Päiväkodin tekemä lastensuojeluilmoitus.Kysymyksiä

Ihmettelevä

Eli pk tehnyt ilmoituksen sossuun koska epäilevät että isällä on alkoholin kanssa ongelmia.
Olemme eronneet,lapset yhteishuollossa.Lapset asuvat kanssani,mutta omien työ/opiskelu aikataulujen vuoksi isä on se joka on lapsia vienyt ja hakenut pk:sta.

Itseäni on nyt mietityttänyt parikin asiaa: miksi pk on antanut lapset isän mukaan,jos hoitaja on ollut sitä mieltä että isä on haissut kaljalle? eikö tässä tapauksessapitäisi soittaa poliisi puhalluttamaan isä.
Miksi pk ei ole ollut epäilyksistään yhtedessä minun,eikö se pitäisi olla käytäntö että asista puhutaan vanhempien kanssa jos huoli on herännyt?
Sossujen tapaaminen on päiväkodissa,onko tämä normaalikäytäntö jos pk on ilmoituksen tekijänä?
En kuitenkaan ole nähnyt itse ilmoitusta ja mitä siinä sanotaan,onko minulla oikeus nähdä koko ilmoitus ennen tapaamista?

6

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkahattutädit.

      Lastensuojelijoiden huolet ja vainoaminen käynnistyivät 1990 luvun alussa.
      Lue kriittinen kannaotto Helena Molanderin kirjaan Lapsi aikuisten armoilla -tarkkaile läheisiäsi.

      http://netn.fi/496/netn_496_kirja6.html
      ---------

    • ihmettelevälle

      Sinuna kysyisin tarhan johtajalta, että miksi sinuun ei otettu yhteyttä, vaan lastensuojeluun. Jos olisit tiennyt tuosta, olisit voinut kehittää jotain muita vaihtoehtoja lasten pk:sta hakemiseen tai yrittää muuttaa omia aikataulujasi, vaikka ei sekään ole varmaan kovin helppoa.

      Kyllä sinulla on oikeus nähdä ilmoitus, saat sen käsiisi soittamalla sosiaalitoimistoon ja kysyt sopivaa aikaa sen näkemiselle. Tai yksi vaihtoehto lienee, että sinulle luetaan se puhelimessa.

      Reilun pelin mukaista olisi tietysti puhallutta isä, mutta näissä ilmoitustehtailuissa monelta tuppaa reilu peli unohtumaan. Tarkoitan siis yleisemminkin, että konkreettisia todisteita ei hankita, on vain epämääräinen epäily, että haisikohan se vähän kaljalle.

      Hanki ennen palaveria joku henkilö, olisiko joku ystävä tai tuttava tai esim. MLL:sta palkattu hoitaja, joka hakisi lapsen silloin kun et itse pääse hakemaan. Sossu on tyytyväinen, jos isä on nyt leimattu huolen aiheuttajaksi, että asia on järjestetty jotenkin muuten.

      Mutta entä ne ajat kun lapset ovat välillä isänsä luona vai ovatko he noiden tarhasta hakujärjestelyjen lisäksi vielä hänen hoidossaan.

      Toinen vaihtoehto on tietysti se, että isä onnistuu jotenkin kirkastamaan maineensa sossujen silmissä. Se on helpommin sanottu kuin tehty, mutta toivotaan, että paikalle tulee fiksu sosiaalityöntekijä, eikä mikään mielivaltainen töykeä möykkäri.

    • Perheitä vainotaan.
    • Junttisuomi

      Oikein päiväkoti on toiminut. Jos haisee oluelle ei se pelkästään riitä siihen, että lapset pitää isältään evätä kun hän tulee hakemaan vaan muu fyysinen ja psyykkinen kunto.

      Suomessa kun ollaan niin alkoholi tietty heti automaattisesti paha vaikka olisi nauttinut yhden oluen ilman aikomusta ottaa toista.

    • A30

      Itselläni teki päiväkoti, neuvola ja naapuri lastensuojeluimoituksen ja perheen tukeminen lopetettiin avohuollon kautta ja lapset otettiin huostaan niin, että en voi enää koskaan asua lasteni kanssa. Toivoin kolmatta lasta ja minun ei anneta pitää tätä kolmatta, jonka laskettu aika on lokakuussa. Rakastan kyllä tulevaa poikaani ja oman lapsen jättäminen sairaalaan pelottaa ja haluan kuitenkin auttaa lapsetonta pariskuntaa ja antaa rakkaan vauvani heille omaksi lapseksi!

    • rikollisista

      Huostaanotto tehdään lain mukaan toistaiseksi eli siihen asti kun kodin olosuhteet muuttuvat sossut toivomalla tavalla. Ja toiveistaan sossun on myös lain mukaan tehtävä kirjallinen selvitys, mitä vaaditaan, että lapset voivat kotiutua.

      Eli tuollainen väite sossuilta, että et ikinä voi enää asua lastesi kanssa,
      on vastoin lakia.

      Samoin sossu rikkoo lakia, jos lapsi viedään synnytyslaitokselta.
      Moisesta menettelystä Suomi on jo aikanaan saanut rapsut
      Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimelta.

      Vai eikö suomalaisen rikollisjoukon tarvitse vieläkään välittää
      Ihmisoikeustuomioistuimen päätöksistä???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe