Väärä vuodenaika

anton49

Kylläpä on kurja keli maatiloilla, kun on niin myöhään syksyllä kuvattu. Olen sitä mieltä, että nämä kuvaukset tulisi ajoittaa kesäaikaan, silloin on luonto kauneimmillaan ja maaseudun parhaat puolet tulevat kunnolla esille. Harmi, että sinisen taivaan ja auringon sijasta saa nyt katsella liejuisia pihoja ja syyssateita. Onneksi valopilkkuina harmaudessa ovat Christian, Tuomas ja Viljan miehet.

16

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten fantastista ol

      Olen taas aivan samaa mieltä. Tällainen ohjelma pitää tehdä aurinkoiseen ja lämpimään vuodenaikaan ja Suomessa sellainen on vain kesällä. Silloin luontokin on kuvauksellista ja ohjelmaa voidaan kuvata myös myöhään illalla kauniissa ilta-auringossa.
      Mietin juuri, miten fantastista olisi katsella Christiania, Tuomasta ja Viljan komeita miehiä kesäisissä maanviljelyksillä, kylvämässä viljaa, leikkaamassa heinää ja nostamassa sitä seipäille. Miehillä ei tarvitsi olla paljon vaatteita ja näin miehekkäänä miehenäkin olisi kiinnostavaa nähdä raskaan työn hien virtaavan jännittyneitä ja pullistuneita lihaksia pitkin ja työssä treenatun selän säkenöivän auringon heijastuessa hikiseltä iholta.
      Kyllä maalla on niin mielenkiintoista, ja kesällä kuvattuna tämä hieno ohjelma antaisi entistä paremman kuvan maaseudun elämästä. Ja olisihan kesä luontevampaa aikaa myös rakastumiseen. Eikö vaan?

      • Ympäri vuoden emäntä

        Vaan kun se kesä on vain osa vuotta, kiireisin aika ja ei näköjään haittaisi, että katsojatkin sais vähän uudempaakin kuvaa maaseudusta kuin kesä ja heinänseivästys. Ei sitä puolisoa niihin huippuhetkiin pelkästään etsitä (sitä paitsi heinänseivästys helteellä on pirun kovaa työtä) vaan koko elämään, myös loskaan, talveen ja pakkasiin.


      • määjussi
        Ympäri vuoden emäntä kirjoitti:

        Vaan kun se kesä on vain osa vuotta, kiireisin aika ja ei näköjään haittaisi, että katsojatkin sais vähän uudempaakin kuvaa maaseudusta kuin kesä ja heinänseivästys. Ei sitä puolisoa niihin huippuhetkiin pelkästään etsitä (sitä paitsi heinänseivästys helteellä on pirun kovaa työtä) vaan koko elämään, myös loskaan, talveen ja pakkasiin.

        Luuletteks vittu että joku laittaa vielä tänä päivänä heinät seipäälle.


      • Ympäri vuoden emäntä kirjoitti:

        Vaan kun se kesä on vain osa vuotta, kiireisin aika ja ei näköjään haittaisi, että katsojatkin sais vähän uudempaakin kuvaa maaseudusta kuin kesä ja heinänseivästys. Ei sitä puolisoa niihin huippuhetkiin pelkästään etsitä (sitä paitsi heinänseivästys helteellä on pirun kovaa työtä) vaan koko elämään, myös loskaan, talveen ja pakkasiin.

        Kyllä se mielestäni niin on, että maanviljelijän elämän monipuolisuus tulee esille parhaiten juuri kesällä, talvella kaikilla on hiljaisempaa ja senhän nämä farmarit ovat itsekin sanoneet. Kyllähän kaikki sen varmaan tajuavat, että ei se elämä maaseudullakaan ole pelkkää auringonpaistetta, mutta ei myöskään pidä unohtaa, että tässä on kuitenkin kyse viihdeohjelmasta, eikä farmarin elämää kuvaavasta dokumentista, siksi kannatan kuvaamista kesäaikaan.


    • defdepde

      Täällä kirjoittelevat pökiöt luulevat maalla olon olevan pelkkää auringon paistetta joka päivä.

      Ihan hyvä aika tuokin on kuvauksille ollut..

      • Järkevästi ajatellen

        Tällä ohjelmalla on varmasti paljon merkitystä myös maatilamatkailun edistämisessä. Siinäkin mielessä hyvät maisemat markkinoivat ideaa paremmin, sillä matkailijat hakevat ihanteellisia paikkoja, vaikka sitten myöhemmin tulisivatkin maatilan maisemiin talvella hiihtämään.


    • Jotain tälläistä

      Sama maatila se on, olkoonpa kesä tai syksy, mutta usein viihdeohjelmiin valitaan juuri se paras vuodenaika, kun ihmisillä on vähän vaatetta päällä ja luonto kukoistaa, niin se vaan menee :D Kai sillä on joku hieno psykologinen vaikutus, iloa silmälle tms. Ja tämähän on kumminkin täläinen hömppä deitti-ohjelma, ei mikään "karua arkea maatilalla" show..

      • enemmän aikaa

        Eiköhän kyse ole siitä ettei maajusseilla ole kesällä juurikaan aikaa muuhun kuin niihin pakollisiin tilan töihin jotka on ajallaan tehtävä, mm heinänkorjuu, myrkytykset, rehunteko ym ym...

        Siitä monetkin aikaisempien jaksojen morseimet valittivat kun eivät näe Jussiaan kuin pikaisesti aamiaisella ja illallisella.

        Nyt kuvattuun vuodenaikaan on maajusseillakin enemmän aikaa seurustella ehdokkaiden kanssa ja saada parempi kuva tilalla olevista ehdokkaista.


      • työ ensin
        enemmän aikaa kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole siitä ettei maajusseilla ole kesällä juurikaan aikaa muuhun kuin niihin pakollisiin tilan töihin jotka on ajallaan tehtävä, mm heinänkorjuu, myrkytykset, rehunteko ym ym...

        Siitä monetkin aikaisempien jaksojen morseimet valittivat kun eivät näe Jussiaan kuin pikaisesti aamiaisella ja illallisella.

        Nyt kuvattuun vuodenaikaan on maajusseillakin enemmän aikaa seurustella ehdokkaiden kanssa ja saada parempi kuva tilalla olevista ehdokkaista.

        Järki puhetta, kesä on maalla todella kiireistäaikaa ei silloin ehdi linssiluteena olemaan.


    • sataasataatuhatta

      Tuossahan tuli selväksi että työt on tehtävä satoipa tai ei olipa pakkanen tai helle.
      Ja heiniä ei tosiaankaan enää seivästetä kuin jotkut erikoistilat, on se sen verran aikaa vievää puuhaa. Toisekseen eipä taida näistä nykyajan maajusseista olla siihen hommaan, vaatii nääs muutakin kuin ratinpyöritystä. Kummastuttaa vaan kun seistaan kädet tumppuina ja sellainen ilme kasvoilla ettei vois vähempää kiinnostaa työt.

      • Robottinavetta

        Totisella pojalla karvahattu jo syksyn sateissa ettei pää palellu. :)


      • Tervetuloa kauempaak

        Heinät seipäällä kuivumassa on varmasti paljon tutumpi asia helsinkiläisille kuin oikelle maanviljelijöille, onhan täällä esim. Svenska Odlingens Vänner i Helsinge, jonka heinäpellolla on joka kesä heinäseipäät Herttoniemen kartanon mailla.
        http://www.hel.fi/hki/hkr/fi/viheralueet/puistot/kartanopuistot/herttoniemi

        Kaikki kartanon pellot ovat aktiivisesti yhdistyksen viljelyksessä ja siellä tuotetaan monenlaisia tuotteita.

        Lisäksi myös Tuomarinkylän kartanon heinäpelloilla on perinteisesti seivästetty heinää talkoilla.
        http://www.hel.fi/hki/hkr/fi/viheralueet/puistot/kartanopuistot/tuomarinkyl_

        Tervetuloa vain kauempaakin katsomaan, kyllä täällä Helsingissä hyvin tiedetään miten heinä korjataan, ja muutenkin meillä on kaikki maatilat oikein hyvässä hoidossa. Esimerkiksi Viikin koetilan laitumilla laiduntaa suuri karja.


    • heinääeikorjata

      Onko Helsingin heinät rikki?

    • Maalaisromantiikkaa.

      Keskitalvi olis ehkä ollu vielä parempi aika kuvata maatilaviikkoa. Ja mieluiten vielä kovien pakkasten ja lumimyrskyjen aikaan...

    • maajassi

      Niiku nyt esmes,? Sydäntalvi ja "paukkupakkaset" vesisateessa..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe