kilpparin vajaatoiminto? :( mitä se tarkoittaa, miten todetaan?

pelottaa auttakaa

kävin anoreksian takia (paino nyt jo normi) verikokeissa joissa todettiin että minulla on kilpirauhasessa"jotain vikaa arvoissa" ja anemia edelleen.

noh, miten se sitten DIAGNISOIDAAN se kilppari? kun toi lääkäri soittaa kyl huomen TARKEMMAT INFOT noista labroista, kuulin tämän uutisen luukulla istuvan sihteerin suusta että kilppareis jotain vikaa ja hempparis ainakin.lääkäri soittaa torstaina.

eli jos siellä on että vajaatoimintaa niin laitetaanko minut uusiin verikokeisiin? tutkimuksiin? mitä odottaa tässä tilanteessa? pelottaa :(

olen alakuloinen, väsynyt, palelee, voimaton, haluton tekemään mitään ja on paha olla henkisesti, ärsyttää helposti asiat ja sydänkäyrät on muuten olleet HITAAMMAT mitä normisti pitäs olla..voiko se liittyä kilppariin?

olen hämilläni ja peloissani kun en yhtään tiedä mistä on kyse ja mitä odottaa :( uusia tutkimuksia? lääkityksiä?

meillä suvussa astmaa ja diabetes.äidillä ja mulla astma ja mummolla diabetes..luin et jotenkin ne voi vaikuttaa tulevaisuuden terveyteen? olen urheileva 27 vuotias nainen, mä olen siis saanut painon kuntoon jo anoreksiasta ja syön monipuolisesti.kun paino oli 40 kg kilpparit oli kunnossa.

Pelottaa...osaako joku auttaa?

23

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelottaa auttakaa

      ps.mulla ollut masennus 15 vuotta....

    • kerro sit...........

      Sulla voi olla liika-tai vajaatoimintaa ja se hoituu lääkityksellä. Ei mitään hätää. :)

    • Älä jännitä

      Lista oireistasi viittaa vahvasti kilpirauhasen vajaatoimintaan, niin fyysiset kuin psyykkiset oireet (alakulo, väsymys, palelu jne.). Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa anemiaa. Jos sinulta on jo otettu kilpirauhaskokeet T4-v ja TSH ( TPOAb?), tuskin lisäkokeita tarvitaan. Jos arvot viittaavat kilpparin vajaatoimintaan, saat todennäköisesti Thyroxin-lääkityksen heti tai tilaasi seurataan uusin kokein jonkun ajan kuluttua.

      Thyroxin on synteettistä kilpirauhashormonia eli sillä korvataan puutteellista omaa tuotantoa. Se ei paranna kilpirauhasta vaan Thyroxinia joutuu yleensä syömään läpi elämän. Tabletti tyhjään mahaan aamulla. Kun lääkitys saadaan tasapainoon, mihin voi kulua 6kk, jopa pidempäänkin, tulet voimaan paljon paremmin. Anemiakin häviää.

    • pelottaa auttakaa

      noh. mulle nyt sit aloitettiin toi Thyrox lasten annoksella aluksi pienen kokoni takia(160/47) toivon et saan vointini paremmaksi.tästäkö se sit onkin nää kaikki johtunut?? :O

      mitenkä liikunta kun harrastan lihaskunto liikuntaa ja tanssia? onko ne ok yhdistettynä tähän sairauteen? lihooko kaikki tätä tautia kantavat (ite en tahdo lihoa koska takana anoreksia ja lihominen ois kamalaa) tahdon kehittää lihasta treenaamalla ja siten nostaa painoani ylemmäs.onko se ok?vai voiko oireet pahentua...tms...

      mulle määrättiin uudet kokeet kahden viikon kuluttua lääkkeen aloituksesta.aloitan sunnuntaina lääkityksen.

      onko ruokavaliossa mitään mitä tulisi muuttaa? en syö eläimiä eli mitään lihaa ollenkaan ja pyrin pysyy terveellisessä ruokavaliossa aina, treeninkin takia jotta se purisi.selittääkö tämä sen että treenissä hikoilen tuhannesti enemmän kuin puoli vuotta sitten? ja olin vähemmän alakuloinen ja paleleva.....voimaton olo, hiuksia lähtee, tekis mieli vain nukkua ja nukkua.siinä muutamia kysymyksii toivon et joku osaa vastata!! :/ sain niin suppeet tiedot lääkärilt.sanoi vaan et otat sitä lääkettä siinä kaikki :O

      • jotain...

        Moniin kysymyksiisi löydät vastauksia osoitteista
        http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi (ruokavalio ym.)
        http://www.kilpirauhanen.com (tietopankki)
        http://www.kilpirauhas.info

        Vaikka soijaa ja ristikukkaisia ei ohjeissa suositella, niin en ole silti vältellyt niitä. Vitamiinit, kalkki, magnesium, seleeni, sinkki, jodi...

        Ainakaan minulla ei ole ollut paino-ongelmia, vaikka lihoaminen ja ummetus mainitaan vajaatoiminnan oireina. Kahden kilon sisällä paino on ollut koko ajan. Oma keho kertoo fyysisen rasituksen, siihen ei ole "sääntöjä". Vajaatoiminta ei rajoita liikuntaa esim. sydäntautien tapaan.


      • ................

        Labrat jo kahden viikon kuluttua lääkityksen aloituksesta on liian pian, labrat eivät näytä sitä mihin tämä annos pystyy eivätkä oireetkaan tuossa ajassa tod. näk. korjaannu. Eihän lääkäri sitten tarkoittanut 2 kuukauden?? Siinä olis jo enemmän järkeä labrojen "luotettavuuden" ja oireidenkin kannalta.


    • pelottaa auttakaa

      ei...paperissa lukee"labrakokeet 2 viikon kuluttua lääkityksen aloitettua" :O no mä teen niinku lääkäri haluaa.kiitos noista linkeistä! soijaa vegenä käytän joo...käytän myös kalkkivalmistetta, d-vitskua ja rautaa koska lääkäri määrännyt ne mun käyttöön.sit otan myös urheilun kannalta vihreä tee kapseleita ja cla:ta ja mul on jotain superfood jauheita mitä otan....lääkärin mukaan ne vaan edistää terveyttä hyvin....

    • 3+3

      Vajaaravitsemus ja anemia selittää myös kaikki oireesi.

      Jodin puute lisää riskiä sairastua kilpirauhasen ongelmiin. Ja juurikin anoreksia on voinut aiheuttaa nuo kaikki.

      Sun pitäisi panostaa kunnon ruokaan.

      Ja loput ravintolisänä ja laadukkaina versioina.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

      Jodi on kilpirauhasen toiminnalle välttämätön hivenaine. Jodin saanti on tarpeen myös kaikille eläimille. Jodin puute voi aiheuttaa kilpirauhasen toiminnan häiriöitä. Jodia tarvitaan kahden hormonin, tyroksiinin ja trijodityroniinin, valmistamiseen kilpirauhasessa. Jodia tarvitaan myös kehon jokaisen solun ja elimen optimaaliseen toimintaan. Kilpirauhasen lisäksi esimerkiksi aivot, rintarauhanen, munasarjat, eturauhanen ja lisämunuaiset tarvitsevat sitä. Samoin jodia tarvitaan monien muidenkin hormonien muodostuksessa kehossa. Optimaalisena jodin saantina Suomessa pidetään vähintään 150 µg vuorokaudessa.

      Jodin puutoksen oireina on väsymystä, hitautta ja painonnousua. Pitkäaikainen puutos aiheuttaa kilpirauhasen suurentumisen eli struuman. Jodin puute etenkin raudan ja A-vitamiinin puutteellisen saannin kanssa voi aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoimintaa, kasvun ja kehityksen häiriöitä. Kilpirauhasen vajaatoiminta voi lapsen kehitysvaiheessa aiheuttaa vakavia kasvu- ja kehityshäiriöitä. Lievempikin puute lisää muun muassa oppimishäiriöitä lapsilla.

      Esimerkiksi Isossa-Britanniassa tehdyssä tutkimuksessa raskaana olevien naisten elimistön alhainen jodipitoisuus oli yhteydessä syntyvien lasten alempaan älykkyysosamäärään ja heikompiin lukuvalmiuksiin alakouluiässä. Raskausaikana jodin tarve kasvaa.


      Saatko tarpeeksi jodia?

      Jodi on tärkeässä osassa moitteettomassa rasva-aineenvaihdunnassa. Liian vähäinen jodin saanti tekee ihmisen viluiseksi ja lihomisherkäksi, jolloin paino nousee tavallista helpommin.

      Saatavissa olevasta jodista kilpirauhanen käyttää vain osan, sillä 70% jakautuu todellisuudessa muiden kudosten kesken, joita ovat maitorauhaset, silmät, vatsan limakalvot, valtimoiden seinämät, kohdunkaula ja sylkirauhaset. Liian vähäisen saannin tiedetään aiheuttavan sisäelinten ja aineenvaihdunnan toiminnallisia häiriöitä.


      Ruuasta ei saa välttämättä riittävästi jodia!
      http://www.aka.fi/fi/T/Kysytyt-kysymykset/Voiko-minulle-tulla-jodin-puutos-jos-en-lisaa-mihinkaan-ruokasuolaa-ja-valtan-kaikkea-suolaista-Nimi-Pekka-Kerttula/



      Kilpirauhasen vajaatoiminta on todella yleinen ongelma ja vain osa ihmisistä on diagnosoitu. Meillä on suuri joukko ihmisiä, jotka kärsii selittämättömistä oireista, joiden alkuperä on hormoniperäinen. Kilpirauhanen on yksi tärkeimmistä elimistöä säätelevistä elimistä, ja sen ongelmat ovat yhteydessä moniin väsymys-, stressi- ja sairaustiloihin.
      http://naturally-luonnollisesti.blogspot.fi/2011/02/jodipuutos-bromi-joditerapia-ja.html

      Tätä rautavalmistetta suositellaan yleisesti sen hyvän imeytyvyyden takia. Otetaan maidottoman ruuan kera. Myydään luontaistuotekaupoissa, nettikaupoissa ja ite oon ostanut Citymarketista.
      http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-ferromax-tonic-strong-&product=91

    • 3+3

      "meillä suvussa astmaa ja diabetes"

      Molemmat elintasosairauksia.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/astma.htm

      Suomessa I-tyypin diabetes ei ollut iso ongelma vielä 50- luvulla. 1-tyypin diabetes alkoi kuitenkin kasvaa samaan aikaan kun D-vitamiinisuosituksia alettiin laskea 112 µg/vrk alaspäin.

      Jokaista suositusten laskua seurasi diabeteksen nousu ja kun D-vitamiinisuositus laskettiin 10 µg/vrk, diabetes repesi isoksi ongelmaksi.

      Korrelaatio ei tarkoita automaattisesti yhteyttä, mutta ei olisi ihme jos riittävällä D-vitamiininsaannilla olisi merkittävä rooli terveyden ylläpidossa, olemmehan me kaikki suomalaiset maahanmuuttajia ja olemme tulleet alunperin päiväntasaajan alueelta, jossa olemme saaneet riittävästi D-vitamiinia auringosta.


      http://personal.inet.fi/koti/remeli/diabetes.htm

    • pelottaa auttakaa

      mulla otettiin noin 25 koettta verikokeissa.lääkärin mukaan saan jodia tarpeeksi,olen kasvissyöjä. mutta arvot oli muutoin ok d vitamiini, rauta ja kilppari arvot huonot.ja liikuntaa tänään harrastin, lihaskuntoa, mutta normist vedän 45 min vähintään kerralla ja nyt jaksoin 20 min ja oli hankala hengittää :O normaalia? huomenna aloitan lääkityksen.....

    • Älä jännitä

      Mieti, kannattaisiko sinun lykätä Thyroxinin aloittamista. Saattaisit ehkä saada kilpirauhasesi kuntoon ilman Thyroxinia, jollei sinulla ole kilpparin autoimmuunitulehdusta.

      1. Kun laihdutit itsesi 40-kilon painoiseksi, aiheutit jo sillä kilpirauhasen hidastumisen. Näin käy kaikille, jos kalorien saannin pudottaa kitudieetin tasolle. Sen johdosta palelit, väsyit, kärsit ummetuksesta, kuivasta ihosta, menetit hiuksia ja masennuit. Koska suvussasi on autoimmuunisairauksia, saatoit anoreksialla laukaista autoimmuuni tyreodiitin. Toivottavasti niin ei käynyt.

      2. Ilman jodia kilpirauhanen ei toimi. Suomen maaperästä puutuu jodia ja seleeniä, jotka molemmat ovat ehdottoman välttämättömiä kilpirauhasen toiminalle. Jodin puute ja myös liikasaanti aiheuttaa kilpirauhassairauksia. Jodin puutteesta kilpirauhanen kasvaa liikaa eli syntyy struuma. 1940-luvun lopulle saakka Suomi oli kansainvälisesti tunnettu lääkäripiireissä suurista struumaluvuistaan. 1948 aloitettiin jodin lisääminen ruokasuolaan.

      Anoreksian lisäksi olet kasvissyönnillä lisännyt hypotyreoosin synnyn riskiä, koska suomalaisten tärkeimmät jodin lähteet ovat liha, munat ja maitotuotteet sekä jodioitu suola. Em. eläinkunnan tuotteissa on jodia, koska karjanrehuun lisätään jodia, seleeniä ym. Jos et syö edes munia, käytä maitotuotteita ja jodioitua suolaa tai syö viikoittain sushia, olet varmasti kärsinyt jodin puutetta, vaikka kokeet nyt näyttävät riittävää tasoa.

      Kilpirauhasen vajaatoimintaisilla on usein imeytymishäiriöitä, joten ruoan on oltava täyspainoista ja ravitsevaa.

      Kun sinulla aloitetaan Thyroxin-lääkitys, oma kilpirauhasesi tulee vähentämään kilpirauhashormonien tuotantoa. Oma tuotanto on aina parempi kuin Thyroxin, sillä Thyroxin korvaa vain yhtä, kilpirauhasen tärkeintä hormonia tyroksiinia eli T4:ää, mutta kilpparin tuottamia hormoneja on liki kymmenen. Niillä kaikilla on varmasti oma tehtävänsä, koska pelkällä Thyroxinilla vain noin puolet vajaatoimintaisista pääsee kokonaan irti oireista, joita on lukemattomia - fyysisiä ja aivotoimintaan liittyviä. Nimimerkki "Jotain.." kirjoitti sinulle jo linkkejä sivustoille, joilta löydät tietoa kilpparisairauksista ja niiden oireista. Yksi vielä: www.kilpirauhasliitto.fi.

      Olen maallikko, mutta mikäli sinulle ei ole puhjennut autoimmuunityreodiittia (jonka anoreksia ja kasvissyönti on voinut aktivoida), luulen, että ravitsemuksen parannus ja jodin, seleenin, sinkin, magnesiumin, omega-3:n, B-12- ja D3-vitamiinin, ym. saannin varmentaminen saattaisi saada kilpparisi toiminnan palautumaan normaalille tasolle, mutten tiedä, onko se mahdollista. Itse kokeilisin, paraneeko kilppari em. keinoin, sillä Thyroxinille ryhdyttyäsi, paluuta tuskin on. Voi olla toiveajattelua.

      Googlaa "goitrogeeniset kasvit". Saamissasi linkeissäkin on juttua niistä. Ne ovat kilpirauhasen toimintaa lievästi lamauttavia kasveja, joita ovat esimerkiksi ristikukkaiset, kaalit, pavut jne. Soijaa ja parsakaalia ei siis sinun tapauksessasi kannata syödä paljon, ainakaan jos yrität tulla toimeen ilman Thyroxinia. Linkeistä löytyy myös ruokia, jotka aktivoivat kilpparia. Kun syö monipuolisesti, ei noita tarvitse ajatella, sillä ne kompensoivat toisiaan. Itse asiassa, kukaan lääkäri ei ole minulle edes maininnut sanaparia goitrogeeniset kasvit tai puhunut ruoka-aineiden vaikutuksista hypotyreoosiin, jota olen potenut kymmeniä vuosia..

      Jos sinulla ei ole runsaita kuukautisia, anemia paranee itsestään, kun kilpirauhashormonia on tarpeeksi. Rautavalmisteiden käyttöön liittyy terveysriskejä, joten rautaa kannattaa syödä vain todettuun anemiaan niin kauan kuin sitä on.

      Vaikka puhutaan Thyroxin-lääkityksestä, se ei ole LÄÄKE kuten Burana tai antibiootti vaan se vaan korvaa oman kilpparisi vajavaista tuotantoa. Sairaus ei rajoita mitenkään elämääsi, kunhan syöt terveellisesti etkä laihduta kitudieetillä, koska se hidastaa kilpparin toimintaa. Vajis lihottaa helposti useimpia sairastuneita, joten sinun on jatkossa tarkkailtava painoasi. Kaikki vajislaiset eivät tosin liho, et ehkä sinäkään, ja lihominen on paljon kiinni siitä, onko Thyroxin-annos oikea.

      Kun menet labraan kontrollikokeisiin, mene sinne hyvin nukutun yön jälkeen heti aamulla mahdollisimman aikaisin. Sitä ennen voit syödä aamiaisen, mutta älä polta tupakkaa äläkä juo kahvia. Muuten tulokset eivät ole luotettavia.

      Kun Thyroxin aloitetaan, se saa oman tuotannon vähenemään. Kunnes annostus saadaan säädettyä riittävän korkealle, voi olo jopa huonontua verrattuna lääkitystä edeltävään tilaan. Älä siis hermostu, jos näin käy. Annostuksen säätö voi viedä kuukausia ja jatkossakin sitä joudutan aika ajoin hienosäätämään. Huom! Annoksen sopivuutta ei saisi määritellä pelkän TSH-arvon perusteella. Oireet ja niiden poistuminen sekä T4-v-arvo ovat jopa merkityksellisempiä.

      HUOM! Jos joku tätä lukeva on ollut nimimerkin ”pelottaa auttakaa” tilanteessa, kerro, jouduitko pysyvästi Thyroxinille vai palautuiko kilpirauhanen normaaliksi.

    • 3+3

      Jodin puutos todetaan verikokeella ei mututuntumalla.

      Ruokasuolana kannattaa käyttää merisuolaa, puhdistamatonta.

      Myös viljat haittaa kilpirauhasen toimintaa eli pitäisi syödä lihaa ja kalaa ja unohtaa vegaaniruoka.

      Vegaaniruoka sairastuttaa ajan kanssa.

      A-P:n pitäis nyt perehtyä laaja-alaisesti kunnon ravitsemukseen ja loput ravintoaineet purkista ja hyvin imeytyvänä.

      Aikuisen D-vitamiinin tarve on 100µg/vrk.

      Monipuolisen ruokavalion lisäksi täytyy kuitenkin syödä purkista vitamiineja sekä hivenaineita ja kivennäisaineita.

      Monista on tutkimuksia ja puutetta yleisesti suomalaisilla, vaikka mitä söisi ruuakseen.

      Muutama tässä.

      C-vitamiini
      D-vitamiini
      Rauta (naisilla)
      Magnesium
      Jodi
      Seleeni
      K2-vitamiini
      B-vitamiinit

      • Älä jännitä

        D-vitamiinitaso kannattaa mittautta, sillä yksilöllinen tarve on todennäköisesti jossain 10-100ug/vrk. Jos syö jatkuvasti D-vitamiinia yli 50ug/vrk, vaarana on kalkin kerääntyminen pehmytkudoksiin. Sekin on vaan keskivertoarvio, sillä D-vitamiinin imeytyminen on yksilöllistä. Joku voi tarvita jopa 100ug D-vitamiinia, jotta sen pitoisuus veressä nousee vähintään tasolle 80mmmol/l, joka tarvitaan luuston kunnossa pitämiseksi, joku toinen tulee toimeen 10ug:lla.


      • 6+6
        Älä jännitä kirjoitti:

        D-vitamiinitaso kannattaa mittautta, sillä yksilöllinen tarve on todennäköisesti jossain 10-100ug/vrk. Jos syö jatkuvasti D-vitamiinia yli 50ug/vrk, vaarana on kalkin kerääntyminen pehmytkudoksiin. Sekin on vaan keskivertoarvio, sillä D-vitamiinin imeytyminen on yksilöllistä. Joku voi tarvita jopa 100ug D-vitamiinia, jotta sen pitoisuus veressä nousee vähintään tasolle 80mmmol/l, joka tarvitaan luuston kunnossa pitämiseksi, joku toinen tulee toimeen 10ug:lla.

        "vaarana on kalkin kerääntyminen pehmytkudoksiin"

        Ei ole, vaan päinvastoin.

        D-vitamiinin puutteessa kalsium ei imeydy luustoon ja lihaksiin vaan jää elimistöön kiertämään ja kertyy verisuonten seinämiin (sepelvaltimotauti) ja pehmytkudoksiin.

        AP saa D-vitamiinin uudelleenmittauksen, koska hänellä on puutos todettu.

        50µg/vrk on lasten annos.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm


    • vielä tämä

      Rautan, kalsiumin ja magnesiumin otossa pitää olla 4 tuntia väliä, eli jos otat thyroxinin 7:ltä niin11:sta vasta noi muut ja tarkottaa myös maitotuotteita, niissähän on kalsiumia,-nuo nimittäin estää thyroxiinin imeytymistä.

    • viljat.
    • 6+6

      Arviolta puolet suomalaisista saa liian vähän jodia ravinnosta, koska sitä ei ole ravinnossa.

      Levävalmisteet on hyviä ja turvallisia. Niitä ne Japanissakin syö kala ohella.

    • että tällanne

      Miehelläni 48v oli vuosia sitten liikatoiminta ja hänen kilpirauhasensa toiminta lopetettiin lopulta radiojodihoidolla ei kilpirauhanen ei toimi lainkaan.

      Lääkitys saatiin vuodessa sopivaksi.

      On hoikka hyvän ruokavalion johdosta, liikkuu paljon (ei edes väsy) ja on täysin "terve".

      Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja, mutta kaiken lähtökohta on kunnon ravitsemus ja juuri omalle kropalle sopiva ravinto. SEn löytää, kun kokeilee ja lukee ravinnosta ja ravintolisistä, joita kaikki tarvii.

      Meillä ei syödä viljaa lainkaan, koska se ei kertakaikkiaan sovi.

    • terveyttä.

      "Hanki vitamiinit ensisijaisesti marjoista ja ruoasta. Jos turvaudut lisäravinteisiin, niin panosta laatuun.
      Yleinen väite kuuluu, että syömällä monipuolisesti saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit. Tämä voi ihannetilanteessa pitää paikkansa. Riittävää ravinteiden saantia ruoasta haastavoittaa kuitenkin moni asia. ”Monipuolinen” on varsin suhteellinen käsite. Esimerkiksi pasta, ruispala ja big mac ovat eri ruokia, mutta kaikkien pääraaka-aineena on sama ravinneköyhä vehnäjauho. Toinen haaste tulee ravintoaineiden imeytymisestä. Monen suomalaisen suoliston toiminta on kaukana optimaalisesta. Kolmas potentiaalinen puutoksille altistava asia ovat erilaiset ruokarajoitteet. Esimerkiksi kasvissyöjien tai vähän lihaa kuluttavien on tärkeää ottaa B-12 vitamiini lisäravinteena.
      Uusi tulokas synteettisten vitamiinivalmisteiden rinnalle Suomen markkinoilla on Together Health. Yritys valmistaa kasvipohjaisia lisäaineettomia vitamiini- ja mineraalivalmisteita. Monien lisäravinnepillereiden pääraaka-aineena ovat täysin epäolennaiset täyteaineet. Safkatutka suosittelee suosimaan tuotteita, joissa maksat oikeasta sisällöstä, etkä täyteaineista.
      Seuraa Facebookissa:
      https://www.facebook.com/togethersuomi?fref=ts
      Lisätietoja:
      http://www.togetherhealth.fi/paremmat-lisaravinteet
      ps. Saadaksesi lisätietoa tuotteiden alkuperästä haasta Together kysymyksilläsi heidän Facebook sivullaan!"

      LÄHDE:

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=736547609718368&set=a.621141317925665.1073741828.621130487926748&type=1

    • vajis mamma

      Oon syöny thyroxin lääkettä kohta kuukauden,sormet kylmät ja viileät edelleen,vai viekö aikaa ennen kun tilanne helpottuu?

      • ...............

        Vie aikaa, mutta voi myös olla, että aloitusannoksesi ei riitä tosiaan alkua pitemmälle ja tarvitset isomman annoksen oireiden poistamiseen


      • 3+3
        ............... kirjoitti:

        Vie aikaa, mutta voi myös olla, että aloitusannoksesi ei riitä tosiaan alkua pitemmälle ja tarvitset isomman annoksen oireiden poistamiseen

        Tapauksesta riippuen kestää kuukausia ja voi olla että lääkkeen annostustakin joudutaan muuttamaan.

        Oikealla ravinnolla helpotetaan oloa.


    • oma kokemus

      thyroxin on turvallinen hormooni

      eli jos tuntuu, että annos on liian pieni, niin voihan sitä itse nostaa hieman

      kyllä sen omassa olossaan tuntee, jos hormoonia tulee liikaa tai lian vähän

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe