Nii oon siis täysikänen miehenalku ja mittani on 178/73. Olin lapsena aika luuviulu, koska urheilin aina, enkä silloin syönyt aina kulutukseni mukaan. Nykyään oon iha normi painossa ja painoindeksi on normaali. Oon puolisen vuotta treenannut lihaskuntoa ja varmaan jotain on myös tarttunut kroppaan. Mutta vaikka olenkin taulukkojen mukaan pituuteeni nähden normaali painoinen, niin mielestäni voisin olla vielä hieman tukevampi. Ihanne olisi varmaan jos vaaka näyttäisi 76-80 kiloa. Lihastreeniä en ole lopettamassa siihen päälle vielä harrastan eri palloilulajeja.
Eli massaa haluaisin lisää. Mitä minun pitäisi syödä, ja kui paljon? Mihinkään Mcdonald's linjalle en lähde, tosin kebabbia tai pitsaa tulee syötyä ehkä kerran kahes viikos. Eli mitä teen? Mutta siis lihasta ja tukevuutta haluasin. Pitääkö vaan syödä kun hevonen ja treenata siinä samalla? Entä proteiinijauheet?
Olisin kiitollinen jos asiallisia vastauksia tulee, intoa,sisua ja kiinnostusta löytyy
Massaa lisää
9
219
Vastaukset
- qwerty20
sikabulkki
- Ruokavalio linjaus..
Proteiini pitoista ruokaa... Kanaa,papuja, selleriä...
Esim. http://www.huippukuntoon.fi/paino/vähemmän-hiilareita-dieettiviikko- proteiinia?????????
SELLERI??????!
- Sellettäjä
proteiinia????????? kirjoitti:
SELLERI??????!
Jep selleri... ''Mukulaselleri sisältää paljon proteiineja ja hivenaineita, erityisesti kaliumia''
-> http://www.kasvikset.fi/Suomeksi/Asiakkaille/Kasvitieto/Kasvit_A-O/M/mukulaselleri
Tuolta löytyy muistakin vihanneksista infoa :P
- Nuori vielä
Eli mun kannattaa syyä noita proteiini pitosia ruokia. Haluan korostaa että haluan lihasta ja leveyttä kroppaani, enkä halua laihtua.
Olen varmaan tyhmä, mutta miksi noita proteiini pitosia ruokia suositellaan myös laihduttajioille. Polttaako se rasvaa vai mitä? Olen aivan ulkona näistä hommista. Sen kyllä tiedän että proteiini kasvattaa lihasta, mutta miksi proteiinia suositellaan myös painon pudottajille?
Sori jos nää on tyhmiä kysymyksiä :D Mutta mun siis pitää syyä proteiini pitosta ruokaa, monipuolista ja terveellistä ruokaa. Yli kulutukseni, kun kerran haluan painoa lisää?? Vai?- rtgffg
Parhaiten saat painoa, kun syöt vähemmän kuin tavallisesti. Tämä voi kuulostaa ristiriitaiselta, mutta kun näin tekee niin kroppa menee säästöliekille ja alkaa varastoimaan ravintoa ruumiiseen ja paino nousee, samalla lihakset. Jos syöt liikaa niin silloin laihdut, koska kroppa menee pois säästöliekiltä ja alkaa hävittämään lihaksia.
- Marioni
rtgffg kirjoitti:
Parhaiten saat painoa, kun syöt vähemmän kuin tavallisesti. Tämä voi kuulostaa ristiriitaiselta, mutta kun näin tekee niin kroppa menee säästöliekille ja alkaa varastoimaan ravintoa ruumiiseen ja paino nousee, samalla lihakset. Jos syöt liikaa niin silloin laihdut, koska kroppa menee pois säästöliekiltä ja alkaa hävittämään lihaksia.
Hei halllelujaa.. Eiköhän se niin mene, että jos syö liian vähän, kroppa menee säästöliekille ja polttaa nimenomaan sitä lihasta eikä rasvaa!
Eli syö tarpeeksi, suunnilleen sen mitä kulutat. Syö paljon proteiinipitoista ruokaa, joka pitää nälän pitkään pois ja vähentää makeanhimoa. Ja se on myös tärkeää lihasten kasvattamisen kannalta!
Syö terveellisesti, juo paljon vettä ja liiku vähintään 3-4 kertaa viikossa.
Eli juurikin niin päin, että kun syöt liian vähän, elimistö ottaa ravintonsa lihaksista, ja kun syöt tarpeeksi ja terveellistä, läskit lähtee.:) Tsemppiä!
Toivottavasti tästä nyt oli jotain apua.
- ssooppii
Paljon on maailma mennyt eteenpäin. Ennen ihminen söi kun oli nälkä, lopetti syömisen tultuaan kylläiseksi. Ravitsemustiede on kehittynyt jättiläisaskelin. Ihminen voi noin vaivattomasti säädellä painoaan ja kasvattaa lihaksiaan.
- rairatirairai
Pari grammaa laadukasta proteiinia(liha, maitotuotteet, kananmunat) kehon painokiloa kohti. Ainakin 50g rasvaa(kala, kasvi ja maitorasvaa). Siihen päälle sit hiilareita ja rasvaa niin paljon, että alkaa paino nousta. Jos laskeskella haluat niin 500kcal on hyvä lähtöpiste ja sit vaan parin viikon välein säätää syömisiä ylös tai alaspäin puntarin lukemien mukaan. Jos tuntuu, että on vaikeeta mättää tarpeeks energiaa alas niin kannattaa kyllä harkita vähän runsasenergisempiäkin vaihtoehtoja ainakin silloin tällöin. Esim tumma suklaa, pähkinät, roskaruoka jne...
1-1,5kg kuussa on ihan hyvä tahti nostaa kehonpainoa niin ei tuu fläsää niin älyttömästi ku sikabulkeilla. Tahdin ollessa yli 1kg/vko alkaa fläsää tulemaan niin paljon suhteessa lihasmassan kasvuun että hommassa ei ole mitään järkeä.
Proteiinia syödään dieetillä reilusti lihaskadon minimoimiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve573119Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä402918Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama42427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1122312Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522049Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk651920