seroppipentujen hinnat

ahneel o p***loppu

Lukiessani noita pentu ilmoituksia niin huomasin jotain. Esimerkki et pennussa vaikka olis saksaria ja malamuuttia, ni pennun hinta 400-500euroa.

Eks tos parivuotta ollu juttua et sekarotusesta koirasta kannata maksaa yli 400 erkkii

Vai oks se vaan nyt muuttunu et ihmisistä tosiaan alkanu tulee rahan ahneita?

Muutenki kyl suututtaa ku lukenu 2pv ilmotuksia ni aika hepposin syin myös luovutaan koirasta, ikäluokkaki menee 4kk-10kk koiriin

16

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 koiran omistaja

      Huomattiin sama noissa hinnoissa, 10v sitten meidän eka koira maksoi 80e, toinen koira 5v sitten 170e ja nyt kolmannesta joutui maksamaan jo 590e!!! Ja kaikki pikkupentuina hommattu. Toisen koiramme hinta laski vielä kysyessä 150e:oon.

      Kolmannen kanssa asetettiin "ehdottomaksi" ylärajaksi 400e, kunnes katottiin ilmotuksia ja todettiin ettei nää rahanahneet paskiaiset myy mitään alle sen, ainakaa etelä-suomessa. Kauempana oli hiukan edullisempia pentuja.

      Säälittävää rahastusta seropeilla, jotka ei ole edes "paperilla" minkään arvoisia, perheenjäseninä kyllä arvokkaita.
      Ihmisten rahanahneudella ei ole rajaa.

      • pennonen

        jos tosiaan haluaa koiran ei 600 oo mikään hinta. kulut ´koiranpitämisestä on aivan toista luokkaa. monesti se seropi voi olla paljon parempi. nuita muuten ilmanpapereita myytäviä rotukoiria on melkopaljon. (välipentueita) ja jotkut tosiaan tehtailee koirasusia. niitä on jatkuvasti kaakon suunnassa'. kaikessa kuitenkin kysymys vain tosiaan rahasta


    • öööööt

      Joo ja olin eilen näkevinänijonkun seropi myynti ilmotuksen jossa oli n 12vk koira ja ilmotukses oli et ei rok eikä madotettu ja hinta sen 200 euroa. Wtf? Eks tos vaihees pitäs jo ekat madotukset ku emolta saatu vastustus kyky alkaa vähetä?

    • jösses

      Kyllä tänä päivänä ne seropienkin hinnat on nousseet pilviin. Itse en maksanut nykyisestä koirastani kuin 150 euroa, mikä on mielestäni ihan siedettävä hinta vielä seropille. Mutta koiraa etsiskellessäni tuli vastaan muunmuassa ilmoitus, jossa oli palveluskoirien ja arktisten rekikoirien risteytyspentuja (ja voi sanoa, että pennuissa oli ainakin viittä eri rotua tiedettävästi), joiden hinta oli 900 euroa. Itse en ikimaailmassa maksaisi seropista moista hintaa. Ja etenkin silloin pyydetään mahdottomia summia, jos pentu on 50 prosenttisesti vaikka joku sakemanni, malamuutti, husky, kaukkari tai vastaava. Ihan hulluja hintoja.

      Ja öööööt, kyllä siihen mennessä ne ensimmäiset rokotukset ja madotukset pitäisi olla kunnossa. (:

    • 4t4t

      Selvähän se on, että sekarotuisten hinnat seuraavat rotukoirien hintoja. Se sekarotuinen kun ajaa monelle ihan saman asian kuin rotukoirakin. Jos vaihtoehtona on 500€ sekarotuinen ja vastaavan tyyppinen 1200€ rotukoira, niin ei ihme että sekarotuisesta ollaan valmiita maksamaan pyydetty hinta.

    • Kurjaa kasvatusta

      Ihan hirmusen kalliittahan nuo sekarotuiset ja paperittomatkin on ja vielä kun se kasvattajan tietotaito on aika olematonta.

      Just kuulin, että yhdelle puolitutulle urokselle oli sattunut "vahinkoastuminen" erirotuisen kanssa. Eihän tässä muuten mitään, mutta kun tuota urosta ei kukaan rodun kasvattaja huoli samanrotuisia astumaan, koska sillä on suvussa vahvasti autoimmuunisairautta eikä se luonteeltaankaan ole mikään jalostuskoira.
      Pentuja tietty kaupattiin isän ja emän hienoilla sukutauluilla, mutta kasvattaja ei sitten kertonut ostajille ainakaan uroksen taustalle olevista sukurasitteista, koska hänen mielestään niillä ei varmaan ollut suurtakaan merkitystä tai sitten hän ei vaan ymmärtänyt niiden merkitystä.
      Ja pennut olivat kalliita, koska näille roduille riittää kysyjiä :(

      • Japeroinen

        Omasta 50% sakemannista maksoin huimat 150€ viitisen vuotta sitten. Vahinkopentueesta, emä sekarotuinen (siperianhuskymix). Kasvattaja oli mukavanoloinen ja kerto että emolla ollut napatyrä ja jos pennulle semmoinen tulis, korvaisi kyllä osan kuluista. Ostin pentueen ainuan uroksen. Ei ollut rahanashne mun mielestä, tolla rahalla sai ellän tarkastaman penikan (sain todisteeksi lekurinlausunnon, terve piski) ja tälleen. Harmi kun kaikki ei ole tollasia, kävi tuuri vaikka tein sen virheen että ekan pennun varasin joka sattu silmiin.. Kunnon soffapotaatti herrasta kasvoi. (:


    • höpölöpö

      Ja höpölöpö, me myytiin seropin pentuja ja hinta oli se 500euroa. Jos pennut ruokkii hyvin, tarkistuttaa ja siruttaa asianmukaisesti, vielä siihen emän lääkärissä käynnit(ultra) niin luuletteko te että siitä paljon jää ekuja käteen kun pennut on luovutettu.
      Eikä ne matolääkkeetkään ilmaisia ole. Uroksen omistaja ottaa omansa.

      Ottakaapas ensin selvää mitä kaikki maksaa ja huudelkaa sitten. Seropillakin on oikeus lisääntyä!!

    • Seropimies

      Jos vanhemmat ovat tutkitusti terveitä ja hyväluonteisia, ite maksaisin monesta seropista enemmän kuin monesta rotukoirasta, kun ihan vain perhekoiraksi tulisi.
      Jos tuon em. yhdistelmän seurauksena sakuseropilla onkin laatikkomainen sivuprofiili, silloin minun kirjoissani sekoituksella on tuohon asiaan saatu hyvää aikaan. En nyt tuota yhdistelmää muuten kommentoi, mutta saanette idean. Eli tapauskohtaisesti voi olla hyväkin asia. Mulle puhdasrotuisuus ei oo itseisarvo, terveystutkimukset, sisäsiitottomuus ja luonne taas on tärkeitä. Näitä ei seropeilla monesti oo tiedossa vain.

    • cho-

      Kallistunut hinnat ihan järkyttävästi! Omasta norjanharmaa( ei mitään tietoa, ell veikkasi sakemannia) seropista maksoin 40e ja poika täyttää tänä vuonna 9v. Itse en maksaisi seropista yli 200 euroa, enkä kyllä kehtaisi kalliimmalla myydäkkään.
      Varsinkin jos koirassa yli 3 eri rotua pitäisi hinnan tippua. Siinävaiheessa kun on vaikea arvata mitä myy/mitä saa.

    • jhyf

      Hyvin tiesin mitä sain kun ostin 6:den rodun mixin. Vanhemmat nähtävillä ja penskat hoidettu asianmukaisesti ell.tark siru. Maksoin 500 e, enkä kadu, täyden kympin koira. Toinen koira nyt hakusessa ja voisin maksaa kunnon korvauksen. Vaikea löytää hyvin hoidettuja sekarotusia. Vaatimuksena lonkkakuvat ainakin toiselta vanhemmalta mikäli isohko koira.

      • jihaaaaaaaaa

        minäkin maksan haluamastani sekarotuisesta reilumminkin, on näet varaa myös yli kymmenen vuotta oletettavasti, kulut maksaa. ja mitä sekasempi sen parempi.


    • rise up hinnat

      Vielä tämän vuoden alussa olen saanut "paremmin tietäviltä" neuvoja että sekarotuisesta ei missään nimessä kannata maksaa yli 50e. Tänä päivänä kuitenkin sekaroutuisia koira hoidetaan aivan yhtä hyvin kuin rotukoiria. Vahinkopennut joiden isästä, roduista tai laadukkaasta hoidosta ole tietoakaan maksavat kyllä tänä päivänä jopa 50 - 300e mutta sitten on nykyään näitä suunniteltujakin sekarotuisia pentueita joissa parhaimmillaan on vanhemmat luustokuvattu ennen astutusta, ruokittu laadukkaalla ruualla koko tiineyden ajan ja pennut lähtevät uusiin koteihin ell. tarkastamina ja hyvin hoidettuina hintaan 400 - 600e.

      Kyllä itse maksan mielläni hyvästä, itselleni sopivasta pennusta ihan kunnon hinnankin. Rotukoirissa ei meinaa enää löytyä mielestäni kun olen niin tarkka mm. terve rakenne, sisäsiittoisuus 0%, molemmat vanhemmat hyväluonteisia. Rotukoirienkin hinnat ovat nuosseet viimevuosina, sekarotuisten hinnat seuraavat perässä.

      Omat sekarotuiseni maksoivat toinen 150e ja toinen 400e. Tuon 150e maksaneen sisaruksista jopa 3 olivat etsimässä uutta kotia alle 2 vuotiaana. Kalliimpaa pentua ei kukaan ota niin helpolla hetken mielijohteesta kun halpaa.

    • Pentutehtailua

      Taidan tietää ilmoituksen jossa alussa kyse. Pentutehtailua, pennut sairaita ja tuohon 500e ei kuulunut mitään siruja, rokotuksia. Ainoastaan madotukset, jos niitäkään edes oli oikeasti annettu. Ja lappunen käteen että eläinlääkärin tarkastamia.

      Facebookista just myös sattumalta näin että kaveri oli jakanut ilmeisesti myös kyseiseen porukkaan liittyvän tilapäivityksen jossa pyytelee ottamaan omistajia yhteyttä. Jotain perinnöllistä/vakavaa sieltä sitte ilmennyt ilmeisesti.

      • voi voi

        Voi ystävä kallis.....Pennut rokotetaan suomessa 12 viikon ikäisinä, luovutetaan kahdeksan viikon iästä lähtien. Eli oletko jotenkin hitaampi vai mitä rokotuksia vaadit luovutusiässä olevalle pennulle ? ja jos eläinlääkäri on tarkastanut tuskin koirat huonossa kunnossa on ja kyllä jokainen osaa pennutkin madottaa, sen kyllä näkee heti jos ei ole madotettu sitten uudessa kodissakin madotetaan tiuhaan tahtiin ensimmäisen vuoden aikana.


      • Pentutehtailua
        voi voi kirjoitti:

        Voi ystävä kallis.....Pennut rokotetaan suomessa 12 viikon ikäisinä, luovutetaan kahdeksan viikon iästä lähtien. Eli oletko jotenkin hitaampi vai mitä rokotuksia vaadit luovutusiässä olevalle pennulle ? ja jos eläinlääkäri on tarkastanut tuskin koirat huonossa kunnossa on ja kyllä jokainen osaa pennutkin madottaa, sen kyllä näkee heti jos ei ole madotettu sitten uudessa kodissakin madotetaan tiuhaan tahtiin ensimmäisen vuoden aikana.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa ;)
        Pennut voi rokottaa jo aikasemminkin. Niin JOS on tarkistanut. Nekin lappuset helposti väärennettävissä.

        Ja silloin jos sekarotuisen hinta jo useita satoja niin on turha vedota siihen että kaikki on niin kallista, kun todellisuudessa sitä rahaa ei pistä mihinkään eikä kiinnosta pentujen kunto, vain se raha ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe