Mitä Diabets 2-potilas voi syödä? Nyt olis hyvät neuvot tarpee

Maria -47

-Kokeilin Vhh - Ruokavaliota, sen seurauksena sain jättää kaikki D 2 lääkkeet pois ja virkistyin aivan huomattavasti. Ja paino laski melko pian 6 kg. Sitten aloin kaivata taas tavallisia ruokia ja ymmärsin, että se veis aikaa että totuttelee uuteen ruokavalioon ja se ei tapahdu kerralla. Mutta kun palasin vanhaan ruokavalioon sen seurauksena nämä 6 kg tuli taksin paljon enemmän.
-Halusin kuitenkin taas kokeilla Vhh:ta, että jos se kuitenkin auttais ja sais paremman olon ja oli toive, että jos se painoni laskis taas.
Eräs ihminen kertoi omasta ruokavaliosta, tais olla ihan ammatti-ihminen, että hän söi Vhh:n mukaan, ja käytti sitä ankarinta Vhh-kuuria ja hän söi paljon kananmunia ja 100 grammaa voita päivässä.
-Tuntui että ei siinä häviä mitään jos kokeilee, hukkuva tarttuu vaikka oljenkorteen. Seurauksena tulin allergiseksi munille.
- Ja sen jälkeen se ravintopuoli on ollut vähän haparointia ja en ole oikein löytänyt sellaista selvää linjaa mitä voisin käyttää. Olen lisäksi pähkinöille allerginen,ja jos syön lanttua tai porkkanaa, tunnen sokerin maun suussa. Niin että olen aika herkästi reagoiva henkilö ruokiin nähden.
- Lisäksi olen monelle muulle erittäin allerginen, niin että tehdasvalmisteet ei sovi alkuunkaan senkään takia, mutta ei myöskään sokerin vuoksi.
- Esim. sinapin joudun tekemään itse sinappipulverista koska valmiissa sinapissa on sokeria, ja jos valmiissa ruuassa on vaikka esim. valmista tomaattipuretta tunnen heti sokerin maun suussa. Mies ei huomaa mitään, koska hänellä ei ole Diabetesta.
- Nyt etsin oikeaa suuntaa, mutta en tiedä mistä alottasin. Diabetes 2:ta olen sairastanut jo jonkin aikaa.
-Tuntuu tosi vaikealta, koska jos lääkärille kertoo jotakin sellaista, että tuntee sokerin maun suussa jos käyttää esim. tomaattipuretta ruuassa. Niin lääkäri lisää lääkkeitä ja itse haluaisin vähentää niitä. Koska itse koen että lääkkeistä tulee aina sivuvaikutuksia, D-2; lääkkeitten oireina tunnen hikoilua. Ja se voi vaikuttaa myös vaikuttaa sydämmen toimintaan, näin epäilen. Kun söin Vhh:ta ja olin ilman lääkkeitä nämä oireet katosi, niin että ihanteellisintahan se olis jos löytäis ruokavalion joka auttais niin paljon ettei tarvis käyttää ollenkaan lääkkeitä tai niin vähän kuin mahdollista. Mikä neuvoksi?

13

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria -47

      Suurkiitos tästä listasta, aion tutustua siihen heti.

    • Näin pudotin painoa

      VHH on "hevoskuuri" jolla saa kyllä pudotettua nopeasti painoa, mutta sen painon pitäminen alhaalla sen avulla on vaikeaa. Ruokavalio voi vääristyä siten että siitä on terveydellistä vahinkoa, LSHF:llä vaara on vielä surempi.

      Diabeetikon paras laihdutuskeino ja painon pitäminen normaalina onnistuu tavallisella sekaruokavaliolla sillä lisällä että jättää kaikki "höttöhiilihydraatit" pois ja järkeistää (=vähentää) hiilihydraatteja. Kun laskee että syö vähemmän kuin kuluttaa, paino pysyy alhalla ilman kummallisia ruokavalioita.

      Liiallista kovien rasvojen käyttöä pitää välttää jos haluaa säilyttää terveytensä. Englantilastutkijoiden tutkimustuloksia jossa väitettiin ettei kovat rasvat ole vaarallisia, uutisoitiin aktiivisesti. Nyt nuo tutkijat ovat korjanneet tutkimustuloksiaan ja todenneet että kovat rasvat ovat sittenkin vaarallisia terveydelle.

    • Karpparit vaviskoon

      Diabetes on parantumaton sairaus,vaikka söisi miten.Diabeetikko,myös kakkostyypin diabeetikko tarvitsee ehdottomasti lääkkeitä ja hiilareita.

      Karppaus on mielestäni älytön asia mitä tiedän.

      • lääkkeetön D2

        Miksi tarvisen lääkkeitä, jos saan verensokerin pysymään alhaalla muutenkin?
        Olen tarkassa seurannassa kaikista veriarvoistani, enkä näe mitään syytä syödä lääkkeitä niin kauan kuin kaikki on hyvin


    • ei-karppari

      Eräs tuttu, 2-tyyppiä, laihdutti 17 kg ja sai jättää insuliinin pois, ei tabletteja. Eikä karpannut vaan vähensi kaikkea. Höttöhiilarit on jättänyt pois jo vuosia sitten jos lie koskaan niitä paljon syönytkään.

      Ei ei laihtumiseen ja lääkkeitten poisjättämiseen karppausta tarvita, onnistuu yhtä hyvin muutenkin.

      • Niin onnistuu

        Karppaus on vaan niin helppo laihdutustapa ja tulosta tulee nopeasti. Mutta tarvitaan kova kantti että pystyy karppaamaan loppuelämänsä. Oikea ohje on: Syö vähemmän kuin kulutat ja sillä selviää parhaiten.


      • Ihme höpötyksiä
        Niin onnistuu kirjoitti:

        Karppaus on vaan niin helppo laihdutustapa ja tulosta tulee nopeasti. Mutta tarvitaan kova kantti että pystyy karppaamaan loppuelämänsä. Oikea ohje on: Syö vähemmän kuin kulutat ja sillä selviää parhaiten.

        Kenen puolesta vastailet? Et ainakaan meidän karppaajien puolesta!


    • Maria -47

      Mitä tämä tällainen on, että heti ensimmäiseksi aletaan epäillä VP:ksi.?
      En edes tiedä kuka on VP
      Onpa täällä kummallista käytöstä.

      • Maria -47

        Tulin katsomaan vaan että minkälaisia vastauksia olen saanut ja aivan ensimmäiseksi tuli pettymys kun huomasin minkälaista käytöstä täällä on.


      • Veijo-Marialle
        Maria -47 kirjoitti:

        Tulin katsomaan vaan että minkälaisia vastauksia olen saanut ja aivan ensimmäiseksi tuli pettymys kun huomasin minkälaista käytöstä täällä on.

        Niin se on Veijo, metsä vastaa niiinkun sinne huudetaan. Mitä muuta odotit, kais tajuut että valehtelusi ja trollauksesi ärsyttää täysijärkisiä.

        Onko koko nimesi Veijo Maria Puustinen?


    • näitä syökää

      Ei pidä syödä voita eikä kovia rasvoja yleensäkään. Myös punaista lihaa vähän. Kasvikset, juurekset, täysjyvävilja, marjat, hedelmät, pähkinät, kasvirasvat, kala, kana ovat terveellistä.

    • minä

      Aivan sairasta että ihmistä verrataan toiseen pelkän kirjoitustyylin perusteella eikä vaan verrata vaan väitetään sen olevan sitä ilman kunnon näyttöä. Joillaki voi tulla näköjään aika pitkäksi kun on aikaa tällaiseen turhaan.
      Ja jos suomi24 ei ota näitä viestejä pois, sen toiminta ei ole tervettä

      • Nyt ymmärrän

        VP:n tai Veijon kirjoitukset
        Hänen kirjoituksiin on aivan selvästi annettu täällä aihetta.


    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe