Vanhat miehet ahtaalla

Näillä mennään

Tuolla toisessa ketjussa useat miehet, jopa 30-40 vuotiaat tunnustivat että huomioivat nykyään hakutilanteissa myös daaminsa iän. Liian suuri ikäero koetaan kiusallisena ja häpeällisenä.

Tällainen sisäisen tietoisuuden lisääntyminen siitä mikä on sallittua ja mikä ei on tervehtyvän ja itseään korjaavan yhteisön tunnusmerkki.

Paras kontrolli on sellainen yhteisön sisäinen konsensus joka ei yksinkertaisesti hyväksy asetelmaa jossa vanhat miehet saavat mm. tanssietikettiin tai sylitanssiotteeseen vedoten ottaa nuoren naisen oma intiimi tila haltuun.

Aiemmin on ollut nähtävissä että tanssilavat ovat juuri tämän muusta yhteiskunnan sosiaalisesta normistosta poikkeavan käytännön vuoksi houkutelleet paikalle myös hyväksikäyttäjiä.

Tulee ymmärtää että hyväksikäyttöä on kaikki sellainen sosiaalinen toiminta jossa toisen osapuolen vapaus tai mahdollisuus ilmaista suostumuksensa on jotenkin sidottu tai rajoitettu.

Ns suljetun otteen tansseissa riski hyväksikäytöstä astuu kuvaan mukaan jo ihan perustanssiotteessa. Kun tilanteeseen lisätään vielä toisen osapuolen huomattavan korkea ikä, pitkä elämänkokemus ja usein selkeä todellisuusharhassa eläminen ollaan lähtökohtaisesti vaarallisilla vesillä.

Onneksi tanssiyhteisö ml. useimmat miehetkin on alkanut oivaltaa mistä suunnasta tuuli puhaltaa.

43

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkanmaan viejä

Kiitos! Puit hyvin sanoiksi ajatukseni!

Olen sitä mieltä, että kyse ei ole mistään laajasta ilmiöstä, mutta riittävän laajasta jotta asiasta kannattaa keskustella. Vaikka vain siksi, että naiset saavat viestin siitä, että myös miehet näkevät ilmiön eivätkä hyväksy sitä. Eikä kyse ole siitä, etteikö eri ikäiset voi mielestäni tanssia asiallisesti keskenään. Kiusallisuus ja häpeä seuraa siitä, kun ei voi olla enää varma, tulkitaanko oma tanssi tanssiksi, vai lähentelyksi muiden silmissä. Oma pari tuntee tietysti, mistä on kyse.

Nuoret naiset onneksi ovat sen verran itsenäisiä nykyään, että osaavat varmasti pitää paremmin puolensa. Sitä kehityssuuntaa on syytä tukea tällaisin kirjoituksin. Olisiko tätä hyväksikäyttöä ollut ennen enemmänkin?

• Minä

Toisaalta tämä on ihan hyvä juttu, mutta toisaalta melko masentavaa. Jos nimittäin erehdyn lavalle, jossa ei ole lainkaan nuorempia miehiä, saanko istua reunalla koko illan, koska vanhemmat miehet eivät halua hakea nuorta tanssimaan! Minusta on ainakin mukava tanssia vanhempienkin ihmisten kanssa, koska he osaavat yleensä viedä ja opettavat siinä samalla minullekin kaikkia uusia kuvioita. Vanhemmat eivät yleensä myöskään vie buggia tai fuskua, joista minä en oikeastaan edes pidä, joten siinäkin mielessä on kiva tanssia vanhemman miehen kanssa.

Toisaalta taas on tullut koettua se, miten miehet kuvittelevat tanssiessa kaiken olevan sallittua. Jos minä haen naistenhaulla tanssimaan, monet miehet kuvittelevat että olisin heistä jotenkin muutenkin kiinnostunut. Ja sitten alkaa lähentely ja hiplailu. Yleensä olen pyrkinyt tanssimaan tanssit aina loppuun asti kaikkien kanssa, koska en vain ole uskaltanut jättää ketään lattialle. Viimeksi takapuolen koskettelu meni kyllä niin pitkälle, että jokaikinen ihminen sillä lavalla huomasi sen ja kun tämä herra ei useista sanomisistani huolimatta uskonut jätin hänet keskelle lattiaa. Ja voi että tunsin olevani rohkea :) Taidan alkaa tehdä näin useammin, koska mielestäni minun ei tarvitse sietää lähentellyä tanssin aikana, koska minä en ole mikään tunteeton lelu, joka on automaattisesti miesten käytettävissä!

• etsivä mies

Oikein teit. Asiattomuuksia ei pidä hyväksyä. Itse olen tanssiessani myös etsimässä seuraa, mutta en harrasta mitään lähentelyä tai ehdottelua. Odotan, että daami ilmaisee kiinnostuksensa. Vielä sitä ei ole tapahtunut.

• Ehdotuksia odottava
        etsivä mies kirjoitti:

Oikein teit. Asiattomuuksia ei pidä hyväksyä. Itse olen tanssiessani myös etsimässä seuraa, mutta en harrasta mitään lähentelyä tai ehdottelua. Odotan, että daami ilmaisee kiinnostuksensa. Vielä sitä ei ole tapahtunut.

Samoin. Olen yrittänyt tehdä ehdotuksia korrektisti, mutta sekin saa aikaan negatiivisen vastareaktion. Lavat ovat muodostuneet vain tanssipaikoiksi, ja kaikki muu läheisempään sosiaaliseen kanssakäymiseen viittaavakin on suurimman osan mielestä härskiä lähentelyä. Seuraa hakevat miehet ovat lavoilta kaikonneet, tai ainakin tyytyvät odottamaan naisten aloitteita.

• pirkanmaan viejä

Minä kirjoitti hyvin asian molemmista puolista.

Itsekin olen, tanssikoulun käyneenä ja tanssista jotain ymmärtävänä, opettanut joskus nuorempia naisia. Kun kysyy varovasti, että saako selittää vähän, että miten jotain lajia tanssitaan, niin yleensä vastaanotto on lämmin. Sitten on tuo ongelma hakijoiden määrästä - mielellään tanssittaa monipuolisesti, ja niin taitavat useimmat tehdä.

Ja sitten on tuo toinen puoli asiasta, joka nyt herättää tervettä keskustelua. Hyvin toimittu!

• Nomen Nescio

Oletpa erittäin fiksulta vaikuttava nuori nainen. Pidä puolesi jatkossakin ja huolta itsestäsi. Ei sillä ole mitään väliä, jos muutama mulkero katsoo vinoon, jos sanot heille kiitos ei, kun sinulla itsetunto ja itsekunnioitus pysyy kunnossa. Ja mihinkään ei tosiaan tarvitse suostua sen perusteella, että miehillä on "hakuoikeus".

• tangon huumaa

Minä kirjoitti
        " koska vanhemmat miehet eivät halua hakea nuorta tanssimaan"

Ei se vanhenpien miesten haku ole välttämättä kiinni tanssimisen halusta sinua kohtaan.

Kirjoitin aikaisemmin http://keskustelu.suomi24.fi/node/11536022
        " Minun ei kans tule haettua niitä nuorenpia tyttöjä.
        Ei sitä vaan kehtaa hakea alle 30v.edes kiitoshaulle."

Ehkä olet joskus hakenut minuakin tanssiin...ja jäänyt ilman vastahakua.

Naisten tunnilla ole ahkera...en vaan tiedä miten varsinainen ongeman saa pois miesten haulla. Tarvisko sitä "varata pyytää" miestä hakeen vielä illan aikana. Tosin silloin taas joku tajuu sen väärin.

Minä kirjoitti
        "jätin hänet keskelle lattiaa. Ja voi että tunsin olevani rohkea :)"

Toi oli aivan oikein, jatka samaan malliin.

• Call me Ishmael

Jotenkin vaan nyt tuntuu, että nimerkkien Näillä mennään ja Pirkanmaan viejä takana ovat 1 ja sama henkilö. Joka hakee revanssia tällä palstalla toisaalla kokemalleen tappiolle. Turhan läpinäkyvä ja provon puolelle kääntyvä vaikkakaan ei täysin ilman tiettyjä kirjallisia ansioita.

Personoiminen menee jo lähelle henkilökohtaista solvausta. Kehotan ketjun aloittajaa tarkasti miettimään, haluaako jatkaa valitsemallaan linjalla.

• pirkanmaan viejä

Call me Ishmael: takana ei ole sama nimimerkki. En ole koskaan kirjoittanut tänne muulla nimimerkillä.

Olen keskustellut aiheesta nuorten naisten kanssa. Ongelma on todellinen. Ei ole lainkaan ihme, että se herättää keskustelua. Hyvää keskustelua, jonka haluat mitätöidä alkamalla henkilöimään sitä kirjoittajiin. Älä tee niin, pysytään aiheessa.

Ketään ei ole henkilökohtaisesti solvattu eikä mennä edes lähelle. Ehdottomasti aloittajan kannattaa jatkaa valitsemallaan linjalla. Tanssia on vaivannut varsinkin Tampereella vakavat ongelmat, ja muutama raiskaaja tuomittiin muusta tamperelaisesta salsaharrastuksesta eristätyneestä Salsa Passion koulusta vankilaan. Kyse oli alaikäisten raiskauksista. Jokunen kuukausi luin hyvän kirjoituksen facebookista siitä, ettei vieläkään pesää ole puhdistettu. Kyseisen koulun nimi muuten muuttui ja se on nykyään Makumba. Samat henkilöt ovat tämänkin koulun taustalla, eli käytännössä se on sama harrastusporukka.

On kaikkien etu, että samanlaista ei päästetä pesiytymään lavatanssipuolelle. Ja muutenkin pidetään lavatanssit sosiaalisena, reiluna ja hyvämaineisena harrastuksena.

• Olet puhdasta kultaa

Sama huomio minullakin, mutta sen näen jopa positiivisena, että kauna panee yrittämään mahdollisimman asiallisen tekstin luomista.

Tässä on esimerkkinä oikein kukkanen, kuinka paskasta yritetään taikoa kultaa:

"Ns suljetun otteen tansseissa riski hyväksikäytöstä astuu kuvaan mukaan jo ihan perustanssiotteessa. Kun tilanteeseen lisätään vielä toisen osapuolen huomattavan korkea ikä, pitkä elämänkokemus ja usein selkeä todellisuusharhassa eläminen ollaan lähtökohtaisesti vaarallisilla vesillä."

Kirjoittaja ilmaisee tietävänsä ns. suljetun otteen ja varoittelee kuin jesuiitta sen vaaroista. Geriatriasta kirjoittaja valaisee tietämystään:..."huomattavan korkea ikä, pitkä elämänkokemus ja usein selkeä todellisuusharhassa eläminen"...eli kirjoittajan empiiriset tutkimukset osoittavat, että vanhat ihmiset ovat juuri tuollaisia ja 30-40 vuoden päästä se iskee itseensä kirjoittajaan.

Olisi hykerryttävää tietää, minkälainen nöyryytys ja omanarvontunteen puuttuminen on aiheuttanut tämän hillityn ryöpsähdyksen.

Otsikko "Vanhat miehet ahtaalla" on kuin bordellin ovi.

• Pilkkimies, Tre
        pirkanmaan viejä kirjoitti:

Call me Ishmael: takana ei ole sama nimimerkki. En ole koskaan kirjoittanut tänne muulla nimimerkillä.

Olen keskustellut aiheesta nuorten naisten kanssa. Ongelma on todellinen. Ei ole lainkaan ihme, että se herättää keskustelua. Hyvää keskustelua, jonka haluat mitätöidä alkamalla henkilöimään sitä kirjoittajiin. Älä tee niin, pysytään aiheessa.

Ketään ei ole henkilökohtaisesti solvattu eikä mennä edes lähelle. Ehdottomasti aloittajan kannattaa jatkaa valitsemallaan linjalla. Tanssia on vaivannut varsinkin Tampereella vakavat ongelmat, ja muutama raiskaaja tuomittiin muusta tamperelaisesta salsaharrastuksesta eristätyneestä Salsa Passion koulusta vankilaan. Kyse oli alaikäisten raiskauksista. Jokunen kuukausi luin hyvän kirjoituksen facebookista siitä, ettei vieläkään pesää ole puhdistettu. Kyseisen koulun nimi muuten muuttui ja se on nykyään Makumba. Samat henkilöt ovat tämänkin koulun taustalla, eli käytännössä se on sama harrastusporukka.

On kaikkien etu, että samanlaista ei päästetä pesiytymään lavatanssipuolelle. Ja muutenkin pidetään lavatanssit sosiaalisena, reiluna ja hyvämaineisena harrastuksena.

Tuo sinun vuohkaaminen Tampereen jutuista on epäolennainen detaalii tanssimaailmassa, johtuneeko siitä tietystä kateudesta. Säikeen aloittaja, palstan vanha leija, puolestaan yritti kaunokirjoituksella nälviä miestä, joka varmaan hymyillen nyökkäilee noita lukiessaan.

• pirkanmaan viejä
        Pilkkimies, Tre kirjoitti:

Tuo sinun vuohkaaminen Tampereen jutuista on epäolennainen detaalii tanssimaailmassa, johtuneeko siitä tietystä kateudesta. Säikeen aloittaja, palstan vanha leija, puolestaan yritti kaunokirjoituksella nälviä miestä, joka varmaan hymyillen nyökkäilee noita lukiessaan.

En pidä seksuaalirikoksia epäolennaisena yksityiskohtana. Ne ovat olleet osin rajoittuneessa piirissä tapahtuneita asioita. Osin samat ihmiset toimivat myös lavatanssipuolella ja ovat siellä puolen saaneet vähemmän mairittelevia lempinimiä osakseen naisilta. En kuitenkaan näe samanlaisia ja samanlaajuisia ongelmia lavatanssipuolella. En halua, että mitään samankaltaista tulisikaan missään laajuudessa.

On vaikea ymmärtää, mistä kateudesta voisi olla kyse. En käsitä tuota heittoa.

On aloittaja mitä hyvänsä, hänen kirjoituksensa kuvaa yhtä ongelmaa lavatanssipuolella. Harmillista, jos se on kirjoitettu vitsinä.

• Pilkkimies, Tre

En pidä seksuaalirikoksia epäolennaisena yksityiskohtana. Ne ovat olleet osin rajoittuneessa piirissä tapahtuneita asioita. Osin samat ihmiset toimivat myös lavatanssipuolella ja ovat siellä puolen saaneet vähemmän mairittelevia lempinimiä osakseen naisilta. En kuitenkaan näe samanlaisia ja samanlaajuisia ongelmia lavatanssipuolella. En halua, että mitään samankaltaista tulisikaan missään laajuudessa.

On vaikea ymmärtää, mistä kateudesta voisi olla kyse. En käsitä tuota heittoa.

On aloittaja mitä hyvänsä, hänen kirjoituksensa kuvaa yhtä ongelmaa lavatanssipuolella. Harmillista, jos se on kirjoitettu vitsinä.

Se on kirjoitettu vitsinä. Relaa nyt tiukkapipo, ei lavoilla kukaan raiskaa, ei edes rohkaisua ottaneet polvihousumiehet.

• hmmmm2
        Pilkkimies, Tre kirjoitti:

Se on kirjoitettu vitsinä. Relaa nyt tiukkapipo, ei lavoilla kukaan raiskaa, ei edes rohkaisua ottaneet polvihousumiehet.

Vitsistä ei taida olla kysymys.

Itsekin kymmenisen vuotta etelä- suomen lavoja kolunneena toivoisin että tietyltä osin tanssipaikoilla huomioitaisiin ja varauduttaisiin siihen miten yleinen mielipide ja yhteiskunta on muuttamassa suhtautumistaan ilmiöön nimeltä seksuaalinen häirintä ja miten sen eri muotoja tunnistetaan ja ehkäistään.

Mm. Sanna Aaltonen helsingin yliopistosta on julkaissut tutkimuksen joka koskee nuorten seksuaalista häirintää.

Aaltosen tutkimuksen tulokset korreloivat tanssilavakohtaamisia selvästi ainakin kahden muuttujan osalta: kohteen ja tekijän suuri ikäero on aina riski sekä erityisesti vanhempien miesten kiinnostus on nuorten mielestä lähes poikkeuksetta vastenmielistä.

Tutkijan mukaan käytännössä ainoa vaikutuskeino häirinnän vähentämiseksi on valistus. Valistus menee harvoin perille häiritsijöihin, mutta se voi auttaa yhteisöä kokonaisuudessaan tunnistamaan ja suhtautumaan aktiivisesti itse asiaan.

Nimimerkki "Pirkanmaan viejä" on mielestäni ymmärtänyt asian oikein. On tärkeätä pitää tätä asiaa esillä ja tehdä selväksi, että sukupuoliseen häirintään viittava käyttäytyminen ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää tanssilavoilla kuin muuallakaan.

• pirkanmaan viejä
        hmmmm2 kirjoitti:

Vitsistä ei taida olla kysymys.

Itsekin kymmenisen vuotta etelä- suomen lavoja kolunneena toivoisin että tietyltä osin tanssipaikoilla huomioitaisiin ja varauduttaisiin siihen miten yleinen mielipide ja yhteiskunta on muuttamassa suhtautumistaan ilmiöön nimeltä seksuaalinen häirintä ja miten sen eri muotoja tunnistetaan ja ehkäistään.

Mm. Sanna Aaltonen helsingin yliopistosta on julkaissut tutkimuksen joka koskee nuorten seksuaalista häirintää.

Aaltosen tutkimuksen tulokset korreloivat tanssilavakohtaamisia selvästi ainakin kahden muuttujan osalta: kohteen ja tekijän suuri ikäero on aina riski sekä erityisesti vanhempien miesten kiinnostus on nuorten mielestä lähes poikkeuksetta vastenmielistä.

Tutkijan mukaan käytännössä ainoa vaikutuskeino häirinnän vähentämiseksi on valistus. Valistus menee harvoin perille häiritsijöihin, mutta se voi auttaa yhteisöä kokonaisuudessaan tunnistamaan ja suhtautumaan aktiivisesti itse asiaan.

Nimimerkki "Pirkanmaan viejä" on mielestäni ymmärtänyt asian oikein. On tärkeätä pitää tätä asiaa esillä ja tehdä selväksi, että sukupuoliseen häirintään viittava käyttäytyminen ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää tanssilavoilla kuin muuallakaan.

Pilkkimies:

Ihan rennosti kirjoittelen. En ymmärtänyt tuota virettä kirjoituksessasi, se aina on riskinä.

Mutta: kuka tietää, ettei lavatanssien jälkeen olisi tapahtunut raiskauksia? Yhtään ei ole tullut julkisuuteen, mutta ei se tarkoita, ettei niitä olisi tapahtunut. Kyseisen Makumban osalta toiminta jatkui pitkään, tekoja oli useita, ja tiedän ainakin kaksi ihmistä, joiden tapaukset eivät ole tulleet ikinä poliisin tietoon. Itse en uskalla väittää, ettei lavatansseista olisi käynnistynyt raiskaukseen johtanutta tapahtumasarjaa. Miksi ei olisi? Miksi tämä olisi jotenkin muusta yhteiskunnasta irrallinen saareke, jossa ei tapahtuisi hyvässä ja pahassa kaikkea sitä, mitä yhteiskunnassa muutenkin? Tällaisia piirteitä voi olla, mutta mitä en olisivat? Sosiaalisemmat ja tasapainoisemmat ihmiset, ehkä toisenlainen alkoholikulttuuri?

Hmmmm2 kirjoitus alleviivasi hyvin sitä, mitä yritän tuoda esille.

• aefrheah

Pilkkimies:

Ihan rennosti kirjoittelen. En ymmärtänyt tuota virettä kirjoituksessasi, se aina on riskinä.

Mutta: kuka tietää, ettei lavatanssien jälkeen olisi tapahtunut raiskauksia? Yhtään ei ole tullut julkisuuteen, mutta ei se tarkoita, ettei niitä olisi tapahtunut. Kyseisen Makumban osalta toiminta jatkui pitkään, tekoja oli useita, ja tiedän ainakin kaksi ihmistä, joiden tapaukset eivät ole tulleet ikinä poliisin tietoon. Itse en uskalla väittää, ettei lavatansseista olisi käynnistynyt raiskaukseen johtanutta tapahtumasarjaa. Miksi ei olisi? Miksi tämä olisi jotenkin muusta yhteiskunnasta irrallinen saareke, jossa ei tapahtuisi hyvässä ja pahassa kaikkea sitä, mitä yhteiskunnassa muutenkin? Tällaisia piirteitä voi olla, mutta mitä en olisivat? Sosiaalisemmat ja tasapainoisemmat ihmiset, ehkä toisenlainen alkoholikulttuuri?

Hmmmm2 kirjoitus alleviivasi hyvin sitä, mitä yritän tuoda esille.

Nämä riski-iät määrittelisin uusiksi: Miehet 30-45v. versus tytöt 15-25v. alkoholi
        Vanhemmat tanssimiehet ovat syrjässä.

• TanssiDans

" Ns suljetun otteen tanssissa riski hyväksikäytöstä astuu mukaan jo ihan perusotteessa."

Tuon olen kyllä ottanut huomioon jo tanssiessani. Pidän naista suljetussa otteessa hyvin kevyesti niinkuin oikeaan tanssitekniikkaan kuuluu. Ei suljetussakaan otteessa mies purista naista itseään vasten vaan nainen tulee itse niin lähelle kun tuntee tarvitsevansa vartaloviennin tunteakseen. Jos tällainenkin vartalokontakti tuntuu vastemieliselle niin sitten voi kyllä vielä tanssia käyttämällä hiukan vääräoppista tapaa eli viedä ja ohjata tanssia voimakkaalla käsivasteella.
      Nämä konstit auttavat saamaan tanssin ainakin jotenkuten suoritetuksi.

• rokken rollia

#TanssiDans# "voimakasta käsivastetta ei todellakaan tarvita missään tanssi lajissa, paitsi jos ei hallitse vientiä!

• TanssiDans
        rokken rollia kirjoitti:

#TanssiDans# "voimakasta käsivastetta ei todellakaan tarvita missään tanssi lajissa, paitsi jos ei hallitse vientiä!

Niinpä niin
        Siksi sanoinkin sen olevan vääräoppinen tapa viedä tanssia, mutta jos vartalokontakti on jonkun mielestä lähentelyä niin käsivasteella saa tanssia jotekuten ohjailtua. Mitään oikeaa tanssimista se ei ole.

• Äinään Miäs

Sitä vanhemmiten nuorenee.

• Äinään Miäs

Äinää ainahi pisyy ja paranoo

• ykskakkaa
        Äinään Miäs kirjoitti:

Äinää ainahi pisyy ja paranoo

Äinis ainahi pisyy ja vanhenee.....

• paskasta helmi

Tällä aloituksella on kaikki mahdollisuudet nousta kesäkuun helmeksi ! Kehotan lukijoita teroittamaan henkiset älynnystyränsä ja eikun suota kuokkimaan :D

• 44v vanhus

Haen harvoin tuntemattomia alle kolmekymppisiä naisia ja silloinkin vain fuskuun tai bugiin, siis tansseihin,joissa kosketus rajoittuu vain sormiin.

• 44v vanhus

Ainakin, jos omilta teini-ikäisiltä tytöiltä kysyy, 44 vuotias on vanhus. Siitä nimimerkki :)

• Aranjuez Jytky

Silti voit kaihoisella katseella koskettaa heidän herkimpää sielun kannelta.

• Kiri

Vaikuttaa siltä että nämä kirjoittajat ovat tanssimisesta ihan pihalla. Kyllä se on kahden sopimus sen jälkeen kun ihminen on täysiikäinen. Saa mennä vaikka 90 vuotiaan kanssa naimisiin mikäli tahtoo.

• Eino.

Minulta jos kysytään naisen "parasta ennen ikä" on 35 vuotta. Toki osa naisista on arvokkaasti vanhentunut. Kyse ei ole iästä vaan henkilökemiasta. Itse olen miehen iässä ja iän ok näköinen. En kittaa kaljaa kovinkaan paljoa.

..mutta tosiasia on, että yli 35 vuotiaat naiset tekee enää harvoin lapsia eli jos ajattelee sen ikäistä naista niin voi melkein perheen perustamisen unohtaa. Toki suhde on mahdollinen joka sekin riippuu kemiasta ja vetovoimista, miinus ja plusmerkkisistä.

• 16-222

Mites tässä nyt alettiin käsittelemään sitä kun nämä kirjoittajat tässä ketjussa on " ihan pihalla tanssimisesta " kun eivät ymmärrä että naimisiin saa mennä 90 vuotiaan kanssa. ?
        Ja Eikka puhuu 35 v. lasten teosta ja perheen perustamisesta.?

• Eeva Reva
        16-222 kirjoitti:

Mites tässä nyt alettiin käsittelemään sitä kun nämä kirjoittajat tässä ketjussa on " ihan pihalla tanssimisesta " kun eivät ymmärrä että naimisiin saa mennä 90 vuotiaan kanssa. ?
        Ja Eikka puhuu 35 v. lasten teosta ja perheen perustamisesta.?

Eikka vissiin viittaa 35v. naisiin naimatarkoituksissa.

• eino.
        Eeva Reva kirjoitti:

Eikka vissiin viittaa 35v. naisiin naimatarkoituksissa.

Nainen on kauneimmillaan 20v. Sen jälkeen alkaa niin miehet kuin naiset vanheta.

• Perustuslaissa on kielletty asettamasta ketään huonompaan asemaan iän, sukupuolen, tansiityylin tai muun henkilöön liittyvän syyn takia. Jos siis mieli tekee hakea nuorta neitoa tanssimaan on lain rikkomista jättää häntä hakematta iän tai sukupuolen takia. Lainkuuliaisena haen jos mieleni niin tekee!!

• nähty on

Niin Seppo ;) Useinhan sun mieli näköjään tekeekin , pitää nuorta
        "lihaa" käsissäsi - D.

Ukkomiehet eivät näe, kuin naiset joilla on lyhyet hameet ja korot !
        Tanssityylistä viis , kun vain saa mieleistä naista :)

• hmmmmm1

Ei se Seppo noin mene.

Suomen lakien normihierarkian mukaan seksuaalinen ja sukupuoleen kohdistuva häirintä liittyy tasa-arvolakiin ja sen soveltamiseen. Perustuslain soveltaminen tulisi lähinnä kysymykseen jos asettaisit ko tasa- arvolain perustuslaillisuuden kysymyksenalaiseksi.

Tässä vielä sinulle tiivistelmä siitä miten laki kuvaa ja tyypittelee häiritsevää käyttäytymistä jota voit sitten soveltaa haku- ja tanssitilanteessa.

Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan tasa-arvolaissa sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri.

Seksuaalinen häirintä voi ilmetä mm. seuraavin tavoin:
        -seksuaalisesti vihjailevat eleet ja ilmeet
        -härskit puheet, kaksimieliset vitsit sekä vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat huomautukset ja kysymykset
        -fyysinen koskettelu, sukupuoliyhteyttä tai muuta sukupuolista kanssakäymistä koskevat ehdotukset tai vaatimukset

Eli jatka sinä Seppo vain valitsemallasi tiellä jotta saadaan riehumisestasi ensimmäinen ilmoitus poliisille.

Katsotaan sitten mikä on lopputulos sekä oman tanssillisen tulevaisuutesi että tanssiyhteisön kannalta.

• 1262
        hmmmmm1 kirjoitti:

Ei se Seppo noin mene.

Suomen lakien normihierarkian mukaan seksuaalinen ja sukupuoleen kohdistuva häirintä liittyy tasa-arvolakiin ja sen soveltamiseen. Perustuslain soveltaminen tulisi lähinnä kysymykseen jos asettaisit ko tasa- arvolain perustuslaillisuuden kysymyksenalaiseksi.

Tässä vielä sinulle tiivistelmä siitä miten laki kuvaa ja tyypittelee häiritsevää käyttäytymistä jota voit sitten soveltaa haku- ja tanssitilanteessa.

Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan tasa-arvolaissa sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri.

Seksuaalinen häirintä voi ilmetä mm. seuraavin tavoin:
        -seksuaalisesti vihjailevat eleet ja ilmeet
        -härskit puheet, kaksimieliset vitsit sekä vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat huomautukset ja kysymykset
        -fyysinen koskettelu, sukupuoliyhteyttä tai muuta sukupuolista kanssakäymistä koskevat ehdotukset tai vaatimukset

Eli jatka sinä Seppo vain valitsemallasi tiellä jotta saadaan riehumisestasi ensimmäinen ilmoitus poliisille.

Katsotaan sitten mikä on lopputulos sekä oman tanssillisen tulevaisuutesi että tanssiyhteisön kannalta.

Että silleen ... Seppo.
        Jätä vaan ne pikkulikat rauhaan ja hae vain ikäisiäsi tanssimaan.
        Siis yli 60 v.

• nyt meni hermot

kuka saattan.. keksi koko tanssimisen eihän tässä ole enää mitään järkeä, millon ollaan liian lähellä millon ei haeta ei saa vastakkaiseen sukupuoleen ottaa kontaktia hulluja koko tanssiporukka tai ainakin nämä täällä kirjoittelevat.katsokaahan peiliin kaikki ikään sukupuoleen tai seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta ,eikö se lavatanssiminen ole nimenomaan miesten ja naisten välistä kanssa käymistä muutenhan naiset tanssisi keskenään ja miehet hyppisi nuotionympärillä niikun jotku alkuasukkaat.ei muuta

• Nomen Nescio

Olet toisaalta ihan asian juurilla, mutta tässä kaiketi on kyse ennen kaikkea siitä, että se tapahtuu molemminpuolisen hyväksymisen rajoissa ja molempien itsenäisyyttä ja tahtoa kunnioittaen. Eikä vain sillä epämääräisellä oikeutuksella, johon moni (vanhempi mieshenkilö) saattaa vedota mielessään, että kun on oikeus hakea ketä vaan ja kun mies vie jne.

Nykyisin lavatanssimeininki on ainakin ulospäin enemmän "vain tanssimista", niin sekin tuo omat muutospaineet lavatanssinormistoon. En itsekään toivo, että sieltä mihinkään katoaa seurankin etsiminen ja löytäminen.

• Hmmmmm1! Puhumme eri asiasta. Sinä puhut ahdistelusta ja minä syrjinnästä.
      Kehoitus välttää tietyn ikäryhmän ihmisten tanssittamista täyttää iän mukaan syrjimisen tunnusmerkit.
      Aktiivi lavatanssin harrastajia lienee 1 % väestöstä. 99 % harrastaa muuta. Nuorista naisista luultavasti vielä pienempi osuus. Istuttaminen penkillä palelemassa koko illan ei juuri innosta heitä käymään tansseissa. Toivottavasti Sinulla on parempi ratkaisu tilanteeseen. Nyt joko papat tanssittavat tai ei kukaan.

• TanssiDans

Olkoon mitä vaan, mutta nämä kirjoittelut täällä baikuttaa kuitenkin sen verran, että minähän en nuoria naisia kiusaa hauillani.
        Jos tanssin suljetun otteen tanssia niin valitsen sen ikäisen partnerin että minun ei tarvitse miettiä mitään lapsen ahdistelu tai lähentely juttuja..
        Määrätyissä tansseissa tarvitaan kevyttä vartalokontaktia ja jos sitä pitää partnerin takia yrittää kaikin tavoin välttää niin tanssista ei tule mitään vaan se on pelkkää vastemielistä koikkelehtimista.

• Hmmmmmm

Seppo hyvä, ei se edelleenkään noin mene.

Ajatellaanpa tilanne jossa olet onnistunut saamaan haku- ja tanssitilanteessa seksuaalisen häirintäsyytteen joltakin nuorelta uhriltasi.

Oikeusprosessin uhatessa esität sitten, näkemyksesi mukaisesti, oikeudelle prosessivaateen, että kyseisessä tapauksessa tulisi, tasa-arvolain häirintäpykälien asemasta, soveltaa kuvaamasi "käänteisen syrjintätilanteen" vuoksi aivan tietyllä tavalla rajattua yhdenvertaisuuslakia.

Lyödäänkö vetoa ettei minkään tason oikeus, syrjintälautakunnasta puhumattakaan, ota vakavasti kuvaamaasi "syrjintänäkökulmaa" asiaan, puhumattakaan tulkintaasi siitä mitä lakia ja millä rajauksilla tapauksessa ensisijassa sovelletaan.

Pelkäänpä että valitsemallasi taktiikalla oikeusprosessista tulee varsin lyhyt ja lopputuloksesta kannaltasi lohduton.

Mutta kuten sanottu, jatka toki valitsemallasi tiellä.

• 1262
        Hmmmmmm kirjoitti:

Seppo hyvä, ei se edelleenkään noin mene.

Ajatellaanpa tilanne jossa olet onnistunut saamaan haku- ja tanssitilanteessa seksuaalisen häirintäsyytteen joltakin nuorelta uhriltasi.

Oikeusprosessin uhatessa esität sitten, näkemyksesi mukaisesti, oikeudelle prosessivaateen, että kyseisessä tapauksessa tulisi, tasa-arvolain häirintäpykälien asemasta, soveltaa kuvaamasi "käänteisen syrjintätilanteen" vuoksi aivan tietyllä tavalla rajattua yhdenvertaisuuslakia.

Lyödäänkö vetoa ettei minkään tason oikeus, syrjintälautakunnasta puhumattakaan, ota vakavasti kuvaamaasi "syrjintänäkökulmaa" asiaan, puhumattakaan tulkintaasi siitä mitä lakia ja millä rajauksilla tapauksessa ensisijassa sovelletaan.

Pelkäänpä että valitsemallasi taktiikalla oikeusprosessista tulee varsin lyhyt ja lopputuloksesta kannaltasi lohduton.

Mutta kuten sanottu, jatka toki valitsemallasi tiellä.

Mahtavaa tarinaa :)
        Hauskaa lukea .

• Useimmat tanssipaikat ovat myös anniskelupaikkoja . Jos sinne tullut neito saa ostaa ja juoda viinaa, ostaa tupakkaa, pelata uhkapeliä, ajaa autoa niin ei jonkun papan kanssa tanssiminen ole kovin suuri riski hänelle.
      Käytäntö on niin kuin TanssiDans sanoo.
      Eri asia on että joku kehoittaa minua boikotoimaan naista hänen ikänsä takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      129
      8016
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      156
      7115
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4866
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      249
      3305
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2764
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      127
      2352
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      1990
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      17
      1933
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      41
      1750
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      206
      1685
    Aihe