Eronnut mies ja huonosti

Filosofisesti ajatel

toimeentuleva yh äiti suosivat uusperheitä.
Mutta äiti joka tulee itsenäisesti toimeen rahallisesti lastensa kanssa, välttelee parisuhdetta pitempään.

Loogisesti hyvin ymmärretävää.

Mies ei jaksa kauaa oll ayksin, vaan tarvii naista.
Huonosti toimeentuleva yh äiti tarvii rinnalleen miehen, jotta elinkustannukset pystyy maksamaan, kaksinhan se on helpompaa.
Hyvin toimeentuleva yh äiti ei trvi rinnalleen miestä sen tähden että ei pysty kustantamaan lasten ja omaa elämää, vaan mies astuu kuvioihin sitten joskus...rakkaudesta, ei rahan tähden.

102

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dshfsdj

Ja onneksi olkoon, olette voittaneet vuoden kotipsykologin tittelin! (Tyhmä luulee luulee uskonsa olevan tietoa, mutta viisas tietää tietonsa olevan uskoa)

• näin syvällisesti

Siellä varmaan joku vanhempi nainen kirjoittelee, kaljatölkin kanssa ja pohtii maailmaa ilman minkäänlaista sivistävää koulutusta. Näin filosofisesti ajatellen :)

• Tsup vaan lissulääsy

Ja lissulääsy on korkannut perjantaipullonsa.....

• Voihan Lissuuuuuuu

Vai kaljaako on ruvennut kittaamaan, mistähän on saanut tän perjantain kaljarahat?
        Ei tule enään niitä elatusmaksujakaan...

• kalja on pahaa
        Voihan Lissuuuuuuu kirjoitti:

Vai kaljaako on ruvennut kittaamaan, mistähän on saanut tän perjantain kaljarahat?
        Ei tule enään niitä elatusmaksujakaan...

Hyh hyh.. ei kaljaa kiitos. Ennemmin kuohuviiniä..

• Hyi inhotus
        kalja on pahaa kirjoitti:

Hyh hyh.. ei kaljaa kiitos. Ennemmin kuohuviiniä..

Ei taida sossuelätillä rahat riittää kuohuviiniin. Minä sen sijaan juon silloin harvoin kun juon vain shampanjaa, sillä siihen omat, työllä ansaitut rahat riittävät.

• tulossa ollaan
        Hyi inhotus kirjoitti:

Ei taida sossuelätillä rahat riittää kuohuviiniin. Minä sen sijaan juon silloin harvoin kun juon vain shampanjaa, sillä siihen omat, työllä ansaitut rahat riittävät.

Mä tuun teille, laitahan lasit ja pullo töytään, kilistellään:

• Hyi kuvotus
        tulossa ollaan kirjoitti:

Mä tuun teille, laitahan lasit ja pullo töytään, kilistellään:

Mun siivelle sulla ei ole asiaa. Ja silloin harvoin kun kilistelen kilistelen laatuseurassa. Tuollaiset sosiaalipåummit kierrän kaukaa!

• pieleen meni

Ahaa...
      Kun minun aviomieheni erosi ex-avovaimostaan aikanaan, muutti ex-avovaimon uusi miekkonen sinne lasten toiseen kotiin lähes samalla ovenaukaisulla, kun mieheni muutti sieltä pois. Mieheni exä on hyväpalkkaisessa työssä, olisi hyvin pystynyt maksamaan elinkustannukset ja elättämään lapset vaikka yksinään (tosin sitähän hänen ei olisi tarvinnut edes tehdä, koska miehellänikin on elatusvelvollisuus), mutta tsup! hänen uusperheensä syntyi, alle 2 kuukautta eropäätöksen jälkeen.

Aviomieheni taas muutti sinne omaan asuntoonsa, ja tapaamiset sovittiin siten, että lapset ovat hänellä vuoroviikoin. Aviomieheni, pätkätyöläisenä raksamiehenä, joka välillä kärvisteli liiton rahoilla koska töitä ei ollut, ei tästä hätkähtänyt vaan oli vuoroviikkoasumisen kannalla, jotta suhde lapsiin säilyisi mahdollisimman läheisenä. Tiukkaa teki. Asumistukea hän ei saanut, koska lapset olivat kirjoilla äidin luona. Lapsilisät menivät äidille.

Mieheni eli yli 3 vuotta keskenään lasten kanssa. Ja kun me tapasimme, etenimme aluksi hitaasti, en muuttanut läheskään heti yhteen mieheni kanssa, eli en välittömästi tapaamisemme jälkeen alkanut "makselemaan elinkustannuksia hänen kanssaan". Parin vuoden seurustelun jälkeen vasta löimme hynttyyt yhteen. Nyt olemme naimisissa, meillä on yhteisiä lapsia ja alamme rakennuttaa omakotitaloa. Olemme molemmat töissä.

Eli aika lailla päinvastoin meni kaikki sinun analyysiisi verrattuna.

• Kirkon rotta

Erittäin erittäin hyvin ajateltu! juuri näinhän se menee, kun miettii asioita täällä lukien vuodatuksia.

Mies ei voi olla ilman naisia, ja lasten kanssa yksin jääneet äidit, eivät tule toimeen ilman rahakasta miestä. ( .. koska usein me miehet jättää nel lapset äidin hoivaan)

Pieni osa ihmisitä selviää yksin ilman uutta parisuhdetta, olkoon se sitten hyvin älykästä ryhmää, joka todella on yhdessä rakkaudesta eikä rahasta. Hmm... juuri näin se menee.

Filosofisesti ajatellen, täysin totta.

• Hei hei haloo?

me miehet
        nel
        ihmisitä
        Lissu kun itseäsi kehut, niin yritä kirjoittaa edes silloin oikein.

Ja mitä tarkoittaa tämä lause:
        Pieni osa ihmisitä selviää yksin ilman uutta parisuhdetta, olkoon se sitten hyvin älykästä ryhmää, joka todella on yhdessä rakkaudesta eikä rahasta-----> jos on yksin, niin miten voi olla yhdessä rakkaudesta? Jälleen samassa lauseessa kirjoita ristiin?

• werjdghdsögdsn

Rakastaminen on sallittua, ei laitonta. Suomessa ainakin saa olla rakastamansa ihmisen kanssa yhdessä. Siihen ei exillä (toisinaan niitä voisi kutsua menneisyyden luurangoiksi) ole mitään sanomista.

Lissu hei, oletko ajatellut muuttaa jonnekkin lähi-itään? Monissa maissa siellä on moniavioisuus sallittua.. Tekis sulle hyvää..

• fanittakaa vaan!!!

No niin on, kaikki saa rakastua, kunhan minun mielestäni jätetään ne lapset sen ulkopuolelle. Edellisen suhteen lapsia ei pidä sekoittaa nykyisiin yhteisolotilohin, siitä ei synny kun sotkua. Enkä usko että lapsetkaan halusi jos saisi itse päättää, elellä täysin vieraiden ihmisten seassa.

Eikä nyksillä ole mitään sanomista ja haukkumista miehen ex perheetä kohtaan ei yhtään mitään. Siitämies varmaan ptiää usein huolen, mutta taitaa aika vaikeeta uusioden ymmärtää.

No en muuta täältä minnekkään, sinä tarviit minun asiantuntevaa neuvoa ja oapstusta vaikeisiin parisuhdekysymyksiin, ja minä haluan auttaa ja oapstaa sinua. Ja mitä nämä fanitkin sanoisi, jos ottaa paukauttaisin jonnekkin huitsin vevaraan?? Uskon että kaipaamaan jäisivät. Ei en lähde minnnekkään, lomalle kyllä lähden viikoksi, mutta ei sen kummempaa.. taitaa fanipostia sillon kasaantua, että pitää hommata tuuraaja... no mutta älä huolehdi, suomesta en katoa minnekkään.

• Buahahahahahahaaa
        fanittakaa vaan!!! kirjoitti:

No niin on, kaikki saa rakastua, kunhan minun mielestäni jätetään ne lapset sen ulkopuolelle. Edellisen suhteen lapsia ei pidä sekoittaa nykyisiin yhteisolotilohin, siitä ei synny kun sotkua. Enkä usko että lapsetkaan halusi jos saisi itse päättää, elellä täysin vieraiden ihmisten seassa.

Eikä nyksillä ole mitään sanomista ja haukkumista miehen ex perheetä kohtaan ei yhtään mitään. Siitämies varmaan ptiää usein huolen, mutta taitaa aika vaikeeta uusioden ymmärtää.

No en muuta täältä minnekkään, sinä tarviit minun asiantuntevaa neuvoa ja oapstusta vaikeisiin parisuhdekysymyksiin, ja minä haluan auttaa ja oapstaa sinua. Ja mitä nämä fanitkin sanoisi, jos ottaa paukauttaisin jonnekkin huitsin vevaraan?? Uskon että kaipaamaan jäisivät. Ei en lähde minnnekkään, lomalle kyllä lähden viikoksi, mutta ei sen kummempaa.. taitaa fanipostia sillon kasaantua, että pitää hommata tuuraaja... no mutta älä huolehdi, suomesta en katoa minnekkään.

yhteisolotilohin,
        perheetä
        Siitämies
        oapstusta
        oapstaa
        vevaraan??
        Buahahahahahahahhaaaa

• lissu kännissä

Ja taas kännissä, kun käki ja teksti sen mukaista, fanipostia hahahaaaa, kyllä sitä kaikkea luulee kännipäissään. Ja mihin sää nyt lähtisit, eihän sulla ole, kun tää Suomi24 ja viinapullot.

• fghjjjjdff

Hyi mikä sana miehen ex-perhe. Ei oikeilla miehillä mitään ex-perhettä tai ex-lapsia ole. Ex-vaimo voi olla tai niin kun mun miehellä ex-tuttavuus joka nyt sattuu olemaan yhden meillä asuvan lapsen äiti. Miehen lapset on miehen lapsia ei mitään ex-lapsia tai nykslapsia. Lapselle perhe on vähän isompi käsite mitä ei varmaan kaikki ex-vaimot saata ymmärtää. Lapsella on etu saada useampi rakastava ihminen elämäänsä. Miellä miehen ex-tuttavuus on se ventovieras jota en varsinkaan meidän yhteisten lasten lähelle haluakaan. Pelkään että voi olla väkivaltainen lapsiakin kohtaan.

• fklbndflkbnldfkn

Kannattais sun varmaan kadota, tosin tuskin pystyt koska meillä Suomessa on sellainen sosiaaliturva ettet tietenkään jätä sitä käyttämättä. Nytkun vielä on sitä aikaa jäljellä.

• Aivan näin se on

No juuri sosiaalitrvan takia minä täällä olenkin, se on totta. Ei auta mennä muualle.

• Niin yksin
        Aivan näin se on kirjoitti:

No juuri sosiaalitrvan takia minä täällä olenkin, se on totta. Ei auta mennä muualle.

Ei se sosiaaliturva yksin asuvalle aikuiselle kovinkaan hääppöinen ole. Kyllä joutuu kituuttaen elämään, jos ei työnteko kiinnosta.
        Katos Lissu kun sulle ei tule enään elatusmaksuja ja lapsilisiä niin kituuttaen joudut elelemään.

• lissu on kännissä
        Niin yksin kirjoitti:

Ei se sosiaaliturva yksin asuvalle aikuiselle kovinkaan hääppöinen ole. Kyllä joutuu kituuttaen elämään, jos ei työnteko kiinnosta.
        Katos Lissu kun sulle ei tule enään elatusmaksuja ja lapsilisiä niin kituuttaen joudut elelemään.

Viinaan lissulla on aina varaa...

• tattis kun teet töit
        Niin yksin kirjoitti:

Sanoppas muuta, siksi käynkin hakemassa toimeentulotukea, jota sinä veroina makselet... että teeppäs lujasti töitä, jotta jatkossakin saan hakea rahaa, jota sinä niskalismassa puurrat. Mikä on ollessa, rahaa saa eikä mitään tarvi tehdä.

Musta tosikivaa elämää. Meneppäs nyt sinne töihin..;))

• kippis sulle
        lissu on kännissä kirjoitti:

Viinaan lissulla on aina varaa...

Nii onkii... ootko kateellinen??

• lissu kännissä
        kippis sulle kirjoitti:

Nii onkii... ootko kateellinen??

En ole alkoholistille kade, ei kenenkään paheille kukaan ole kade.

• Jep jep
        tattis kun teet töit kirjoitti:

Sanoppas muuta, siksi käynkin hakemassa toimeentulotukea, jota sinä veroina makselet... että teeppäs lujasti töitä, jotta jatkossakin saan hakea rahaa, jota sinä niskalismassa puurrat. Mikä on ollessa, rahaa saa eikä mitään tarvi tehdä.

On varmaan tosi kivaa elämää ;) Ainoaa seuraa tietsikan ruutu, viinapullot, kaljatölkit, sossunluukku.
        Siinä on ihminen älynnyt mikä on elämässä parasta laiffia:)))))

• HANKI ELÄMÄ
        tattis kun teet töit kirjoitti:

Hyi helvetti mikä yhteiskunnan elätti, kunnon iilimato.
        Ja vielä kehtaa sillä leveillä!

• ja ruoka riittää
        Jep jep kirjoitti:

On varmaan tosi kivaa elämää ;) Ainoaa seuraa tietsikan ruutu, viinapullot, kaljatölkit, sossunluukku.
        Siinä on ihminen älynnyt mikä on elämässä parasta laiffia:)))))

.. no nii onkii..;))) meneppäs nyt vaan sinne töihin... hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

• Tosi on!
        HANKI ELÄMÄ kirjoitti:

Hyi helvetti mikä yhteiskunnan elätti, kunnon iilimato.
        Ja vielä kehtaa sillä leveillä!

;D ;D jep jep...;))

• Jep jep
        ja ruoka riittää kirjoitti:

.. no nii onkii..;))) meneppäs nyt vaan sinne töihin... hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Lissu lapses häpee sua silmät päästään. Siinä niillä on oikein malliesimerkki äitykästä ;) Ei taida sulla olla lapsenlapset hoidossa milloinkaan ?!
        Oot paras esimerkki HUONOSTA ÄIDISTÄ!
        Siitä sulle pisteitä 5 asteikolla 1-5

• onnen ydin perhe
        Jep jep kirjoitti:

Lissu lapses häpee sua silmät päästään. Siinä niillä on oikein malliesimerkki äitykästä ;) Ei taida sulla olla lapsenlapset hoidossa milloinkaan ?!
        Oot paras esimerkki HUONOSTA ÄIDISTÄ!
        Siitä sulle pisteitä 5 asteikolla 1-5

Voi ihme näitä outoja kanoja! Kuuleppas kananen, jospa aikuistuisit ja alkaisit keskustelemaan, etkä viitsisi huudella typeryyksiä. Jos ei ole asiaa eikä tahtoa ja osaamista keskusteluun, niin käytä se energia johonkin muuhun kun tuommoiseen kanamaiseen kotkottamiseen...

Tuo kateellisuus menee jo hieman yli.. mutta huutele sinä jos siltä tuntuu.. me täällä nauramme ja säälimme.

Olen maailman paras äiti, oletko sinä? ;)))))) voi sua....

• huh huh
        onnen ydin perhe kirjoitti:

Voi ihme näitä outoja kanoja! Kuuleppas kananen, jospa aikuistuisit ja alkaisit keskustelemaan, etkä viitsisi huudella typeryyksiä. Jos ei ole asiaa eikä tahtoa ja osaamista keskusteluun, niin käytä se energia johonkin muuhun kun tuommoiseen kanamaiseen kotkottamiseen...

Tuo kateellisuus menee jo hieman yli.. mutta huutele sinä jos siltä tuntuu.. me täällä nauramme ja säälimme.

Olen maailman paras äiti, oletko sinä? ;)))))) voi sua....

Olet muuten aivan äärettömän vastenmielinen ihminen. Ihan vain tiedoksesi. Vaikka tuskin sinä siitä välität, nautit siitä kun olet huomion kohteena, vaikka se huomio olisikin todella negatiivista ja sinua suorastaan halveksitaan täällä.

• onnenydin perhe
        huh huh kirjoitti:

Olet muuten aivan äärettömän vastenmielinen ihminen. Ihan vain tiedoksesi. Vaikka tuskin sinä siitä välität, nautit siitä kun olet huomion kohteena, vaikka se huomio olisikin todella negatiivista ja sinua suorastaan halveksitaan täällä.

Niinhän ne jotkut sanoo ihmisitä, jotka tekevät niinkuin itselle on paras ja oikein. Sitä ei suomessa suvaita, täällä pitää tehdä niinkuinmuut ja mitä sanotaan, mennä massan mukaan.
        Se kuka uskaltaa olla oma itsensä, ja tekee asiat niinkuin itselle sopii ja osaa itse päättää omista asioista, on outo lintu, omituinen ja häntä sopii haukkua mielin määräin, sitä ei suvaita.
        Meillä on aina tehhty niinkuin meille on paras, eikä menty massaN mukana, eikä haluttu hyväksyntää sen täkia että tehtäisin niinkuin muut ja mitä muut sanoo. Se on aivan sama mitä muut ajattelee, kunhan meillä on asiat hyvin, viis muiden mielipiteistä. On typerää olla mielinkielin, ja tulla hyväksytyksi siksi että tekee kuin muut, jos me emme kelpaa tämmöisinä, ei sitten, se ei miedän maailmaa kaada, vaan tekee siitä rikkaamman. siitä erottaa ystävät ja tutut ja halveksitaan ja halveksitaan... se nyt on vaan kateutta viisaampaa ja rohkeempaa vastaan. Ei siitä pidä olla moksiskaan.. emmekä me olekkaan... etiäpäin mennään samalla lailla kuin ennenkin, OMALLA TAVALLAMME!

• koita ymmärtää jo
        onnenydin perhe kirjoitti:

Niinhän ne jotkut sanoo ihmisitä, jotka tekevät niinkuin itselle on paras ja oikein. Sitä ei suomessa suvaita, täällä pitää tehdä niinkuinmuut ja mitä sanotaan, mennä massan mukaan.
        Se kuka uskaltaa olla oma itsensä, ja tekee asiat niinkuin itselle sopii ja osaa itse päättää omista asioista, on outo lintu, omituinen ja häntä sopii haukkua mielin määräin, sitä ei suvaita.
        Meillä on aina tehhty niinkuin meille on paras, eikä menty massaN mukana, eikä haluttu hyväksyntää sen täkia että tehtäisin niinkuin muut ja mitä muut sanoo. Se on aivan sama mitä muut ajattelee, kunhan meillä on asiat hyvin, viis muiden mielipiteistä. On typerää olla mielinkielin, ja tulla hyväksytyksi siksi että tekee kuin muut, jos me emme kelpaa tämmöisinä, ei sitten, se ei miedän maailmaa kaada, vaan tekee siitä rikkaamman. siitä erottaa ystävät ja tutut ja halveksitaan ja halveksitaan... se nyt on vaan kateutta viisaampaa ja rohkeempaa vastaan. Ei siitä pidä olla moksiskaan.. emmekä me olekkaan... etiäpäin mennään samalla lailla kuin ennenkin, OMALLA TAVALLAMME!

Kuvitteletko tosiaan, että eron jälkeen vanhemmat sopivat lastensa tapaamisista tasapuolisesti vain sen vuoksi, että "eivät uskalla olla oma itsensä, tehdä niinkuin itselle sopii, mennäkseen vain massan mukana"? Olet hakoteillä.

Se on ihan normaali käytäntö, ja yleensä paras jokaiselle osapuolelle. Poikkeuksiakin on, esim. jos toinen vanhempi on alkoholisti, väkivaltainen tms. josta syystä todennäköisesti on myös erottu, niin silloin on ihan aiheellista rajoittaa ja valvoa tapaamisia. Tässäkin tapauksessa jokainen perhe ja asianosainen tietää parhaiten, mikä ratkaisu sopii heille parhaiten. Jokainen ihminen pyrkii elämässään tekemään niinkuin itselleen ja läheisilleen on parhaaksi, ei sellaisissa ratkaisuissa ole väliä meneekö massan mukana vai ei.

Jos eroavista vanhemmista molemmat ovat normaaleja, tasapainoisia, hyviä vanhempia, ei ole mitään syytä estää tai rajoittaa tapaamisia eron jälkeen. Se on lapsen etu, säilyttää suhteensa molempiin vanhempiinsa erosta huolimatta. Ero ei ole lapsen syy, ja hänelle tulee taata oikeus molempiin vanhempiinsa eron jälkeen. Se on ihan faktaa, ei "massan mukana menemistä".

Tapaamisten rajoittaminen tai estäminen sen vuoksi, että toinen on mennyt elämässään eteenpäin ja löytänyt uuden kumppanin rinnalleen, on vain ja ainoastaan itsekästä. Jokainen, joka pystyy käsittelemään eronsa ja siitä aiheutuvat negatiiviset tunteet vetämättä lapsia mukanaan suohon, ymmärtää sen.

Painotat, että sinua paheksutaan, koska teet niinkuin sinulle on paras etkä tee niinkuin muut sanovat. Sinua paheksutaan, koska omalla toimintavallasi tuomitset omat lapsesi isättömiksi, ja vielä naureskelet päälle, nautit siitä, että lapset ovat sinuun takertuneita isän-ikävässään, ja olet kertomasi mukaan uhkaillut pieniä lapsia hylkäämisellä, jos nämä menevät enää isänsä luo. Se voi olla SINULLE paras, mutta lapselle ei. Tuollainen vahingoittaa lasta ja lasten psyykeä, traumatisoikin. Ja vaikka kuinka väität lastesi olevan maailman onnellisimpia lapsia, et sinä voi tietää, miten he asiat kokevat. He kantavat isättömyyttään harteillaan aikuisinakin.

Ja miksi sinulla on oikeus mollata täällä muita, mutta itse et kestä kritiikkiä lainkaan? Jos joku kertoo onnellisesta uusperheestään, ja kertoo lastensa tapaavan isän/äidin uutta puolisoa mielellään, sinä alat nimitellä ja väittää valehtelijaksi.

Kaikki tekevät elämässään asioita itsensä ja perheensä parhaaksi. Se, että lasten annetaan olla tekemisissä molempien vanhempiensa kanssa uusista puolisoista huolimatta, ei ole mitään massan mukana menemistä, eikä johdu siitä, ettei "uskalleta tehdä niinkuin itse haluaa". Ihmiset nimenomaan haluavat tehdä niin. Tässäkin asiassa tunnut kuvittelevan, että sinä olet ainoa jolla menee hyvin ja jonka lapsilla menee hyvin. Ei se ole niin.

• onnen ydin perhe
        koita ymmärtää jo kirjoitti:

Kuvitteletko tosiaan, että eron jälkeen vanhemmat sopivat lastensa tapaamisista tasapuolisesti vain sen vuoksi, että "eivät uskalla olla oma itsensä, tehdä niinkuin itselle sopii, mennäkseen vain massan mukana"? Olet hakoteillä.

Se on ihan normaali käytäntö, ja yleensä paras jokaiselle osapuolelle. Poikkeuksiakin on, esim. jos toinen vanhempi on alkoholisti, väkivaltainen tms. josta syystä todennäköisesti on myös erottu, niin silloin on ihan aiheellista rajoittaa ja valvoa tapaamisia. Tässäkin tapauksessa jokainen perhe ja asianosainen tietää parhaiten, mikä ratkaisu sopii heille parhaiten. Jokainen ihminen pyrkii elämässään tekemään niinkuin itselleen ja läheisilleen on parhaaksi, ei sellaisissa ratkaisuissa ole väliä meneekö massan mukana vai ei.

Jos eroavista vanhemmista molemmat ovat normaaleja, tasapainoisia, hyviä vanhempia, ei ole mitään syytä estää tai rajoittaa tapaamisia eron jälkeen. Se on lapsen etu, säilyttää suhteensa molempiin vanhempiinsa erosta huolimatta. Ero ei ole lapsen syy, ja hänelle tulee taata oikeus molempiin vanhempiinsa eron jälkeen. Se on ihan faktaa, ei "massan mukana menemistä".

Tapaamisten rajoittaminen tai estäminen sen vuoksi, että toinen on mennyt elämässään eteenpäin ja löytänyt uuden kumppanin rinnalleen, on vain ja ainoastaan itsekästä. Jokainen, joka pystyy käsittelemään eronsa ja siitä aiheutuvat negatiiviset tunteet vetämättä lapsia mukanaan suohon, ymmärtää sen.

Painotat, että sinua paheksutaan, koska teet niinkuin sinulle on paras etkä tee niinkuin muut sanovat. Sinua paheksutaan, koska omalla toimintavallasi tuomitset omat lapsesi isättömiksi, ja vielä naureskelet päälle, nautit siitä, että lapset ovat sinuun takertuneita isän-ikävässään, ja olet kertomasi mukaan uhkaillut pieniä lapsia hylkäämisellä, jos nämä menevät enää isänsä luo. Se voi olla SINULLE paras, mutta lapselle ei. Tuollainen vahingoittaa lasta ja lasten psyykeä, traumatisoikin. Ja vaikka kuinka väität lastesi olevan maailman onnellisimpia lapsia, et sinä voi tietää, miten he asiat kokevat. He kantavat isättömyyttään harteillaan aikuisinakin.

Ja miksi sinulla on oikeus mollata täällä muita, mutta itse et kestä kritiikkiä lainkaan? Jos joku kertoo onnellisesta uusperheestään, ja kertoo lastensa tapaavan isän/äidin uutta puolisoa mielellään, sinä alat nimitellä ja väittää valehtelijaksi.

Kaikki tekevät elämässään asioita itsensä ja perheensä parhaaksi. Se, että lasten annetaan olla tekemisissä molempien vanhempiensa kanssa uusista puolisoista huolimatta, ei ole mitään massan mukana menemistä, eikä johdu siitä, ettei "uskalleta tehdä niinkuin itse haluaa". Ihmiset nimenomaan haluavat tehdä niin. Tässäkin asiassa tunnut kuvittelevan, että sinä olet ainoa jolla menee hyvin ja jonka lapsilla menee hyvin. Ei se ole niin.

Mun lapet ei ole vanhinoittuneet siitä, että minä äitinä suojasin heidät katkerian isän sutturoiden, perheenrikkojien kynsistä. Jos olisvat, ei he olisi onnellisia aikusia ja ei olisi varmaan perhettäkään, se jo kuvastaa että toiminta on ollut oikea.

Se että joksu haluaa väkisin laittaa lapset oloihin, jossa heillä ei ole hyvä olla, senkun...minkä minä sille voin. Pääasia on aina ollut, kunhan omani eivät kärsi eikä saa huonoa kohtelua katkerilta ja perheenrikkojilta isän naikkosilta. Siitä me kaikki, koko suku ollaan samaa mieltä, että tämä on ollut meille paras ratkaisu ikinä.

En ole ikinä estänyt isää tapaamasta lapsia, en koskaan, kyse on ollut hänen sutturoista, heillä ei ole ollut mitään asiaa meille eikä lastenlähelle. Mihin he olisivat heitä tarvinneet? Mies on ihan itse sutturansa avustuksella irtaantunut lapsista. Ja sehän perheenrikkojille sopii.

Mutta mieshän menettää kaikista eniten, hän on menettänyt lapset, minut, vanhempansa,sisaruksensa suvun kaiken.. ja mitä sai tilalle? Tyhjyyden, ei mitään. Mutta aikuinen itse valitsee, mitä elämältä haluaa.

Kun taas juhannuksena mennään anoppin ja appiukon mökille, "meidän mökille" niin siellä taas perinteinen koko suvun ilta. Ei kehtaa mies tulla ja jos kehtaa, niin tulee ilman sutturaa, se ei kuulu meidän perheeseen eikä sukuun.

Myöskään ei ole ollut yhdenkään llapsen rippijuhlissa, koulunpäättäjäisissä, häissä, kihlajaisissa, eikä lastenlasten ristiäisissä.. eihän hän kuulu meidän sukuun ja perheeseen, joten ei ulkopuoliset tule silloin pilaamaan perhejuhliamme.

Me olemme etuokeutetttuja, koska ei ole koskaan tarvinnut kahvitella ex miehen naikkosten kanssa, eikä lasten ole koskaan tarvinnut kuunnella haukkuja ja kärsiä häiriköinnistä. Olemme sen tiukasti rajanneet, ja naikkoset estäneet lastemme läheltä. Ja se on todella kannattanut. Huom, kyse on ollut vain naikkosista... heillä on ollut kielto mediän dynastiaan.

• Lissu on kotka!

Mun lapet ei ole vanhinoittuneet siitä, että minä äitinä suojasin heidät katkerian isän sutturoiden, perheenrikkojien kynsistä. Jos olisvat, ei he olisi onnellisia aikusia ja ei olisi varmaan perhettäkään, se jo kuvastaa että toiminta on ollut oikea.

Se että joksu haluaa väkisin laittaa lapset oloihin, jossa heillä ei ole hyvä olla, senkun...minkä minä sille voin. Pääasia on aina ollut, kunhan omani eivät kärsi eikä saa huonoa kohtelua katkerilta ja perheenrikkojilta isän naikkosilta. Siitä me kaikki, koko suku ollaan samaa mieltä, että tämä on ollut meille paras ratkaisu ikinä.

En ole ikinä estänyt isää tapaamasta lapsia, en koskaan, kyse on ollut hänen sutturoista, heillä ei ole ollut mitään asiaa meille eikä lastenlähelle. Mihin he olisivat heitä tarvinneet? Mies on ihan itse sutturansa avustuksella irtaantunut lapsista. Ja sehän perheenrikkojille sopii.

Mutta mieshän menettää kaikista eniten, hän on menettänyt lapset, minut, vanhempansa,sisaruksensa suvun kaiken.. ja mitä sai tilalle? Tyhjyyden, ei mitään. Mutta aikuinen itse valitsee, mitä elämältä haluaa.

Kun taas juhannuksena mennään anoppin ja appiukon mökille, "meidän mökille" niin siellä taas perinteinen koko suvun ilta. Ei kehtaa mies tulla ja jos kehtaa, niin tulee ilman sutturaa, se ei kuulu meidän perheeseen eikä sukuun.

Myöskään ei ole ollut yhdenkään llapsen rippijuhlissa, koulunpäättäjäisissä, häissä, kihlajaisissa, eikä lastenlasten ristiäisissä.. eihän hän kuulu meidän sukuun ja perheeseen, joten ei ulkopuoliset tule silloin pilaamaan perhejuhliamme.

Me olemme etuokeutetttuja, koska ei ole koskaan tarvinnut kahvitella ex miehen naikkosten kanssa, eikä lasten ole koskaan tarvinnut kuunnella haukkuja ja kärsiä häiriköinnistä. Olemme sen tiukasti rajanneet, ja naikkoset estäneet lastemme läheltä. Ja se on todella kannattanut. Huom, kyse on ollut vain naikkosista... heillä on ollut kielto mediän dynastiaan.

Ai vit-tu dynastia! Hahahaaaa DYNASTIA :D Ai että naurattaa :D :D Missä hiton dynastiassa HulluLisba kuvittelee olevasa :D AAAAHAHAAAHAHAHAA DYNASTIA :D Sulle Hllulissu sopii hyvin sen kotkan rooli Alexis, eikö?

• Terävä tyyppi
        Lissu on kotka! kirjoitti:

Ai vit-tu dynastia! Hahahaaaa DYNASTIA :D Ai että naurattaa :D :D Missä hiton dynastiassa HulluLisba kuvittelee olevasa :D AAAAHAHAAAHAHAHAA DYNASTIA :D Sulle Hllulissu sopii hyvin sen kotkan rooli Alexis, eikö?

Kyllä hän kirjoittaa pelkkää asiaa. Vieläpä erittäin hauskalla tavalla, johon jää koukkuun. Ne on pakko lukea. Painavaa asiaa maustettuna mukavalla huumorilla.

Siinä on hänen suosionsa salaisuus ja punainen lanka.

• Jep jep

Niin teillä on oikein sisäsiittoinen dynastia :))))
        Sinä olet siis vaatinut, että exmiehesi oli tultava tapaamaan lapsiaan sinun luoksesi.
        Huh huh ymmärrän täysin lastesi isää joka ei ole voinut tällaiseen suostua, hän jätti SINUT eikä tietystikään tule enään sinun luoksesi. TAJUATKO?

Lapset menevät tapaamaan isäänsä isän uuden perheen luokse, lasten ei silloin tarvitse pelätä sitä, että isä ja äiti rupeavat TAAS riitelemään ja haukkumaan toisiaan.

Lapset voivat nauttia isän seurasta rauhallisissa olosuhteissa, tämä on isän ja lasten laatuaikaa :))

Lissu kuule tämä ei ole siis mitään valtavirran mukana menemistä vaan LASTEN KANNALTA PARASTA ! Turha kait edes kysyä TAJUATKO ?

• "fisku, mutta miski"
        Terävä tyyppi kirjoitti:

Kyllä hän kirjoittaa pelkkää asiaa. Vieläpä erittäin hauskalla tavalla, johon jää koukkuun. Ne on pakko lukea. Painavaa asiaa maustettuna mukavalla huumorilla.

Siinä on hänen suosionsa salaisuus ja punainen lanka.

Kaukana terävyydestä! Jos ihminen on terävä ja ""FISKU"" hän osaa kirjoittaa oikein. Jopa ekaluokkalaiset osaavat kirjoittaa paremmin. Mut joo, nauran minäkin tämän Kotkan kirjoituksille, mutta halveksuen, hän elää ihan täysin omissa maailmoissaan! EI missään määrin tervettä!!!!
        'Huumori' mitä hän viljelee ei edes ole huumoria, vaan ala-arvoista, eikä edes ole hatun noston kelpoista, esimerkkinä LEVEILEE kovasti kuinka haetaan sosiaalitoimistosta ""arhhoo"" tarkottanee vissiin rahhoo. EN olisi ylpeä moisista tyhjistä kötöstyksistä!

• sauli ja kumpp.
        "fisku, mutta miski" kirjoitti:

Kaukana terävyydestä! Jos ihminen on terävä ja ""FISKU"" hän osaa kirjoittaa oikein. Jopa ekaluokkalaiset osaavat kirjoittaa paremmin. Mut joo, nauran minäkin tämän Kotkan kirjoituksille, mutta halveksuen, hän elää ihan täysin omissa maailmoissaan! EI missään määrin tervettä!!!!
        'Huumori' mitä hän viljelee ei edes ole huumoria, vaan ala-arvoista, eikä edes ole hatun noston kelpoista, esimerkkinä LEVEILEE kovasti kuinka haetaan sosiaalitoimistosta ""arhhoo"" tarkottanee vissiin rahhoo. EN olisi ylpeä moisista tyhjistä kötöstyksistä!

Olet vain katkera ja kateellinen. Selvästi näkee sen tyylistä, uhmaa ja kateellista moukkamaista halveksuntaa ihmiselle, joilla on jotain sanottavaa ja joka rohekeesti sen myös kertoo. Lissu on rohkea nainen.

• omituisia ajatuksia
        Jep jep kirjoitti:

Niin teillä on oikein sisäsiittoinen dynastia :))))
        Sinä olet siis vaatinut, että exmiehesi oli tultava tapaamaan lapsiaan sinun luoksesi.
        Huh huh ymmärrän täysin lastesi isää joka ei ole voinut tällaiseen suostua, hän jätti SINUT eikä tietystikään tule enään sinun luoksesi. TAJUATKO?

Lapset menevät tapaamaan isäänsä isän uuden perheen luokse, lasten ei silloin tarvitse pelätä sitä, että isä ja äiti rupeavat TAAS riitelemään ja haukkumaan toisiaan.

Lapset voivat nauttia isän seurasta rauhallisissa olosuhteissa, tämä on isän ja lasten laatuaikaa :))

Lissu kuule tämä ei ole siis mitään valtavirran mukana menemistä vaan LASTEN KANNALTA PARASTA ! Turha kait edes kysyä TAJUATKO ?

No huh sun visoita! Minä en ikinä lakisi omia lapsiani kenenkään vieraan ihmisen luokse haukuttavaksi, en varsinkaan yksin, jos olisi pakko olisin minä mukana. Onneksi ei ole ollut.

Sanoppa, mihin ne lapset ylipäätään tarvii sitä isin uutta sutturaa? Se ei ole selvinnyt. Eihän se kuulu lasten perheeseen ja sukuun eikä lapsille ole sovittu että isän sutturan on pakko olla mukana kun isi ei yksin osaa. Isäähän ne lapet menee katsomaan.

Mikä oiekus sillä sutturalla on olla tapaamisisissa ellei ole omalla äidilläkään? Se ei ole selvinnyt.

Luojan kiitos että mulla oli fiksu ex mies joka piti kaukana naikkoset meiltä ja lasten läheltä. Itsekin oli sitä mieltä että hänen naikkoset ovat erittäin erittäin huonoa seuraa meille. Eikä koskaan pakottanut meitä heitä näkemään.

Lapset voivat nauttia isän seurasta VAIN JA AINOASTAAN kun suturaa ei ole lähellä. Mikä isän tapaaminen se on jos siellä on kaikenmaailman naikkoset mukana??

• hoh-hoijjaaaa
        sauli ja kumpp. kirjoitti:

Olet vain katkera ja kateellinen. Selvästi näkee sen tyylistä, uhmaa ja kateellista moukkamaista halveksuntaa ihmiselle, joilla on jotain sanottavaa ja joka rohekeesti sen myös kertoo. Lissu on rohkea nainen.

Miten minä voin olla katkera ja kateellinen ihmiselle, joka elää sossupummina, syrjäytynyt, yh-parka, mieleltään sairas, jolla on alkoholiongelma, yksinäinen, vanha, ainut kaveri on läppäri ja ym...voisin jatkaa listaa, mutta kaikki jo tieää muutenkin mitä hullulissu on! EIHÄN tuollaiselle voi kukaan olla katker ja kateellinen. *huutonaurut*

Jos tämä hullu olis ROHKEA NAINEN, niin kuin väität, niin hän menisi julkisuuteen puhumaan lapsipoloisten puolesta, eikä täällä uhoisi anonyyminä omaa surkeaa elämäänsä. Siinä on vissi ero, tajuatko???
        EI se että täällä haukkuu miestään ja hänen uutta puolisoaan, ei puhu lasten puolesta!

Ja lopuksi, hahaahaa, vai että Sauli ja kumpp. :D... Sano hullulle terveisiä ;D

• nyt tajuun
        onnenydin perhe kirjoitti:

Ilmankos se miehesi haki uuden ,joka kuuntelee myös häntä ,kun teillä on aina tehty niin kun sinä ja kakarat sanotte ja miehesi ei koskaan ole saanut hyväksyntää ja arvostusta, sinun mielipitteesi on vaan ollut oikein , olet tosi itsekäs , vastenmielinen ja tyhmä änkyrä ihminen.

• hullu mikä hullu
        sauli ja kumpp. kirjoitti:

sairas , hullu ja alkoholisoitunut sekä työtön, omassa yhteiskunnassa elävä, ainut harrastus ja ikkuna ulkomaailmaan on netti.

• kauhiaaa

Sinähän sen tiedät, kun olit pikkuserkkusi kaa aviossa, teidän suvussa on tuota sisäsiittoisuutta varmaan jo ennekin harrastettu ja sinusta sen näkee, hulluksi olet tullu ja kakarasi voi olla vielä hullumpia, taitaa ne kakarasikin nainut suvun jäseniä, koska vieraita ei hyväksytä.

• olet hyvä fani
        kauhiaaa kirjoitti:

Sinähän sen tiedät, kun olit pikkuserkkusi kaa aviossa, teidän suvussa on tuota sisäsiittoisuutta varmaan jo ennekin harrastettu ja sinusta sen näkee, hulluksi olet tullu ja kakarasi voi olla vielä hullumpia, taitaa ne kakarasikin nainut suvun jäseniä, koska vieraita ei hyväksytä.

Olinko... hyvä että on noin suuri fani, joka pitää kirjaa kaikesta.. itse en jaksaisi ja muistaisi.. fanita fanita vaan.

• sdffgggg
        omituisia ajatuksia kirjoitti:

No huh sun visoita! Minä en ikinä lakisi omia lapsiani kenenkään vieraan ihmisen luokse haukuttavaksi, en varsinkaan yksin, jos olisi pakko olisin minä mukana. Onneksi ei ole ollut.

Sanoppa, mihin ne lapset ylipäätään tarvii sitä isin uutta sutturaa? Se ei ole selvinnyt. Eihän se kuulu lasten perheeseen ja sukuun eikä lapsille ole sovittu että isän sutturan on pakko olla mukana kun isi ei yksin osaa. Isäähän ne lapet menee katsomaan.

Mikä oiekus sillä sutturalla on olla tapaamisisissa ellei ole omalla äidilläkään? Se ei ole selvinnyt.

Luojan kiitos että mulla oli fiksu ex mies joka piti kaukana naikkoset meiltä ja lasten läheltä. Itsekin oli sitä mieltä että hänen naikkoset ovat erittäin erittäin huonoa seuraa meille. Eikä koskaan pakottanut meitä heitä näkemään.

Lapset voivat nauttia isän seurasta VAIN JA AINOASTAAN kun suturaa ei ole lähellä. Mikä isän tapaaminen se on jos siellä on kaikenmaailman naikkoset mukana??

niin no en tiedä tuosta sun exmiehen fiksuudesta.. Jos eroaa lastensa äidistä ja vielä sen takia että saa hankkia "perheenrikkojia ja petollisia vamppeja jotka ei ole sun lapsille hyvää seuraa.. Jos tyyppi ajattelee pelkällä munalla niin millainen sen arviointikyky naisista on ja mitä se kertoo siitä että oot yksi niistä miehen valinnoista.
        Vaikuttaa joltain nykäsen matilta..
        Mutta ymmärrän toisaalta ton suvun paineen ja eri tilanteessahan me kaikki ollaan. Sit jos siinä on takana uskontoa ym. Ihailtavaahan se on että ainakin pyrit lapsen parhaaseen. ja jos isä ja lapset on samaa mieltä niin sehän on kiva. Mutta muista että ihmisillä on erilaisia ihmisiä. Kaikki lapset ei voi asua äitinsä luona ja kaikkien äidit ei ole enkeleitä.. ja joittenkin taas on eikä sillekkään voi mitään

• HANKI ELÄMÄ

Voi H mitä sontaa.
      Mä tienaan yli neljä tonnia, ja mies oli eronnut entisestään yli kaksi vuotta ennen
      meidän suhdetta.
      Sä sen sijaan näytät hyvin toteen kuinka katkera voi ex-akka olla.

• se-oli-rakkaus!

Ai. Meidän uusperheessä me molemmat tienaamme enemmän kuin keskivertopalkansaaja. Minä en ole koskaan ollut yh-äiti.

• rahalla saa ja hevos

.. joo joo.. rahahan onkin tärkeempää kuin se aito rakkaus!! Hihiii...

• gchvj.k,
        rahalla saa ja hevos kirjoitti:

.. joo joo.. rahahan onkin tärkeempää kuin se aito rakkaus!! Hihiii...

No sinöähän väität että uusperheet rakennetaan vain rahan takia.
        Ja sitten leveilet miten itse elät sosiaalipummina.
        Olet vastenmielinen kusipääää.
        Kuolisit pois, sua ei kukaan kaipaaa!

• Jep jep
        gchvj.k, kirjoitti:

NÄETKÖS LISSU sua fanitetaan ihan kunnolla! Haethan taas sitä rahhoo maanantaina sossusta. Onko lähin siinä savolaisessa pikku kyläpahasessa jossa niitä sisäsiittoisia sikiää?

• onnen perhe edelleen
        Jep jep kirjoitti:

NÄETKÖS LISSU sua fanitetaan ihan kunnolla! Haethan taas sitä rahhoo maanantaina sossusta. Onko lähin siinä savolaisessa pikku kyläpahasessa jossa niitä sisäsiittoisia sikiää?

Ainahan on ihmisiä, jotka eivät ole kaikkien kanssa samaa mieltä, ei siis mikään yllätys että jotkut vähän kritisoi.

Se pitää kääntää positiiviseksi asiaksi, jos ei olisi kritiikkiä, ei hyvätkään asiat tuntuisi hyviltä.

Joka asiassa on kaksi puolta, kaikille ei käy samat asiat.

Meillekkään ei käy se että mies toisi sutturat meille kahville, joka on ensin rikkonut pehreen ja sitten estänyt miestä tapaamasta omia lapsiaan. Miksi meidän pitäisi olla sydänystäviä semmmoisen naikkosen kanssa?

Lapsenikin aikanaan aina sanoi että tovon mukaan isä ei koskaan tuo niitä naikkosia meille, minä sanoin että ei tuo, se olisi yksityisyyden loukkaamista ja tunketumista toisten kotiin luvatta.

Lupasin ja vannoin ettei koskaan tarvi kyynnella niiden haukkuja eikä mennä heitä katsomaan. Sen lupauksen olen pitänyt, ja nyt lapset ovat monesti kiittäneet ja sanoneet että olen maailman paras äiti.

Välillä muuten nauraa ja kauhistelee näitä vastauksia täällä kun nytän, mitä ihmiset ajattelee siitä että lapsia ei pakoteta näkemään isän naikosia ja elämään pelossa ja hunossa kohtelussa. He aivan kauhistuvat että mitä jotkut joutuvat kestämään ja näkemään. Sanoivatkin että voiko tuo todella olla totta suomessa: Minä sanoin että kyllä se voi.

• puistattaa
        onnen perhe edelleen kirjoitti:

Ainahan on ihmisiä, jotka eivät ole kaikkien kanssa samaa mieltä, ei siis mikään yllätys että jotkut vähän kritisoi.

Se pitää kääntää positiiviseksi asiaksi, jos ei olisi kritiikkiä, ei hyvätkään asiat tuntuisi hyviltä.

Meillekkään ei käy se että mies toisi sutturat meille kahville, joka on ensin rikkonut pehreen ja sitten estänyt miestä tapaamasta omia lapsiaan. Miksi meidän pitäisi olla sydänystäviä semmmoisen naikkosen kanssa?

Lapsenikin aikanaan aina sanoi että tovon mukaan isä ei koskaan tuo niitä naikkosia meille, minä sanoin että ei tuo, se olisi yksityisyyden loukkaamista ja tunketumista toisten kotiin luvatta.

Lupasin ja vannoin ettei koskaan tarvi kyynnella niiden haukkuja eikä mennä heitä katsomaan. Sen lupauksen olen pitänyt, ja nyt lapset ovat monesti kiittäneet ja sanoneet että olen maailman paras äiti.

Välillä muuten nauraa ja kauhistelee näitä vastauksia täällä kun nytän, mitä ihmiset ajattelee siitä että lapsia ei pakoteta näkemään isän naikosia ja elämään pelossa ja hunossa kohtelussa. He aivan kauhistuvat että mitä jotkut joutuvat kestämään ja näkemään. Sanoivatkin että voiko tuo todella olla totta suomessa: Minä sanoin että kyllä se voi.

Etkö hel-vetin Lissupummi tajua, että olet aivopessyt ne kakaras? Ne kakaras ei uskalla sanoa sinule dominovalle kantturalle mitään, he näyttävät pelkäävän sinua. Olet syöttänyt heille pienestä pitäen tuota samaa katkeraa pahansuopeaa tarinaasi ihan yhtä lailla kun sitä olet täällä jankuttanut. Eihän ne osaa muuta ajatella! Sinähän pakotit heidät valitsemaan sinut tai isän...voi kakara polot! EI kukaan, KUKAAN äiti ei lastan aseta tuollaiseen tilanteeseen, muuta kuin sinä MAHTIäiti!! Hyi hel-vetti, että mua PUISTATTAA tollanen omahyväinen paskakasa!

• onnen ydin perhe
        puistattaa kirjoitti:

Etkö hel-vetin Lissupummi tajua, että olet aivopessyt ne kakaras? Ne kakaras ei uskalla sanoa sinule dominovalle kantturalle mitään, he näyttävät pelkäävän sinua. Olet syöttänyt heille pienestä pitäen tuota samaa katkeraa pahansuopeaa tarinaasi ihan yhtä lailla kun sitä olet täällä jankuttanut. Eihän ne osaa muuta ajatella! Sinähän pakotit heidät valitsemaan sinut tai isän...voi kakara polot! EI kukaan, KUKAAN äiti ei lastan aseta tuollaiseen tilanteeseen, muuta kuin sinä MAHTIäiti!! Hyi hel-vetti, että mua PUISTATTAA tollanen omahyväinen paskakasa!

Olet vaan kateellinen kun meillä on asiat hyvin, emmekä ole antaneet kenenkään sutturan meitä pompottaa.
        Olet niin kateellinen että kaktuksetkin pudottaa piikkinä kun ohi kävelet, ja meri vesi pakenee läheltäsi.

Jos mun lapset olisivat kärsineet suojelevasta äidistä, niin olisihan se näkynyt jo aikoja sitten. Mutta kun ovat hyvin menestyneitä aikuisia ja perheellisiä, niin en näe heissä mitään mitä en tekisi uudelleen jos lasteni tähden.

Olet vaan kateellinen... tsirp tsirp.. tilulilu!! Meitä ei ex isän ja ex miehen sutturat pompottele eikä häiriköi ei koskaan.-

• laaja on ystäväpiiri
        gchvj.k, kirjoitti:

Juuri niinhän ne tekevät,kaksi rahatonta yhteen jotta selviää elannosta.
        Joku muu on sanonut että elän sosiaaliavustuksin, meistä kaikki saa niitä, minäkin. Sinäkin. Se on etu ja oikeus, ei häpeä ja pakko. Niitä ei ole pakko ottaa vastaan, niitä pitää aina hakea itse.
        Minä voin olla mikä vaan, jos se sua helpottaa, mua naurattaa...
        Kyllä mua lapset kaipaisi ja rakkaat lastenplapset, anoppi, appiukko, käly ja langot, lasten serkut, kummit.. kaikki sukulaiset, tutut ja naapurit,kaverit ja minun puolelta kaikki sukylaiset joita ei ole penen sukuni taki kovin montaa.. mutta kaikki kaipaisi, siksi onkin kiva olla olemassa.

Huomaatko kuin paljon, ja sinä ja kaikki nämä fanit täällä.

• ???????????????
        onnen perhe edelleen kirjoitti:

Voi kauheeta, en voi ymmärtää, lapset ihan yhtä hulluja, kun äitinsäkin.

• kauhee ihminen

Olet vaan kateellinen kun meillä on asiat hyvin, emmekä ole antaneet kenenkään sutturan meitä pompottaa.
        Olet niin kateellinen että kaktuksetkin pudottaa piikkinä kun ohi kävelet, ja meri vesi pakenee läheltäsi.

Jos mun lapset olisivat kärsineet suojelevasta äidistä, niin olisihan se näkynyt jo aikoja sitten. Mutta kun ovat hyvin menestyneitä aikuisia ja perheellisiä, niin en näe heissä mitään mitä en tekisi uudelleen jos lasteni tähden.

Olet vaan kateellinen... tsirp tsirp.. tilulilu!! Meitä ei ex isän ja ex miehen sutturat pompottele eikä häiriköi ei koskaan.-

Kyllä tuo ihminen on ihan latvastaan laho, elää jossain omassa mielikuvitusmaailmassaan.

• väärin meni
        laaja on ystäväpiiri kirjoitti:

Joku muu on sanonut että elän sosiaaliavustuksin, meistä kaikki saa niitä, minäkin. Sinäkin. Se on etu ja oikeus, ei häpeä ja pakko. Niitä ei ole pakko ottaa vastaan, niitä pitää aina hakea itse.
        Kyllä mua lapset kaipaisi ja rakkaat lastenplapset, anoppi, appiukko, käly ja langot, lasten serkut, kummit.. kaikki sukulaiset, tutut ja naapurit,kaverit ja minun puolelta kaikki sukylaiset joita ei ole penen sukuni taki kovin montaa.. mutta kaikki kaipaisi, siksi onkin kiva olla olemassa.

"Joku muu on sanonut että elän sosiaaliavustuksin, meistä kaikki saa niitä, minäkin. Sinäkin. "

Ei, en minä elä sosiaaliavustuksilla, vaan käyn töissä ja tienaan itse elantoni.

• onnen perhe
        puistattaa kirjoitti:

älä sinä kanttura huytele olet vaan kateelinen kun meillä kaikki hyvim.
        Olen maailman pasar äiti.

• valhetta
        laaja on ystäväpiiri kirjoitti:

Älä valehtele, ei sulla ole yhtään ystävää, jos sulla olis ystäviä, niin et kerkeis netis istuun ja kehumaan ittees.

• tuilla elät
        väärin meni kirjoitti:

"Joku muu on sanonut että elän sosiaaliavustuksin, meistä kaikki saa niitä, minäkin. Sinäkin. "

Ei, en minä elä sosiaaliavustuksilla, vaan käyn töissä ja tienaan itse elantoni.

Höpsis pimatsu.. et sinä missää töissä oo..

• buahahahahahahaaa
        onnen perhe kirjoitti:

huytele
        kateelinen
        hyvim
        pasar

Vajukki sinä olet....

• Lissu ja Tuksu
        onnen perhe kirjoitti:

Olet sä kyllä aika kaheli! Lissu, sulla on aika paljon yhtäläisyyskiä Tuksun kanssa, ootko koskaan ajatellut sitä? Teillä molemmilla on yhtä harhainen kuva itsestänne, teoistanne, muista ihmisistä ja muutenkin koko elämästä!
        Lissu, olet verrattavissa Tuksuun! Olette valtakuntamme INHOKIT!

• Vain väärä paikka
        Lissu ja Tuksu kirjoitti:

Olet sä kyllä aika kaheli! Lissu, sulla on aika paljon yhtäläisyyskiä Tuksun kanssa, ootko koskaan ajatellut sitä? Teillä molemmilla on yhtä harhainen kuva itsestänne, teoistanne, muista ihmisistä ja muutenkin koko elämästä!

Eihän tämä ns Lissu ole lainkaan verrattavissa johonkin valtakuntamme inhokkiin. "Lissua" inhoaa pari kirjoittajaa uusperhe-osastolta, mutta jos hän kirjoittaisi ajatuksiaan jossakin muulla, hän voisi nauttia varsinaista kansansuosiota. Ehdotan Lissulle uraa kolumnistina jossakin lapsi- ja perheaiheisessa lehdessä. Onneksi kirjoitusohjelmat osaavat oikolukea tekstin. :)

• Lissulle duuni...
        Vain väärä paikka kirjoitti:

Eihän tämä ns Lissu ole lainkaan verrattavissa johonkin valtakuntamme inhokkiin. "Lissua" inhoaa pari kirjoittajaa uusperhe-osastolta, mutta jos hän kirjoittaisi ajatuksiaan jossakin muulla, hän voisi nauttia varsinaista kansansuosiota. Ehdotan Lissulle uraa kolumnistina jossakin lapsi- ja perheaiheisessa lehdessä. Onneksi kirjoitusohjelmat osaavat oikolukea tekstin. :)

Johan vitsin murjasit :D Ai että, tätä kahjua akkaa inhoaa vain PARI uusperheen edustajaa? Joopa joooo!
        Veikkaan, että täällä 95% ei voi ymmärtää tämän kaltaista ihmispoloa. Ja eipä ole paljoa näkynyt puolestapuhujiakaan. Ei Lissulla ole niitä faneja!

Se olis erittän hyvä ajatus, että hullulissu lähtis luomaan uraa kolumnistina :D Siinä näkis mitä kansa ajattelis, ja veikkaan myös, että ei tekis Lissu kauaa duunia millekkään lehdelle! Eihän sillä ole muuta sanottavaa, kuin tuo sama jankutus mitä se on täällä pitänyt jo reilu kymmenen vuotta....naikkostelua, miehen lyttäämistä, ei ole tarvinnut naikkosia nähdä. Siinä on hänen asiansa, ei muuta!!

• Vain väärä paikka
        Lissulle duuni... kirjoitti:

Johan vitsin murjasit :D Ai että, tätä kahjua akkaa inhoaa vain PARI uusperheen edustajaa? Joopa joooo!
        Veikkaan, että täällä 95% ei voi ymmärtää tämän kaltaista ihmispoloa. Ja eipä ole paljoa näkynyt puolestapuhujiakaan. Ei Lissulla ole niitä faneja!

Se olis erittän hyvä ajatus, että hullulissu lähtis luomaan uraa kolumnistina :D Siinä näkis mitä kansa ajattelis, ja veikkaan myös, että ei tekis Lissu kauaa duunia millekkään lehdelle! Eihän sillä ole muuta sanottavaa, kuin tuo sama jankutus mitä se on täällä pitänyt jo reilu kymmenen vuotta....naikkostelua, miehen lyttäämistä, ei ole tarvinnut naikkosia nähdä. Siinä on hänen asiansa, ei muuta!!

Mielestäni, jos nämä jutut herättävät lukijassa suuria tunteita, kirjoittajan täytyy olla joko huippuhyvä tai lissun juttuihin kommentoivan kannattaisi mennä lääkäriin.

Joskus epäilen, että esim. ns provoava lissu ja buahahahahahahaaa ovat yksi ja sama henkilö, koska eihän nyt kukaan täysjärkinen jaksa vuodesta toiseen ottaa kantaa samansisältöisiin juttuihin. Tämä buahahahahahahaaa vaikutta vieläpä olevan "melko tosissaan" ja tuohtunut. :)

• Moderoija, huhuu!
        Lissulle duuni... kirjoitti:

Eihän täällä ole uusperheen edustajina kuin ne pari "kahjua akkaa", joten voin sanoa että 150% heistä inhoaa lissua ja toinen näistä kahjuista akoista on sen verran skitsofreeninen, ettei tajua lissun juttujen lähtevän hänen omalta näppäimistöltään. ;)

• Voisin harkita

Hyvä! Loistava ajatus! Kiitos luottamuksesta, olen aina sanonut että en ole asian kanssa yksin. Asiat täällä riitelee eikä kukaan minua ihnoa, vaan mun vahvaa kannanottoa. Siinä on ero.

Olen erittäin hyvä ihmiseksi.

• minä vain, ei muut m
        Lissu ja Tuksu kirjoitti:

En usko että olisi tuksun kanssa yhteistä, hän on tekemisen puolella enemmänkin minä taas asioiden puolella. En koskaan voisi mokata ja pilata mainettani tyhmyyksillä, mutta olen hirrrrrveen hyvä keskustelemaan ja ottamaan kantaa.

Tuota kunniaa en ota. Kiitos vaan.

• Lisba ja Tuksu
        minä vain, ei muut m kirjoitti:

En usko että olisi tuksun kanssa yhteistä, hän on tekemisen puolella enemmänkin minä taas asioiden puolella. En koskaan voisi mokata ja pilata mainettani tyhmyyksillä, mutta olen hirrrrrveen hyvä keskustelemaan ja ottamaan kantaa.

Tuota kunniaa en ota. Kiitos vaan.

...niin no, se ero teissä ainakin on, että Tuksu tekee töitä, mut sä kerjäät "arhhoo" sossun luukulta...mutta taas samaa on se, että teillä molemmilla on erittäin harhainen minäkuva ja erittäin harhainen elämänkuva ja samalla ootte inhokkeja sinä täällä uusperhepalstalla ja Tuksu omassa genressään.
        Eli otappa kunnia vaan rohkeasti vastaan :)))

• Buahahahahahaa77

Mielestäni, jos nämä jutut herättävät lukijassa suuria tunteita, kirjoittajan täytyy olla joko huippuhyvä tai lissun juttuihin kommentoivan kannattaisi mennä lääkäriin.

Joskus epäilen, että esim. ns provoava lissu ja buahahahahahahaaa ovat yksi ja sama henkilö, koska eihän nyt kukaan täysjärkinen jaksa vuodesta toiseen ottaa kantaa samansisältöisiin juttuihin. Tämä buahahahahahahaaa vaikutta vieläpä olevan "melko tosissaan" ja tuohtunut. :)

Buahahahahahahahaaa....tai sitten näitä lissulle buahahahahaaavia on enemmän, oletko miettinyt sitä?
        Lissu ei kyllä sen parempia vastauksia päättömiin juttuihinsa edes ansaitse.

• Lissu on harhainen j
        Voisin harkita kirjoitti:

Hyvä! Loistava ajatus! Kiitos luottamuksesta, olen aina sanonut että en ole asian kanssa yksin. Asiat täällä riitelee eikä kukaan minua ihnoa, vaan mun vahvaa kannanottoa. Siinä on ero.

Olen erittäin hyvä ihmiseksi.

KYllä sinua IHNOTAAN täällä ihan oikeasti.
        Olet erittäin hullu ihmiseksi.

• Vain väärä paikka
        Buahahahahahaa77 kirjoitti:

Buahahahahahahahaaa....tai sitten näitä lissulle buahahahahaaavia on enemmän, oletko miettinyt sitä?
        Lissu ei kyllä sen parempia vastauksia päättömiin juttuihinsa edes ansaitse.

Joo, mutta nämä Buahahahahahahahaaat saa mut aina ajattelemaan, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa ja se on aika säälittävää. Muut eivät viitsi reagoida kuin ne, jotka tuntevat asian jotenkin "omaan persoonaan liittyväksi". ;)

• Väärin taas

Joo, mutta nämä Buahahahahahahahaaat saa mut aina ajattelemaan, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa ja se on aika säälittävää. Muut eivät viitsi reagoida kuin ne, jotka tuntevat asian jotenkin "omaan persoonaan liittyväksi". ;)

Ei pidä paikkaansa. Minä välillä reagoin lissun älyttömyyksiin ihan vain siksi, että haluan osoittaa hänelle, kuinka väärässä on väitteineen, en siksi että mitenkään kolahtaisi omaan elämääni.

• taisi sinuun kolahta
        Väärin taas kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Minä välillä reagoin lissun älyttömyyksiin ihan vain siksi, että haluan osoittaa hänelle, kuinka väärässä on väitteineen, en siksi että mitenkään kolahtaisi omaan elämääni.

Kun ihminen reagoi johonkin tiettyyn juttuun, on osoitus siitä, että asia koskee häntä ja haluaa tietää lisää. On omakohtaista. Haluaa lukea muiden kokemuksia ja ottaa siitä oppia ja neuvoja.

Mutta ellei reagoi, on osoitus siitä, että asia ei koske itseään ja asia on vieras, eikä siihen tarvi ottaa kantaa. Miksi keskustella asiasta, jos ei kolahda?

• sama kuin yllä
        taisi sinuun kolahta kirjoitti:

Kun ihminen reagoi johonkin tiettyyn juttuun, on osoitus siitä, että asia koskee häntä ja haluaa tietää lisää. On omakohtaista. Haluaa lukea muiden kokemuksia ja ottaa siitä oppia ja neuvoja.

Mutta ellei reagoi, on osoitus siitä, että asia ei koske itseään ja asia on vieras, eikä siihen tarvi ottaa kantaa. Miksi keskustella asiasta, jos ei kolahda?

Niin että et sinä huviksesi lissun juttuja lue, vaan oppiaksesi ja poimimassa neuvoja.

• Väärin taas
        sama kuin yllä kirjoitti:

Niin että et sinä huviksesi lissun juttuja lue, vaan oppiaksesi ja poimimassa neuvoja.

Sinä nyt et pysty ketään opettamaan ja neuvomaan, olet sekaisin kuin seinäkello. Mutta totta kait sinä yrität itseäsi kehua ja tehdä itsestäsi jotenkin tärkeän. vaikka tiedät ette ole kuin pohjasakkaa, josta kukaan ei välitä. Niin täytyyhän sitä yrittää päteä edes täällä.

• Oikein meni :D
        Väärin taas kirjoitti:

Sinä nyt et pysty ketään opettamaan ja neuvomaan, olet sekaisin kuin seinäkello. Mutta totta kait sinä yrität itseäsi kehua ja tehdä itsestäsi jotenkin tärkeän. vaikka tiedät ette ole kuin pohjasakkaa, josta kukaan ei välitä. Niin täytyyhän sitä yrittää päteä edes täällä.

Kyllä tämä Buahahahahahaa on sitä pohjasakkaa ja sekaisin kuin seinäkello. Kukaan täysissä ruumiin ja sielun voimissa oleva ei kyseisiin juttuihin reagoi. :D

• Väärin taas taas
        Oikein meni :D kirjoitti:

Kyllä tämä Buahahahahahaa on sitä pohjasakkaa ja sekaisin kuin seinäkello. Kukaan täysissä ruumiin ja sielun voimissa oleva ei kyseisiin juttuihin reagoi. :D

Lissun juttuihin vastaa kymmenet eri ihmiset, eli tässäkin olet väärässä. Me olemme kyllä terveitä, mutta lissu ei. Lissuja on vain yksi, js sen tunnistaa heti.
        Tuo Buahahahaaa riittä lissun juttuihn vallan mainiosti. Eihän siinäkään mitään järkeä ole, mutta ei ole lissunkaan kirjoitelmissa.

• hällä elämä pielessä
        Väärin taas taas kirjoitti:

Lissun juttuihin vastaa kymmenet eri ihmiset, eli tässäkin olet väärässä. Me olemme kyllä terveitä, mutta lissu ei. Lissuja on vain yksi, js sen tunnistaa heti.
        Tuo Buahahahaaa riittä lissun juttuihn vallan mainiosti. Eihän siinäkään mitään järkeä ole, mutta ei ole lissunkaan kirjoitelmissa.

Yksi sama henkilö täällä buhhhahailee... ja kirjoittaa nuo ilkeämieliset viestit. Ne on kaikki yhden ja saman henkilön buuailua... jo pitemmän aikaa.

• juupajoopaheh

No mut tuo yhteiskunnan elätti ei todellakaan ole voinut olla kummoinen äiti. Palstoilla riehuminen, työttömänä elämänsä viettäneenä ja kenties alkoholiin retkahtaneena ei voi olla kykenevä rakentamaan lapselle kehitystä tukevaa ja hyvää kotia. Siihen tarvitaan viisautta, rakkautta, rakastavaisia ja esimerkillisiä ihmisiä ympärille ja myöskin sitä rahaa jonkinverran..

Onkohan tällä Lissulla joka kuvittelee meidän olevan kateellisia hänen kaljarahoilleen?

• kantturalle

Siinä hyvin näkee mikä loinen tämä kanttura Lissu on. Kehuu itse itseään mahtiäidiksi ja käy KERJÄÄMÄSSÄ rahaa sossusta. Ei sossunrhoilla paljoo hurraamista ole, ne lasketaan tarkkaan, ja ylimääräsiin asioihin ei juuri kerjuurahoista jää. Siinäkö sitten tämän kantturan, hänen omin sanoin "lapet" (lapset), ovat saaneet hyvän esimerkin kuinka eletää 'normaalia' elämää, ja tuskin ovat edes saaneet apuja kantturamahtiäidilältään elämään lähtiessään. Joo hehe, sossunvaroilla ei pitälle pötkitä....vai kanttura pötkitkö? ;D ;D ;D ;D

• Järkevästi ajatellen

Kyllä minä tunnen "huonosti toimeentulevia yh-äitejä", jotka eivät ole aloittaneet uutta parisuhdetta - eivät eronneen miehen kanssa, eivätkä poikamiehenkään kanssa.

Seurustella toki voi, mutta muuttaminen saman katon alle ei ole monellakaan ensimmäisenä mielessä. Moni nainen ajattelee, että kun on yhdestä miehestä eroon päässyt, ei lasten vuoksi halua uutta suhdetta kovinkaan kevyin perustein aloittaa.

Se elämänsä rakkaus voi toki yllättää, mutta minun tuntemillani yh-äideillä on rima hyvin korkealla. Tiedän, että toistakin laatua löytyy, mutta kumpi malli on poikkeus, kumpi sääntö? Onko asuinpaikalla, ammatilla tai iällä eroa?

Sanotaan nyt vaikka niin, että kotiäitinä elänyt yyhoo "ehkä" helpommin alkaa etsiä lapsilleen "uutta isää" ja itselleen elättäjää, koska hän on tälläiseen elämisen malliin oppinut.
      Työssä käyvä yyhoo on tottunut tiettyyn itsenäisyyteen raha-asioissaan eikä heillä taida oikein aikakaan riittää uuden suhteen aloittamiseen ennenkuin vuosien kuluttua ja lasten kasvettua.

• ...

Näin on meidän lähipiirissä ero-suhteet edenneet: mies on hommannut uuden kalsarinpesijän heti ja nopeaan on ollut jo toinen ja kolmas kodinhoitaja odottamassa vuoroaan tuohon "virkaan".

Naiset ovat toimineet harkitummin ja sitten kun ovat uuden miehen kepuuttaneet suhdekuvioihin mukaan, hän on ensinnäkin ollut lapseton tai lapset ovat olleet aikuisia. Siltikään saman katon alle muuttamista on lykätty hyvin pitkään. Harva nainen luopuu itsenäisyydestään, kun sen on takaisin saanut.

• vain siivoojaksi

Katkeruus ajaa lapsettomat ihmiset uskomattomiin suorituksiin. Eihän heillä ole mitään menetettävää, kun ei ole mitään. Siksi päämärä on usein jonkun perheen hajottaminen ja sotkeminen.
      Heidät on helppo potkia pois kun kotityöt ei enää maita.

• Järkevästi ajatellen

No, ei se nyt varmaan niin mene, että joku katkeruuden ajama lapseton henkilö pystyy mitään suhdetta hajottamaan tai sotkemaan. Toki yrittäjiä kyllä löytyy, mutta jos suhde on vakaalla pohjalla, näille yrittäjille voi vaikka yhdessä naureskella. Tuohan ne oman pikantin lisänsä pitkään suhteeseen, silloin kun kumpikin puoliso tajuaa ottaa iskuyritykset vain kohteliaisuutena.

Erokuvioihin kolmansilla osapuolilla ei ole siis kovin suurta merkitystä, mutta eron jälkeen lapsettomat voivat katsella hiukan liian "ruusunpunaisten" lasien läpi uusperheen elämää. Tästä syystä äiti- ja isäpuolien vaihtuvuus voi olla niin nopeatempoista. Se on toki sääli, jos tässä kuviossa syntyy sisarpuolia lisää epävakaisiin suhdekuvioihin ja syntyyhän niitä, koska moni lapseton haluaa ainakin sen yhden biologisen lapsen. Kun kello tikittää, niin välttämättä ei aina ajatella harkiten kenen kanssa ja millaiseen suhteeseen lapsi tulee syntymään.

Mitään tilastoa en silti lähtisi vetämään siitä, kuinka moni uusperhe kuvio on tuomittu epäonnistumaan ja millaiset tekijät puolestaan suhteen onnistumiseen ovat vaikuttamassa.

Voisin sanoa, että uusi suhde tuntuu toimivan parhaiten silloin, kun on vain sinun ja minun lapsia, eikä lainkaan yhteisiä lapsia. Mistä tämä johtuu - en osaa välttämättä vastata.
        Ehkä lapset ovat keskenään tasa-arvoisempia, kun yhteisiä lapsia ei ole? Vanhemmat voivat sanoa, että he kohtelevat kaikkia lapsiaan tasa-arvoisesti, mutta lapset voivat kokea asian toisin, mistä syntyy kitkaa.

• laitoshuoltaja/lähih

Mistä nämä nuoret ihmiset sitte olis tullu katkeriksi, yleensä katkeruus syntyy, kun ihmistä kohdellaan huonosti kauan ja elämä on ollut muutenkin kauhiaa, ei normaali hyvästä perheestä oleva nuori lapseton mies/nainen ole elämälleen mistään katkera.

• Järkevästi ajatellen
        laitoshuoltaja/lähih kirjoitti:

Mistä nämä nuoret ihmiset sitte olis tullu katkeriksi, yleensä katkeruus syntyy, kun ihmistä kohdellaan huonosti kauan ja elämä on ollut muutenkin kauhiaa, ei normaali hyvästä perheestä oleva nuori lapseton mies/nainen ole elämälleen mistään katkera.

No, eihän rakastavassa tasapainoisessa kodissa kasvanut nuori ihminen hae itselleen tarkoituksella "ongelmia" sotkeutumalla uusperhekuvioihin, vaan seurustelevat ikäistensa nuorten lapsettomien ihmisten kanssa. Uusperhekuviot yleistyvät vasta tuossa 3-kympin molemmin puolin.

• onnen perhe
        Järkevästi ajatellen kirjoitti:

No, eihän rakastavassa tasapainoisessa kodissa kasvanut nuori ihminen hae itselleen tarkoituksella "ongelmia" sotkeutumalla uusperhekuvioihin, vaan seurustelevat ikäistensa nuorten lapsettomien ihmisten kanssa. Uusperhekuviot yleistyvät vasta tuossa 3-kympin molemmin puolin.

Kyllä voi lappettomat katkerat naikkoset rikkoo lapsipehreen ja alkavat leikki ä perhettä toisten lapsilla.Perhe pitää tehdä itse.

• Järkevästi ajatellen
        onnen perhe kirjoitti:

Kyllä voi lappettomat katkerat naikkoset rikkoo lapsipehreen ja alkavat leikki ä perhettä toisten lapsilla.Perhe pitää tehdä itse.

Jäämmekö nyt odottelemaan buahahahahahahaaan kommenttiä kirjoitusvirheistä ja naikkosista? Eikö tämä ala olla jo aika puuduttavaa?

• Hah Hahaaaaaaa
        onnen perhe kirjoitti:

lappettomat rikkoo lapsipehreen leikki ä.......buahahahahahaaa...

• Exit Only
        Järkevästi ajatellen kirjoitti:

Jäämmekö nyt odottelemaan buahahahahahahaaan kommenttiä kirjoitusvirheistä ja naikkosista? Eikö tämä ala olla jo aika puuduttavaa?

Ainahan täältä voit poistua? Jos joku on puuduttava niin tuo hullunlehmän tautiin sairastunut naikkostelija.

• ekke3

Itse olen opiskelija, ja kun uuden miehen kanssa yhteen muutin, sitä todella piti miettiä tarkasti, koska se tuli niin KALLIIKSI! Menetin asumistuet, yh-korotuksen lapsilisistä, tarhamaksut nousivat yhteensä kahdesta lapsesta yli 500e kuukaudessa kun lasketaankin uuden miehen tulojen mukaan jne... Miehellä on ihan normaalit, tai aavistuksen sen yli tulot, mutta myös kaksi lasta aiemmasta liitostaan elätettävänä vuoroviikoin elarit.

On tässä saanut välillä hernaria syödä. Yksin lasten kanssa asuessani mulla ei ollut ongelmia pärjätä, kun vähän menojani laskeskelin.

Siis pienituloisen yh-äidin ei todellakaan usein rahan takia kannata kenenkään kanssa uusperhettä perustaa... Tai sitten pitää löytää todella hyvätuloinen lapseton mies. Meillä on edessä vielä vuosi tätä niukkuutta, ja sitten pääsen töihin. Jes.

• kolmas usein syyllin

Monet ajattelee niin ettei perhettä voi hajoittaa. Miksi ei voi, tottakai voi, j aniin tapahtuu. Niistä ei vain kerrota, koska se on tekijälle häpeellistä ja hän katuu syvästi, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi siksi he ovat siitä hiljaa.

Tunnen monta joiden perhe on rikottu, lapset itkee ja kärsii ja ex viamo kärsii.

Jos niin ei olisi, ei kukaan kärisisi.. no lapset tietty, mutta erot olisivat helpommat, ja asialliset. Kun ihminen tulee jätetyksi ilman omaa syytään, se on kova paikka. Vielä pahempi kun joku sen perhen rikkoo.

• buhaaabaaa

-j aniin
        -viamo
        -kärisisi
        -perhen

• Catariina guuggeli

Tosiasia on kuitenkin se, että miehen uusiperhe voi rahallisesti paremmin kuin miehen entinen perhe, siis hänen omat lapsensa voivat huonosti. MInusta todella väärin. Miehen kuuluu ensisijaisesti elättää omat lapset, eikä lainkaan uudennaisen lapsia ellei ole omat.

Sehän on aivan simppeli juttu, että yh perhe on rahallisesti tiukilla. Luulisi miestä hävettävän jos omat lapset joutuvat jatkuvasti elämään tiukilla ja vieraat lapset saavat kaiken, jopa heidän isänsä ovat saaneet omaksi.

Luulisi aikuisia hävettävän.

• -----

""Tosiasia on kuitenkin se, että miehen uusiperhe voi rahallisesti paremmin kuin miehen entinen perhe, siis hänen omat lapsensa voivat huonosti. ""

Yritä jo ymmärtää, ettei ole mitään uutta perhettä ja entistä perhettä. On vain perhe. Siihen kuuluvat lapset ja puoliso.

Miehelläni ja minulla on 2 yhteistä lasta, sekä miehelläni on edellisestä avoliitostaan 2 lasta. Eivät nämä 2 lasta ole mieheni "entistä perhettä", vaan ihan perhettä. Ei lapsista erota, vaan puolisoista. Mieheni ex-puoliso on entinen, mutta lapset ovat mieheni lapsia elämän loppuun saakka, ei se muutu miksikään.

Ja mieheni kaikki 4 lasta voivat rahallisesti yhtä hyvin. 2 entisen avoliiton lasta ovat meillä vuoroviikoin. Heillä on kaikki mitä yhteisilläkin lapsillamme on, enemmänkin, koska ovat vanhempia ja näin ollen tarvitsevat enemmän asioita. Mieheni elättää jokaista lastaan, jokaikistä, ei sen ole väliä, kuka lapsen äiti on. Jokainen näistä neljästä lapsesta on hänen lapsensa.

• eroko uhkaa????
        ----- kirjoitti:

""Tosiasia on kuitenkin se, että miehen uusiperhe voi rahallisesti paremmin kuin miehen entinen perhe, siis hänen omat lapsensa voivat huonosti. ""

Yritä jo ymmärtää, ettei ole mitään uutta perhettä ja entistä perhettä. On vain perhe. Siihen kuuluvat lapset ja puoliso.

Miehelläni ja minulla on 2 yhteistä lasta, sekä miehelläni on edellisestä avoliitostaan 2 lasta. Eivät nämä 2 lasta ole mieheni "entistä perhettä", vaan ihan perhettä. Ei lapsista erota, vaan puolisoista. Mieheni ex-puoliso on entinen, mutta lapset ovat mieheni lapsia elämän loppuun saakka, ei se muutu miksikään.

Ja mieheni kaikki 4 lasta voivat rahallisesti yhtä hyvin. 2 entisen avoliiton lasta ovat meillä vuoroviikoin. Heillä on kaikki mitä yhteisilläkin lapsillamme on, enemmänkin, koska ovat vanhempia ja näin ollen tarvitsevat enemmän asioita. Mieheni elättää jokaista lastaan, jokaikistä, ei sen ole väliä, kuka lapsen äiti on. Jokainen näistä neljästä lapsesta on hänen lapsensa.

Onko sulla tukalat oltavat? Meinaan vaan kun puhut miehen lapsista että ne pitää elättää ja ne on miehen lapsia?? Kun on paha tilanne, pitää alkaa olemaan myötämielinen jottei mies lähde ja itse jää yksin lasten kanssa...pakko ajatella noin niinkö? Yleensä täällä miehen lapset ovat maailman kauheimpia ja likaisia ja hirveitä omiin verrattuna.

• hyi kauhee
        ----- kirjoitti:

Et voi omia toisen ihmisen lapsia, vaikka kuinka haluisit koska ne ovat aina paremmat kuin omasi. Et siltikään, ne ei ole sinun. Miksi se ei mene jakeluun? En minäkään voi ottaa naapurista lapsia omaksi, jos ne olisivat parempia kuin omani, sen tähden.. Enkä muutenkaan, se olisi loukkus lapsen omaa vanhempaa kohtaan ja lasta kohtaan, jos alat leikkimään lapsen äitiä vaikkei lapsi ole sinun!! Aika katala olet. Hyvähän se on elää miehen siivellä ja lapsen lsiillä ja elareilla.. ei tarvi ees töitä tehdä kun korjaa lapen rahat. Pääset ainakin kaljalle jos et muualle.

En voi kuin sääliä niitä lapsia ja heidän omaa äitiä, että joku vieras on kaapannut hänen omat lapset omakseen, kun omat ei riitä.

• Senkin retale!!!!
        hyi kauhee kirjoitti:

Et voi omia toisen ihmisen lapsia, vaikka kuinka haluisit koska ne ovat aina paremmat kuin omasi. Et siltikään, ne ei ole sinun. Miksi se ei mene jakeluun? En minäkään voi ottaa naapurista lapsia omaksi, jos ne olisivat parempia kuin omani, sen tähden.. Enkä muutenkaan, se olisi loukkus lapsen omaa vanhempaa kohtaan ja lasta kohtaan, jos alat leikkimään lapsen äitiä vaikkei lapsi ole sinun!! Aika katala olet. Hyvähän se on elää miehen siivellä ja lapsen lsiillä ja elareilla.. ei tarvi ees töitä tehdä kun korjaa lapen rahat. Pääset ainakin kaljalle jos et muualle.

En voi kuin sääliä niitä lapsia ja heidän omaa äitiä, että joku vieras on kaapannut hänen omat lapset omakseen, kun omat ei riitä.

Kyllä olet tosiaan Lissu hullulehmä! Sulla todellakin viiraa pahasti päässä. Miten sä ees voit puhua tommosia hulluja? Mee hoitoon, sillä sinne kuulut. Kuinka edes voit sanoa, että kukaan äiti vertaisi omia lapsia muihin ajatellen omansa huonoiksi!? Ei hitto! Hullu sä oot, mut en uskonu sun olevan noin paha!!! Mee hoitoon ämmän retale!

• ONNEN YDIN PERHE
        Senkin retale!!!! kirjoitti:

Kyllä olet tosiaan Lissu hullulehmä! Sulla todellakin viiraa pahasti päässä. Miten sä ees voit puhua tommosia hulluja? Mee hoitoon, sillä sinne kuulut. Kuinka edes voit sanoa, että kukaan äiti vertaisi omia lapsia muihin ajatellen omansa huonoiksi!? Ei hitto! Hullu sä oot, mut en uskonu sun olevan noin paha!!! Mee hoitoon ämmän retale!

Miten sinä voit olla noin katkera ja kateellinen toisten ratkaisuille, jotka ovat kokeneet heille hyväksi? Siksikö, että itse olet joutunut luopumaan äitydestä ja antamaan lapset vieraalle ex miehen naikkoselle? Se on sääli, jos et osaa pitää omaa ja lasten puolta, menetät kaiken.

Itse en ikinä olisi voinut enää katsoa lapsiani silmiin jos olisin suosiolla luovuttantu lapeni miehen naikkosten käsiin kärsimään, heitä haukuttaisiin ja kohdeltaisiin huonosti ja elettäisiin heidän siivellä. En hyvänen aika sentään, en kehtaisi sanoaolevani äiti!!!!!!! En ikinä.

Ex mieskin oli täysin samaa mieltä ja esti naikkosten meille tulon. Hänekin mielestään naikkoset olivat erittäin huonoa seuraa meille.

Sekö sinua korpee, että meillä on loitavat lapset vaikkä isä joutuikin lapset hylkäämään ja vaihtamaan naikkosiin, mutta se ei ollut miehen idea, perheenrikkojat toimii niinkuin heille on parasta, ja miten enemmän tuovt lapsille surua ja pettymyksiä, sen parempi heistä. Sitä emme me tajua. Olenhan maailman paras äiti, eikä mun pidäkkään tajuta sitä, että joku nauttii siitä, että toisten lapset kärsii ja elää ilman isää.

• onnen uusperhe.
        ONNEN YDIN PERHE kirjoitti:

Miten sinä voit olla noin katkera ja kateellinen toisten ratkaisuille, jotka ovat kokeneet heille hyväksi? Siksikö, että itse olet joutunut luopumaan äitydestä ja antamaan lapset vieraalle ex miehen naikkoselle? Se on sääli, jos et osaa pitää omaa ja lasten puolta, menetät kaiken.

Itse en ikinä olisi voinut enää katsoa lapsiani silmiin jos olisin suosiolla luovuttantu lapeni miehen naikkosten käsiin kärsimään, heitä haukuttaisiin ja kohdeltaisiin huonosti ja elettäisiin heidän siivellä. En hyvänen aika sentään, en kehtaisi sanoaolevani äiti!!!!!!! En ikinä.

Ex mieskin oli täysin samaa mieltä ja esti naikkosten meille tulon. Hänekin mielestään naikkoset olivat erittäin huonoa seuraa meille.

Sekö sinua korpee, että meillä on loitavat lapset vaikkä isä joutuikin lapset hylkäämään ja vaihtamaan naikkosiin, mutta se ei ollut miehen idea, perheenrikkojat toimii niinkuin heille on parasta, ja miten enemmän tuovt lapsille surua ja pettymyksiä, sen parempi heistä. Sitä emme me tajua. Olenhan maailman paras äiti, eikä mun pidäkkään tajuta sitä, että joku nauttii siitä, että toisten lapset kärsii ja elää ilman isää.

Miksi sinä olet niin katkera ja kateellinen meille, kun meidän lapsilla on isä joka huolehtii vaimonsa kanssa lapsistaan joka toinen viikko.
        Enkä ole joutunut luopumaan lapsistani he rakastavat ihan yhtälailla minua, kun isäänsäkin ja tykkäävät myös minun ja exäni puolisoista.
        Minun exänikin on täysin samaa mieltä, et on ihanaa ,kun saa olla täyspainoisesti isä lapsilleen ja myös hänen vaimonsa tykkää kovasti lapsistamme.Exäni tykkää myös vaimonsa lapsista ja minä mieheni lapsista.
        Exäni ja hänen vaimonsa ja minä ja mieheni tullaan hyvin toimeen.
        Meillä myös hyvin toimeen tulevat lapset juuri keväällä esikoisemme pääsi ylioppilaaksi hyvin arvosanoin, ja kaikki juhlimme lakkiaisia ja ensivuonna exäni vaimon poika saa lakin.
        Emme ole tuottaneet kellekään lapsista oli sinne meidän tai heidän mitään surua ja suuria pettymyksiä.
        Me olemme maailman parhaita vanhempia niin ovat kaikki lapset sanoneet siis myös mieheni ja exäni vaimon lapset.

• onnen uusperhe
        onnen uusperhe. kirjoitti:

Miksi sinä olet niin katkera ja kateellinen meille, kun meidän lapsilla on isä joka huolehtii vaimonsa kanssa lapsistaan joka toinen viikko.
        Enkä ole joutunut luopumaan lapsistani he rakastavat ihan yhtälailla minua, kun isäänsäkin ja tykkäävät myös minun ja exäni puolisoista.
        Minun exänikin on täysin samaa mieltä, et on ihanaa ,kun saa olla täyspainoisesti isä lapsilleen ja myös hänen vaimonsa tykkää kovasti lapsistamme.Exäni tykkää myös vaimonsa lapsista ja minä mieheni lapsista.
        Exäni ja hänen vaimonsa ja minä ja mieheni tullaan hyvin toimeen.
        Meillä myös hyvin toimeen tulevat lapset juuri keväällä esikoisemme pääsi ylioppilaaksi hyvin arvosanoin, ja kaikki juhlimme lakkiaisia ja ensivuonna exäni vaimon poika saa lakin.
        Emme ole tuottaneet kellekään lapsista oli sinne meidän tai heidän mitään surua ja suuria pettymyksiä.
        Me olemme maailman parhaita vanhempia niin ovat kaikki lapset sanoneet siis myös mieheni ja exäni vaimon lapset.

Sorry, pieni kirjoitusvirhe viimeistä edellisessä lauseessa, sinne piti olla sitte.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe