Tein profiiliin jokin aika sitten ja olen selaillut miesten profiileja...lähinnä iän ja asuinpaikan perusteella.
Mielenkiintoinen ilmiö on se että lähes kaikilla on ihannenaisen mitat max 175/178 ja paino max 75...huolimatta siis miehen koosta (painosta)
Löytyykö teistä/meistä keski-ikäisistä naisista montaa 175 cm mittaista joilla paino pysyy noissa rajoissa?
Ihan vaan huvikseni kyselen :-)
Naisen paino
27
657
Vastaukset
- nainen 40v.
Jos nämä kelpaisivat vaikka suhteellisiksi luvuiksi, niin olen 165cm ja painan 53kg.
- ööh
Ihannenaisen? Jättiläistäkö etsit?
Itse olen valitettavasti vain 168 cm ja paino 60 - 61 kg.- Kilot ja sentit.
Mun kumppani 172cm ja 55kg ja ihan normaali vartaloinen. 175cm saisi olla kertyny hyvin lihasmassaa, jos painaa 75kg.
- 10+4
Luovuin nettideittailusta jo monta kuukautta sitten juuri tuon takia. Kun kerran livenä käy flaksi niin miksi ihmeessä roikkuisin availemassa profiileja, joiden kriteereihin en kuitenkaan mahdu.
- hyvä hauis
Painoon vaikutta sekä miehellä että naisella se, onko lihaksia vai läskiä. Lihas on painavampaa ja näyttää "tiiviiltä" eli vaatekoko voi olla pienempi kuin saman mittaisella kevyemmällä yksilöllä. Varsinkin naisilla tässä on hyvin selkeä ero eli 55 kg painava voi näyttää selluliitin takia paljon "pahemmalta" kuin 65 kg painava, kuntosalia harrastava nainen jolla ei tippaakaan selluliittia. Siitä vaan sitten miehet valitsemaan painon perusteella : ) Eli suosittelen kuitenkin jätämään kilot vähemmälle painoarvolle lähtötilanteessa ja tapaamaan henkilön ilman ennakkoluuloja... vasta livenä sen näkee, miten kukin on rakennettu - tämä siis vinkkinä niille, joille se paino ja rakenne on hyvin tärkeää : )
Ne joille merkitsee enämmän aivojen rakenne, älköön tästä kommentista hermostuko : ) - lisbeth-a
Olen itse hoikka, mutta vältän silti puhumasta tyypeille, joille paino on suhteen edellytys. Kertoo aika paljon ihmisen arvomaailmasta, jos ei voi tutustua kivaan ihmiseen tämän ulkomuodon takia.
- bnöiug
Tätä propagandaa on kuultu täällä jo tarpeeksi, hanki elämä!
- Ikisinkku M
Niin minäkin olen hoikka/normaali ja miksi en sitten saisi hakea, tosin en nyt edes viitsi hakea mutta jos hakisin, sellaista kumppania jonka lähtökohtaisesti voisin ajatella sopivaksi seurustelukumppaniksi kun deittipalstastahan nyt kai on kuitenkin kyse. Olisiko muka parempi että huijaisin sellaisia ihmisiä ottamaan yhteyttä jotka kuitenkin myöhemmin pettyisivät kun en haluaisi heidän kanssaan parisuhteeseen kuitenkaan. Luulen että pettymys olisi sitä suurempi mitä pidemmälle tutustuminen olisi edennyt niin siksi on järkevää laittaa ne rajat, ei siis pelkkää itsekkyyttä ole se elopainon rajaaminen vaikka se äkkiä siltä voisi tuntuakin. Itseasiassa sen takia en oikeastaan edes nettideittailua yritä kun en usko sieltä mieleistä löytyvän ja minusta aika ikävää se pakkienkin antaminen jos joku itsestä ei-passeli ottaa yhteyttä.
- hadda2
bnöiug kirjoitti:
Tätä propagandaa on kuultu täällä jo tarpeeksi, hanki elämä!
Noh noh!
- Nainen 49
Täällä yksi 177/69, ikää 49 v
- Ei kiinnosta enää...
Minä laitoin profiilini ainakin toistaiseksi jäihin juuri tämän asian vuoksi. Kerroin profiilissani rehellisesti että olen pyöreä, mutta silti ne yhteydenottajat olivat enimmäkseen niitä, joiden kriteereihin en mahdu. Ja toisaalta taasen niitä, jotka itse ovat hyväkroppaisia ja komeaksi kehuttuja ja ties mitä.
Ja kun sitten sanon ettei kiinnosta, enkä usko että hekään tosissaan ovat kiinnostuneita minusta, aletaan jankata tai jopa haukkua. Onko se niin vaikea uskoa, että kaikkein mieluiten haluaisin jonkun kiltin tavismiehen, jolle se pääkopan sisältö on tärkeämpi kuin ulkokuori? Väkisinkin tulee mieleen, että ovatko nämä yhteydenottajat sitten pelkkiä seksinvonkaajia jotka panevat kaikkea mikä liikkuu, ja kuvittelevat että minä tavisnaisena olisin valmis kelpuuttamaan kenet tahansa hyväksikäyttäjän.
Sellaiseen en kuitenkaan alistu. Ei ole pakko. Livenä käy flaksi minullakin, joten paras se on lienee uskoa että netissä on vain niitä, joiden odotukset ovat täysin epärealistiset. Onhan tämä ihmemaailma vähän sellainen supermarket, jossa on lupa luetella ties minkälaisia vaatimuksia mahdolliselle kumppanille. Mutta niinpä sitten saavatkin olla kaiken ikänsä yksin.- 80kg mies
Mut jos nainen painaa 95 kg niin sille ei kelpaa 85 kg mies. Pitää olla 75 kg korkeintaan. Miksi läskit naiset haluaa paremman kuin itse ovat?
- khgtyuuhghjjvgg
Typerää miettiä jotain tuollaista. Nuo "tärkeät" mitat on joku voinut sinne vain heittää sen kummemmin miettimättä. Muutenkin ihmiset ovat melko surkeita arvioimaan pituutta tai painoa, esim. sata kiloa kuulostaa mieheltä paljolta muttei tarvitse olla kovinkaan suuri karpaasi tai läski että tuo menee rikki.
- 80kg mies
No naiset niitä mittoja miettii eli kaikki naiset on sitten tyhmiä.
- Miksei löytyisi?
Näkeehän tuon jo painoindekseistä, että normaalipainoinen nainen pysyy noissa rajoissa.. läski on oma valinta ja siitä on turha itkeä, jos ei kelpaa. Tietenkin on eri juttu, jos mies itsekin on läski, niin turhaan sitä normaalia tai hoikkaa naista hakee.
- vvbhgcvvggvvhvv
Painoindeksi on pelkkää paskaa, ja vain typerykset sitä tuijottavat.
- Ikisinkku M
vvbhgcvvggvvhvv kirjoitti:
Painoindeksi on pelkkää paskaa, ja vain typerykset sitä tuijottavat.
Painoindeksi on pelkkää ******* niiden mielestä jotka ei sitä kykene sopivissa rajoissa pitämään. Pistän ihan kiusallani linkin kun niin mukavasti on tuossa 22:den tuntumassa vihreän alueen keskellä, haha et voi pistää paremmaksi:
http://yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582
Niin ja siihen edelliseen kommentiksi että tuon(kin) mittarin mukaan kyllä satakiloinen on jo aika pahasti läski jos pituus on alla 180cm mutta saahan sitä itselleen selittää vaikka mitä, vaikkapa että on lihaksikas ja raskasluinen. - LH!
Ikisinkku M kirjoitti:
Painoindeksi on pelkkää ******* niiden mielestä jotka ei sitä kykene sopivissa rajoissa pitämään. Pistän ihan kiusallani linkin kun niin mukavasti on tuossa 22:den tuntumassa vihreän alueen keskellä, haha et voi pistää paremmaksi:
http://yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582
Niin ja siihen edelliseen kommentiksi että tuon(kin) mittarin mukaan kyllä satakiloinen on jo aika pahasti läski jos pituus on alla 180cm mutta saahan sitä itselleen selittää vaikka mitä, vaikkapa että on lihaksikas ja raskasluinen.Siis lähtökohtaisesti kaikki jääkiekkoilijat ovat läskejä?
Rasvaprosentti olisi paljon parempi ruuminrakenteen mittari. Mielestäni on käsittämätöntä, että mies: 183 cm & 64,5 kg on normaalipainoinen kun taas 95 kg urheilija on auttamatta läski. Ei mitään henkilökohtaista, mutta 22 painoindeksillä (183 cm) miehen paino olisi 77 kg, joka mielestäni on taas aika neitimäinen/maratoonarimainen ruumiinrakenne.
En halua kuulostaa seksistiseltä, mutta mielestäni on täysin käsittämätöntä, että miehillä ja naisilla on sama kaava painoindeksin laskemiseksi. Tuo ei ota millään tavalla huomioon biologiasta johtuvia eroja ruuminrakenteesta. - Ikisinkku M
LH! kirjoitti:
Siis lähtökohtaisesti kaikki jääkiekkoilijat ovat läskejä?
Rasvaprosentti olisi paljon parempi ruuminrakenteen mittari. Mielestäni on käsittämätöntä, että mies: 183 cm & 64,5 kg on normaalipainoinen kun taas 95 kg urheilija on auttamatta läski. Ei mitään henkilökohtaista, mutta 22 painoindeksillä (183 cm) miehen paino olisi 77 kg, joka mielestäni on taas aika neitimäinen/maratoonarimainen ruumiinrakenne.
En halua kuulostaa seksistiseltä, mutta mielestäni on täysin käsittämätöntä, että miehillä ja naisilla on sama kaava painoindeksin laskemiseksi. Tuo ei ota millään tavalla huomioon biologiasta johtuvia eroja ruuminrakenteesta.Juu ei mitään, kaikki saa olla ihan omaa mieltään eikä minua haittaa jos joku tykkää muhkummasta. Ei tosin ole neittimäiseksi koskaan haukuttu mutta voi johtua siitäkin että pituutta on vähn yli tuon mainitsemasi ja onhan tuo totta ettei jokunen kilo lisää juurikaan näy, oli viitisen kiloa enemmän vielä puoli vuotta sitten ja itsestä siinä oli vähän liikaa vaikka tuttavat väitti ettei ole läskiä yhtään. No nyt on tuo bmi ja itse tykkään kun on kevyen tuntuista kulkea. Joo, minustakin vähn ihmeellistä kun ei huomioi ollenkaan sukupuolta nuo laskurit.
- laihikselle heti
miksi tyytyä riukuun, jos voi kerralla saada enemmän? Mieti sitä! 75 kg naisessa on tod.näk. sitä ylimäärästä, mutta pukeutumisella pystyy hämäämään. Itsellä rasvaprosentti lähellä nollaa, et ongelma pikemminkin päin vastainen. Mittojen ym. epäoleellisuuksien palvominen kuvottaa eniten nettideittailussa. Kokovartalokuva riittää hyvin arviointiin. Noissa huijataan kuitenkin samalla tavalla kuin vuosituloissa :). Varakasta väkeä deittailemassa...
- ap vielä
Joo o...tulipa vastaan muutama miehen profiili jossa haettiin hoikkaa ja urheilullista naista...
Mies ilmoitti olevansa 180 cm normaalivartaloinen 110 kg ...hmmm..joku ei kyllä ihan täsmää ...
no "omani olen jo löytänyt joten ei siitä sen kummempaa...
Kunhan vaan ihmettelin...- YksRiukuvaa
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Tiedän ja olen ollut naimisissakin ko. mitat omaavan kanssa.. eikä ollut läskiä muttei tarvinnut paljoa salilla juosta. Teki vapaa-ajalla vielä polttopuut alusta loppuun ym niin työllä sitä kroppa pysyi kunnossa.
Mitä nyt iän myötä toki tuli n.5 sentin rasvakerros vatsalle, mutta eipä sitä huomannut.. oon nähnyt järjestään isommilla mahoilla varustettuja naisia :D
Monet raskaampaa duunia tekevät ovat tuollaisia.. aijai! Niitä jälleen tässä tsekkailen.. vaikka ikäloppu läpipasko rimpula olenkin naiseks.
Sori vaikka nainen olenkin, niin tuollainen satakiloa äijässä ei näytä niin pahalta mitä naisessa.. varsinkin jos mittaa on alle 170cm.
Mut makuja on monia! Joku tykkää pallosta ja toinen kolmiosta. :) - vaikea uskoa?
YksRiukuvaa kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Tiedän ja olen ollut naimisissakin ko. mitat omaavan kanssa.. eikä ollut läskiä muttei tarvinnut paljoa salilla juosta. Teki vapaa-ajalla vielä polttopuut alusta loppuun ym niin työllä sitä kroppa pysyi kunnossa.
Mitä nyt iän myötä toki tuli n.5 sentin rasvakerros vatsalle, mutta eipä sitä huomannut.. oon nähnyt järjestään isommilla mahoilla varustettuja naisia :D
Monet raskaampaa duunia tekevät ovat tuollaisia.. aijai! Niitä jälleen tässä tsekkailen.. vaikka ikäloppu läpipasko rimpula olenkin naiseks.
Sori vaikka nainen olenkin, niin tuollainen satakiloa äijässä ei näytä niin pahalta mitä naisessa.. varsinkin jos mittaa on alle 170cm.
Mut makuja on monia! Joku tykkää pallosta ja toinen kolmiosta. :)Samaa mieltä, eli 175 cm/100 kg mies ei välttämättä ole läski vaan roteva ja lihaksikas. Tunnen tällaisen. Jos on ikää, niin saattaa olla vähän mahaa, mutta on mielestäni parempi kuin hoikka, lihaksiton ja kuitenkin on se "kumpu" : )
Jos on ikänsä tehnyt fyysistä, raskasta työtä ja perintötekijät sellaiset, että on leveät hartiat ja vahvat käsivarret, niin on sitä painoakin...eli ne kilot ei AINA kerro totuutta...sama pätee myös naisilla, osalla on "höttöä" ja osalla lihasta ja painoa tällä lihaksikkaalla on enemmän...kumpi sitten on miellyttävämmän tuntuinen, sen saa jokainen päättää : ) - läski mies.
vaikea uskoa? kirjoitti:
Samaa mieltä, eli 175 cm/100 kg mies ei välttämättä ole läski vaan roteva ja lihaksikas. Tunnen tällaisen. Jos on ikää, niin saattaa olla vähän mahaa, mutta on mielestäni parempi kuin hoikka, lihaksiton ja kuitenkin on se "kumpu" : )
Jos on ikänsä tehnyt fyysistä, raskasta työtä ja perintötekijät sellaiset, että on leveät hartiat ja vahvat käsivarret, niin on sitä painoakin...eli ne kilot ei AINA kerro totuutta...sama pätee myös naisilla, osalla on "höttöä" ja osalla lihasta ja painoa tällä lihaksikkaalla on enemmän...kumpi sitten on miellyttävämmän tuntuinen, sen saa jokainen päättää : )Tunnen kans miehiä jotka on n 180cm ja painavat 100 kg. Harrastavat voimailua ja ovat tosi lihaksikkaita. Salilla niitä näkee lähes joka päivä. Nainenvarmaan luulee niitä läskikasoiksi. Itse olen 168 ja 82 kg ja lihaksia löytyy. Sailla olen käynyt kauan. Todennäköisesti en saa vastauksia kun naiset luulee että olen läski. esim mun reidet on tosi paksut ja lihaksikkaat ja jalkaprassistä työnnän n 350 kg. Tuskin huonokuntoinen läski siihen pystyy.
- notsoserious
Ei se suakaan hyväkuntoiseksi tee että prässistä nousee kolmejapuol. Voimakkaaksi ehkä, mutta ei hyväkuntoiseksi. ;)
Hyvä kunto tarkoittaa sitä, että jaksaa tehdä väsytämättä fyysisiä aktiviteettejä pitkään. Pelkät lihakset ei automaattisesti sitä takaa. Saatat tietysti ollakin, hyväkuntoinen siis.
(Ihan vaan kiusallani laitoin tuon läskikommentin vuoksi) - Treffimaestro
Jälleen kerran täällä keskustellaan nettideittien painoindekseistä. Asiasta on jo monta ketjua aiemminkin, mm. tämä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11616755
Mielestäni nettideittailun ongelma on juuri nämä kohtuuttomat tuijottelut tarkkaan määriteltyihin kriteereihin. Vedetään raja johonkin pituussenttimetriin tai kilogrammaan tai ikään eikä hyväksytä lainkaan näitä ylittäviä tai alittavia kumppaniehdokkaita. Heidän profiilejaan ei lueta eikä viesteihin vastata. Nettideittailu on tässä mielessä pulmallista, että yhtä paljon kuin kuviin tuijotetaan näihin muihin kriteereihin. Joskus jopa niin, että niiden perusteella tulkitaan profiilin takana olevan ihmisen tarkoitusperiä. Esimerkiksi täällä on kirjoitettu, että jos miehellä on liian laaja haettu ikäskaala jotkut skippaavat hänet siitä syystä. Onhan se tietysti romanttista ajatella, että täällä jossain luuraa se oikea joka profiilissaan hakee vain ja ainostaan omaa itseä, luettelee oikein oman itsen iän, pituuden, painon, ammatin, harrastukset ja kaikki ihan yks yhteen.
Kun kohtaamme toisen ihmisen tuolla oikeassa elämässä, emme aseta tällaisia rajoja. On aivan sama onko ihmisen pituus 174 senttiä vai 175 senttiä. tai onko hän vuoden itseä vanhempi/nuorempi vai 10 vuotta. Tuntemattoman ihmisen kohdatessa vaatteet päällä, meillä ei ole hajuakaan hänen painoindeksistään. Emme tiedä hänen ammattiaan, jollemme työpaikalla tapaa emmekä muutenkaan hänen taustoistaan niin paljon kuin nettideitissä. Kun kohtaamme ihmisen ajatuksena tutustua häneen parisuhdemielessä, meille on merkitsevää miten hän käyttäytyy, mitä hän sanoo, millaisia tuntemuksia hän herättää, miellyttääkö hänen ulkonäkönsä ja -muotonsa meidän silmäämme, lähettääkö hän sellaisia signaaleja että koemme häneen vetovoimaa.
Netissä deittiprofiileissa annetut kriteerit ovat suuntaa antavia. Samalla tavalla kuin ulkomaailmassa näemme vaikka sen ruman tai ylipainoisen ihmisen, joka ei kiinnosta meitä lainkaan. Ja silloinkaan emme tiedä hänen luonteestaan ja ajatuksistaan vielä mitään, emmekä saa tietääkään koska emme valitse tutustua häneen ulkomuotonsa takia. Nettideitissä nämä määritteet ovat vielä paljon pikkutarkempia ja yksityiskohtaisempia kuin tosielämässä. Jos nettideittien kriteereitä tulkitsee pilkun tarkasti, kuten monet täällä vaikuttavat tekevän jätämme väliin monta hyvää mahdollisuutta tutustua potentiaalisiin kumppaneihin ja kavennamme tahattomasti omia mahdollisuuksiamme löytää nettideitistä kumppani.
Usein väitetään, että naiset saavat nettideitissä niin paljon viestejä ja huomiota, että heillä on varaa pitää tiukempia kriteereitä ja valita kumppaniehdokkaansa tarkemmin. Monet naiset ovat sanoneet minulle, että he eivät laita kuvaa profiiliinsa siksi että silloin viestien määrä kasvaisi jo hallitsemattomaksi. Olen aiemminkin pohtinut tätä dilemmaa ja kummastellut sitä, että mikseivät naiset laajemmin ota strategiakseen etsiä itse miesten joukosta heille sopivat profiilit ja ota itse näihin kontaktia?
Toki ymmärrän, että miesten suosiossa paistatteleminen voi olla imartelevaa. Joku nainen kirjoitti täällä, että laittaa profiiliinsa pelkän kuvan ja hymiön ja odottaa sitten että satojen viestien joukosta löytää vielä sen oikean hänelle sopivan miehen. Näen tilanteen sellaisena, että miehet massoittain laativat niitä omaperäisiä ja hauskoja viestejä ja jäävät sitten turhaan odottamaan vastausta, jota ei koskaan kuulu. Sitten mietitään täällä joukolla, että mitä vikaa painoindeksissä on kun kontaktia ei synny.- paino-ongelmaton
Juu, eihän nuo pituudet ja painot kerro ihmisestä juuri mitään. Ns. normaalikin skaala on todella laaja ja jokainen meistä voi ihastua hyvinkin eri kokoisiin ihmisiin, ehkä tärkeämpää on kuitenkin kasvojen piirteet ja luonne.
Ja tässä en kasvojen piirteillä tarkoita kauneutta/komeutta vaan jotain sellaista, mitä ei osaa selittää, jotkut piirteet vaan vetää puoleensa enemmän kuin toiset : )
Ja se luonne tulee esiin vasta ajan kuluessa eli aina se on hyppy tuntemattomaan, kun alkaa toiseen tutustumaan.
Mua ärsyttää se, että astetaan tiukkoja vaatimuksia painon ja pituuden suhteen, ainakin naiset tuntuu tätä harrastavan. Olen itse elämäni aikana ollut ihastunut useamman kokoiseen mieheen, aivan hoikasta riskiin (70-110 kg), vähän mahakkaaseen ja eri pituisiin (170-200). Ja tämä ei ole menneyt niin että se pisin on ollut painavin : ) Sillä hetkellä kyseisen kokoinen ihminen on tuntunut sopivalta ja ihanalta. Ja sekin pitää muistaa, että meidän jokaisen paino muuttuu elämän aikana, ei me pysytä samanlaisina vaikka hyvä olis tietysti pysyä normaalin rajoissa, jo terveydellisistä syistä.
Treffimaestro kyseli, että miksi naiset ei ota kontaktia sopiviin miehiin; ainakin minä olen ottanut eli mun kohdalla tilanne lienee tasan eli puolet aloituksista tullut miehiltä ja puolet minulta. Mutta olen muutenkin rohkea tekemään aloitteen, uskallan hakea miestä tanssimaan baarissa tai aloittaa muutenkin juttelun, jos tuntuu kiinnostavalta henkilöltä. Itse asiassa koen sen paremmaksi, kuin että jäisin odottamaan miehen aloitetta. Voin siten vaikuttaa siihen, että voin saada sitä mitä itse haluan. Aina en tietysti saa ja se ei haittaa, koska ajattelen niin, että ei ollut sen jutun tarkoitus toteutua : )
Jos vielä tuohon painoon (tämä siirtyi alotuksen naisen painosta miehen painoon), niin live-elämässä mulle on aivan sama, onko mies vaikka 70 kg tai 100 kg, kiinnostus voi herätä...ja jatkua, jos myös mies kiinnostuu minusta ja syntyy mielenkiintoinen keskustelu jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti22734061Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole10822075SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude30915543Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy15910732Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1199648Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla418289Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump368231Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2376762Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2086422Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri436014