Granvik ja Finntrader

Junkleisson

Suomenlahden talvi 1968 -1969 alkoi käydä kevään puolelle ,mutta kovan talven jäljiltä rännit olivat paksussa jääsohjossa.edelleen. Oli erittäin kova auringon paiste ja jää kimalsi voimakkaasti tullessani pois ruorista. Ränni oli leveä mutta hidas kulkuinen. oli puolenpäivän jälkeen. Menin laivan pyykkitupaan ja laitoin pyykkikoneen päälle .Samalla kongilla konepuolen moottorimiesten ja sähkön kanssa oli pyssaporukan hytit. Juttelin messikalleille kaverilleni ovi aukossa seisten kun venttiileistä jotka olivat ränniinpäin loppui kirkas auringon valo ja tuli aivan pimeää ja laiva heilahti että meinasin olla kongilla selällään onneksi nojasin oven karmeihin. Jokin oli saanut Finntrader laivan käntymään ja työntämään keulapiikin kapteenin (Hermansson) Prykansiiven alla olevasta hytistä sisään ja kuulemma punkan kohdalta. Hyvä että ei käynyt pahemmin . Muistaiskohan tätä kukaan. Terveisiä tutuille Markku junkki.

8

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homojätkä

      Olipa jännä tarina. Kirjoittele satujasi muualle.

      • Junkleisson

        Niin siinä vaan kävi . Kunnioitan kumminkin valintaasi.


      • Ölli
        Junkleisson kirjoitti:

        Niin siinä vaan kävi . Kunnioitan kumminkin valintaasi.

        Hyvin tökätty "paskaa" nenään räkänokalle


    • Molopää

      Ketään ei kiinnosta vanhan hinaajan tarinat. Mene jorisemaan muualle viinapäissäsi keksittyjä tarinoitasi.

    • Lauri Espoosta

      En ihan ymmärtänyt, hidas kun olen, mutta siis Granvik törrnäsi rännissä Finntraderin styyrpuurin puolelle? Näinkö se meni?
      Olin Finntraderissa kesällä 1969, eikä kukaan puhunut asiasta mitään. Oltiin kesäkuussa tokassa Hietalahdessa, mietin vaan, että jos tuollainen haveri olisi käynyt kevättalvesta, niin eikö normi huollotkin olisi sitten korjaustelakan aikana tehty? Kuitenkin esim. niittejä uusittiin rungosta, eli ne ainakin olivat talven jäljiltä löystyneet. Ja varmasti korjattu korjaustelakoinnin yhteydessä.

      • Junkleisson

        Lauri Espoosta . Kiitos mielenkiinnosta .vastailen kyllä sinulle ensiviikolla.


      • Junkleisson

        Laurille Espoosta. Laivan asema ränissä on luultavasti oltava fööri länteen koska aurinko paistoi puolen päivän aikoihi etelästä hyttiin, eli olimme tulossa taas Paraisille Helsingistä. Otan takaisin sen verran että Törmäyksen vaihdan töytäysyksi ,vauriot siiven alla sattoivat olla pienemmät . laivan nimikin saattoi sitten olla toinen. Me ei kukaan rynnitty ylös täkille katsomaan katsoin kyllä venttiilistä perään kun tämä alus pakitti ja jatkoi matkaansa. lähdin itse Paraisilla lomalle viikoksi koska tähän tehtiin huoltotoitä , ainakin ruuman ketjukuljettimia pysty elevaattoreille kaivoimme liiasta sementistä esiin näistä V pohjista missä nämä olivat .Takaisin tullessani Kaikki oli taas ok. Merenkulun ohitus ja väistämissäännöistä en ole selvillä rännissäajossa. Mukavaa kevättä sinulle. Olin silloin 17v joulu88 kesä79 eka laiva.


    • Vanha mestari

      Yritin etsiä netistä Malmvikin kuvia,mutta ei löytynyt yhtään.Osaako kukaan kertoa mistä saisi bongattua?.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1632
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      707
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe