liikkumisen; eli en saa enää käydä lenkillä, en sienimetsällä tai marjastamassa tai kuntosalilla.
Hän kertoi, että voi ajautua maniaan, jos harrastan liikuntaa tai ulkoilen.
Onko teille muille annettu ohjeeksi olla vain kotona?
Välillä tuntuu tylsälle, kun ei saa lähteä lenkille, mutta mielestäni on tärkeää noudattaa psykiatrin neuvoa.
Oikeastaan jäi vähän auki, mitä saisin enää tehdä. Sain työkyvyttömyyseläkkeen ja päivät tuntuvat kauhean pitkille, kun joko nukun tai notkun koneella.
Uneen pääseen kun otan vain ketipinor 100-200mg.
Psykiatri kielsi minulta
22
1234
Vastaukset
- Terapeutti1
Hullu psykiatri! Hän ajatteli sinulla maniaa, joka laittaa ostamaan kaiken , mitä eteen sattuu YMS; mutta ei se ulkoilukiellolla parane, onhan sinulla netti, joka tarjoaa rajattomat mahdollisuudet tilata kaikki lehdet, ja tavarat jos sitä haluat! Ilkeä lääkäri ajatteli ettet saisi nauttia eläkkeestäsi täysin rinnoin...mene hyvä ihminen ulkoilu, ja ihmisten tapaaminen on masennuksen ja muidenkin oireiden parantava voima. Hmm. Mitä lie se lekuri miettinyt...Väärä ohje ainakin oli..
- Valelääkärit
Psykiatrisi on ammattitaidoton. Kannattaa tarkistaa onko hän edes lääkäri.
- Kaikkea kirjoitatkin
Minä luulen että tämä koko aloitus on pelkkä provo. Kukaan psykiatri tuskin tuollaista määrää kenellekään. Juuri nuo mainitsemasi asiat piristää ihmistä ja kunnon hoitaminen on vain plussaa. Ei näillä asioilla mielestäni pitäisi provoilla!
- olenko aainut
Kuulehan sinä Kaikkea kirjoitatkin.. tuo mitä kirjoitin on valitettavasti täyttä totta. Olen tätä asiaa miettinyt reilun vuoden, käännellyt suuntaan ja toiseen. Itkenyt ja miettinyt itsemurhaa sen vuoksi, kun olen ajatellut olevani niin sairas, kun en pysty lääkärin neuvoa/ohjeita noudattamaan.
Pystytkö asettumaan asemaani ja ajattelemaan, miltä minusta on tuntunut? Olen elänyt sellaisessa ahdingossa jossa on itsemurha tuntunut ainoalle vaihtoehdolle? En ole uskaltanut kyseenalaistaa psykiatrin neuvoa, koska olen ajatellut olevani niin maaninen, kun mielessä on liikunta, lasteni kanssa ulkoilu jne - Kaikki o mahdollista
Vaikka itsellenikin tuli kieltämättä vähän samanlainen tunne, kokemus osoittaa, että psykiatrien tyhmyyttä ei tule koskaan aliarvioida.
- selvä lisko
lisko psykiatri! Onko kalju keski-ikäinen mies?
- Käärme
Psykiatrit eivät ole vain liskoja, vaan *käärmeitä* valkoisessa lääkärin puvussa. Meidän pitää paljastaa kaikki psykiatrian valheet, ja lopulta tavalliset lääkäritkin alkavat karttaa psykiatreja, koska psykiatrit likaavat lääkärienkin maineen. Psykiatrit kuuluvat nykyisen yhteiskunnan paarialuokkaan.
- Kommentoikaa
Psykiatrit kieltävät kaikki ihmisoikeudet (perustuslaki LUKU 2) ja mm. jokamiehenoikeudet.
Kaikille halukkaille: lukekaa tuo kirjoitus ja kommentoikaa sitä rohkeasti.
:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11673649 - ,,,,,,,,,,,,,,,
Aloitushan on selkeä provo.
- Provoo, minä tiiän!
Ite provoot joka ketjussa. 0-0 Mee muualle provoo provo!. Aina jankkaamassa muitten kirjoituksia provoiks. Tiiätkö ees mitä se tarkottaa..
Nyt sait provoutuneen vastauksen mitä toki haitkin, häppy? - selkee meno
Provoo, minä tiiän! kirjoitti:
Ite provoot joka ketjussa. 0-0 Mee muualle provoo provo!. Aina jankkaamassa muitten kirjoituksia provoiks. Tiiätkö ees mitä se tarkottaa..
Nyt sait provoutuneen vastauksen mitä toki haitkin, häppy?Tää sama alottaja on tätä samaa jauhanu monissa ketjuissa joten alkaa kyl provoomisen tai tyhmyyden kriteerit täyttymään.
- sähäoot..
selkee meno kirjoitti:
Tää sama alottaja on tätä samaa jauhanu monissa ketjuissa joten alkaa kyl provoomisen tai tyhmyyden kriteerit täyttymään.
ite provoot muita inttämällä tota. Miks ihmeessä vaivaudut edes näitä omasta mielestä `provo` ketjuja edes lukemaan? no siks kun sä, sinä ite oot provo!
Kuka on tyhmä.. voih eih.. - selkee meno
sähäoot.. kirjoitti:
ite provoot muita inttämällä tota. Miks ihmeessä vaivaudut edes näitä omasta mielestä `provo` ketjuja edes lukemaan? no siks kun sä, sinä ite oot provo!
Kuka on tyhmä.. voih eih..Inttämällä? Toi oli eka viesti tähän ketjuun. Harvemmin tulee mitään kommentoitua et älä turhaan persettäs revi siellä. ;D
- aamu7
Teekin just toisinpäin,niin saat lopettaa mielialalääkkeet,ja psykiatrisi jää työttömäksi!Sehän yrittää tehdä susta aivan hullun!Salille,lenkille,ihmisten ilmoille mars!
- Pekka Gronow
Joo nyt on kyllä ollu psykiatri hakoteillä.
- hyvä kunto
Korjaa nyt sen psykiatrin antamat elämäsi rajoitukset heti, tee mukavia kävelyretkiä, nauti kuonnosta ja jokaisesta säästä. Voit sitten paremmin.
Sinä olet älykäs ihminen, joten voit rauhassa ajatella itse, mikä on sinulle hyväksi ja mikä ei.
Kaikki psykiatrit eivät ole hyviä, joillakin on itsellään ongelmia.
Äläkä anna kenenkään jakaa sinulle turhia lääkkeitä, on helppo joutua niistä riippuvaiseksi.
Onnea sinulle! - =====
Sen psykiatrin pitäisi hakeutua hoitoon.
- ulkoile hyvä ihminen
Jos sinulla ei ole vakavaa anoreksiaa, on liikkuminen, metsä ja kuntosali sallittuja. Kunhan ei tee liikaa yhdellä kerralla kuntosalilla, niin ettei voisi lopettaa. Myös ulkona voi olla. Toki hyvä levätä välillä jos siltä tuntuu.
Joku vika on nyt psykiatrin puolella, on terveydelle haitallista jos ei liiku tai tee mitään. Tarkoittiko hän enemmän jotakin maniavaihetta vai mistä on kyse. Järjenkäyttö on sallittua, eikä sitä tarvitse sanoa hänelle jos on ollut lenkillä. Olisko aika vaihtaa psykiatri ja katsoa hoitosuosituksia muualta? - -62
ÄLÄ KUULE P....JAUHA . EI TAKUULLA OLE KIELTÄNYT ON VARMAAN NÄHNYT MIKÄ VETELYS SOHVA PERSE OLET NIIN POTKII SINUA PERSEILLES JA ULOS LIIKKUMAAN.EI KUKAAN KIELLÄ LIIKKUMISTA TOLLO!!
- Kustaa Pascal
Tuossa tilanteessa minä vaihtaisin psykiatria. Alalla on kyllä yleisesti ottaen suht pätevää porukkaa, mutta aina sinne pääsee mukaan joitakin luonnevikaisia lieroja, jotka nauttivat siitä että pääsevät kyykyttämään itseään älykkäämpiä ihmisiä.
- Max Martin
Tottakai liikunta lisää hyvänolon tunnetta, mutta eihän se ole edes maanisdepressiivisille hankalaa, kun sitten liikunnan jälkeen taas tekee mieli rauhoittua ja lepäillä. Fitnesspsykiatria nimenomaan suosittelee liikuntaa tai jopa hikistä jumppaa maanisille, sillä se sopii manian hoidoksi. Kun tulee maaninen olo, niin jumppatunti hyvän musiikin tahtiin pitäisi riittää siihen fiilikseen. Tai siis sen oman maniansa voi saada hyvinkin tasapainoisesti ns. kuriin menemällä aina tarvittaessa lenkille, ulkoilemaan tai jumppaamaan.
Monillehan mania ei oikeastaan edes ole mitään muuta kuin levottomuutta, että tarttis tehdä jotain kivaa. Jos oma mania oireilee shoppailun puolella ja rahat on loppu, niin siinäkin tilanteessa voi saada ne shoppailufiilikset rahoittumaan ulkoilulenkillä tai tv:tä katsellen. Toi mania on vähän yliarvostettu diagnoosi, kun eihän kenenkään elämä koskaan ole mitään tappavan tylsää arkea aamusta iltaan joka päivä. Jokainen tylsinkin tyyppi juhlii edes joskus vähintäänkin sitten kerran elämässään omissa kirkkohäissään. Fitness ei edes diagnosoi maniaa, vaan se on noita Amerikan diktatuurin tauteja, mutta sitten taas rahan kanssa kuuluisi olla hyvin tarkkana. - biipoo
Minun hypomaniaa selvästi pahentaa esimerkiksi spinningissä käynti tai reippaat juoksulenkit. Ymmärsitköhän psykiatrisi ohjeistusta ihan oikein? Oman lääkärini kanssa totesimme, että hypomaanisessa vaiheessa minun on parasta harrastaa Rauhallista liikuntaa, ja jättää aivoa stimuloivat hikijumpat toiseen hetkeen.
Tuumaisin siis, että olisiko lääkärisi on tarkoittanut mahdollisesti samaa asiaa: että jättäisit pois sen kuntosalin ja Juoksulenkit. Vaikea ainakin täällä päässä kuvitella miksi marjastus ja sienestys olisi kiellettyjen listalla.
Ihmettelen myös miksi et ole yhteydessä tähän tai toiseen psykiatriin ja tarkenna asiaa? Sillähän se parhaiten selviäisi. Voihan sitä suoraankin kysyä mitä hän tarjoaa sitten tilalle jos nämä asiat ovat kiellettyjen listalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323013- 71467
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201326Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441151
- 371021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381012Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877