Heips! Olen itse 20 ja miesystäväni on 21, mutta mennän asiaan. Voisiko joku kertoa kehitysvamman asteesta F73.1 ? Emme vielä tiedä paljoakaan tästä tietystä kehitysvammasta... Tiesimme että joku kehitysvamma on kyseessä, mutta saimme tietää vähän aikaa sitten että "tämä se on" Lääkärin kanssa sovittu keskustelu on myöhemmin, mutta haluan hieman "etukäteistietoa" en käytä paljon nettiä, joten olisi helpointa saada tänne tietoa kyseisestä vammasta (onko kyseessä lievä, keskivaikea ymsyms., Miten tulee pärjäämään elämässä, miten suurella viiveellä oppii esim. Uimaan, ajamaan pyörällä, lukemaan, kirjoittamaan?) Kiitän jo etukäteen :)
Poikamme tuore diagnoosi
2
343
Vastaukset
- Nettiä käyttävä
http://mielenterveys.info/tautiluokitus2.html
F73.1 Syvä älyllinen kehitysvammaisuus merkittävä, huomiota tai hoitoa vaativa sopeutumiskäyttäytymisen häiriö - erityisen äiti
Katsokaa lisätietoja vammaisjärjestöjen sivuilta. Tuo syvä kehitysvammaisuus on aina vakava paikka vanhemmille.Mutta nämäkin lapset kehittyvät-kukin omaan tahtiinsa ja riippuu aivovaurion laajuudesta.Tälläinen lapsi vaatii paljon rakkautta ja huolenpitoa vanhemmiltaan. Rakastakaa ehdoitta. Tulevaisuus on avoin ja niinhän se itseasiassa on meillä kaikilla.Teillä mahdollisuus vammaistukeen ja omaishoidontukeen.Tsemmpiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291320
- 1181157
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap98960- 113867
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa279850- 48735
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi19731- 52709
- 28667
- 49619