onko tämä terveellinen aamupala??

mariannekarkki!!

Ensi syksynä alkaa lukio ja pakko opetella syömään KUNNOLLINEN aamupala (joka on myöskin kohtuuedullinen ja pitää nälkää noin 4 tuntia). Tässä siis:

2 viipaletta ruis/kauraleipää (ei mitään vehnä/lisäainehöttöä vaan 100 % täysjyvää), päälle Oivariinia, juustoa/keitetty luomukananmuna sekä kasviksia (valitsen kauden mukaan)
lisäksi hedelmä tai marjoja ja kuppi teetä. Joskus keittelen puuroa, mutta siitä en erityisemmin välitä ellei laita paaaljon hilloa päälle ja sittenhän se ei ole enää terveellistä...

Onkohan hyvää?? :)

9

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keittäjä

      Ihan hyvä.
      Puuroa voisit syödä marjasilmällä. Pakastemerjat maksavat 4-8 €/kg ja puuronsilmäksi riittää 50-75g.
      Jos maksat itse ruokasi, siinä on otettava huomioon myös hinta.

      Ruskea ja Musta tee kovettaa vatsaa, joten vaihtaisin Vihreään teehen se on osattava vain tehdä.. Ei koskaa yli 80 asteista vettä, muutuu karvaaksi sitä kuumemmassa. Samoja tee lehtiä voi hauduttaa aina päivän kerrallaan, on sitä itseään kiinalaista käytäntöä.
      Juustoa ja kananmunaa vaihtaisin välillä itse tehtyyn rahkaa. Pakastemarjoja ja Kerman tilalla jugurtti suhde jokaista 1/3. Sokeria maunmukaan.
      Porkkana ja omena sopivat välipalaksi mukaan, helppo kuljettaakin.

      • Mariannekarkki!!

        Kiitos! Juon tavallisesti vihreetä teetä, mutta en ole noita teelehtiä ennen kokeillutkaan. Pitää myös tehä tota marjarahkaakin, kuulostaa ihanalta!
        En maksa ruokiani itse, sillä olenhan vielä alaikäinen, mutta edullisuutta vaan ihan sen kannalta, että lukiokirjat ym. maksaa paljon ja suurperheessä rahaakin kuluu.
        Tänään kokeilin illalla neljänviljanpuuroa mustikoiden ja vadelmien kanssa, oli kyllä paljon parempaa kuin peruskauraa!


    • Tyttööö1997

      Onko mun aamupala terveellinen?

      lautasellinen luomukaurapuuroa, marjoja tai omppusosetta (vähäsokerinen)
      1 viipale jälkiuuniruisleipää voita juustoa kurkkusiivuja
      kuppi vihreää teetä

      - aika samassa tilanteessa :)

      • Tyttööö1997

        Oho, laitan siis leivän päälle voita juustoa keittokinkkuleikkele kurkkua


    • jesseonhyvä

      Mausta en tiedä, mutta ravintoarvoltaan kuullostaa hyvältä. Kaikkea voi aina hinkata ja hankata, mutta paremmaksi se tuskin siitä muuttuu.

    • laudatur

      En nyt kyllä ihan tajua miten lukion käyminen liittyy aamupalaan vai onko se kielletty peruskoululaisilta ?
      Silloin kun itse kävin k.o oppilaiteksen ja matkoihin meni tunti suuntaansa niin
      ruisleipää , kananmuinia, jogurttia ja kahvia.
      Omat lapseni meni suoraan harrastuksiin sieltä-- pakkasin eväät . Kouluilla on jääkaappi jossa voi säilyttää, kun kysyy luvan.
      Keiitivät itse aamupuurot niin että tulee sopiva- tai sitten riisipuuroa tein illalla että riittää myös aamuun.
      Pidä vaikka myslipatukkaa mukana hätävaraksi, aivotyö vaatii energiaa.
      Sitrushedelmiä en kauheesti suosittele , ellei halua päästä hammaskiilteestä eroon.

    • keepitsimplestupid

      Hyvyydestä en tiedä, mutta on ainakin terveellistä - onnittelut siitä sinulle vaikka lisäisinkin mukaan jonkin jugurtin - vatsani vain kaipaa jotain hapanta toimiakseen hyvin.

      Hillo ei välttämättä ole epäterveellistä vaikkakin sisältää paljon sokeria - sitä kuitenkin käytetään vähän ja marjojen hyödylliset osat merkkaavat sokeria enemmän. Joten mausta puurosi hillolla jos sen makua aamiaiseen tarvitset.

      En näe mitään huonoa aamiaisessasi, joskin ihmettelen miksi ihmiset eivät juo tavallista teetä ilman mitään mausteita - siis sitä ceylonin-teetä vaan aina jotain mustaa, vihreää mausteiden kera.

    • Nambam

      Mariannekarkki pussi aamulla hmm... Tuo kaikki kuullostaa niin hyvälle ja fiksulle että käy jo vähän kateeksi.

    • Teevettäkö.

      On se terve hyvää huomenta aamupala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe