Näin kiusaan vasemmalla roikkujia

Couluttaja

Olen löytänyt hyvän tavan kouluttaa tyyppejä jotka roikkuvat vasemmalla kaistalla moottoritiellä. Kun näen että tyyppi valmistautuu ohitukseeni olemalla jo kilometrin päässä vasemmalla kaistalla, teen niin että kun auto on siinä parinsadan metrin päässä niin nostan nopeutta pikkuhiljaa niin että välimatka ei lyhene juuri yhtään. Kaverilta palaa hihat kun tuntuu ettei saavutakaan minua. Toisaalta kyseessä ei ole ohitustilanne joten voin rauhassa muutella nopeuttani, en syyllisty mihinkään. Lopulta roikkuja palaa yleensä oikealle kaistalle ja toivottavasti oppi jotakin.

38

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armastansua

      Eräänlaista sisältöä elämään se on tuokin.

    • Kiitos vinkistä

      Tuota pitää kokeilla.

    • mr.papi

      Ihan hyvä, jos autona toimii joku vähän tehokkaampi kun vm 85 Opel Corsa. Siinä nääs kouluttaja saattaa jäädä jälkeen, jos sattuu olemaan hiukan rivakampi auto ohittajalla.

    • asxxxaxaaaaa

      Kummia nämä jotka siirtyy kiihdytys vaiheessa ohituskaistalle eikä oleta
      että ehkä minäkin kiihdytän enkä jää ajamaan motarilla yms tiellä 40km/h.
      Moottoritien alkupäässä tai vaikka liittymässä tulet motarilla,
      sitten ne ihmettelee ohituskaistalla kurjaa maailmaa kun ei
      ketään ohitettavaa olekkaan.

    • että-sellaista

      Tapaus sattui joitakin aikoja sitten. Laskeuduin liittymästä moottoritielle ja samaan aikaa moottoritietä lähestyi Lada vasemmalla kaistalla, oli ilmeisesti ajanut siinä jo pitkään. Oli tilaa siinä oikealla kaistalla ja ajoin siihen. Ajelin kaikessa rauhassa tyhjällä tiellä tarkalleen ottaen 12 km. olin unohtanut sen Ladan kokonaan, kun sitä ei näkynyt peileistä eikä mistään koko aikana. Lähestyin sitten jotain hitaampaa ajoneuvoa ja laitoin vilkun ja käänsin vasemmalle kaistalle. Kaamea tööttäys ja jarrujen vinkuna; se lada olikin ollut kaiken aikaa siinä takavasemmalla kuolleessa kulmassa.

      • Lopun aikoja

        Ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.


      • uijokla

        "Kaamea tööttäys ja jarrujen vinkuna; se lada olikin ollut kaiken aikaa siinä takavasemmalla kuolleessa kulmassa."

        Se pään kääntö ennen ohitusta olisi taas ollut paikallaan. Kannattaa harrastaa sitä niin kauan kuin pää kääntyy.


      • että-sellaista
        uijokla kirjoitti:

        "Kaamea tööttäys ja jarrujen vinkuna; se lada olikin ollut kaiken aikaa siinä takavasemmalla kuolleessa kulmassa."

        Se pään kääntö ennen ohitusta olisi taas ollut paikallaan. Kannattaa harrastaa sitä niin kauan kuin pää kääntyy.

        Ei pöllönpää, vaan ihan tavallinen. Siinähän luki, että "kuolleessa kulmassa" eikä näkynyt peileistä.


      • ziguli diesel
        että-sellaista kirjoitti:

        Ei pöllönpää, vaan ihan tavallinen. Siinähän luki, että "kuolleessa kulmassa" eikä näkynyt peileistä.

        Tekninen selitys olisi, että Lada ajoi koko ajan täysiä, mutta ei vaan päässyt motarilla ohi.


      • luepa uusiksi
        että-sellaista kirjoitti:

        Ei pöllönpää, vaan ihan tavallinen. Siinähän luki, että "kuolleessa kulmassa" eikä näkynyt peileistä.

        Sen takia sitä pään kääntämistä harrastetaankin, kun kaikkea ei näy peilistä, niinkuin
        uijokla jo mainitsi.
        Sillä pään kääntämisellä se kuollut kulma tarkistetaan.


      • että-tällaista..

        Kuinka voi ajaa mootoritiellä 12 km niin, että koko tuon ajan toinen auto on vasemmalla puolella peilin katvealueella ja kuljettaja ei tiedä tuon taivaallista siitä toisesta autosta? Ihan oikeesti nyt alkoi pelottamaan, että onko tuolla oikeasti tuollaisia kuljettajia liikenteessä. Sinuna paluttaisin ajokortin ja nopeasti.


      • ettäpäjoo
        luepa uusiksi kirjoitti:

        Sen takia sitä pään kääntämistä harrastetaankin, kun kaikkea ei näy peilistä, niinkuin
        uijokla jo mainitsi.
        Sillä pään kääntämisellä se kuollut kulma tarkistetaan.

        Lueppa itse! Tahtoisin nähdä sen kuskin joka kurkkii vasemmanpuolen takasivuikkunasta ajon aikana! Missä sirkuksessa esiinnyt? Se on huolestuttavaa myös, että et edes tajua, että sinne jää sellainen katvealue, joka ei näy mistään kuskin silmiin.
        ... mutta vittuilu on se pääasia, kun ollaan olevinaan niin vitun taitavia kuskeja!!


      • rauhallisemmin
        ettäpäjoo kirjoitti:

        Lueppa itse! Tahtoisin nähdä sen kuskin joka kurkkii vasemmanpuolen takasivuikkunasta ajon aikana! Missä sirkuksessa esiinnyt? Se on huolestuttavaa myös, että et edes tajua, että sinne jää sellainen katvealue, joka ei näy mistään kuskin silmiin.
        ... mutta vittuilu on se pääasia, kun ollaan olevinaan niin vitun taitavia kuskeja!!

        Aina pitää yrittää katsoa takaviistoon.


      • kdfhigoudr
        rauhallisemmin kirjoitti:

        Aina pitää yrittää katsoa takaviistoon.

        Minulla on molemmissa sivupeileissä sisäylänurkassa sellainen pieni tarvike-laajakulmapeili, josta näkee kuolleeseen kulmaan.


    • onnea elämällesi

      eihän siinä syyllisty muuhun kuin perussuomalaiseen kusipäisyyteen

      • Miten niin?

        No jos vasemmalla kaistalla saa ajaa jotain tiettyä nopeutta, niin miksipä ei oikeallakin. Eikä aloittaja millään tavalla estä tai haittaa sen roikkujan liikkumista.


    • ....................

      Ompa tosi kypsää touhua....

    • vaunukuski

      Vanha kikka jota itse tehostan vielä ottamalla asuntovaunun perään, sillä voi temppuilla tosi kivasti muun liikenteen sekoittamiseksi.

    • karavaanarimulkut...

      Sinunlaisesi satunnaiset vaunujenvetäjät näyttävätkin unohtavan heti vaunun vetoautoon kytkettyään, Että perässä on vaunu. Kun Kaistanvaihdossa kaistaa vaihdetaan, niin kuin vaunua ei perässä olisikaan............

    • vaunukuski 2

      Ocu menee niin kevyesti, että vaunua ei tosiaankaan huomaa.

    • koilse

      Eli ajat normaalisti alinopeutta. Muutenhan et voi nopeuttasi nostaa lakia rikkomatta.

    • vaunukuski 3

      Ocussa kalibroitu mittari. Ajan aina varmuudeksi hiukan alle rajoitusten mukaan, ei tarvitse pelätä ylinopeutta.

      • vaunukuski 4

        Mikäkin tykkään kyykyttää niitä ylinopeutta jatkuvasti ajavia rekkoja. Ajan siis nopeusrajoitusten mukaan, mikä koskee myös rekkoja, vaikka eivät niitä noidata, vaan painavat puukengällä jatkuvasti rajoitinta vasten. Tekee oikein hyvää heille ajaa välillä sallittukin nopeutta. Koska olen myös valpas, niin röyhkeät ohitusyritykset torppaan vähän nykäisemällä lisää vauhtia, sillä minulla on kyllä tarvittaessa värkeissä varaa.


      • kuski2
        vaunukuski 4 kirjoitti:

        Mikäkin tykkään kyykyttää niitä ylinopeutta jatkuvasti ajavia rekkoja. Ajan siis nopeusrajoitusten mukaan, mikä koskee myös rekkoja, vaikka eivät niitä noidata, vaan painavat puukengällä jatkuvasti rajoitinta vasten. Tekee oikein hyvää heille ajaa välillä sallittukin nopeutta. Koska olen myös valpas, niin röyhkeät ohitusyritykset torppaan vähän nykäisemällä lisää vauhtia, sillä minulla on kyllä tarvittaessa värkeissä varaa.

        Jos sattuu kolari sinuun sattuu enemmän!


    • cocouluttaja

      Kannaisiko sinun "couluttaja" pyrkiä opetusalalle ja jättää noi ääliömäiset liikenteessä sekoilut nassikoille. Niitä riittää siellä avohoitotapausten lisäksi ihan riittämiin.

    • poliisit korjaa pois

      Opetuksesi menee hukkaan. Yleensä ne vasemmalla kaistalla ajavat eivät edes tajua että siellä ei saisi ajaa koko ajan, vaan pitäisi palata oikealle kun siellä on tilaa.

    • Vai Couluttaja?

      Sä et ole mikää vtun Couluttaja, pelle sä olet.

    • nuijat koukkijat

      Jos oikealla kaistalla on hitaammin ajavia vaikka kauempanakin, en mene oikealle kaistalle ellei takanani tule minua nopeammin ajavia tai aivan lähellä.
      Joskus kun minulla on peräkärry ja ajan oikealla kaistalla riittävän kaukana rekka-autosta. Eikös siihen minun ja rekka-auton väliin joku "nuija" käy köukkaamassa ohttaessaan. Mitä sinä ketjun aloittaja siihen sanot?

      • Kapteeni Mussukka

        Siinä välissä pitää käydä, koska useampaa autoa ohittaessa takaa jo ehtii tulla joku omalla vauhdillaan kiitävä tienomistaja, joka vaatii väistämään oikealle.


      • Couluttaja

        Ne edellä ajavat voivat myös haluta ohittaa heidän edellään ajavaa, etkö ymmärrä? Sinä olet jäänyt sinne vasemmalle asumaan ja sinun edelläsi ajavat ohittajat joutuvat varomaan myös sinua josta ei tiedä oletko ohittamassa vai muuten vaan jämähtänyt vasemmalle. On paljon helpompi lähteä ohittamaan kun vasen kaista on tyhjä ja tai siellä on vain ne jotka ovat juuri ohittamassa.


    • tohtori.markus.kilinen

      Olet siis Venäläinen rekkakuski?

      • vai tohtori

        Ymmärsikö "tohtori" alkuunkaan mistä oli kysymys?


    • Mosse 1500M

      Saunan takana on vielä tilaa, pellet...

    • sampo***

      Hyvä, "lopun aikoja!" Jeesus tulee pian! :D

      Ja tälle ap.lle, et muuan poliisi vastasi juuri eräässä lehdessä kysyttäessä, että ohittamisessakin tapahtuva ylinopeus on aina sakon arvoinen rikos. En kertakaikkiaan ymmärrä kaltaisiasi kuumakalleja, joiden pitää yrittää osoittaa olevansa jotakin. Käykääpä blogissani ja kommentoikaa:

      http://rukiista.blogspot.fi/2013_08_01_archive.html

      ja katsokaa sivun alusta juttu Koulujen alku. Siellä kuvaa mopoautosta kolarissa. Olen itse ollut todistamassa omin silmin, mitä voi mopoautosta jäädä kolarissa jäljelle, ja se on hirveää. Koko tie oli veressä.

      • Sampo***

        ps. jutun kuva ei liity ominsilmin näkemääni tapaukseen.


    • Harvaa asututsta

      Sehän siellä Suomessa on jännää kun joku toinenkin voi olla samalla tiellä.

      Täällä Englannissa tuota ongelmaa ei ole kuin kolme kaistaa täynnä jo kuuden aikaa aamulla.

    • sick2

      olen katsellut teidan hommia ja muuta en voi sanoo teille paskoille,et kurjaa olis elaa teidan kengissa.
      Get a life

    • Theo 2013

      En mitenkään saanut päähäni miten tuossa joku saa koulutusta? Itte ajelen Mitsu Legnumilla enkä usko että sallittu moottoriliikenne tie nopeus riittää että voit tulla ja opettaa saati kyykyttää minua joutumatta lain pitkän kouran ulottuville,kertoisitko oletko jonkinlainen narsisti?Kerro nyt meille autosi merkki ym,tiedot että voimme ymmärtää jotenkin käytöksesi,onko se Uno sillä pelkään että joku uuno tähän tapaukseen liittyy?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe