Lopen kyllästynyt "vanhus"

Hermot mennyt

Siis nyt on mennyt hermot niin, että pitää tulla tänne valittamaan.

Aikanaan (siis ennen digibokseja) television toiminta oli moitteetonta. Tosin kanavia oli vähemmän, mutta ne sentään näkyi. Nykyään usein ylen kanavat (yle 1, 2, fst) "pätkii. Samoin Ava, joka on kaikkein pahin.... kuva pätkii, saattaa jumittua, varsinkin mainoskatkot on ihan helve*illisiä, kun kuva junnaa minuuttitolkulla samassa kohdassa.

Olen yrittänyt pävittää tv:n ja hakenut muutamankin kerran kanavat uusiksi, mutta ongelma on ja pysyy. Kyseessä on antenni-tv (jos sillä on jotain merkitystä). Millä hitsillä tuon saa toimimaan?

Vastaukset kiitos selkokielellä :), en tosiaankaan ole "nörtti"....

5

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isännöitsijään yhtey

Jos olet varma, ettei vika ole omissa kaapeleissasi tai laitteissasi, niin ota yhteyttä taloyhtiön isännöitsijään, että tarkistavat ja korjaavat antennin ja antennikaapeloinnin.

• mnkiujy

Usein noihin auttaa, että suljet kaikki laitteet ja otat niistä sähköt kokonaan pois hetkeksi.
      Jos ei auta, ota scart-liittimet irti ja kytke takaisin huolellisesti.
      Sitten vasta muita toimia.

• Kaapelimies1x

Osta sellaiset laitteet että ei pätki, tottakait jos halvinta ostaa niin myös laatu on sen tasoista.
      Myös ihan antennikaapeli vaikuttaa signaaliin, usko tai älä mutta parin kympin kaapeli on vähemmän häiriöinen kuin halpis parin euron kaapeli, on testattu.
      Halpiskaapelilla kuva räksyi ja poksui mutta kalliilla kaapelilla kuva näkyy puhtaasti.

• näillä pelaa

Laita kunnollinen antenni katolle, tarvittaessa kunnollinen vahvistin lisäksi.

• Digiajan numerot

Minulle kävi juuri päinvastoin. Analogisia kanavia en saanut koskaan näkymään kaikkia kolmea yhtäaikaa kunnolla. Antennivahvistin oli ja kääntelin antennia. Asun nimittäin kolmen aseman näkyvyysalueiden raja-alueella. Kun digitv alkoi tammikuussa, ostin elokuussa ensimmäisen digiboksin ja siitä lähtien kuva on ollut loistava. Ei lumisadetta, eikä haamukuvia. Kanvahaun jälkeen ,minun vain pitää poistaa huonosti näkyvät kanavat. Boksi nimittäin automaattihaulla löytää kaikki kanavat kolmeen kertaan. Manuaalihaulla ei ole sitä ongelmaa, pitä vain katsoa kanavanumerot ensin digitan nettisivulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe