500 euron kuukausipalkka

järkeä? kö?

Olen muutaman hengen yrityksessä osa-aikaisena ohjelmistosuunnittelijana ja ohjelmointihommia on korkeintaan viikoksi joka kuukausi. Kuukausibruttopalkka on siis keskimäärin noin 500 euroa 12 euron tuntipalkalla. Olen kuitenkin pistänyt merkille, että firmassa on pari muuta henkilöä, joille on töitä yhtä vähän kuin minulle, mutta ovat kuitenkin kokoaikaisia eli saavat huomattavasti enemmän palkkaa kuussa kuin minä. Itse teen työni etänä omalla koneellani, joten työajanseuranta on käytännössä mahdotonta, koska saatan hyvinkin katsella vaikka leffan koodailun ohessa ja jatkaa taas pari tuntia naputtelua ja sen jälkeen pelailua yms. joten olen ympäripyöreästi pyöristänyt työaikani viikkoon.

Kovin kummoinen palkkahan tuo ei ole ja saan lisäksi tukia sekä arvokasta työkokemusta, mutta mietin vain kuinka moni muu on päätynyt tällaiseen osa-aikaiseen järjestelyyn vai onko tämä silkkaa tyhmyyttä?

4

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri sitä...

      "onko tämä silkkaa tyhmyyttä?"

      Juuri sitä se on.

      • Sitä!

        Ei ole tyhmyyttä vaan ihan puhdasta hulluutta.


    • kunnon töitä vain

      Eiköhän tuon tyyppinen työ sovi juuri valmistuneelle tai opiskelijalle tilapäisesti, jos ei muuta tekemistä löydy. Ihan sen työkokemuksen vuoksi. Jos uraa on jo takana niin kukaan tervejärkinen ei tuohon rupea. Osa-aikatyö yleisesti on todella perseestä.

      • pidän vapaa-ajasta

        Tein eräänä kesänä, kun en sattunut saamaan kokoaikaista kesätyötä, n. 10h/viikko työaikaa. Käytännössä sain itse päättää, miten tunnit tein kotona, vai toimistolla. Syksyllä se sitten kiihtyi, kun lomailevat opiskelijat alkoi palata töihin(Juu, juuri ne, jotka käy koulun ohessa töissä, eli minua tarvittiin paikkaamaan pientä aukkoa projektin työajoissa).
        Ei tosta nyt hirveesti haittaakaan ollut.. hyötyäkin vähäsen saattoi olla, kun sai jalkaansa vähän oven väliin.. Palkan kannalta sai kesän opiskelijakämppä vuokrat maksettua - muuten aika rahaton kesä, kylläkin: Rahaa oli käytettävissä vähemmän, kuin mitä opiskelijatuista jäi talven aikana elämiseen. Kaiken kaikkiaan kuitenkin erittäin positiivinen kokemus, koska aikaa jäi viettää kesä käytännössä uimarannalla.. ja taisi se vaimokin jäädä siltä reissulta haaviin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe