vuonna, jos meno jatkuu samanlaisena kuin Q4:lla, voitte odottaa melkoisen kehnoja tuloksia: vertailukelpoinen liikevoitto jää alle 300 miljoonaa, ja teillä voi olla tappioputki edessä biodieselin kanssa jälleen. Täksi vuodeksi odotetaan 530 miljoonaa liikevoittoa, mutta se ei tule toteutumaan. Eli tervetuloa takaisin 10 euron Neste Oilin osake.


      • Loka oil
        asiantuntija. kirjoitti:

        Paitsi että Neste Oil on menossa alle 14 euroa jo. Jos uskoo, että osake menee edelleen alaspäin kannattaa myydä jo nyt, tappio kasvaa jos holdaa.

        Seuraavana vuonna, jos meno jatkuu samanlaisena kuin Q4:lla, voitte odottaa melkoisen kehnoja tuloksia: vertailukelpoinen liikevoitto jää alle 300 miljoonaa, ja teillä voi olla tappioputki edessä biodieselin kanssa jälleen. Täksi vuodeksi odotetaan 530 miljoonaa liikevoittoa, mutta se ei tule toteutumaan. Eli tervetuloa takaisin 10 euron Neste Oilin osake.

        Kuka mitenkin. Tällä hetkellä pelkkää pohjasakkaa, viiden vuoden päästä jotain muuta.


      • Oil of local
        Loka oil kirjoitti:

        Kuka mitenkin. Tällä hetkellä pelkkää pohjasakkaa, viiden vuoden päästä jotain muuta.

        Ainakin euroissa.


    • asiantuntija.

      Melkoisen hälyttäviä uutisia myös perinteisen öljynjalostuksen puolelta.

      http://mobile.reuters.com/article/idUSL5N0J53OM20131120?irpc=932

      Öljynjalostuksen marginaalit ovat niin heikkoja, koska syyskuusta lähtien on USA:sta ruvennut virtaamaan halpaa dieseliä Eurooppaan, koska dieseliä on halvempaa valmistaa jenkeissä. Siellä mm. halpa liuskeöljy on etuna. Samaten Venäjä on äskettäin lisännyt kapasiteettiaan, ja halpaa tuontitavaraa on virtaamassa Eurooppaan sieltäkin. Kestämätön tilanne on aiheuttanut eurooppalaisille öljynjalostamoille painetta lopettaa toimintaansa, mutta tämä ei tule nostamaan dieselin hintaa, koska USA kykenee tuotannollaan korvaamaan kaiken tuotannon mikä poistuu Euroopasta. Euroopassa on perinteisesti ollut viime aikoina ylituotantoa bensiinissä, mutta tämä dieselin käänne laittaa viimeisen naulan arkkuun, eikä tilanteen odoteta helpottuvan vuonna 2014.

    • asiantuntija.

      Neste Oil ylitti kaikki ennusteet taas, tuli 600 miljoonan liikevoitto vuodeksi 2013. Ohjeistus vuodelle 2014 ei kuitenkaan ollut niin hyvä, eli 500 miljoonaa euroa. Osake nousi vain euron verran tähän asti.

      Biodiesel tuotti 90 miljoonaa voittoa, öljynjalostus 70 miljoonaa, eli huikea tulos olosuhteisiin nähden.

      Annan siis vihreää valoa niille jotka uskovat Neste Oiliin, tosin tämä vuosi tulee olemaan haastavampi.

    • asiantuntija.

      Neste Oil on taas ongelmissa. Viime vuoden huikea tulos biodieselissä johtui pitkälti USA:n viennistä, sieltä sai huikeat katteet viime vuonna, johtuen blender's tax creditistä. Se tuki loppui 31. joulukuuta 2013, ja nyt ollaan taas vuoden 2013 alun tasolla, paitsi että marginaalit ovat kaikilta osin olleet huomattavasti alempia niin perinteisella puolella kuin biodieselpuolella. Neste Oil onnistui kuitenkin myös parantamaan viime vuonna lisämarginaaliaan, eli pystyivät kustannustehokkaammin tuottamaan polttoaineitaan, sekä tuottavat nyt enemmän biodieseliä.

      Citi kuitenkin kehottaa myymään Neste Oilin osakkeet, ja antaa tavoitehinnaksi 12,00 euroa. Citi uskoo Neste Oilin rajuun tulospudotukseen tänä vuonna, eli takaisin sinne vuoden 2012 tasolle ja vähän päälle. Q1/2014 ennuste (ei Citin ennuste) on vain 60 miljoonaa liikevoittoa kun viime vuonna toteutunut 2013/Q1 oli noin 130 miljoonaa. Perinteisen puolen huono tulos johtuu myös 5 viikon huoltoseisokista, joka pidettiin Q1/2014.

      http://www.kauppalehti.fi/omaraha/citi myykaa neste oilin osakkeet/201404672143

      • asiantuntija.

        SEB arvioi että Neste Oil joutuu antamaan rajun tulosvaroituksen: ohjeistus tälle vuodelle on 450 milj - 10%, mutta SEBin arvioima tulos 323 miljoonaa. Se on vuoden 2012 tuloksen tasolla.

        Syynä huonoon Q2:een on mm. romahtanut dieselmarginaali, jonka en usko elpyvän, koska se johtuu halvasta dieselistä jota virtaa niin USA:sta, kuin uutena ilmiönä myös Venäjältä. 5 viikon huoltoseisokki diesellinjalla syö myös tulosta.

        Takana on lisäksi huono Q1, joten Q1 Q2 tulee olemaan tuloksena vaatimattomat noin 140 miljoonaa, eli suunnilleen sama kuin 2013/Q1.

        http://www.taloussanomat.fi/porssi/2014/06/30/seb-odottaa-neste-oililta-rajua-tulosvaroitusta/20149149/170

        Annan suosituksen myymään osakkeenne pikimmiten, Neste Oilin osakekurssi painuu takaisin sinne 10-11 euroon.


      • szdxfghjkds,löfl
        asiantuntija. kirjoitti:

        SEB arvioi että Neste Oil joutuu antamaan rajun tulosvaroituksen: ohjeistus tälle vuodelle on 450 milj - 10%, mutta SEBin arvioima tulos 323 miljoonaa. Se on vuoden 2012 tuloksen tasolla.

        Syynä huonoon Q2:een on mm. romahtanut dieselmarginaali, jonka en usko elpyvän, koska se johtuu halvasta dieselistä jota virtaa niin USA:sta, kuin uutena ilmiönä myös Venäjältä. 5 viikon huoltoseisokki diesellinjalla syö myös tulosta.

        Takana on lisäksi huono Q1, joten Q1 Q2 tulee olemaan tuloksena vaatimattomat noin 140 miljoonaa, eli suunnilleen sama kuin 2013/Q1.

        http://www.taloussanomat.fi/porssi/2014/06/30/seb-odottaa-neste-oililta-rajua-tulosvaroitusta/20149149/170

        Annan suosituksen myymään osakkeenne pikimmiten, Neste Oilin osakekurssi painuu takaisin sinne 10-11 euroon.

        Minä en ainakaan tappiolla myy, parempi jopa vain jos kurssi notkahtaa, aion nimittäin ostaa sitten lisää.. Kannattaa olla aina rahaa jemmassa niin voi sitten hyödyntää ''tarjoukset''.. Tuttuni osti outokumpua 8 centillä, vaikka pankki varoitteli ettei kannata, hänellä keskihinta oli aiemman ostoksen takia huono ja paljon tappiolla. Kurssi nousikin osakeannin jälkeen ja pääsi 14 tonttua voitolle kun möi.. Eli taaskaan ei pankki osannut parhaiten neuvoa. Jos ei olisi satsannut halpaan, olisi edelleen tappiolla..


      • asiantuntija.
        asiantuntija. kirjoitti:

        SEB arvioi että Neste Oil joutuu antamaan rajun tulosvaroituksen: ohjeistus tälle vuodelle on 450 milj - 10%, mutta SEBin arvioima tulos 323 miljoonaa. Se on vuoden 2012 tuloksen tasolla.

        Syynä huonoon Q2:een on mm. romahtanut dieselmarginaali, jonka en usko elpyvän, koska se johtuu halvasta dieselistä jota virtaa niin USA:sta, kuin uutena ilmiönä myös Venäjältä. 5 viikon huoltoseisokki diesellinjalla syö myös tulosta.

        Takana on lisäksi huono Q1, joten Q1 Q2 tulee olemaan tuloksena vaatimattomat noin 140 miljoonaa, eli suunnilleen sama kuin 2013/Q1.

        http://www.taloussanomat.fi/porssi/2014/06/30/seb-odottaa-neste-oililta-rajua-tulosvaroitusta/20149149/170

        Annan suosituksen myymään osakkeenne pikimmiten, Neste Oilin osakekurssi painuu takaisin sinne 10-11 euroon.

        Neste Oililta TULOSVAROITUS, odotettua lievempi, joten ei kyllä vieläkään mene alle 13 euroa osakkeen arvo. Odottavat nyt alle 400 miljoonan tulosta. Vety-yksikkö paukahti tässä myös, mikä oli odottamatonta. Sanoisin että SEB oli vähän pihalla ennusteillaan, sillä ei tuota 320 miljoonan tulosta olisi millään tullut näillä marginaaleilla lähellekään muuten.

        https://www.nordnet.fi/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=438231001&sourcecode=direkt


      • szdxfghjkds,löfl
        asiantuntija. kirjoitti:

        Neste Oililta TULOSVAROITUS, odotettua lievempi, joten ei kyllä vieläkään mene alle 13 euroa osakkeen arvo. Odottavat nyt alle 400 miljoonan tulosta. Vety-yksikkö paukahti tässä myös, mikä oli odottamatonta. Sanoisin että SEB oli vähän pihalla ennusteillaan, sillä ei tuota 320 miljoonan tulosta olisi millään tullut näillä marginaaleilla lähellekään muuten.

        https://www.nordnet.fi/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=438231001&sourcecode=direkt

        Kylläpä olisi paljon hävinnyt jos olisi tuolloin myynyt, onneksi ostin lisää ja nyt kurssi ampaisi.. ;) Tuli hyvät voitot.


      • asiantuntija.
        szdxfghjkds,löfl kirjoitti:

        Kylläpä olisi paljon hävinnyt jos olisi tuolloin myynyt, onneksi ostin lisää ja nyt kurssi ampaisi.. ;) Tuli hyvät voitot.

        Katselin Q3:sta, huikaiseva liikevoitto 190 miljoonaa taas, siitäkin huolimatta että vety-yksikkö hajalla ja biodiesellaitoksen huoltoseisokki Singaporessa. Käteen jäi kuitenkin vain 0,05 epsiä, koska öljynhinnan alentumisesta tuli reilu alaskirjaus, noin 160 miljoonaa euroa.

        Tulos tuli pitkälti hyvästä bensan marginaalista, joka kuitenkin otti ja romahti pohjaan juuri äskettäin. Jos dieselin marginaali tekee saman, niin ei tule paljoakaan tulosta neloskvartaalille.

        Neste Oilin liikevoitto Q1-Q3/2014 on kuitenkin erittäin heikolla tasolla, eli 177 miljoonaa tällä hetkellä, kun se viime vuonna oli 447 miljoonaa. Silti osake on nyt huippukallis verrattuna viime vuoteen, jolloin voittoa oli kertynyt jo lähes 3 kertaa enemmän. En lähtisi näillä hinnoilla lisäämään. Ensi vuosi voi olla vieläkin haastavampi Neste Oilille.


      • asiantuntija.
        asiantuntija. kirjoitti:

        Katselin Q3:sta, huikaiseva liikevoitto 190 miljoonaa taas, siitäkin huolimatta että vety-yksikkö hajalla ja biodiesellaitoksen huoltoseisokki Singaporessa. Käteen jäi kuitenkin vain 0,05 epsiä, koska öljynhinnan alentumisesta tuli reilu alaskirjaus, noin 160 miljoonaa euroa.

        Tulos tuli pitkälti hyvästä bensan marginaalista, joka kuitenkin otti ja romahti pohjaan juuri äskettäin. Jos dieselin marginaali tekee saman, niin ei tule paljoakaan tulosta neloskvartaalille.

        Neste Oilin liikevoitto Q1-Q3/2014 on kuitenkin erittäin heikolla tasolla, eli 177 miljoonaa tällä hetkellä, kun se viime vuonna oli 447 miljoonaa. Silti osake on nyt huippukallis verrattuna viime vuoteen, jolloin voittoa oli kertynyt jo lähes 3 kertaa enemmän. En lähtisi näillä hinnoilla lisäämään. Ensi vuosi voi olla vieläkin haastavampi Neste Oilille.

        Niin piti sanoa että tuo 190 miljoonaa ei ollut liikevoitto, vaan vertailukelpoinen liikevoitto. Itse liikevoitto jäi erittäin heikoille tasolle, eli 12 miljoonaa.


    • Pitkääpätkää

      Aikoinaan ostin 10 000 kappaletta Nesteen osakkeita hinta oli silloin 10,84€ kappale.
      Nyt kun tarkistin, nousu on ollut hurjaa. Nyt osakkeen arvo 39,14€
      Kannattaisiko jo myydä?

      • Vakuusvaje

        Älä kysy ainakaan tuolta "asiantuntijalta". Kuten näkyy, hän suositteli myyntiä jo 2 - 3 vuotta sitten hyvin painokkaasti. Itse ostin vuonna 2010 alle 11 euron ja syksyllä 2013 lisää 15 euron pintaan. Arvonnousu on 200 % ja osinkoakin tullut mukavasti. Kieltämättä riskitaso on nyt ihan toisenlainen kuin tuolloin ja huonot uutiset löisivät kurssia matalaksi. Eri asia on sitten, tuleeko huonoja uutisia, kun bisnes näyttää ainakin toistaiseksi sujuvan. Kurssi on nyt jo 39,45.

        Sijassasi varmaan alkaisin varovasti ottaa voittoja kotiin, sillä onhan 180000 euroa realisoimatonta voittoa yhdessä yhtiössä aika kova riski. Tuonkokoisella salkulla pääomatulojen veron 30000 euron progressioraja paukkuu varmaan muutenkin, mutta jos siinä on vielä varaa, niin ota ainakin summa täyteen jo tänä syksynä. Jos raja on jo ylitetty, ajoituksella ei ole niin väliä.


      • nöfs

        Älä myy vain myymisen vuoksi, jos et tiedä parempaa sijoituskohdetta rahoillesi. Noilla lukemilla verottaja vie neljänneksen myyntihinnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe