Käenpoikanen pesässä???

äiti vaan

Meillä 2 muksua, 3 vanha tyttö ja 5 kk tyttö -
vanhempi tyttö on kuin ilmetty minä pienenä -
mutta 5 kk tyttö ei muistuta minua eikä miestäni, miehen suvulla erittäin vahvat sukupiirteet, äitini on jo muutaman kerran vihjaillut, onko nuorempi jonkun toisen - asiaan liittyy se, että niin todella on; meillä oli vaikea vaihe ja sorruin pettämään humalassa kerran ja tuli siitä raskaaksi, mieheni tietää asiasta, olemme sopineet asian keskenämme eikä se mielestäni kuulu edes minun äidilleni?
Mitä mieltä olette?

37

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3245678

      Trolololololo!

    • Mielenkiintoista....

      Ei se kuulu kenellekään ulkopuoliselle, eikä edes äidillesi. Eikö miehen äiti ole kysellyt?

      • sokeakuuro....

        Ei ole tietävinään, ei näkevinään.


    • Noh,

      pitääkö sitä nyt sitten täällä vielä kysellä mitä mieltä suomi kakkosnelonen on. Jos kerran olette asian sopineet tasan keskenänne eläkää elämäänne päätösten mukaan.

    • faktafiktiota

      Voimakkaat sukupiirteet, joopa joo.... Siis miehesi suvussa, ovatko he eri rotua kokonaan, vai? Itse kenenkin sukuun sopii monenlaisia kasvonpiirteitä ym. ja lapsi voi periä ulkonäkönsä kauempaakin kuin lähisuvusta, joten erilainen ulkonäkö ei paljasta yhtään mitään. Sinun ei tarvitse paljastaa lapsenne alkuperää mitenkään, sillä totta puhuenhan miehesi on lapsesi virallinen isä, jos lapsi on syntynyt avioöiitossa, tai avoliitossa miehesi on tunnustanut lapsensa. biologiselta isältään hän on saanut vain yhden solun, siittiön joka hedelmöitti munasolusi...

    • miksi ei kertoa

      No miksi ei voi kertoa? Pitäähän lapsenkin sitten joskus saada tietää, kuka on hänen oikea biologinen isänsä? Eikös se ole helpompi, että ei ole salaisuuksia. Ne ovat raskaita lapsenkin kantaa. Ja vaikka ette lapselle kertoisikaan, niin perhesalaisuudet kulkevat mukana myös hänessä ja vaikuttavat häneen. Eihän tuossa mitään. Te olette asian sopineet. Asia saa siis sopia muillekin, eikö?

    • ylimääräinen

      Itse olen syrjähypyn tulos ja sain tietää siitä vasta aikuisena. Harkitkaa tarkoin, kerrotteko koskaan kenellekkään ! Olisi minunkin ollut parempi olla tietämättä. Nyt kannan mielessäni tuota asiaa joka ikinen päivä !!

      • .....

        Isyystesti pakolliseksi.


      • ei väliä kenen sieme

        voi kuinka paljon on näitä käenpoikasia ,unohda koko juttu. Todennäköisesti on miehesi,mutta jos ei ole niin ei sillä ole mitään väliä. Unohda. .anna lapselle tasapainoinen elämä.


    • next generations

      Mitä väliä? Oma mokat ei saa mennä lasten painolastiksi.Kanna vastuusi ja rakasta ehdoitta-älä vertaile.Anopin eikä kenenkään muunkaan tarvitse vihjailla.Kerro tämä selkeästi epäilijöille ja pidä kantasi.

    • näinkin käy

      Oletko varma, ettei asia ala joskus kaivertamaan miehesi mieltä ?

    • totuuttakehiin

      Sinä ja miehesi olette kyllä toisenne ansainneet, lortto ja vässykkä aisankannattaja :D

    • kukkuuuuuuuuuuuuuuuu

      Tilanne tuttu. Pojalla kaksi lasta. Toinen kuin ilmetty isänsä. Toinen ei sitten pätkääkään. Miniä suhrannut ja toimittanut käenpojan pojan perheeseen. Mitä isovanhemmat voivat - sanotaan ettei kuulu muille - kyllä se mielestäni kuuluu. Käenpojalla yhtäläiset oikeudelliset oikeudet kuin toisella. Aikanaan tulee eteen perimiset sun muut. Miksi pitää antaa käenpojalle omaisuutta? Minä ei ikinä tule tunnistamaan että vieraissa on käyty - no, ei hänen tarvitse - se näkyy !! Miniän äiti niin ylpeänä kun on kahden mummi. Voipi olla joo, mutta toinen niistä on käenpoika.

      • ....................

        Onko sinulla siis todisteita, ettei lapsi ole poikasi?
        Ei lapset välttämättä näytä vanhemmiltaan. Minunkaan lapset eivät näytä minulta, vaikka ihan itse olen heidät synnyttänyt.


      • 19+7

        Poikasi voi jos asia häntä vaivaa tutkituttaa onko hän biologinen isä. Jos ei, tällöin perintöoikeus kait kumoutuu juridisesti. Mutta odotellaan kymmenkunta vuotta, asian voi selvittää myöhemminkin. Jos tulee ero, niin silloin selvitys heti käyntiin elatusmaksujen takia jne.
        Hyvin todennäköisesti osoittautuu, että poikasi on se isä!


      • kvacks II
        19+7 kirjoitti:

        Poikasi voi jos asia häntä vaivaa tutkituttaa onko hän biologinen isä. Jos ei, tällöin perintöoikeus kait kumoutuu juridisesti. Mutta odotellaan kymmenkunta vuotta, asian voi selvittää myöhemminkin. Jos tulee ero, niin silloin selvitys heti käyntiin elatusmaksujen takia jne.
        Hyvin todennäköisesti osoittautuu, että poikasi on se isä!

        Ei ole käenpojan isä.


      • Leijona ei lammas
        19+7 kirjoitti:

        Poikasi voi jos asia häntä vaivaa tutkituttaa onko hän biologinen isä. Jos ei, tällöin perintöoikeus kait kumoutuu juridisesti. Mutta odotellaan kymmenkunta vuotta, asian voi selvittää myöhemminkin. Jos tulee ero, niin silloin selvitys heti käyntiin elatusmaksujen takia jne.
        Hyvin todennäköisesti osoittautuu, että poikasi on se isä!

        Biologisen isän kuuluu elättää käenpoikanen. Minua ainakin ottaisi nuppiin elätellä muiden muksuja, tuhlata vapaita ja rahaa heihin.
        Meillä kotona on yksi sellainen puolison edellisestä liitosta, minä tuskin puhun hänelle.


      • oulu
        Leijona ei lammas kirjoitti:

        Biologisen isän kuuluu elättää käenpoikanen. Minua ainakin ottaisi nuppiin elätellä muiden muksuja, tuhlata vapaita ja rahaa heihin.
        Meillä kotona on yksi sellainen puolison edellisestä liitosta, minä tuskin puhun hänelle.

        Ei, kun ne pitää jättää ilman ruokaa sen verran antaa puuroa et just pysyy hengissä ,että ei tuu syytettä kidutuksesta ja taposta.


      • voitto kotiin
        oulu kirjoitti:

        Ei, kun ne pitää jättää ilman ruokaa sen verran antaa puuroa et just pysyy hengissä ,että ei tuu syytettä kidutuksesta ja taposta.

        Kai se sitten sosiaalihuolto pitää niistä huolta.


      • häviö paitsi lapsill
        voitto kotiin kirjoitti:

        Kai se sitten sosiaalihuolto pitää niistä huolta.

        Siinä todennäköisesti lähtisi se ei käenpoikakin samalla huostaan.


      • voitto kotiin
        häviö paitsi lapsill kirjoitti:

        Siinä todennäköisesti lähtisi se ei käenpoikakin samalla huostaan.

        Ei ole muuta kuin tuo yksi käenpoika.


      • keistä niistä
        voitto kotiin kirjoitti:

        Ei ole muuta kuin tuo yksi käenpoika.

        "niistä" ?

        Kyllä ne sisaruksetkin lähtevät, vaikkeivat olisi käkiä.


    • sukunäkö

      Lapsen ulkonäkö ei todista mitään. Piirteet voivat periytyä vaikka kuinka kaukaa suvusta, jossa on monenlaisia ihmisiä. Omat lapseni ovat aivan eri näköisiä keskenään ja myös eri näköisiä kuin minä, joka olen äiti. Eihän siihen tarvita muuta kuin että sata vuotta sitten joku nai sukuun ihan eri näköisen ihmisen ja ne geenit putkahtivat nyt esiin. Jos toisenkin puolison sukuun on joskus naitu ihan eri näköinen, voi geenisekoitus tehdä aivan uuden näköisen lapsen.

      Älkää hyvät hullut tehkö ulkonäöstä päätelmiä lapsen syntyperästä!

    • ei samaa näköä

      Minun lapseni eivät muistuta minua lainkaan. En usko, että kukaan arvaisi minua heidän äidikseen. Minä näen esikoisessani oman siskoni. Kun he ovat matkustaneet yhdessä, niin heitä varmaan luullaan äidiksi ja tyttäreksi. Myös heidän luonteensa ovat jollain lailla samanlaiset. Kuopuksellani on jotain isältään, mutta pikemmin voisi sanoa, että hän muistuttaa vain itseänsä.

    • Lapset oman näköisiä

      Meilläkin lapset keskenään hyvin eri näköisiä. Mieskin joskus naureskeli että ovatko kaikki hänen kun niin eri näköisiä ovat, ei kyllä varmaan tosissaan ollut koska meillä luottamus ja suhde kunnossa, ainakaan toivottavasti ei turhaan mitään hölmöä epäile. Sanoin silloin että jos alkaa häiritsemään niin senkun marssii tekemään testin joka lasta koskien. Kyllä lapset voivat olla aivan eri näköisiä vaikka samat vanhemmat jokaisella. Olkaa onnellisia lapsistanne ja unohtakaa kaikki epäilykset, luottakaa siihen kumppaniinne, yhdessähän te olette ja luottamus on kaiken perusta. Jos asia alkaa häiritä niin kaikkien kannalta on mielestäni paras että menee tekemään testin joka vahvistaa onko isä. Muuten voi vahingoittaa lasta huomaamattaan kohtelemalla häntä kylmästi, vaikka alitajuisesti sorsia vähän suhteessa muihin, vaikka mitään syytä ei olisi. Pilaatte vielä kauniin, hyvän ihmisen lapsuuden ja sillä voi olla pitkät vaikutukset koko elämään jos hän ei koe kelvanneensa omana itsenään. Puolisoakin voi vahingossa kohdella viileämmin jos tuollaisia epäilee. Laittakaan elämänne järjestykseen, tehkää jotain asialle jos ette pysty rauhoittamaan mieltänne ja lakatkaa pyörittelemästä täällä turhuuksia!

    • Säynätsalo

      On siinä kyllä muija, heti kun on pikku riita
      niin käy jakamassa tussua kylillä ja nussittaa ittensä
      vieraalla äijällä paksuksi.

      Jos olis mun muija niin potkisin takasin kadulle mihin kuuluukin :)

      • sama äiti////

        Niin tekisi moni muukin mies. Minun poikani ajattelee heidän yhteistä lastaan. Minä ollut sellainen huoleton tapaus ennen naimisiinmenoa; elänyt rankasti yli varojen, uo-velkaa yli kymppitonnin jne jne. Poikani aivan liian kiltti. Nyt miniä oikein rehvastelee kun käy heillä " miten kaunis pikkuinen on" - onhan lapsi kaunis, mutta käenpoika silti. Yritän saada pojan tekemään avioehtoa jotta miniällä ei aikanaan ole avio-oikeutta omaisuuteeni. Kovin surullista. Tuntuu raskaalta, tieten tahtoen hommasi itsensä raskaaksi ja maksattaa kaiken pojallani. En toivo sellaista kohtaloa kenellekään. Ikinä.!


      • Testamenttiin
        sama äiti//// kirjoitti:

        Niin tekisi moni muukin mies. Minun poikani ajattelee heidän yhteistä lastaan. Minä ollut sellainen huoleton tapaus ennen naimisiinmenoa; elänyt rankasti yli varojen, uo-velkaa yli kymppitonnin jne jne. Poikani aivan liian kiltti. Nyt miniä oikein rehvastelee kun käy heillä " miten kaunis pikkuinen on" - onhan lapsi kaunis, mutta käenpoika silti. Yritän saada pojan tekemään avioehtoa jotta miniällä ei aikanaan ole avio-oikeutta omaisuuteeni. Kovin surullista. Tuntuu raskaalta, tieten tahtoen hommasi itsensä raskaaksi ja maksattaa kaiken pojallani. En toivo sellaista kohtaloa kenellekään. Ikinä.!

        Miniäsi ei tarvitse suostua avioehtoon. Itse voit testamenttiisi laittaa, että poikasi puolisolla ei ole avio- eikä perintöoikeutta sinulta tulleeseen, sama lause mahdollisiin lahjakirjoihin. (Tuo perintöoikeuden poisto silloin, kun oman lapsen kuollessa tältä ei jää rintaperillisiä, jolloin leski perii.)


      • Luulo ei ole tietoa
        Testamenttiin kirjoitti:

        Miniäsi ei tarvitse suostua avioehtoon. Itse voit testamenttiisi laittaa, että poikasi puolisolla ei ole avio- eikä perintöoikeutta sinulta tulleeseen, sama lause mahdollisiin lahjakirjoihin. (Tuo perintöoikeuden poisto silloin, kun oman lapsen kuollessa tältä ei jää rintaperillisiä, jolloin leski perii.)

        Vaikka miniä ei mitään saisikaan, niin lapsenlapset perivät aikanaan vanhempansa.

        Tietysti isovanhempi voi suoraan osan jättää muutamille lapsenlapsilleen, mutta mitä tämä kaikesta tietämätön "kaenpoika" silloin ajattelisi, kun ei kelvannut sinulle, jota isovanhemmakseen luulee?

        Miten muuten aiot kohdella kasvavaa "käenpojaksi" luulemaasi lasta?


    • no huh huh

      Et kai sinä tosissas päättele ulkonäöstä, onko poikasi lapsen isä? DNA-testi on ainoa varma tieto. Ulkonäkö vaihtelee todella paljon kaukaisten tuntemattomien esivanhempien mukaan.

      • vielä sama ä II

        En päättele pelkästään ulkonäön perusteella en, tiedossa on että minä oli karussa yhden yön kun oli riitaa kotona, tuli takaisin sen näköisenä kuin olisi käynyt läpi koko naapuruston! Poikani on kuulemma hyväksynyt käenpoikaa omakseen. Kaikkea sitä.


    • Löperyys on väärin

      Lapsen biologisen alkuperän salaamisesta pitäisi tehdä rikos. Liian moni kevytkenkäinen ja leväperäinen akka pääsee nykyään kuin (narttu)koira veräjästä. Pitäisi myös säätää niin, että aviomies ei ole isä automaattisesti vaan vasta dna-testin jälkeen, ei edes vaikka olisi löperösti antanut akalleen anteeksi vieraissa juoksemisen.

      • Linnaan huijarit

        Hyvä esimerkki tällaisestä leväperäisestä naisesta on Iltalehdessä 16.5.2014 artikkelissa Minut huijattiin lapsen isäksi. Eukko kieltää oikeudessa ettei muita isäehdokkaita ole, vaikka asia on täysin selvä. Petti avomiestään eräänä juhannuksena, mutta ei tunnusta, vaikka saa valheesta vaan naurut osakseen. Ap taitaa olla samaa sarjaa ja mies vässykkä, kun tuollaista katsoo. Pettäjillä yleisestikin on niin älyttömän huono itsetunto. Huomiota haetaan mistä vaan saadaan. Yleensähän tällaiset ihmiset ovat vajaita fyysisesti ja/tai henkisesti. Linnaan tuollaiset huijarit. Eivät ansaitse lapsiaan.


      • Tasa- eikun eri arvo

        Pitäisikö myös petetyille vaimolle antaa oikeus tietää, jos mies saa lapsen jonkun muun kanssa, ja ettei se vähentäisi vaimon saamien lasten elatusta ja perintöoikeutta - ei onnistune, mentäisiin ajassa taaksepäin.


    • Kullannuppu OK

      Ei tietenkään kuulu.
      Äidilläsi ei ole mitään juridisia oikeuksia lapsiisi.

    • DNA-DNA-DNA

      Juu. Ainut keino onkin hankkia dna-testit, muutenhan ollaan sana sanaa vastaan. Harva normaali nainen myöntää julkisesti esim. olleensa reippaassa yhdynnässä 3 miehen kanssa saman vuorokauden aikana ;D. Itse ainakin olen valmis dna-testiin jokaisesta lapsestani (samalle miehelle, ei epävarmuutta) ja muidenkin naisten pitäisi olla.

    • Eikun just toisin pä

      Sama täällä, olen sanonutkin lasteni isälle, että testit tehdään mukisematta mikäli hän joskus niin haluaa. Itseä ihmetyttää vielä enemmän se, että okei, 3 miestä vuorokaudessa, ehkä 4 promillessa... mutta että niiden kaikkien kanssa paljaalla ilman ehkäisyä....?? Ja sitten pidetään lapsi kaiken kukkuraksi. Melkoisia vauhti-vilmoja tällaiset neidit :D.

      Sinulle Tasa- eikun eri arvo: ei vaimoilla ole ikinä ollut oikeuksia, ei myöskään tietää aviomiestensä lehtolapsista (ellei niiden äidit ole kärränneet niitä ovelle). Ennen nimittäin lapset jäivät ilman isän nimeä ja perintöä, jolleivät olleet aviolapsia, joten lehtolapsilla ei ollut väliä. Naiset sen sijaan ovat juurikin avioliittoihinsa pyöräytelleet vauvoja milloin minkäkin vaeltavan laukkukauppiaan kanssa :D. Eli naisille edullisempi asema, pettämällä saadut lapset ovat silti perineet aviomiehen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe