Mie saan aina ihan hirveän paniikki / itkukohtauksen, kun näen että minulla on alkanut menkat. En tiedä mistä se johtuu, mutta en voi sille mitään. Aina viikkoa ennen pelkkä ajatus siitä , että kohta ne taas ovat saa minut paniikkiin ja epävarmuuden tilaan. Menkkani on aika runsaat alussa, mutta niukat loppu vaiheella. En tiedä mitä teen, ja minusta tuntuu että en jaksaisi elää. Olen siis 14 vuotta.
Hirveä paniikki
5
119
Vastaukset
- Tsemppiä!
Ei mitään paniikkia sehän on ihan luonnollinen ja terveen naisen merkki, että menkat alkaa! Valitettavasti ne kuuluvat naisen elämään, tuoden ne omat "mutkat" matkaansa ja valitettavasti alkavat juuri silloin kun ei missään nimessä pitäisi! Mutta ei syytä paniikkiin sen saa kokea jokainen nainen!
- vähän ärsyttää
Menkkoihin voi liittyä lieviä tai vakavia pms-oireita. Lievä masentuneisuus ja itku voivat olla sellaisia. Kannattaa jutella asiasta läheisten naisten kanssa ja vaikka jonkun terveydenhoitajan kanssa. Pms-oireisiin voi saada myös lääkitystä.
Kannattaa kuitenkin ensin puhua ja miettiä, mistä todella on kysymys. - Samassajamassaollut
Itselläni tuli ensimmäisellä kerralla myös aivan kamala paniikki. Nyt on menossa toiset kuukautiset.
Kannattaa hankkia joku juttukaveri, joka on samassa tilanteessa kuin sinä ja jolle voit puhua huolistasi.
En tiedä lohduttaako yhtään, mutta KAIKKI naiset/tytöt kohtaavat kuukautiset jossain vaiheessa..
Jos haluaisit keskustella enemmän kanssani voit lähettää viestiä s-postiini. (: Olen siis myös 14-vuotias tyttö.
[email protected] - epäilen
Menkat saavat tunteet myllertämään usein ainakin jollain, mutta tsemppiä!
Myös minulla.- jerkku :))
menkat han on niin sanottu jokaisen naisen "ongelma". sun kannattaaa aatella että parempi että sulla on menkat ette joudu käymään lääkärissä kun ei olisi. kaikilla naisilla sama asia. tsemppiä!! ps. kannattaaa puhua äitin kanssa jos pystyt :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932255Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561848- 1761393
- 234845
- 62769
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11766- 65764
- 55662
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591