Uudelleen "Kertausta"

*sirkka

Kirjoitin viime viikolla aloituksessani ´Kertausta´ siitä, mistä Ry:ltä erkaantumiseni johtuu. Aloitus kuitenkin poistettiin nopeasti.

Nyt "varovaisempi" kertaus:
Kuulopuheiden mukaan "olen ollut tottelematon jumalanvaltakunnan neuvoille".

Aluksi toisella paikkakunnalla (jonne kutsu tuli )pidetyssä kokouksessa olisi kartoitettu, miten laajalle on levinnyt kahden (ainakin heistä toisen, ajat aiemmin kuolleen) minulle tuntemattomiksi jääneiden saarnaajien henki. Kokoukseen kutsuttiin lopulta myös ainakin toisen henkilön laaja suku puolisoineen.

Minut erotettiin siksi, koska en mennyt kutsuttuihin kokouksiin, aluksi siis toiselle paikkakunnalle, en myöskään oman silloisen asuinpaikkakuntamme Ry:lle.

Miksi en mennyt kokouksiin? :
Koska olin jo ko- paikkakunnalta kuullut kauheista kokouksista ja myös niitä itsekin Oulun Ry:llä seurannut, minulle(kin) oli selvää, ettei tuollainen ole oikein.

Uskonperustus muutettiin siis SRK:n toimesta, ehkä erään silloisen tunnetun saarnaajan aloitteesta siten, että ei tehtykään ensisijaisesti parannusta synneistä, eli Raamatun mukaan: "Muista, mistä lankesit ja tee niitä ensimmäisiä tekoja", eli yksinkertaisesti synneistään parannus. Alettiinkin puhua vääristä hengistä, joita oli varsin monenkirjava joukko, mitkä (muka) aiheuttavat sitä ja tätä syntiä. Siis ensin väärästä hengestä parannus ja sitten sen seurauksena tehty tai tekemättäjätetty teko tai asia.

En lähtenyt tuollaiseen uskoon, vaan halusin säilyttää entisen, yksinkertaisen ja raamatunmukasisen uskoni.
Uskonperustuksen muutos näkyi myös tuolloin laulukirjauudistuksen myötä, kun vanhoja siioninlauluja poistettiin ja/tai niitä muokattiin "uuteen uskoon" sopiviksi. Noissa seurakunta ylennettiin jopa ylitse Raamatun sanan jne.
Tuosta laulukirjauudistuksen kommenteistani sain myös "väärähenkisyytteen". Olin siis pahoitellut vanhojen siioninlaulujen poistamisia silloiselle hyvälle ystävälleni ja tämä välitti sen eräälle tuntemallemme saarnamiehelle.

Käsitykseni ja täältä lukemani perusteella ajattelen, että Ry:llä on aikalaisia, jotka eivät hyväksy hoitokokouksia, mutta he pelkäävät puhua niistä ääneen.
MILLOIN aikalaiset rohkaistuvat?

Jumala tietää meidän kaikkien uskon tai epäuskon. Totuus löytyy Jumalansanasta.

22

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hetko 1

*Kuulopuheiden mukaan "olen ollut tottelematon jumalanvaltakunnan neuvoille".**

Puhutaan faktoista!

**Minut erotettiin siksi, koska en mennyt kutsuttuihin kokouksiin,***

Kiitä Luojaasi siitä.

**Miksi en mennyt kokouksiin? :**

Koska teidät erotettiin, niin ymmärsin!

**Moska olin jo ko- paikkakunnalta kuullut kauheista kokouksista ja myös niitä itsekin Oulun Ry:llä seurannut, minulle(kin) oli selvää, ettei tuollainen ole oikein.***

Vielä Siunauksellisemmaksi se erottamisesi osottautui. Tuokin vielä.

***Uskonperustus muutettiin**

Edelleen hyviä esimerkkejä siitä että erottaminen oli siunaus Sinulle;

***Muista, mistä lankesit ja tee niitä ensimmäisiä tekoja", eli yksinkertaisesti synneistään parannus.****

Ihmiset ovat suhteeellisen sairaita siinä vaiheessa kun pää on täytetty Raamatuilla. Siitä on kysymys!

**En lähtenyt tuollaiseen uskoon, vaan halusin säilyttää entisen, yksinkertaisen ja raamatunmukasisen uskoni.**

Usko on henkilökohtainen asia aina, halusi sen säilyttää tai ei!

***Uskonperustuksen muutos näkyi myös tuolloin laulukirjauudistuksen myötä, kun vanhoja siioninlauluja poistettiin ja/tai niitä muokattiin "uuteen uskoon" sopiviksi***

Olisiko kyse aivopesusta. Jotkut virret vastaavat paremmin henkeen. Väärään henkeen

*** Noissa seurakunta ylennettiin jopa ylitse Raamatun sanan jne.***

Helluntailaisuudessa kuulemma ylennetään pedofiiineja pastoriksi.
      Oletko kokeillut sitä lahkoa koskaan?

**Jumala tietää meidän kaikkien uskon tai epäuskon. Totuus löytyy Jumalansanasta**

Totuus on vapaus. Totuus on se minkä koet sinulle hyväksi. Älä niin huoli muiden totuuksia.

• sivusta ajatus

Pitäisikö ajatella niin, että *sirkka alkaa kulkemaan niiden ihmisten kanssa seuroissa, jotka pitävät häntä uskovaisena. Uskovaiset ovat niitä maan hiljaisia, niin myös vl-liikkeessä.

Ne, jotka näitä hoitokokouksia järjestivät, olivat hurmaantuneet siihen, että he pystyivät ajamaan ihmisistä ulos pahoja henkiä. Raamattuhan varoittaa heistä!

• sivusta taas
        sivusta ajatus kirjoitti:

Pitäisikö ajatella niin, että *sirkka alkaa kulkemaan niiden ihmisten kanssa seuroissa, jotka pitävät häntä uskovaisena. Uskovaiset ovat niitä maan hiljaisia, niin myös vl-liikkeessä.

Ne, jotka näitä hoitokokouksia järjestivät, olivat hurmaantuneet siihen, että he pystyivät ajamaan ihmisistä ulos pahoja henkiä. Raamattuhan varoittaa heistä!

En löydä raamatusta yhtään kohtaa, jossa koko seurakunta, tai koko jumalanhuone olisi joutunut riivattuun henkeen.

Jeesus ja opetuslapset ajavat ulos riivaajia, mutta vain yksittäisistä ihmisistä ja käsittääkseni ne eivät ole olleet Jeesuksen seuraajia, vaan julkijumalattomia ja Jeesus on heidät parantanut. Sen jälkeen heistä on tullut Jeesuksen seuraajia.

Voisiko joku SRK:n edustaja kertoa, mihin raamatun kohtaan he voivat tukeutua näissä henkien ajamisissa.

• *sirkka

sivusta ajatus:lle

>>Pitäisikö ajatella niin, että *sirkka alkaa kulkemaan niiden ihmisten kanssa seuroissa, jotka pitävät häntä uskovaisena.

• Itko76

>Helluntailaisuudessa kuulemma ylennetään pedofiiineja pastoriksi.

Oletko varma, että kyseessä on ylennys? Montako tuollaista tapausta on per viikko?

• hellarille.
        Itko76 kirjoitti:

Oletko varma, että kyseessä on ylennys? Montako tuollaista tapausta on per viikko?

Miksi poimitte tuollaisen epäoleelisen kohdan joka ei mitenkään liity koko aiheeseen.

Vastaus: olette huonon itsetunnon omaava helluntailainen aivopesty narsisti, joka ei kykene näkemään opitussa vääristymässä yhtään epäkohtaa ja siten ei voi sietää myöskään siihen kohdistuvaa kritiikkiä edes sivulauseissa.

• *sirkka

hetko 1:lle

>>Puhutaan faktoista

• hetko 1
        *sirkka kirjoitti:

>>Puhutaan faktoista

Moska olin jo ko- paikkakunnalta kuullut kauheista kokouksista ja myös niitä itsekin Oulun Ry:llä seurannut, minulle(kin) oli selvää, ettei tuollainen ole oikein.***

Tuokin vielä tarkoitti sitä, kun kerroit kuulleesi kauheista kokouksista. Siten "tuokin vielä" eli kauheat kertomukset kokouksista vahvistavat sen, että oli hyvä asia sinulle että erottivat sinut. Siunauksellista sinulle.

Vähän niin kuin, että oli se sairasta touhua ja tuokin vielä kaiken kukkuraksi!

Ymmärsittekö?

• *sirkka
        hetko 1 kirjoitti:

Moska olin jo ko- paikkakunnalta kuullut kauheista kokouksista ja myös niitä itsekin Oulun Ry:llä seurannut, minulle(kin) oli selvää, ettei tuollainen ole oikein.***

Tuokin vielä tarkoitti sitä, kun kerroit kuulleesi kauheista kokouksista. Siten "tuokin vielä" eli kauheat kertomukset kokouksista vahvistavat sen, että oli hyvä asia sinulle että erottivat sinut. Siunauksellista sinulle.

Vähän niin kuin, että oli se sairasta touhua ja tuokin vielä kaiken kukkuraksi!

Ymmärsittekö?

Kiitos tarkennuksesta ja empatiasta!

• *sirkka kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta ja empatiasta!

Älä ole milläsikään, sirkka.

Hänellä on äänessään viha, jota hän ei itse tunnista. Sinun äänessäsi on kokemastasi huolimatta rakkaus.

Siinä on ero.

• tempo 1
        sectori1 kirjoitti:

Älä ole milläsikään, sirkka.

Hänellä on äänessään viha, jota hän ei itse tunnista. Sinun äänessäsi on kokemastasi huolimatta rakkaus.

Siinä on ero.

Jahas, palstan toinen häirikkö kävi kirjautuneena näyttämässä vitutuskäyränsä. Harvinaisen tyhmä kommentti, huomioiden jopa palstan haastava taso.

Vitutukseen ei voi kuolla, helluntaifaktastani huolimatta ;)

Sirkka* - haleja sinulle

• yksikin liikaa
        Itko76 kirjoitti:

Liian monta - sectoritollo ;)

• hetko 1

***Pitäisikö ajatella niin, että *sirkka alkaa kulkemaan niiden ihmisten kanssa seuroissa, jotka pitävät häntä uskovaisena***

Kuulostaa hyvältä strategialta. Missään tapauksessa en pyrkisi joukkoon, jossa on negatiivisia sävyjä.

Ja miksi ylipäänsä mennä seuroihin, usko on henkilökohtainen juttu ja nykyisin voi ilmeisesti netissäkin kuunnella saarnoja joka lahkosta.

• näkisin näin

Aloittajaa voisi pitää jonkinlaisena uskovaisena, noista hoitajista ei voi päätellä samaa, tällaisen käsityksen saa, ilman että tarvii sen kummemmin tuomitakkaan.

• Haltija Gaprielli

Minulle on taas yksi hailee vaikka olisivat riisitautisia lehmiä. Huomenna on uuden Elämän ensimmäinen päivä.

• hyvin räiskyy

> kummemmin tuomitakkaan

Juu, kummia (ora)tuomia takkaan vaan.

• tomshon

"Selvisi, että meillä ei saanut enää käydä. Tuo toteutui perheessämme vauvasta leikki-ikäisiin lapsiimme ja meihin vanhempiin.
      Sitä en tiedä, miksi tuo käyntikielto on purettu."

Kannattaisi kysyä näiltä kävijöiltä. En ole kuullut ainakaan mitään julkista purkua, tälle kyläilykiellolle.

• *sirkka

tomshonille (tai jollekin muulle "tietävälle") kysymys:

>>Kannattaisi kysyä näiltä kävijöiltä. En ole kuullut ainakaan mitään julkista purkua, tälle kyläilykiellolle.

• pärjää kun ei kuunte

Se kaikki kuviteltu henki olikin niissä hoitajissa ja juoruakoissa.

-Siis ei hän kukaan jolla hiukankin liikahtaa pipon alla edes unissaan kuvittele että tuollaiosella olisi jotain tekoa Raamatullisen seurakunnan kanssa-

Ja koko se jumalanvaltakunnan väki osallistui noihin "heittämisiin" tyytymällä siihen ja olemalla vaiti !

Miten te pärjäätte omantuntonne kanssa ?

• karavaani kulkee

"Miten te pärjäätte omantuntonne kanssa ?"

Omatuntoni ei ole soimannut, onhan SRK ilmoittanut, että hoitokokoukset ovat jo selvitetty.
        Siitä olen kyllä ahdistunut, että olin niin tyhmä, että itsekin kävin tekemässä seurakunnan edessä parannusta jostakin kososlaisesta hengestä.

• *sirkka
        karavaani kulkee kirjoitti:

"Miten te pärjäätte omantuntonne kanssa ?"

Omatuntoni ei ole soimannut, onhan SRK ilmoittanut, että hoitokokoukset ovat jo selvitetty.
        Siitä olen kyllä ahdistunut, että olin niin tyhmä, että itsekin kävin tekemässä seurakunnan edessä parannusta jostakin kososlaisesta hengestä.

Ehdotus nimim. "karavaani kulkee":

>>Siitä olen kyllä ahdistunut, että olin niin tyhmä, että itsekin kävin tekemässä seurakunnan edessä parannusta jostakin kososlaisesta hengestä.

• Palava Pensas

Ihmisen omatunto saattaa olla niin paatuneessa tilassa ettei se tunne yhtään mitään. Ei kuule, ei näe, ei käsitä Jumalan todellisuuksia ja ei ymmärrä Raamatun selkeää opetusta. Vaikka kuinka "sana ja sakramentit oikein jaetaan" ja puhutaan uskonnollisia lauseita mutta jos niistä todellinen eläväksi tekevä Henki puuttuu se on kuin puupökkelöiden kommunikointia tai niinkuin eräs ilmaisi asian että on kuin sähköpatterille puhuisi.
      Omatunto voi paatua kaiken ns uskonnollisen krääsän sisällä.
      Korulauseet ei sisällä elämää, ei herätä todelliseen parannukseen.
      Toistetaan vain tutuiksi tulleita riittejä, seremonioita, liturgioita jne.
      Ikävää mutta suurelta osin täyttä totta.

Jeesuskin sanoi että löytäneekö hän uskoa palatessaan toisen kerran maan päälle.

Saa kaiketi lopun aikoina hakea kuin neulaa heinäsuovasta todellista raamatulllista uskoa joka kestää Pyhän Kaikkivaltiaan Jumalan edessä.
      Jonkinlaista muotojumalisuutta ja tekopyhyyttä kyllä löytyy joka on kuin käärmeiden kähyä. Hautoja täynnä kuolleita, haisevia, mätäneviä luita, jos metaforia ymmärrätte.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      93
      7670
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      124
      6390
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      164
      4501
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3091
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      91
      2656
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      44
      2012
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      140
      1668
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1564
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      48
      886
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      822
    Aihe