laulupaikka?

öfjzwgfjlsfhalsöjd

Hei

Olen tällänen 25-v. nainen jolla on kova hinku laulaa. En ole mikään maestro mutta toisaalta mulla on lämmin perusääni. Korkeat äänet tuottaa vaikeuksia. En ole koskaan laulanut. Laulutunnit taitaa olla vähän liian kalliita mulle mutta onko mitään halvempaa vaihtoehtoa minne voisi mennä jammailee ja laulaa pop-musiikkia. Suomalainen musiikki on sydäntä lähellä. Tarvitsisin varmuutta ja rohkeutta laulaa. Hassuttelua ja muuta meinikiä siihen ohelle. Ihmisten kanssa oleilua että saisin lisää varmuutta. Asun hesassa, mutta minne voisin suunnata harjoittamaan laulamista "turvallisesti" että i heti aleta haukkumaan?

2

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ipgpigipypuipuyiugyu

      haen ehkä paikkaa missä voisi harjoitella laulamaan rennolla meiningillä, karaoke voi olla mulle vähä liikaa, mutta esim. kuoro?

    • strh

      Ainakin Kallion seurakunnassa on tähän mennessä ollut ja samoin työväenopistossa aloittelijoiden kuoro, jonne kuka vaan saa ilmoittautua. Sitten on eri opistoilla ja yksityisillä tahoilla yksinlaulun opetusta. Työväenopiston yksilaulu on ryhmäopetusta, jossa on lyhyt lauluaika jokaisella ja ryhmä kuuntelee. Kovin jännittäjille en suosittele jälkimmäistä.

      Aloittelijoiden kuorot ovat varsin kivoja, ja yleensä vetäjät ovat todella innostavia. Alkuun tehdään lämmittelyt ja äänenavaukset/ääniharjoitteet. Ääniharjoitteita voit tehdä myös kotona laulunoppaiden (esim. kirjastoista löytyy) tai netin ohjeiden avulla (esim. hakusanalla äänenavaus voi löytyä). Äänenavauksella/ääniharjoitteilla saat mm. äänialaa lisää ja samoin treenattua muitakin haastavia kohtia.

      Älä ota liikaa paineita! Laulamisen oppiminenkin on prosessi, eli siinä kehitytään, ja välillä otetaan jopa takapakkia ja taas kehitytään. Sinulla on hyvää aikaa. Kuulemma ääni on kypsimmillään siinä 35-vuotiaana...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7621
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4556
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3201
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      354
      1473
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1429
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe