Hei, en tiedä onko tämä oikea paikka pistää tälläiselle viestillä.. mutta äitini on vakavasti sairas, hänellä on kohdunkaulansyöpä ja tällä hetkellä ei näytä kauhean hyvältä. Hän on vasta 59-vuotias.. :( olen kauhean surullinen tilanteesta ja kaipaisin kovasti kohtalon tovereita.. löytyykö täältä ketään jonka jompi kumpi vanhempi on sairas.. tai on ollut? Tietysti tukenani on isäni ja sisarukseni, sekä ystävät ja terapeutti.. uskoisin että ihmiset jotka ovat kokeneet samaa tietävät varmasti miten kamalalta oloni nyt tuntuu. Olen itse 25-vuotias tyttö..
pistäkää viestiä [email protected]
Kaipaan todella paljon kohtalontovereita tänä kamala aikana.
Äidilläni on syöpä
14
360
Vastaukset
- tytteliini3
ps. en kaipaa mitään ilkeämielisiä kommentteja tänne.. olen muutenkin tarpeeksi surullinen juuri nyt.
- turhanpaljonoireita
Omassa suvussa sekä voittajia että häviäjiä. Oma tulevaisuus pelottaa. Tänään löysin muita oireita etsiessäni tällaisen ohjelman, jota laitoin nyt pariin paikkaan. Eri hoitojen yhdistelmiä kai kaivataan, että hoitotulokset paranisivat. Luonto on tietysti luonto. Itse löysin havupuu-uutejuoman esim. väsymyksen hoitoon ja se tepsi hyvin, vaikka sitä on arvosteltu. Lääketieteen ja luonnontieteen olisi tehtävä vielä enemmän yhteistyötä, eikä kilpailtava jostain "asemasta". Sairauksista ja niiden parantamisestahan täytyy olla kyse.
http://www.aitoterveys.fi/Vaietut-parannuskeinot.php- avoinajatus
Kun on kyse syövästä, kaikki hoidot tulisi pohtia tarkoin. Jostain luin, että emäksinen tila olisi ihmiselle parempi, siinä varmaan perää, mitä se sitten arjessa tarkoittaakin. Terveellinen ja luonnollinen ruoka on varmaan hyväksi, olit sairas tai et.
Tsemppiä kaikille sairastaville ja sinulle ensimmäinen kirjoittaja, muista, että empatian ja huolenpidon voima on myös mahtava. Pidä huoli myös itsestäsi! - kotkotkoo
avoinajatus kirjoitti:
Kun on kyse syövästä, kaikki hoidot tulisi pohtia tarkoin. Jostain luin, että emäksinen tila olisi ihmiselle parempi, siinä varmaan perää, mitä se sitten arjessa tarkoittaakin. Terveellinen ja luonnollinen ruoka on varmaan hyväksi, olit sairas tai et.
Tsemppiä kaikille sairastaville ja sinulle ensimmäinen kirjoittaja, muista, että empatian ja huolenpidon voima on myös mahtava. Pidä huoli myös itsestäsi!pitää paikkansa. ihmisellä on useimmiten ph arvot väärät johtuen siitä mitä syömme. syöpäsolut ei viihdy emäksisessä ympäristössä. kysehän on ph arvosta siis miten hapan kehomme on.
terveyskaupasta saa ostaa koetikkuja ja testata virtsasta ph arvo.
- Toivoa?
Minunkin äidilläni on syöpä ja olen vasta 15-vuotias nuori.
- poihoeiekjlk
Aina on toivoa niin kauan kuin on elämää..85 % syöpäsairaista on elossa 5 vuoden päästä. Hoidot voi olla rankkoja mutta tarpeellisia, varsinkin sytostaatit. Appiukolla oli luustoon levinnyt keuhkosyöpä ja hän eli 1,5 vuotta diagnoosista ja silloinkin kuoli sydämen pettämiseen. Niin ja kaikki ei tosiaankaan kuole. Nuorelle se voi olla kove paikka kun oma kehitys on vielä kesken, on omakohtaisia kokemuksia.Tunteet seilaa laidasta laitaan ja on myös agressiivisuutta, mutta kaikesta selviää avoimesti puhumalla.
- neljäs sukupolvi
Vasta 44-vuotias äitini on kuolemassa akuuttiin leukemiaan. Itse olen 26-vuotias, masennuksen vuoksi pitkällä sairaslomalla. Hoidan äitiä hänen kotonaan parhaani mukaan, mutta paikka saattohoitokotiinkin on olemassa (äiti ei tietenkään halua sinne siirtyä).
Sisareni ja äitini välit ovat huonot, eikä sisko osallistu äidin asioihin, muita läheisiä sukulaisia tai ystäviä joilta saisi tukea ei juurikaan ole. Olen todella väsynyt
. Isoäitini kuoli 55-vuotiaana syöpään ollessani yläasteella. Hän jäi lähes täysin ulkopuolisen, riittämättömän avun varaan sairautensa loppuvaiheessa ja löytyi kotoaan huonossa kunnossa vähän ennen kuin kuoli sairaalaan siirrettynä. Mummin kohtalo aiheutti ja aiheuttaa minussa edelleen syvää ahdistusta ja satunnaisia painajaisia. Haluan varmistaa äidin kohdalla, ettei oma toimintani aiheuta jälkikäteen katumusta. - minä
olen alle 20-vuotias ja oma äitini menehtyi syöpään.
- hoi-ta-ja
menepä Suomen syöpäyhdistyksen sivuille, sieltä löydät ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa. Itseltäni leikattiin rintasyöpä tammikuussa ja sen jälkeen olen saanut normaalit hoidot. Vielä on sädehoito edessä. Noilta sivuilta löytyy tietoa ja keskustelupalstalla voit kysyä kaikesta mikä mieltä painaa. Tsemppiä sinulle ja äidillesi.
- tytteliini3
hei kaikki, äitini menehtyi viikko sitten syöpään. en ole paljon jaksanut olla netissä, minä ja perheeni suremme kovasti. onneksi on ystäviä ja oma rakas joka tukee..mutta menee kyllä kauan että tästä pääsee yli. Äiti oli ihana ihminen ja tuntuu niin väärältä.. onneksi äiti ehti kuitenkin nähä meidän lasten kasvavan aikuisiksi.
Olen käynyt noilla syöpäsäätiön sivuilla, sieltä tosiaan löytää kohtalontovereita. Mutta tekin kohtalontoverit täällä, pistäkää minulle ihmeessä viestiä..tuetaan toisiamme. email siis [email protected]- Nippastiina
Otan osaa suruunne. Meillä kaikilla vain taitaa olla jokin aika täällä minkä saamme olla, emmekä voi sille mitään, jos kutsu tulee aiemmin. Siihen johtopäätökseen olen tullut. Kyllä äitisi varmastikin seurailee teidän elämää jostakin muualta nyt ja on silti teidän lähellänne.
- rintasyöv.sairastanu
tytteliini3 osanottoni ja voimia teille surussa jaksamiseen.
- elämä koettelee
Minun äidilläni on haimasyöpä ja minulla itselläni on imusolmukesyöpä,parantumaton.Ei oo kauhean helppoa tämä elämä...
- tytteliini3
Elämä kyllä koettelee joskus kovalla kädellä. Äidin sairaus tuli muutenkin niin yllätyksenä.. suvussakaan kun ei ole edes paljon syöpää ollut. Monenlaiset ajatukset pyörivät mielessäni nyt.. yleisin kysymys mielessäni on miksi.. mutta siihen tuskin koskaan saan vastausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2443268
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362962Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342188Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari352095Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa741970Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841756Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh381634Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221517Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561424Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451269