Kuinka monta viikonloppua on laillista teettää peräkkäin töitä? Itselläni on nyt 5 viikkoa töitä edessä niin, että on JOKA AINUT viikonloppu töitä molempina päivinä. Ja olen ainut osastollamme kenellä näin on, eikä listoja tehtäessä minulta kysytty lainkaan toiveita ja muut saivat niitä ehdottaa.
Viikonloppu vapaista?
2
142
Vastaukset
- pojgo
En tiedä mahtaako tuosta asiasta olla mitään sovittu työehtosopimuksessa. Onhan sinulla mahdollisuus esittää työvuorotoiveita siinä missä muillakin. Yleensä pidetään kohtuullisena, että kolmen viikon listassa olisi jokaisella yksi vapaa viikonloppu. Jokainen tietysti oman elämäntilanteensa mukaan voi toivoa enemmän tai vähemmän viikonlopputöitä. Itse teen mielelläni viikonloppuja, arkivapaat ovat hyödyllisempiä. Nytkin tässä juuri lopettelen pe-la-su-ma yövuoroja, ja jään kolmen päivän vapaalle.
- Paljon eroja
Jos hyvä listantekijä niin kyllä kolmen viikon periodissa on yksi viikonloppu vapaa.
Kiertävät listat, itse suunnitellut vai autonominen listansuunnittelu siellä teillä.
En tiedä tehdäänkö teeillä kuudenviikon listoja, joka on aika petollinen ja epäedullinen osalle työntekijöitä.
Myös nämä ainaiset listan toivojat vievät useinkin toisten viikonloppuja itselleen.
Myös tässä autonomisessa listanteossa ahneet ehtii ensin ja joku hiljainen jää aina osattomaksi. Siinäkin noudatetaan niin kuin viidakon lakia.
Myös listan tekijöistä osa osaa ja osalla ei mitään hajua listojen tekemisestä ja viimekädessähän työantaja aina vetoaa siihen, että työvuorossa täytyy olla tietty miehitys ja osaaminen.
Ei muuta kun toivomukset listantekijälle, huomauta asiasta ja pyydä perustelut asialle. Kyllä se sillä selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462