Ihka ensimmäinen plussa

ninnili89

Onkos täällä muita, joilla lähiaikoina tullut ensimmäinen plussa?? Itsellä olo enemmän tai vähemmän hämmentynyt vaikka onkin vasta rv. 4 1. Olen onnellinen, paniikissa ja kaikkea mahdollista.. Olemme yrittäneet esikoista noin 4 kierron verran ja nyt tärppäsi.. Toivon niin että raskaus jatkuisi mutten tahtoisi odottaa liikoja.. Hämmentävää kertakaikkiaan! :)

23

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 39+1

Onnea!

• tuleva äiti

Täällä sama juttu! 1.6 tein testin testiliuskalla. Viivoja oli kaksi mutta toinen niin olemattoman vaalea että epäilin haamuksi. Seuraavana päivänä digitesti kehiin ja kyllä, raskaana ollaan! :) Laskeskelin, että varmaan 6. raskausviikko menossa, eli alkio ois kolmisen viikkoa vanha. ainakin laskurin mukaan :D
      Saman verran yritystä takana, eli about vuodenvaihteesta.
      onko sulla ollut oireita? itsellä ei juurikaan, mutta noin viikko oletetun hedelmöittymisen jälkeen tunsin terävää kipua kohdun ja munasarjojen alueella ja heti tuli mieleen, että olisiko niitä "kiinnittymiskipuja". Niitähän ne tais olla. Viikko myöhemmin alkoi niukka vuoto eli "valekuukautiset". Vähän väsyttää normia enemmän, tunteet herkässä ja pinna kiristää. Fyysisiä oireita ei oo muita kun vähän nipistelyä.
      On tää niin jännää ja ihanaa ja pelottavaa ja hämmentävää ja outoa ja jänskää ja kaikkea :)

• ninnili89

Ihanaa, jänniä hetkiä elellään siis sielläkin :) mulla oli juurikin noita samoja tuntemuksia alavatsalla, mikä ei todellakaan ole normaalia mulle ennen kuukautisia vaikka joillakin niin onkin.. Jotenkin oon ollut väsyneempikin, mutta sekin on voinut johtua mistä vaan.. :D ite tein tänään ekan testin keskellä päivää ja melkein lensin selälleni kun tuli kaksi viivaa, toinen kylläkin vaaleampi, mutta aivan selkeä viiva.. Tänään menkkojen ois vasta pitänyt alkaa, mut en malttanut odottaa enää kun noita kipuja ollut jo pidempään, varsinkin äkkinäisiä liikkeitä tehdessä.. :) nyt odotan malttamattomana pari viikkoa ja sitten varaan ajan varhaisultraan.. Siitäkin on niin eriäviä mielipiteitä, mutta kukin tavallaan.. :) kauhulla odotan mahdollisia aamupahoinvointeja ym. mukavia kylkiäisiä vaikka varmasti ovat sen arvoisia mikäli tässä loppuun saakka mennään.. :)

• MoM14

Täälläkin elämäni ensimmäinen plussa. Testin tein maanantaina 3.6. Ehkäisyä ei olla käytetty enää yli vuoteen, vaan ollaan ajateltu, että tulee sitten kun tulee. Ja nyt ollaan lievästi järkyttynyeitä molemmat :D Positiivisella mielellä kuitenkin ja toivottuhan tämä siis ilman muuta on :)

• maha84

jos nyt ihan omalla nimimerkillä kirjottais :D Olen siis tuo "tuleva äiti". Onnea kaikille plussanneille!! Meillä yritystä vuodenvaihteesta lähtien. Tai no aluksi lähinnä sellasta "tulee jos on tullakseen" mutta kyllä muutaman kuukauden jälkeen aloin sit kuitenkin kyttäilemään mahdollisia oviksia.
      Kyllä tämä on ihana asia, vaikka samalla myös ihan kauheen pelottavaa ja kummallista :D

• ninnili89

Onnea sullekkin MoM14!! :) jotenkin on vaikee uskoa tätä kun on koko ajan menkkamaisia kipuja ja pieni pelko että jos ne kuitenkin alkavat.. Meillä taas alussa kyttäiltiin ja testailtiin oviksia mutta tuloksetta.. Heti kun lopetettiin 'yrittäminen väkisin' niin kävi näin.. Mä oon ainakin niin yli innoissani ettei tässä oo kohta järkeä enää!! :D

• Äippä185

Täällä kans ensimmäinen plussa saatu! :) keskiviikkona tein apteekin testin, johon tuli melko selkeä viiva muttei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. No en uskaltanut siitä vielä iloita vaan tein eilen vielä digitaalisen testin, johon ilmestyi jo minuutin päästä teksti "raskaana 2-3" :) tuntuu vielä melko uskomattomalta koko asia. Oletteko jo varanneet aikaa neuvolaan? :)
      Itselläni tuli ihan kamala turvotus muutama päivä oviksen jälkeen ja dpo 6 tuli ilmeisestikin kiinnittymisvuotoa. Nyt turvotus jatkuu ja mahassa tuntuu pientä nippailua :)

• ninnili89

Onnea sullekkin äippä185!!

• Nallenkello

Minä plussasin ensimmäisen haamun 7.6. Tämä on myös yk1, joten hiukan hämillään ollaan, iloisia tietysti, ja samalla pelottaa, että mitä jos ne menkat silti vielä alkavat ja tästä tulisi kemiallinen raskaus... kaikenlaisia tunteita nyt pyöritellään, Kovin toivotaan, että tämä pysyisi mukana :) Oireita ei oikestaan ole ollut muita, kuin pientä ruskeaa vuotoa melkein koko viikon ajan.. toivon sen olevan kiinnittysmivuotoa.! Myös pientä nippailua alavatsalla silloin tällöin olen huomannut. Muuten melko oireeton :) Nyt menossa kp35 tai 36. Kierron pituudesta ei tosiaan ole mitään hajua, kun ehkäisy jätettiin vasta toukokuun alussa pois. Ajattelin tänään käydä ostamassa vielä digitestin ja katsoa mitä se sanoo.. Tulen sitten vaikka tänne kertomaan :)

• Nallenkello

Raskaana 2.3 :)

• ninnili89

Voi miten hienoa! Onnea!! :)

• 30+1

Onnea teille kaikille! Ite muistan niin elävästi joulukuun ja kun tein positiivisen raskaustestin 10 vuoden yrittämisen jälkeen

• Eilen sain tiedon että raskaana ollaan, ja aivan innoissani olen

• Nallenkello

Mitä täällä muille kuuluu?

Itsellä menossa (ehkä) rv 5 1 eli kuudes viikkoa. En ole ihan perillä laskuista, kun menkat olleet aina niin epäsäännölliset. Suurempia oireita ei ole ollut. Ajoittain pientä nippailua tuntuu alavatsassa, myös kaksi päivää sitten alkanut nännien arkuus. Varasin ajan neuvolaan, joka on 27.6 ja lääkäriaika 9.7. Tuntuu, että sinne on ikuisuus ja haluaisin jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä saada selville onko sielä joku pieni elävä :) Toivon, että silloin kuunneltaisiin sydänääniä tms. Miestä en aatellut sinne mukaan ottaa (hän muutenkin töissä), mutta lääkärin vastaanotolle hän kyllä tulee. Tänään seksin jälkeen hieman pelästyin, kun vaalean ruskeaa vuotoa tuli. Tämä ilmeisesti normaalia? Ainakin mitä muilta palstoilta luen. Ajoin silti kysyä asiasta neuvolassa ja varmistaa, että kaikki on ok.

Tsemppiä muille odotukseen :) Kertokaahan kuulumisia!

• ninnili89

Moikka täältäkin!
      Nyt ois meneillään rv 5 6.. Alavatsa nippailee, tissit on arat ja väsyttää.. Mutta ei kummempia oireita.. Varhaisultra ois juhannuksen jälkeen ja sitä tässä nyt odotellaan innoissaan :)

• maha84

Meille ei kuulu niin hyvää... koko viikonlopun tuli suht niukkaa vuotoa ja alavatsalla kummallista paineen tunnetta. Tuntui myös että (ne alunperinkin vähäiset) oireet alkoivat häviämään. Eilen yksityisellä ultrattiin ja hän varmisti raskauden menneen kesken. Kamala isku meille kun niin toivottu pienokainen olisi ollut. Niin oli äitinkikin innoissaan kaivanut vanhoja vauvatilpehöörejä kaapeistaan ja mahalle oli jo lempinimikin keksitty. Miehelle se oli ihan yhtä kamala isku. Nyt vaan toivotaan että pian tärppäisi uudelleen ja saataisi joskus se pienokainen maailmaan asti.

Toivon sydämeni pohjasta, että teillä muilla odotusaika sujuu ongelmitta ja saatte ensi vuonna sitten iloita siitä pienestä ihmeestä!

• ninnili89

Maha84: hirmu suuret pahoittelut teille ja paljon jaksamisia!

• Nallenkello

Pahoitteluni myös :/ !

Itsellä alkanut tänään pieni ruskea vuoto, tullut hieman siteeseen. Myös menkkamaisia alavatsakipuja havaittu. Tietysti nämä alkaa pelottamaan, vaikka mitään hätää ei välttämättä olekaan!! Eka neuvola siis seuraavan viikon torstaina, mutta jostain luin, ettei sydänääniä kuunnella neuvolassa kun vasta rv 12 eteenpäin. Itse olen tuolloin (ehkä) rv 6 6... Varhaisultrakaan ei tässä vaiheessa auta mitään, sillä siellä tuskin vielä mitään näkyisi. Inhottava/pelottava tilanne! Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

• ninnili89

Nallenkello, eikö varhaisultrassa jo näkyisi mahdollinen syke jos menisit?? Itse ainakin olen ymmärtänyt että moni siellä käy rv 7 alkaen.. Kuten itsekin olen menossa..

• Helmimamma

Mä kävin varhaisultrassa 6 0 ja silloin näkyi pieni alkio ja syke, että jos mielenrauhan haluaa niin kyllä voit jo mennä ultraan :)

• minä vaiiinnn

onnea tosi paljon! :) itsekkin raksaana mutta jo 30 viikko meneillään. me yritimme kanssa aika kauvan ennen kuin tärppäri noin vuoden verran mutta nytten odotellaan tyytyväsenä. Kaikkea hyvää sinun raskauteesi

• Nallenkello

Heippa! No nyt varasin ajan yksityiselle varhaisultraan, joka on viikon päästä :) Samana päivänä kun neuvolakin. Odotan sitä jo innolla, mutta uskon, että nää pyhät menee tästä taas nopeasti alta :) Silloin viikkoja pitäisi omien laskujen mukaan olla 6 6.

• Nallenkello

Ensimmäinen varhaisultra takana, jossa juuri näkyi pieni syke pomppivan! :) Viikkoja ultran mukaan 6 3. Ja laskettuaika näyttäisi sen mukaan olevan 17.2.2014. Nyt on mielenrauha :) vaikka pientä ruskeaa vuotoa tullut ajoittain. Myös neuvola oli tänään, josta jäi hyvä fiilis.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe