peräsuolisyöpä

tuikku082

Onko kenelläkään kokemuksia peräsuolisyövästä?

8

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vierellä ollut

      Tähän kysymykseen en haluaisi vastata. Itsellä ei ole kuin sairastuneen tukena . Suolistosyöpiiin sairastuu suhteellisen paljon ihmisiä. Toisilla havaitaan ajoissa ja toisilla ei jne. Ei tähän yhtä selvää vastausta olekaan

    • tuikku082

      Selviytyikö henkilö kenen tukena olit syövästä? Mitä hoitoja hän sai?

    • Syöpis

      30cm poistettiin kesäkuun lopulla 2011 ja avanne suljettiin lokakuussa.
      Sulkija säästyi muuta leikkaussauma on aivan sen vieressä ja sulkijan "katkaisuominaisuus" on pelkkä muisto vain.

      Tähän saakka tähystykset 6kk välein.
      Nyt vain labrakoe 10.12.

      Syömisen laatua, määrää ja ateriavälejä on syytä tarkkailla.
      Ulosteen laatu vaihtelee "kaivuu kovasta" löysään.

      Avannepussin pohjan vaihdot olivat oma kuvionsa ja avanteen sulkemisen jälkeinen revohka oli värikästä, vaudikasta ja vähemmäm miellyttävää.

      • syöpis

        Omituinen kehitys?

        Tulimme reisusta 07.07. ja ulosteeni oli muuttunut pikimustaksi.
        En ymmärtänyt syytä ilmiöön.
        Menin lääkäriin joka katsoi historiikkini ja kuulusteli kaikesta mahdollisesta.
        Määräsi labrakokeisiin vaikka seuraavat olisivat olleet vasta joulukuussa.

        Syöpämarkkeri oli puolessa vuodessa laskenut 2,1 -> 1,7.
        Eturauhasen PSA samassa ajassa 2,9 -> 1,7.
        Olen tietenkin hiivatin helpottunut ja tyytyväinen varsinkin kun samaan aikaan leikattu 5v nuorempi kaverini jolla oli pienempi operaatio, menehtyi parissa viikossa uusien oireiden havaitsemisen jälkeen.

        Minulla on vuoden mittaan muutama tissutteluputki. Pisin 6-viikkoa, muut 1 - 2 viikkoa. Muulloin käyn puntti- / kuntosalitreeneissä treeneissä 5 - 6 kertaa viikossa.
        Viimeisen 6:n viikon tissuttelujakson aikana Hb laski 169 -> 156.

        Olen 70v. Vedän leukoja 10:n sarjoja ja esimerkiksi maastaveto tällä hetkellä max 160kg. Tavoitteena 2kk:n kuluttua 180kg.
        Olin alkuaan pelännyt intensiivisen treenin lisäävän syövän uusiutumisen riskiä.

        Helkutti! Kunhan tätä vaan jatkuisi. Ei se loputtomiin kestä kuitenkaa.
        Olenhan vain osa-aikainen onanisti mutta täysipäinen realisti. Toivottavasti!

        Ps. Vaimo saa seurata tangoja yksin. Mene katsomaan loppupäätä.


    • Vierellä ollut

      Puolisostani oli kysymys. Hän ei selvinnyt sairaudestaan. Sairaus oli levinnyt vaikka ei kuvissa näkynyt. Sytot vaikuttivat etäpesäkkeeseen aluksi pienentävästi ja sitten pitivät ennallaan. Pitkää vaikutusta ei saatu selville, kun sairaus otti voiton.

      • Pussinkuljettaja

        Hei! Oletko -Vierellä ollut- vielä kuulolla? Sairastuin kolme ja puoli vuotta sitten peräsuolen syöpään 45-vuotiaana eli suht nuorena sairauteen, johon sairastutaan keskimäärin 65-vuotiaana. Leikkauksessa menetin koko peräsuolen sulkijalihaksineen, joten pussinkuljettana olen lopun elämääni. Nyt yllättäen Cea-arvo on noussut samalle tasolle, kuin ennen leikkausta oli. Miten puolisosi syövän levinneisyys todettiin, kun kuvissa ei näkynyt? Minulle on suunnitteilla jo tehtyjen TT-ja MRI kuvien lisäksi CT/Pet-kuvaus, kun edellisissä kuvantamistulos epäselvä ja kuitenkin jyrkästi noussut syöpämarkkeri juoruaisi levinneestä taudista. Olen kovin peloissani. Olen nyt menossa leikkaukseen 30.päivä tätä kuuta, kun jotain epäselvää "tihentymää" lantion alueen kuvissa oli. On niin lohduton olo. Levinneen peräsuolisyövän ennuste on aika heikko. Parisen vuotta hoidoilla voi saada jatkoaikaa elämälleen. Minulla on vielä kaksi lasta, jotka tarvitsisivat äitiä enkä mitenkään voisi vielä kuolla. Mieli on kovin maassa.
        Osanottoni sinulle. Tämä on kauhea ja kivulias sairaus, johon ei kenenkään soisi sairastuvan. Elääkseen ihmisen täytyy syödä ja kun syöpä on runnellut ruoansulatuselimistön on syömisen aiheuttama kipu ja tuska täyttä helvettiä.


      • syöpis
        Pussinkuljettaja kirjoitti:

        Hei! Oletko -Vierellä ollut- vielä kuulolla? Sairastuin kolme ja puoli vuotta sitten peräsuolen syöpään 45-vuotiaana eli suht nuorena sairauteen, johon sairastutaan keskimäärin 65-vuotiaana. Leikkauksessa menetin koko peräsuolen sulkijalihaksineen, joten pussinkuljettana olen lopun elämääni. Nyt yllättäen Cea-arvo on noussut samalle tasolle, kuin ennen leikkausta oli. Miten puolisosi syövän levinneisyys todettiin, kun kuvissa ei näkynyt? Minulle on suunnitteilla jo tehtyjen TT-ja MRI kuvien lisäksi CT/Pet-kuvaus, kun edellisissä kuvantamistulos epäselvä ja kuitenkin jyrkästi noussut syöpämarkkeri juoruaisi levinneestä taudista. Olen kovin peloissani. Olen nyt menossa leikkaukseen 30.päivä tätä kuuta, kun jotain epäselvää "tihentymää" lantion alueen kuvissa oli. On niin lohduton olo. Levinneen peräsuolisyövän ennuste on aika heikko. Parisen vuotta hoidoilla voi saada jatkoaikaa elämälleen. Minulla on vielä kaksi lasta, jotka tarvitsisivat äitiä enkä mitenkään voisi vielä kuolla. Mieli on kovin maassa.
        Osanottoni sinulle. Tämä on kauhea ja kivulias sairaus, johon ei kenenkään soisi sairastuvan. Elääkseen ihmisen täytyy syödä ja kun syöpä on runnellut ruoansulatuselimistön on syömisen aiheuttama kipu ja tuska täyttä helvettiä.

        Uskonet, että ymmärrän tunteesi! Tsemppiä! Mitä muuta tässä voisi sanoa?


    • Vierellä ollut

      Satuin lukemaan tätä viestiä. Ei minulla paljon ole sanottavaa. Toivottavasti sairautesi saadaan hallintaan ja saat elinpäiviä vielä vuosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe