Valtiovarainministeriö julkaisi perjantaina poikkeuksellisen suorasanaisen arvonlisäveron suurremonttia pohtineen raportin. Sen ytimenä on perustella, miksi alv voisi olla järkevää yhtenäistää Suomessa 22 prosentiksi, mikä poistaisi muun muassa ruokaa, lääkkeitä, kirjoja, ravintola- ja majoituspalveluja sekä sanoma- ja aikakauslehtiä koskevan erityiskohtelun.
Jos alv-prosentti pantaisiin kaikille tuotteille ja palveluille 22 prosenttiin, nousisi monien tuotteiden hinta reippaasti. Nykyisin alv-prosentti on pääasiassa 24, mutta esimerkiksi lääkkeille se on 10 ja ruualle 14. Käytännössä näiden tuotteiden hinnat nousisivat viivasuoralla matematiikalla ja ilman muita tukimalleja 8 – 12 prosenttia.
ELÄKELÄISTEN PAKKOMUUTTO VIROON TULOSSA ???
5
229
Vastaukset
- yhteenlaskun tulos
Turha odottaa, pakkomuuttoa. Olen asunut täällä reilu kolme vuotta,mitätön eläkkeen vastaa lääkärin palkkaa täällä. Kaupassa menee noin kympin verran ja siinä jo olutta enemmän kuin Suomesta kympillä saa. Syön ulkona joskus kaksikin kertaa päivässä ruoka on 3-6 euroa ja tuoppi lajista riippuen 1-2 € .
- Turun ukko
Mieleni minunkin tekevi - aivoni ajattelevi. Jo vuosia olen ajatellut lähteä Viroon asustelemaan.
En vain saa oikein aikaiseksi moista. Epätietoisuus vaivaa.
Mistä siellä kannattaa alkaa kyselemään vuokra-asuntoa. Kohtuullisen tasoista.
Ei mitään keskusta - asuntoa, vaan kiva kaksio. Omaa ei kannata enää ostaa näillä vuosikymmenillä. - norde2
Turun ukko kirjoitti:
Mieleni minunkin tekevi - aivoni ajattelevi. Jo vuosia olen ajatellut lähteä Viroon asustelemaan.
En vain saa oikein aikaiseksi moista. Epätietoisuus vaivaa.
Mistä siellä kannattaa alkaa kyselemään vuokra-asuntoa. Kohtuullisen tasoista.
Ei mitään keskusta - asuntoa, vaan kiva kaksio. Omaa ei kannata enää ostaa näillä vuosikymmenillä.minäkin ajattelin joskus kun pääsen eläkkeelle muuttaa viroon.ehkä pärnuun koska minulla on jo pieni kaksio siellä.valitettavasti se on tyhjillään varsinkin talvella.asunnon kulut on talvella n.60E//kk kesällä vähemmän.toisaalta eihän siellä kukaan kuluta sähköä tai lämmintä vettäkään jos se tyhjillään on.
jos maksat asunnon kulut 50E/kk voit asua siellä.pärnun keskustaan kävelee siitä n.20 min ja konse leiritäalue ja joki on vieressä.1.krs ja iso kauppakin vieressä.
tv [email protected].
- Vilma vuokras
kinnisvara korteeri rentil -sanoilla hakemaan
- opserv
tai uurida nädal = viikko tai kuu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462