Orimattilan palkkionmetsästäjät

Nuori päättäjä

Hyvin ovat vuosi toisensa perään samat naamat kaupungin palkkiomäärissä kärkipaikoilla. Miten ovatkin saaneet itselleen haalittua nämä kaikki luottamustoimet? Hyvin näköjään toimii edelleeen tämä vanhuspoliitikkojen hyvävelijärjestelmä. Ei hyvältä näytä orimattilan tulevaisuus.

31

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • demokraatti

      Äänestäjät päättävät. Ja Kkarjalaiset.

    • Vaaleissa ollut

      Seuratkaapa vain ketkä ovat kahmineet kaikki luottamuspaikat, vaikkei ole edes asiantuntemusta ko.alueelta. Esim. Sairaanhoitaja kuntatekniikassa, maakunnan maankäyttö ja kaavoitus asioissa,eu rahoitukset,ym ym. Ajatuksena tietysti on perheen rakennusliikkeen asioiden edistäminen. Toiset yrittävät jälkikasvuaankin tunkea jo kaikkialle. Onkohan heidän jääviyttä kukaan arvioinut noissa päätöksissä? Sairaanhoitajien luulisi olevan sote asioita hoitamassa. Eikö noissa luottamus elimissä pitäisi olla alan osaajat? Eikö uusista ehdokkaista ollut mihinkään, kun vanhat kääkät ottivat kaikki vaikutusmahdollisuudella olevat paikat? Siellä olisi ollut tarjolla diplomiinsinöörejä, maistereita ym. Eri alojen asiantuntijoita. Ei ihme että hommat eivät oikein luonnistu toivotulla tavalla kaupungin eduksi.

    • Dramaqueen15

      Itsehän ne sinne on äänestetty! Ensi vaaleissa voimme tehdä toisenlaisia päätöksiä.
      Ihmettelen tuota julkishallinnon työntekijöiden suurta osuutta valtuutetuissa.
      Määrä ei edusta mitenkään kuntalaisten ammattijakaumaa.
      Enemmän "oikeita töitä" tekeviä ja maalaisjärjellä varustettuja ihmisiä sinne tarvittaisiin.
      Kokeneet poliitikot osaavat pykäläpelleilyn ja kokouskäytännöt, siksi ne tulee valituiksi tärkeisiin luottamustehtäviin.

      • pöööö

        Sairaanhoitajat eivät tee oikeita töitä ? Eikä kaupungin työntekijät... Lautakuntapaikat ovat maallikoille, viranhaltijat ovat ammattilaisia.


    • Koko

      Politiikka ei tuo viisautta, viisaat eivät politiikoiksi ryhdy.

    • Kommari meininkiä

      Lautakunnat ja maakunnalliset paikat pitäisi ät olla asiantuntija paikkoja, mutta ei se näköjään niin mene. Oma ja kaverin etu paras etu mentaliteetilla ne paikat jaetaan.

    • Dramaqueen3

      Ne on kaikki poliittisia paikkoja, ei asiantuntijapaikkoja. Poliittisesti aktiiveissa ei sitä tietämystä ole riittävästi. Sinne vaan mukaan puoluetoimintaan jos nykyinen meno ei miellytä

      • Kepu is best

        Ei miellytä. Mukana on oltu monia vuosia ja sama meininki vaan jatkuu. Lautakunnat nimenomaan ovat paikkoja joissa haetaan asiantuntemusta. Jollet tuota tiedä niin mukaan vaan.


    • Kommari meininkiä

      Se selittääkin paljon. Sen takia kaikki siis menee päin pers..tä, kun ei ole kenelläkään asiantuntemusta. Voi helv...tti!

    • Kauheaa

      Eikö niilä ole myös vastuu päätöksistään kun kerran noin paljon maksetaankin?

    • Asiaa tarkkaillut

      Kokoomuksessa on kolmen kopla josta yksi on joutunut paikallisesti helpottamaan suurempien asioiden takia. Nämä kaksi jäljelle jäänyttä ovatkin vallanhimossaan omaa luokkaansa.

      • uteliastauno

        Ketäs nämä kaksi ovat????!


      • Uteliasrepe
        uteliastauno kirjoitti:

        Ketäs nämä kaksi ovat????!

        Kyllä tuon nyt osaa jokainen päätellä.


    • Mukana oleva

      Meillä keskustassa saatiin kohtuu hyvin ja tasapuolisesti jaettua paikat. Ne ulkoistettiin jotka luulivat liikoja itsestään.(känääjät)

      • Dramaqueen3

        Tarkoitatko, että paikat jaettiin keskustassa tasapuolisesti saman henkisille, ei päteville?


      • Truth
        Dramaqueen3 kirjoitti:

        Tarkoitatko, että paikat jaettiin keskustassa tasapuolisesti saman henkisille, ei päteville?

        Päteville ei voida jakaa paikkoja, kun niitä ei ole siellä.


    • Oma etu tärkein

      Varmaan jakoivat hyvävelijärjestelmän periaatteella...ahneet ja kähmijät ensin parhaille paikoille. Kai se on sama joka puolueessa. Sen kyllä ymmärrän että parturi heitettiin kepusta ja jätettiin lautakunnista ulos.On sen verran hankala ihminen.

    • Näin se vaa on

      Ei parturi ole ainoa hankala. Sairaanhoitajat voi lukea samaan ryhmään. Mitä vähemmän koulutusta sen enempi känisee asioista.

    • Dramaqueen3

      Parturi sentään ottaa selvää asioista etukäteen ja ajattelee yleensä ihan itse. Ei se koulutus auta yhtään mitään jos maalaisjärki puuttuu.

      • Voi voi...

        Ajattelee tosiaan itse omalla ahtaalla tavallaan...minä minä minä itse olen ainoastaan oikeassa...muutkin päättäjät ovat sen huomanneet.


    • Kepu kepu...

      Parturi ei ajattele kuin omaa etuaan. Hyvä esimerkki oli juuri eräs louhintalupa josta valitti. Äärimmäinen typeryys paistoi läpi. Lue kaupungin sivuilta asiasta. Ympäristölautäkunta ja esityslista. Siinä näet miten ajattelee sinun sankarisi.maalaisjärkeä ei tosiaankaan ole yhtään. Se on geeni perimää. Kyseleppä hänen taustoistaan.

      • Ei punikki

        Isoisä oli ilmiantaja punikki kapinan aikaan. Hyvä ettei joutunut teloitusryhmän eteen. Suojeluskunnan asiakirjoista saa lisäinfoa jos jotain kiinnostaa. Muutenkaan suku ei ole alkiolaisia.


    • Yllättynyt

      Kävinpä lukemassa parturin valitukset. Huh.huh..olipa tekstiä... tälläisiäkö ovat meidän päättäjät. Ei ihme jos kaupungin asiat on päin pers...ttä.

    • Dramaqueen3

      Mitä ihmeen tekemistä suvun historialla on kenenkään tämän päivän politiikan kanssa? Kenen tausta on puhdas ja aina on useampi näkökanta, mistä voi asioita tutkailla? Jonkun mielestä punikkien ilmiantaja on ollut aikanaan oikealla asialla.
      En ole äänestänyt parturia, mutta tunnen muuten. Hankalana ihmisenä on ole ikinä pitänyt.

      Miksi tämän päivän keskustalaisen pitäisi olla syntyjään alkiolainen? Onhan näitä kokoomuslaisiakin pilvin pimein, joiden suku on ihan tavallisia duunareita eli työläistaustaisia. Ovatko hekin sen takia epäuskottavia?
      Uskomatonta, että tänä päivänä joku voi ajatella noin rajoittuneesti.
      Otit itse varmasti selkoa puolisosi suvun historiasta, ettet vaan nainut väärään ryhmään kuuluvaa?

      • Kiltti kepulainen

        Näyttipä se tuo sinun hankala sankarisi luonteensa kun erosi puolueesta. Hah...ei siis ole hankala??????


      • Draamaqueen3
        Kiltti kepulainen kirjoitti:

        Näyttipä se tuo sinun hankala sankarisi luonteensa kun erosi puolueesta. Hah...ei siis ole hankala??????

        Eikö se nyt sitten ollut sinunkin mielestäsi vastuullinen teko, kun ei ole niitä alkiolaisiakaan, siis oikeita kepulaisia?
        Erotaanhan sitä puolisostakin ja vielä useammin kuin puolueista erotaan.


      • Kiltti kepulainen
        Draamaqueen3 kirjoitti:

        Eikö se nyt sitten ollut sinunkin mielestäsi vastuullinen teko, kun ei ole niitä alkiolaisiakaan, siis oikeita kepulaisia?
        Erotaanhan sitä puolisostakin ja vielä useammin kuin puolueista erotaan.

        Petti kuitenkin häntä äänestäneet. Vaikka pettäväthän ne aviopuolisotkin vai mitä? Tässä tapauksessa petettiin useita kymmeniä, avioliitossa vain yhtä. Kylläpä on törkeä ihminen.


    • Ei punikki

      Pidin ennen fiksumpana. Tuo valitus ympäristölautakunnalle osoitti hänen todellisen luonteensa. Olin todella pettynyt. Itseään vain ajatteleva kommari.

    • Ei punikki

      Ja kyllä se on vaan niin että kotoa ne opit saadaan.

    • Syndrooma Lahti

      Luottamusmiesaseman rakentaminen puolueessa vie noin 2-4 vaalikautta eli 8-16 vuotta. Moniko paikkakunnanvaihtaja on tällaiseen valmis?

    • Hyvät veljet

      Ahne ja vallanhimoinen on sellaiseen valmis. Ensimmäisinä vuosina on oltava mielinkielin puoluetovereille ja myös ulkopuolisille. Jos on asiakaspalvelu ammatissa äänien kalastelu on paljon helpompaa. Olette kai huomanneet sen,että jo kaksi kautta mikana olleet ovat selvästi muuttununeet luonteeltaan ja puheiltaan toisenlaisiksi. Hyvävelijärjestelmään sisään päästyä alkaa käytös ja puheet muuttumaan ylimieliseksi ja omasta mielestään ovat aina oikeassa. Luottavat oman ryhmän tukeen vahvasti, vaikka kukaan ei edes ole varma asiastaan. Hyvänä esimerkkinä tästä on Henna, kouluasiat, sote, ym. Kukaan ei tiedä mistään mitään varmaa, muttei uskalla avata suutaan, koska vaarana on että ryhmä alkaa syrjiä seuraavien vaalien jälkeen paikkajaon merkeissä, eikä muutenkaan mielipiteille enää anneta mitään arvoa. Niin se nyt menee. Parturi on vain tainnut astua jonkun silmäätekevän varpaille. Osoittaa kyllä rohkeutta kun on valmis luopumaan saadusta vallasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe