Kaikki on varmaan huomannut, että bussissa on tukala istua liikalihavan vieressä, koska tuommoinen ihminen vie puolentoista penkkiä. Saisi periä lipusta 1,5-kertaisen hinnan!
Ihmetyttää muutenkin osan turkulaisista tynnyri- ja omenalihavuus. Viisikymppiset ovat järkyttävässä kunnossa (eivät kaikki), ja jotkut nuoremmatkin.
Haloo, vähemmän omalla autolla kulkemista sekä pikaruokaa! Ei ihmisen ole pakko olla niin laiskapossu, ettei kävele edes roskiksille tai postilaatikolle. Tapatte itsenne ennen aikojanne tai menette huonoon kuntoon hirveän nuorina.
Pitäisikö lihavan maksaa enemmän bussimatkasta?
35
263
Vastaukset
- Ermiinia
Samaa mieltä, ja tuplamaksu bussiin tukeville.
- bussitkääpiöille
Bussien penkit ovat suunniteltu max 175 cm ihmisille, jonka vuoksi ei tarvitse olla edes ylipainoinen, että hartiat menevät osittain toisen penkin puolelle.
- 60 kg
Normaalipainoinen 175 senttinen nainenkaan ei mahdu bussinpenkkeihin.
- Nostasisiks pois ton
Ei siltä mammalta, "vapaamatkustajana" mukana tulleine Stokkan hulluine paikanvaranneine kasseineen, taideta kaksinkertaista maksua periä? Ei edes matkalaukun tai rollaattorin hintaa?
- kekkuli
Ne sun busseissas kulkevat läskit tuskin ajelee hirveästi omalla autolla.
Ja ihmisarvo on kaikilla. Mites ne spurgut jotka haisee niin että vievät yhden penkkirivin ja vielä penkit ympäriltä kun ei niihin kärsi kukaan istua. Pitäisikö ne jättää ulkopuolelle vaikka maksavat matkansa? Entäs vanhat vaarit joilla ei ole enää mammaa huolehtimassa että muistavat pesulla käydä ja haisevat hielle ja piipputupakalle niin että astmaatikko saa kohtauksen? Heiltäkö kielletään julkisen liikenteen palvelut? Entäs flunssaiset jotka tulevat yskimään koko bussin sairaaksi? Heille porttikielto? Entäs rumat? Entäs ärsyttävät? Entäs idiootit? Entäs kehitysvammaiset?
Ole iloinen aloittaja että vielä itse pääset bussiin xD - ----------
Tunnelma kuin Natsi-Saksassa näämme. On se kumma kun aina löytyy ryhmiä joihin voi suunnata natsivainoa.
- ap.
Aiheutatte kyllä ihan itse ne nilkka - ja polvivaivanne, koska ette huolehdi terveydestänne.
- ------------
ap. kirjoitti:
Aiheutatte kyllä ihan itse ne nilkka - ja polvivaivanne, koska ette huolehdi terveydestänne.
sinä voit saada syövän! Ole kuinka laiha hyvänsä...
- Röökiorjat kävelemää
ap. kirjoitti:
Viestiketjun aloittajalle:
Et ehkä tiedä, miltä itse haiset. Röökin hajuiset pinttyneet vaatteet haisee kauas.
Ole edes hengittämättä! - ap.
------------ kirjoitti:
sinä voit saada syövän! Ole kuinka laiha hyvänsä...
Lehtiä lukemalla selviää semmoinenkin tutkimustulos, että liikunta auttaa jopa ehkäisemään syöpää! Samoin tietysti tupakattomuus.
- ei jummarra
Miksi persuja vainotaan? :(
- Senttipeliappelsiini
Niin tota noin...Itse ainakin olen 190cm ja 108kg, lihaksikas sälli.
Eli en lihava, en sopivasti saati sitten liikaa(viittaus aloittajan mainintaan liikalihavista). Valitettavasti kuitenkin valtaan bussissa hieman enemmän tilaa, kuin juuri sen yhden penkin verran.
Pitäis sitten vissiin minunkin maksaa tuo noin 1,3 penkinkokoa tämän standardi-penkin sijasta?
Kuljen kyllä mieluiten autolla, joskus omalla ja joskus linja-autolla. Urheilun urheilen sitten muulla tavalla.
Olisi kuitenkin varmaan parempi, jos aloittaja ja kaikki hänen kaltaisensa otukset miettisivät ensin, ennen kuin avaavat suunsa. Ja olisi kyllä muutenkin syytä varmaan opetella ymmärtämään, että kaikkia ajatuksia ei todellakaan tarvitse sanoa ääneen.
Paitsi tietenkin jos nyt välttämättä haluaa todistaa sen muillekin, millainen idiootti kyseinen ihminen on.
Kookkaita ihmisiä on nyt kuitenkin muunkinlaisia kuin nämä "liika"lihavat.- Oma valinta
Liikalihavuuteen voi itse vaikuttaa ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle, samoin tietysti bodaus jos käyttää hormoneja. Normaalisti lihaksikkaan ja liikalihavan kyllä erottaa helposti ja lisämaksu olisi paikallaan kuten monilla lentokoneyhtiöilläkin.
Rakeille pitäisi olla vähintään kaksinkertainen maksu, eikä niitä pitäisi sallia ollenkaan. Lastenvaunujakin kuljettavat mukanaan vain päästäkseen ilmaiseksi, naurettavaa touhua. Onneksi ei hattaa itseä kun bussilla kulkisin vain pakkotilanteessa. - Senttipeliappelsiini
Oma valinta kirjoitti:
Liikalihavuuteen voi itse vaikuttaa ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle, samoin tietysti bodaus jos käyttää hormoneja. Normaalisti lihaksikkaan ja liikalihavan kyllä erottaa helposti ja lisämaksu olisi paikallaan kuten monilla lentokoneyhtiöilläkin.
Rakeille pitäisi olla vähintään kaksinkertainen maksu, eikä niitä pitäisi sallia ollenkaan. Lastenvaunujakin kuljettavat mukanaan vain päästäkseen ilmaiseksi, naurettavaa touhua. Onneksi ei hattaa itseä kun bussilla kulkisin vain pakkotilanteessa.Asennevammansa näemmä kullakin..
No sen verran selvennän, etten ole bodari. Tykkään nostaa punttia muun urheilemisen lisäksi(pyöräily, uiminen, joukkuepelit).
Mulla nyt sitten näkyy tuo urheilu fysiikassa sit mm lihaspainona.
Enkä nyt lopeta urheilua(eli en todellakaan ala elämään huonosti) vain sen vuoksi, että minun pitäisi urheilemisen vuoksi maksaa isompi bussitaksa.
Ja toisekseen en käytä mitään dopingia.
Ihan sen vuoksi, koska urheilen omaksi ilokseni, joten mulla nyt ei ole omaa mielihyvääni isompaa ko harrastuksessa kiinni.
Kilpaurheilijathan ovat sitten oma lukunsa, kun se elanto on urheilusta kiinni.
Mutta tosiaan, meitä terveistäkin syistä isokokoisia ihmisiä löytyy aika paljon.
Toisekseen, eräs mun ystävä on 206cm pitkä ja 120kg painava. On luonnostaan tuollainen normipaino-indeksissä oleva jätti, joka vie myöskin bussissa tilaa reilummin.
Hän ei kuitenkaan voi mitoilleen yhtään mitään, joten olisi aika ilkee veto laskuttaa häneltä enemmän bussilipusta sillä verukkeella kun hän on noin pitkä ja raamikas ihminen. - Ylpeästi iso
Senttipeliappelsiini kirjoitti:
Asennevammansa näemmä kullakin..
No sen verran selvennän, etten ole bodari. Tykkään nostaa punttia muun urheilemisen lisäksi(pyöräily, uiminen, joukkuepelit).
Mulla nyt sitten näkyy tuo urheilu fysiikassa sit mm lihaspainona.
Enkä nyt lopeta urheilua(eli en todellakaan ala elämään huonosti) vain sen vuoksi, että minun pitäisi urheilemisen vuoksi maksaa isompi bussitaksa.
Ja toisekseen en käytä mitään dopingia.
Ihan sen vuoksi, koska urheilen omaksi ilokseni, joten mulla nyt ei ole omaa mielihyvääni isompaa ko harrastuksessa kiinni.
Kilpaurheilijathan ovat sitten oma lukunsa, kun se elanto on urheilusta kiinni.
Mutta tosiaan, meitä terveistäkin syistä isokokoisia ihmisiä löytyy aika paljon.
Toisekseen, eräs mun ystävä on 206cm pitkä ja 120kg painava. On luonnostaan tuollainen normipaino-indeksissä oleva jätti, joka vie myöskin bussissa tilaa reilummin.
Hän ei kuitenkaan voi mitoilleen yhtään mitään, joten olisi aika ilkee veto laskuttaa häneltä enemmän bussilipusta sillä verukkeella kun hän on noin pitkä ja raamikas ihminen.Maailma on tehty pätkille. Pienille turhakkeille.
Itse en ole kuin 175 pitkä, mutta silti monesti joudun kokemaan sen, että olen liian pitkä tähän maailmaan.
Keskipituus miehillä on 180 cm ja naisilla 167, ja silti maailma on edelleenkin tehty 150 senttisille ja 40 kiloisille.
- fkdnmgd
Ja nämä jotka valittavat, että busseissa ei ole tilaa kun joku blösö istuu viereen niin kokeileppa seuraavaa kikkaa. Kun menet bussiin etsi vierekkäiset tyhjät penkit ja istu siihen käytävän puoleiseen j laita kassi tai reppu tai yms siihen viereiseen niin aika usein ihmiset etsii uuden paikan. Toinen on aloita samalla penkkityylillä, mutta esitä nukkuvaa kun joku "blösö" lähestyy "sinun" penkkiäsi niin aika varmasti jättää rauhaan ja muutenkaan ei nuo isot ihmiset oikein halua alkaa änkemään bussissa. Tai sitten vain pistät turvan rullalla ja hankit oman auton. Ja sanos nyt sitten samantien, että milloin olet viimeksi nähnyt jonkun ajavan oveltaan postilaatikolle autolla ja takasin, ei siis ohimennen ottaa siitä postin ja jatkaa matkaa? Itse en ole koskaan vastaavaa nähnyt
- ei paikkaa
Millä bussilinjalla sinä ajelet, kun on vapaita istumapaikkoja?
Aina saa seistä 5-kymppisissä.
Siinäpä on kysymys: pitääkö seisomapaikasta maksaa sama kuin istumapaikasta?
- kyökkäysvaunu
Kaupunki työllistää - ilman palkkaa toki - suuren määrän työttömiä. Eikö näitä työllistettäviä työttömiä voitaisi myös työllistää busseihin rahastamaan bussiin tulevia hyökkäyvaunuyksiköitä?
Ja jos jostakusta on muka liian härksiä periä aikuiselta lapselta/lapsilta edes yhden matkustajan maksua, voitaisiin vähintäänkin työttömiä käyttää tarkastamaan, onko vaunujen kanssa ilmaiseksi matkustavalla todellakin lapsi vaunuissa vaiko jauhopusseja ja muita ostoksia. Lisäksi olisi syytä tarkkailla vaunuissa matkustavan muksun ikää ja kokoa. - terve läski
Hauska ketju. Kiitos, että turkulaisten huonosta sosiaalisesta maineesta huolimatta niin moni vaivautui kommentoimaan aloittajan idiootti-avausta.
Aloittaja kirjoitti: "Haloo, vähemmän omalla autolla kulkemista sekä pikaruokaa! Ei ihmisen ole pakko olla niin laiskapossu, ettei kävele edes roskiksille tai postilaatikolle. Tapatte itsenne ennen aikojanne tai menette huonoon kuntoon hirveän nuorina."
Olen läski keski-ikäinen mies, taas kerran työpaikan terveystarkastuksessa täysin terveeksi todettu. Verensokerit ja rasvat ihanteelliset, samoin verenpaine. En syö pikaruokaa koskaan. En polta ja käytän hyvin vähän alkoholia. Minulla on oma auto, jolla kuljen työ- ja kauppamatkat. Harrastan säännöllisesti liikuntaa. Koiran kanssa joka päivä yksi vähintään 5km lenkki sekä useita lyhyempiä. Kaksi kertaa viikossa käyn pelaamassa joukkueurheilua ja kerran viikossa uimassa. Ikävä kyllä olen läski, koska syön yksinkertaisesti liikaa. Ruoka on hyvää, ja minun on vaikea vastustaa kiusausta syödä turhan paljon.
Kaikki läskit eivät siis ole sairaita.- Vain toistaiseksi
Juuri oli lehdessä juttu ihan virallisesta tutkimuksesta, että läski sairastuu hyvin todennäköisesti ennen pitkää ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle.
- ap.
Olen huomannut, että lihavat jättävät usein jotain kertomatta: sinäkään et kerro, millä lailla se ylipaino tuli... Joskus olet todennäkösesti elänyt vaiheen, jossa et liikkunut.
Moni jättää kertomatta, että oikeasti oli kyllä normaalipainoinen lapsena. Tai että vanhemmat eivät olekaan ylipainoisia.
Lihavuus on elintasosairaus. Miehet läskistyvät usein kaljan takia, naiset liikkumattomuuden. Leppoisa sauvakävely kun ei ole hikiliikuntaa. - pöpilä odottaa
ap. kirjoitti:
Olen huomannut, että lihavat jättävät usein jotain kertomatta: sinäkään et kerro, millä lailla se ylipaino tuli... Joskus olet todennäkösesti elänyt vaiheen, jossa et liikkunut.
Moni jättää kertomatta, että oikeasti oli kyllä normaalipainoinen lapsena. Tai että vanhemmat eivät olekaan ylipainoisia.
Lihavuus on elintasosairaus. Miehet läskistyvät usein kaljan takia, naiset liikkumattomuuden. Leppoisa sauvakävely kun ei ole hikiliikuntaa.Odota vaan. Kyllä sinullekin karttuu ikää joka päivä. Ja siinä sivussa niitä ihania kiloja.
Kiduta itsesi mielenvikaiseksi tällä totuudella ihannoidessasi nuoria ja laihoja. - nirripois vaan
Vain toistaiseksi kirjoitti:
Juuri oli lehdessä juttu ihan virallisesta tutkimuksesta, että läski sairastuu hyvin todennäköisesti ennen pitkää ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle.
Kaikki me kuollaan.
Nykyhallituksen juttuja ja linjauksia kun kuuntelee, tuntuu siltä, että sitä parempi mitä pikimmin. - läskirasistit linnaa
Olet ihana ihminen.
Läskirasismi on Suomessa räjähtänyt ahdistaviin mittasuhteisiin. Ihmiset sairastuvat, koska heitä vainotaan heidän painostaan.
Normaalipainon määritelmä on hyvin ontuva. Se perustuu lähinnä kauneusihanteisiin. Kenelläkään ei ole missää oikeaa tietoa, mikä muka olisi se oikea paino ihmiselle. Ja todellakin, ikä myös määrittää tätä asiaa isosti.
- terve läski
Minäkin olen tutkimustuloksia lukenut. On terveyden kannalta vaarallisempaa olla alipainoinen/normaalipainoinen ja liikkumaton, kuin lihava ja liikuntaa harrastava.
Enkö muka kertonut ylipainoni syytä? Kirjoitin : "Ikävä kyllä olen läski, koska syön yksinkertaisesti liikaa. Ruoka on hyvää, ja minun on vaikea vastustaa kiusausta syödä turhan paljon. " Olen ollut pyöreä lapsesta asti, mutta onhan ylipainon määrä toki välillä vaihdellut.
Sauvakävelylle kaikki kunnia, mutta itse en sitä harrasta. Vähän vaikeaa se olisikin koiran kanssa. Kuten kerroin, harrastan itse monipuolista hikiliikuntaa 3 kertaa viikossa jonka lisäksi tulevat vielä päivittäiset usean kilometrin kävelylenkit. Oma liikuntaharrastukseni ylittää selvästi liikunnan minimisuositukset.
Ihmisen terveyteen vaikuttaa mm. psykologinen elämänasenne. Minä leppoisana lihavana elän todennäköisesti sekä mukavamman että pidemmän elämän kuin hoikka ja toisista jatkuvasti ärsyyntyvä ketjun aloittaja. Onneksi en matkusta bussissa, enkä joudu kohtaamaan häntä. - käsittämätöntä . .
"Tutkimuksessa vertailtiin tutkimukseen osallistuneiden henkilöiden painoa, ruokavaliota ja liikunnan määrää. Sukupuolten väliltä löytyi eroja.
Ylipainoiset naiset harrastivat liikuntaa vain tunnin koko vuoden aikana, ylipainoisilla miehillä vastaava aika oli 3,6 tuntia. Daily Mail kirjoittaa, että tuloksen mukaan ylipainoisten liikuntasuoritukset jäävät siis keskimäärin vain minuuttiin päivässä. Liikunnalla tarkoitettiin tässä yhteydessä rasvaa polttavaa ja sykettä nostavaa suoritusta.
Tutkija Edward Archerin mukaan puolen tunnin liikuntasuoritus viisi kertaa viikossa estää lihomisen ja kohentaa terveyttä yleisesti. Tämä ei edellytä saliharjoittelua, vaan riittävän liikuntamäärän saa esimerkiksi ripeällä kävelyllä.
Suomessa esimerkiksi Sydänliitto kertoo, että terveyttä edistävä määrä on aikuisilla viikossa yhteensä ainakin 2 tuntia 30 minuuttia reipasta liikkumista tai 1 tunti 15 minuuttia rasittavaa liikkumista. Liiton mukaan reipasta liikkumista ovat esimerkiksi arki- hyöty- ja työmatkaliikunta sekä kävely, sauvakävely, marjastus, metsästys sekä raskaat koti- ja pihatyöt. Rasittavaa liikkumista on esimerkiksi uinti.
Myös tutkimuksiin perustuvissa Käypä-hoito -ohjeissa mainitaan, että laihduttaessa päivittäiseksi liikunnaksi suositellaan 45-60 minuuttia kohtuullisen kuormittavaa kestävyysliikuntaa, mutta myös 30 minuutin kestoinen päivittäinen arkiliikunta edistää terveyttä."
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2014022518072540_lh.shtml
Onpa laiskaa porukkaa, alle tunti liikuntaa vuodessa. Tuollaiset pitäisi laittaa itse maksamaan sairauskulunsa.- iloseonmeidän
Mitkä hiton sairaskulut, satutko tietämään ettei läheskään kaikki lihavat ole mitenkään sairaita, ja vanhempana kestämme paremmin sairauksia kun on mistä ottaa, sitä vararavintoa. Ei muuta kuin kaikki vain alipainoiseksi, anoreksia vaan kaikille, niin pieni sairaus kun tulee niin menehtyy heti . Sitäkö sää tarkoitit.
- ap.
iloseonmeidän kirjoitti:
Mitkä hiton sairaskulut, satutko tietämään ettei läheskään kaikki lihavat ole mitenkään sairaita, ja vanhempana kestämme paremmin sairauksia kun on mistä ottaa, sitä vararavintoa. Ei muuta kuin kaikki vain alipainoiseksi, anoreksia vaan kaikille, niin pieni sairaus kun tulee niin menehtyy heti . Sitäkö sää tarkoitit.
Mitä ny vaan on diabetes, jalkavaivoja tai niskavaivoja. Mutta et myönnä.
- pa.
Ei kannata nähdä vaivaa toisten vaivoista, keskittyy vaan ihan itsensä kunnossa pitämiseen. Diapetestä jalkavaivoja ja niskavaivoja on laihoillakin.
- terve läski
Olin hoikimmillani nuorena aikuisena, jolloin myös poltin tupakkaa, käytin reilusti alkoholia enkä liikkunut. Aloittajan logiikan mukaan minun olisi pitänyt jatkaa noita elämäntapoja, koska niiden avulla olisin varmaan nyt hoikempi.
Mitä tulee liikunnan määrään ja rasittavuuteen: Oletteko koskaan nähneet ikivanhaa ihmistä? Heille jo parikin askelta päivässä on parempi kuin jatkuva istuminen tai makaaminen.
Kaikki liikunta on kaikille kotiinpäin. Mutta aloittajan käsityksen mukaan "Leppoisa sauvakävely kun ei ole hikiliikuntaa. " No ei ehkä olekaan, mutta sekin on paljon parempi kuin sohvalla makaaminen. HUOM, en itse harrasta sauvakävelyä.
Edelleen olen sitä mieltä, ja käsittääkseni myös tutkimukset puoltavat käsitystäni, että positiivinen elämänasenne pidentää ikää ja lisää elämänlaatua. Aloittajalta tuo asenne puuttuu, vaikka olisi kuinka hoikka.- Senttipeliappelsiini
Siis ihan mikä tahansa liikkuminen on parempi kuin pelkkä sohvalla löhöily.
2-3km reipasta ulkoilua päivässä jo tekee hyvää ihmisen fysiikalle, vaikka ei olekaan sykkeen maksivoivaa hikiurheilua. - Älyväläys
ex piäminiesterimmekin kannattaa tupakointia, koska se tappaa ja siten pienentää eläkuluja ja tulevia sairaudenhoitokuluja.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288338129521.html
>>
Vanhanen: Tupakointi alentaa sairaanhoidon kustannuksia
>>
- tupakoitsijat haisee
Tupakoitsijoilta pitäisi kieltää liikkuminen yleisillä kulkuneuvoilla. Pitäisi myös säätää ajat, jolloin nämä haisevat yksilöt saavat asioida yleisissä yhteisissä toimipisteissä. Tupakoitsijoille siis omat kauppa-ajat. Kirjastoon saa tulla vain tiettynä aikana. jne.
- kekkuli
Katoinpa tossa bussissa ajellessa huvikseni takapenkiltä käsin että kuinka moni kanssamatkustajista sinne omaan penkkiinsä mahtuu ja tulos oli ettei yksikään aikuinen. Lapset ja koululaiset mahtui oman penkkinsä raameihin, mutta aikuiset, oli mies tai nainen, hoikka tai tukeva niin meni kyllä selkä, olkavarret ja hartiat aina penkin reunojen yli.
Niin että ei tarvi olla kovin blösökään että toisen penkin puolelle tuppautuu. - Pulit pläägät
Tuo on kyllä totta.
Ihmisten keskipituus(ja sitä myöten muukin koko) on kasvanut useilla senteillä viimeisen 15 aikana. Miesten keskipituus muistaakseni on jo siinä 178-179cm nykyään, kun 90-luvulla se oli vielä reilu 170cm(172cm jos muistan oikein).
Bussien penkit muunmuassa on vielä ainakin ajastaan jäljessä.
Joten ei se penkkien ahtaus ole pelkästään läskeistä kiinni, vaan tosiaan siitä että ihmiset ovat luonnostaankin isompia nykyään.
Ja tietenkin on näitä tosi isoja ihmisiä siihen lisäksi, kuten edellisissä kirjoituksissakin siitä jo on sanottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2205326Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353111Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1322403"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2101983Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol631520Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua75881Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8761Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni122747- 50721
Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui7687