Hamstrausvimmaiset jaksaa hamstrata.

Vikke Nilo

Ollaan seurailtu suuren ruokakaupan ( en sano kumpi ) muutamaa asiakasta jotka jaksavat päivästä toiseen jatkuvasti lastata kärrynsä täyteen tavaraa, pääasiassa valmistuotteita pakkauskaupalla. Juomapuoli on pullotettua tai tölkitettyä. Nämä ostajat kyllä erottuvat muista kroppansa puolesta. Tätäkö on se kulutushysteria?

36

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+13+14

      Tarkoittanet näitä "seitsemän leivän uuni" muotoja. On kyllä huomattu.

    • piu pau

      Eihän se luulisi sinua hetkauttavan vaikka kävisivät kaksi kertaa päivässä lastaamassa kärrynsä täyteen ruokaa, ja itse kilonsa kantaavat. Eläkeläisillä on aikaa kytätä kuka mitäkin kärryynsä kerää.

      • Vikke Nilo

        Ei hetkautakaan. Siinähän se aika kuluu, koska olen kutsuvieras. Jo alkujaankin kauppakeskusta mainostettiin kansalaisten olohuoneena jossa ei ole ostopakkoa. Meitä on täällä kaikenikäisiä seuraamassa millainen on ostajien "tyylitaju". Nuormmat seurailijat kuuluvat olevan yläasteikäisiä.


    • Asiaa lääkäriin..

      Häiriintynyt sinä olet, etkä kutsuvieras :)

      • Vikke Nilo

        Sinäkö se olitkin siellä niin kireenä?


    • HUHHUH!!!

      Täh?!
      Aika sekopäistä touhua kytätä toisten ostiksia!
      Kannattais hankkia oma elämä

      • Vikke Nilo

        Se on juuri sitä omaa elämää etkä sinä voi sille yhtään mitään, vaikka pomppisit tasajalkaa ja kiroilisit.


    • heh mikä raati

      Ahaa, tämä on näitä käppänöitä, jotka ennen päivystivät Rossossa. Kehtasivat mokomat kommentoida kuuluvaan ääneen kanssaihmisiään, varsinkin naisia. Alkosta tulijoiden ostokset olivat erityisesti äijien kiinnostuksen kohteena :)))

      Oli pakko minunkin sitten kahvilla käydessäni ihan tutkiskella päästä varpaisiin näitä elämän ehtoopuolella olevia ukkoja, jotka eivät itsekään ole mitään valiouroita koskaan olleetkaan. Siinä vaan samanlaisessa porukassa tyhmyys tiivistyi ja ukot uskalsivat suunsa avata. Mutta yksin ollessa ei uskalleta mitään sanoa, kuumeisesti odotellaan tukiryhmää saapuvaksi.

      • Vikke Nilo

        Vai että oikein itsekin tutkiskelit ! Olisit menny heidän juttusilleen kun mielesi teki. Kuitenkin tiesit heidän kiinnostuksen kohteensa. Tämä on sitä kansalaisten olohuoneen hienouksia. Oloko daamin jutussa havaittavissa kitkeryyttä kun ukot eivät mielistelleet?


    • hyvä nimi, heh

      Niitä leipäuunin omaavia naisia kutsutaan myös situkkavalaiksi.

      • hoh hoh

        Entä miehiä?


      • Vilu Iita
        hoh hoh kirjoitti:

        Entä miehiä?

        Ne ovat taas Roikkomaha sikoja.


      • PenaTonni
        Vilu Iita kirjoitti:

        Ne ovat taas Roikkomaha sikoja.

        Vantterat Pantterit ry


    • Hyvä että ohi mahtui

      Kakarathan nuo kyttäyspaikat olivat valloittaneet eikä vanhempi väki. Kun kerran on annettu lupa istuskella ja toljotella ihmisten häsläämistä niin miksi valitella?

    • sillä elävät

      Ootteko koskaan kattelleet niitä situkkavalaiden ostoksia. Pitsaa, ja eineksiä, sipsejä pussitolkulla, limunaadia ja kaljaa ja situkkaa. Karkkia ja jotain spizereitä.

      Oikein pahaa tekee kun kurkkii niiden ostoksia selän takaa. Semmonen situkkavalas on niin iso, että on vaikea päästä näkemään edes kassalinjalla takaapäin.
      Hyvä keino onkin jäädä siihen kassan jälkeen kyttäilemään.

      • mummu tietää,,

        Niin on, olen samaa mieltä. Sitten ihmetellään, kyllä on ruoka Suomessa kallista. Katin villat, ei se mitään kallista ole, mutta kun sitä ei osata valmistaa itse kotona. Sitten sorrutaan näihin sipseihin, eineksiin ym valmis höttöön.


      • Vikke Nilo
        mummu tietää,, kirjoitti:

        Niin on, olen samaa mieltä. Sitten ihmetellään, kyllä on ruoka Suomessa kallista. Katin villat, ei se mitään kallista ole, mutta kun sitä ei osata valmistaa itse kotona. Sitten sorrutaan näihin sipseihin, eineksiin ym valmis höttöön.

        Sitä roskaruoan valtavaa päivittäistä lastaamista juuri ollaankin seurattu. Kärry pursuaa puolivalmisteita kärryä kuljetetaan keikkuvalla tyylillä. Annamme pisteitä kävelytyylistäkin. Joillakin on jotkut ihmeen piukeet ja osin läpinäkyvät ehkä housut jaloissaan. Hyvin tulee muodot esiin ja evästä on tullut syötyä. Muodista kun mitään ei tiedetä, niin emme tiedä miksi niitä kutsutaan. Jokapäiväistä hauskaa saamme nauttia kansalaisten olohuoneessa.


    • Hymni Hinaaja

      Ei se maailma sillälailla pyöri, että kukaan ei ostaisi mitään.

      • Vikke Nilo

        Ei pyörikään ja tuossa aiemminhan kerrottiin kuinka kärryntyöntäjällä pyörii tai pikemminkin keikuu kun täysiä kärryjä työnnetään. Onhan sillä työllistävä vaikutus, joten hyvääkin asiasta löytyy


    • nyt syljetään

      Me muut ostamme terveellisiä elintarvikkeita, toista se on niiden "situkoiden" kanssa.
      Luusisi vaateostoksillakin tulevan kallista, kun huosuihin ja paitaan on kulunut yhtä paljon kangasta, kuin karnevaali telttaan.

      • syljetään vaan

        Juu ja farkkujen takataskujen läpimitta on vähintään metri.


    • Avohoitopotilas?

      Kannattaisi varmaan hakeutua hoitoon, jos on noin pahasti häiriintynyt..

      • Siellä neuvotaan

        Käänny jonkun terveysalan asiantuntijan puoleen kun itse et näy tietävän oletko vai etkö ole.


    • Vinkki-Tauno

      Hmmm... mikäs teidän missio siis oikein on? Oletteko ihan omatoimisia vai onko kenties komennustyypinen?

      Herää kysymys oletko työssä tekemässä tätä kyttäystä, vai kade vai vain ilman muuta elämää? :)

      Jos haluat nähdä kulutushysteriaa, kannattaa hilata se ahteri vähän lähemmäs pk-seutua. Hyvinkäällä EI OLE kulutushysteriaa, ainakaan jos sitä verrataan Hgin, Vantaa ja Espoon tilanteeseen. Hgin ydin on aivan must-paikka sinunlaisillesi!!! Käypäs kerran kyttäämässä 3-päivän putki vaikka Stockan, Forumin tai Kampin nurkilla, niin suu menisi suppuseen aika pian =)

      Hienoa huomata kuinka olet varmaan oikea adonis kroppinesi ja naamavärkkeinesi =) ja aikaa riittää olla täällä marmattamassa =)))))))))

      Jos tavaraa ei osteta, sinä tulet maksumieheksi - vinkvink!!!!!!!! Et varmaankaan ymmärtänyt. mutta kerrotaan sitten joskus mitä tällä tarkoitettiin.

      • Vikke Nilo

        Sait sitten yöllä herätyksen epäillä toisen "omaa elämää". Kaikki nuo 3 ovat tuttuja paikkoja ja siinä oli vielä Kluuvi mukana ennen muutostöitä. Forumissa se 2 tasanteen tarkkailuparveke on paras paikka ja asiantuntija olet sen varmaan huomannutkin. Ei mennyt suu suppuseen , koska tunnen tuonkin "kylän" kohteita hyvin, niinkuin sinäkin näyt tuntevan. En laittele vanhanaikaisia hymiöitä tähän perään, koska ne ovat pissisten käytössä yksinoikeudella.Ei aikuinen mies sellaiseen sorru, koska sillä on oma elämä.


      • Vinkki-Tauno
        Vikke Nilo kirjoitti:

        Sait sitten yöllä herätyksen epäillä toisen "omaa elämää". Kaikki nuo 3 ovat tuttuja paikkoja ja siinä oli vielä Kluuvi mukana ennen muutostöitä. Forumissa se 2 tasanteen tarkkailuparveke on paras paikka ja asiantuntija olet sen varmaan huomannutkin. Ei mennyt suu suppuseen , koska tunnen tuonkin "kylän" kohteita hyvin, niinkuin sinäkin näyt tuntevan. En laittele vanhanaikaisia hymiöitä tähän perään, koska ne ovat pissisten käytössä yksinoikeudella.Ei aikuinen mies sellaiseen sorru, koska sillä on oma elämä.

        Tiedän koska olen siellä miltei päivittäin asiakkaana, en kyttääjänä =). Minulla on kakkosasunto Hyvinkäällä, josta syystä luonnollisesti katselen tätäkin aihepiiriä. Olen jo iäkäs, joten suonet minulle nuo hyviövinkurat? Siltikään en oikein ymmärrä miten joku voi jaksaa kuluttaa aikaansa toisten ostoksiin, kokoon, naamaan, omaisuuteen tai oli sen nyt ihan mitä hyvänsä. Onko se tosiaan kaikki sinulta pois :( HUOM. HYMIÖ!!!!


      • Vikke Nilo
        Vinkki-Tauno kirjoitti:

        Tiedän koska olen siellä miltei päivittäin asiakkaana, en kyttääjänä =). Minulla on kakkosasunto Hyvinkäällä, josta syystä luonnollisesti katselen tätäkin aihepiiriä. Olen jo iäkäs, joten suonet minulle nuo hyviövinkurat? Siltikään en oikein ymmärrä miten joku voi jaksaa kuluttaa aikaansa toisten ostoksiin, kokoon, naamaan, omaisuuteen tai oli sen nyt ihan mitä hyvänsä. Onko se tosiaan kaikki sinulta pois :( HUOM. HYMIÖ!!!!

        Vastaan tähän mielelläni vähän myöhemmin niin silloin ymmärrät asian.Malta muutama päivä.


    • Hilda Ronskila

      Olen samaa miettinyt itsekkin, että minne ne ihmiset oikein kärrää niitä sapuskoja sellaisia määriä. Tai kyllähän huomaa uloskin päin , että mihin, mutta silti.. Moni pizzerian ja kuppilan pitäjä hakee omiin firmoihinsa hyllyn täytettä, ja myyvät siellä kalliimmalla hinnalla. Lidl,ssä näkee usein hamstraajia, kärryissä 15 kurkkua 10 kaalinpäätä, lehtisalaattia 20 kpl. Vihanneshyllyjen ympärillä käy kovaääninen meteli, kun nämä kulttuurin rikastuttajat kahmiivat hyllyt tyhjiksi. En pahemmin kyylää, mutta ei sitä rohmuumista voi olla huomaamatta.

      • On nuo nähty

        Jolleivat ne saa tuotteitaan tukusta vai myykö "Liiteri" halvemmalla kuin tukku?


    • nopein kaikista

      Ihan sama mitä muut ostavat, mutta kun lastaaminen hihnalle ja maksaminen kestää ja he pakkaavat niin HITAASTI. Hidastelijoille, saisi olla omat hidastuskassat.

      • Vikke Nilo

        Etkö tuota seikkaa ole aiemmin huomannut. Kassalla jahkailevat suorittavat juuri sitä innokasta tarkkailutyötä joka on heidän lempiharrastuksensa. Siinähän pääsee aivan vierestä seuraamaan toisen ostokset. Mitä enemmän hidastelet, sitä enemmän näet. Osalla tosin fyysiset vaivat hidastavat liikeitä, mutta heille se suotakoon.


      • Viken fani
        Vikke Nilo kirjoitti:

        Etkö tuota seikkaa ole aiemmin huomannut. Kassalla jahkailevat suorittavat juuri sitä innokasta tarkkailutyötä joka on heidän lempiharrastuksensa. Siinähän pääsee aivan vierestä seuraamaan toisen ostokset. Mitä enemmän hidastelet, sitä enemmän näet. Osalla tosin fyysiset vaivat hidastavat liikeitä, mutta heille se suotakoon.

        Vikkehän se kertoi itse olevansa ostosten ja ostoksilla olevien tarkkailija juuri. No, siinä hän rauhallisesti asettelee omat ostoksensa ja haravoi varmaankin samalla katseellaan seuraavan asiakkaan ostokset. On se epeli, minä ainakin lapan ne omani nopeasti pois muiden tieltä, ei kiinnosta mitä muut ostaa. Mutta Vikellehän tuo on sitä elämää, ja ihan juhlahetki taitaa olla siellä Lidlissä poikkeaminen. Pannaan tähän nyt se hymiö, ihan Viken iloksi, ei vaan teenkin näin: ♥♥♥


      • Vikke Nilo
        Viken fani kirjoitti:

        Vikkehän se kertoi itse olevansa ostosten ja ostoksilla olevien tarkkailija juuri. No, siinä hän rauhallisesti asettelee omat ostoksensa ja haravoi varmaankin samalla katseellaan seuraavan asiakkaan ostokset. On se epeli, minä ainakin lapan ne omani nopeasti pois muiden tieltä, ei kiinnosta mitä muut ostaa. Mutta Vikellehän tuo on sitä elämää, ja ihan juhlahetki taitaa olla siellä Lidlissä poikkeaminen. Pannaan tähän nyt se hymiö, ihan Viken iloksi, ei vaan teenkin näin: ♥♥♥

        Vikke kiittää fania ihanasta kiitosviestistä. En kylläkään löydä viesteistäni näitä ihania hetkiä juuri Lidlin kassalta maininneeni, mutta menkööt sekin jos niin haluat. Kiva kun ihmiset fanittaa ja se todistaa heidän olevan mukana tässä ajanvietossa.


    • Runsauden pula

      Vikke on periaatteessa oikeassa. Viikolla lehdissä kerrottiin että Suomessa menee ruokaa roskiin eniten läntisessä Euroopassa. Kun sitä ruokaa lastataan ylimääräisestikin siihen kärryyn, niin pakostiha sitä roskikseen heitetään. Jotkut sentään laitta biojätteisiin. Näin meillä Suomessa.

    • Huomattua

      Jotkut puuteripeffat jopa paheksuvat näitä aikaansa kauppakeskuksessa viettäviä, kuten naapuriketjussa kerrotaan. Kun syntyy hopealusikka suussa, niin todelliset elämän kiviset polut jää tuntemattomaksi.

    • sdgdsagdas

      Saman huomannut.

      Pahasti on elintavat pielessä, jos ei muuta kuin valmismössöä, sipsejä ja kokista
      kärryt täynnä.

      Kerran yritin yhtä ylipainosta alkaa neuvomaan perusasiota alkaen, mitä syödään
      ja miten liikutaan.

      Ei auttanut. Otti nokkiinsa ja ei enää viestittele.

      No omapa on valintanne.

      Kantapään kautta tulee oppi sitten ja vielä terveyden kustannuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7531
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4476
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      62
      2933
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1689
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1453
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1362
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe