Pian veneen alla

Jeee Turku

Kolme kuukautta aikaa lähteä opiskelija-asunnosta. Tammikuussa laitoin hakemuksen TVT: lle ja seurakunnalle, ei kuulu mitään. Sama homma KAS: n kanssa. Helpin kautta olen käynyt katsomassa asuntoja, aina muita hakijoita. Yhteen kämppään hain, samoin kuin moni muukin paikalla olleista, mutta kämppä on edelleen vapaana. Taitaa hakea nuorta naista seksivuokralaiseksi, kun paikalla olleet vanhempi pariskunta, nuori mies ja minä (mies), eivät asuntoon kelvanneet.

Taitaa olla asunnon saaminen Turussa yhtä vaikeaa kuin työpaikan saanti.

Pian yksi asunnoton lisää. Hyvä Turku!

17

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgdg89

      Ei se niin vaikeaa ole kun olet hereillä asuntokaupoilla. Itselle tämä asunto tuli aamulla opkk palveluun, ja soitin sinne heti ja sovimme näytön heti vielä samana päivänä. Oletko yhä opiskelija vai valmistunut, koska monet vuokran-antajat ottavat helposti jo opiskelijan sen vuoksi, että KELA useimmin maksaa vuokraa joten tietävät saavansa rahat.

      • j. Turku

        Olen valmistunut, ja luottotiedot eivät ole kunnossa. Sillä yhdistelmällä veneenalus kutsuu.


      • epra

        Kela maksaa vuokran?


    • yks kaks vai kol

      mene asunnottomien yö majaan hinta turun kaungille satoja euroja päivässä. ei tartte siellä kauan oleilla kun löytyy asunto.

      • vuokraaja?

        Tänäpäivänä vuokralaisen kannattaa hoitaa asiansa;ei saa olla merkintöjä maksamattomista vuokrista.Aina parempi jos tuntisit jonkun vuokranantajan henkilökohtaisesti;ei kukaan ota mielellään jotakin henkilöä jota ei tunne.Ja parempi jos et tupakoi,kapakoi,riehu ja rikuttele kellon ympäri.Lisäksi vuokranantaja voi soittaa edelliselle vuokranantajalle ja kysyä millainen henkilö on kyseessä?Aina tietysti auttaa jos olet säännöllisissä töissä,koulussa jne.


    • Oikeinkirjottajat ry

      Pian vene? Se ei ole mun, sen omistaja on varmaanki Pia. Oikea termi on pienvene, se tarkoittaa luultavasti paatin pienoismallia, "vene" tarkoittaa soutuveneen kokoista venetta tai vain vähän isompaa. Sitten sitä suurempi vene on nimeltään laiva tai alus.

      Pienvene on svetisismiä. Småbot tarkoittaa ruotsissa pientä laivaa.

      • Måste

        Mites, onko tämä Pian vene tarpeeksi leveä, että sinne mahtuu koisaamaan? Paljo on neliöitä?


    • ozzy323

      Itsellä oli sama tilanne yli vuosi sitten. Kun olin valmistunut, soitin tvt:lle niin yksiö löytyi heti. Luottotietojen menetys ei vaikuttanut, kun velkaa ei ollut heidän mielestään hirveitä määriä. Sosiaalitoimisto voi auttaa 1 kuukauden vuokravakuudessa. Tvt:llä näyttäisi olevan yksiöitä vapaana tällä hetkellä,
      soitat toimistolle ja kysyt.

      • J Turkü

        Kysyin jo, en saa.


      • K Turku
        J Turkü kirjoitti:

        Kysyin jo, en saa.

        Jos tosiaan on näin, että ketään ei sinua vuokralaiseksi halua, niin helpoin vaihtoehto on ostaa oma asunto.


      • T Urku
        K Turku kirjoitti:

        Jos tosiaan on näin, että ketään ei sinua vuokralaiseksi halua, niin helpoin vaihtoehto on ostaa oma asunto.

        Keksin jo ratkaisun: Voitan huomenna lotossa 13 miljuunaa ja ostan sillä yksiön Varissuolta. Loput panen laittaen turhuuteen.


      • S Turku
        T Urku kirjoitti:

        Keksin jo ratkaisun: Voitan huomenna lotossa 13 miljuunaa ja ostan sillä yksiön Varissuolta. Loput panen laittaen turhuuteen.

        Tule sitten tänne kiittämään Turku. Ja muistaki kans!


    • vuokramarkinat

      Hae yksityisten asuntoja vapailta markkinoilta. Turussa on kuitenkin suht halvat vuokrat näihin yksityishenkilöiden vuokraamiinkin. TSV vuokraa sitä Runosmäen talokolossia, tosin sinne on ikäraja vuokralaisvalinnoille asetettu.

      Samalla tavalla niihin yksityisen vuokraamiinkin saa asumistukea kuin TVT:lle.

    • Rahalla saa

      Satolla näkyy olevan kalliita tyhjiä vuokrakämppiä vaikka muillekin jakaa.......

      • ... ja horsella pääs

        Satolla tarttee olla aina luottotiedot kondiksessa. Niille joilla on, on Sato helevetin hyvä vaihtoehto.


      • seddau
        ... ja horsella pääs kirjoitti:

        Satolla tarttee olla aina luottotiedot kondiksessa. Niille joilla on, on Sato helevetin hyvä vaihtoehto.

        Ne luottotiedot ovat a ja o hyvät ihmiset!


    • kaikkieläkkeelle

      Mutta niin ensin kannattaa itse miettiä että mitä itse haluaisi tehdä, kuten Suomen valtion johtajatkin, minäkin haluaisin jo vetäytyä vanhuuseläkkeelle! Kaikki yli 25v vain vanhuuseläkkeelle, näin Jyrki Katainen näyttää esimerkkiä.

      Siitä se talous ehostuu, ja itse karkaa pois, noudattakaamme esimerkkiä.

      Tai sairauseläkkeelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe