Samsung vit**ilee

se hakee yöllä.

Kun siihen muuttaa kanavan 31 paikalle 1, ja kanava 32 muutetaan kanavaksi 2, niin ei jumalauta mene montaa päivää kun se on itekseen tehny kanavahaun ja kaikki on kuten ennen muutoksia. Kaikki automaattihaut on pois päältä, mutta se vaan alkaa itekseen säätämään kanavalistoja. Saako millään tuota auto-kanavahakua päältä pois ?

19

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+9
      • suosikit erikseen

        Eikös se ole helpompi tehdä suosikit lista. Minulla on KDLsarjan digitv hd . Elisan kanavia tilattuna jokunen ja jos teen uuden kanavahaun niin teen listan erikseen niistä suosikkeihin. Sinne vaan kaikki mitä yleensä katsoo. Sehän on paljon kätevämpi tapa ja kun on valikoiva katsoja niin kaikki on siellä erikseen. Vai ?


      • Kaapelissa rajoitus

        Kaapeliverkossa on Nordic-normien mukaisesti kanavien uudelleenjärjestely estetty. Minulla edellisessä Sonyssa pystyi kanavat järjestelemään mieleisekseen, mutta kun siihen tuli kaapeliverkon kautta cable Ready HD -päivitys, niin tämä ominaisuus katosi. Sama koskee varmaan muitakin Cable Ready HD -hyväksynnän saaneita televisioita. Antenni-tv:n puolella tämä kanavanumeroinnin muutos lienee mahdollista. Kun olen kaapeliverkossa, niin en viitsi alkaa tv:täni testailemaan..;)

        Olen jotain kasannut suosikkilistaan, mutta kun tekee kanavanhaun, niin listojen sisältö nollautuu. Näin varmaan käy aloittajan tapauksessa, kun tv omatoimisesti skannaa verkkoa yöllä ja samalla siivoaa käyttäjän asetukset pois...


      • ei ole nollaantunut
        Kaapelissa rajoitus kirjoitti:

        Kaapeliverkossa on Nordic-normien mukaisesti kanavien uudelleenjärjestely estetty. Minulla edellisessä Sonyssa pystyi kanavat järjestelemään mieleisekseen, mutta kun siihen tuli kaapeliverkon kautta cable Ready HD -päivitys, niin tämä ominaisuus katosi. Sama koskee varmaan muitakin Cable Ready HD -hyväksynnän saaneita televisioita. Antenni-tv:n puolella tämä kanavanumeroinnin muutos lienee mahdollista. Kun olen kaapeliverkossa, niin en viitsi alkaa tv:täni testailemaan..;)

        Olen jotain kasannut suosikkilistaan, mutta kun tekee kanavanhaun, niin listojen sisältö nollautuu. Näin varmaan käy aloittajan tapauksessa, kun tv omatoimisesti skannaa verkkoa yöllä ja samalla siivoaa käyttäjän asetukset pois...

        Tuota noin, ei kai tuo kuitenkaan päde yleisesti?

        Ainakin itse tein kaverin kaapeli-tv:ssä olevaan Panasoniciin suosikkilistan, johon järjestin Ylen HD-kanavat oikeille paikoilleen vastaavien SD-kanavien sijaan ja ovat sitten käytettävissä normaalisti numeroilla 1,2, jne. Se suosikkilista on pysynyt heillä käytössä ja ihan kunnossa jo jonkin aikaa. En siis mitään uudelleenjärjestelyä tietenkään tehnyt vaan sen uuden järjestyksen saa suosikkilistalla helposti. Suosikkilistan saa sitten käyttöön, kun painaa tv-kanavaa katsoessa kahdesti INFO-nappia (i) ja sitten sinisellä saa valita haluamansa suosikkilistan.

        Ennen suosikkilistan luontia otettiin kanavalistasta (viritysvalikossa Listaus kanavista) ruksit pois maksu-tv:n kanavista, jotka eivät näy. Tuo kannattaa tehdä joka tapauksessa, vaikka ei suosikkilistoja olisikaan tekemässä.


      • Kaapelissa rajoitus
        ei ole nollaantunut kirjoitti:

        Tuota noin, ei kai tuo kuitenkaan päde yleisesti?

        Ainakin itse tein kaverin kaapeli-tv:ssä olevaan Panasoniciin suosikkilistan, johon järjestin Ylen HD-kanavat oikeille paikoilleen vastaavien SD-kanavien sijaan ja ovat sitten käytettävissä normaalisti numeroilla 1,2, jne. Se suosikkilista on pysynyt heillä käytössä ja ihan kunnossa jo jonkin aikaa. En siis mitään uudelleenjärjestelyä tietenkään tehnyt vaan sen uuden järjestyksen saa suosikkilistalla helposti. Suosikkilistan saa sitten käyttöön, kun painaa tv-kanavaa katsoessa kahdesti INFO-nappia (i) ja sitten sinisellä saa valita haluamansa suosikkilistan.

        Ennen suosikkilistan luontia otettiin kanavalistasta (viritysvalikossa Listaus kanavista) ruksit pois maksu-tv:n kanavista, jotka eivät näy. Tuo kannattaa tehdä joka tapauksessa, vaikka ei suosikkilistoja olisikaan tekemässä.

        Lopputulos riippuu varmaan siitä, kuinka orjallisesti laitevalmistaja noudattaa eri normeja. Sony tuntuu olevan tarkkaa näiden rajoitusten ja suositusten suhteen. Osa normien määräyksistä on pakollisia ja osa valinnaisia, joita koodaaja joko poimii mukaan tai sitten ei. Muistelen, että kanavalistan numeroinnin muutoksen perusteluna oli se, ettei vastaanottimen kanavalistan automaattinen päivitys toimi, jos katsoja on muuttanut numerointia mieleisekseen.

        Sonylla suosikkilistoja voi rakennella tarpeen mukaan, mutta Soneran verkon numeroinnin on jo oppinut eikä erillistä suosikkilistaa tarvita.

        Normien mukana on tullut seuraava lisäominaisuus: Nykyinen Sony ei tallenna kaikkia C Moren ja Viasatin HD -elokuvia, vaan ilmoittaa elokuvan olevan kopiosuojattu. Kun se löytää bittivirrasta Copyright -bitin, niin se ei edes aloita tallennusta. Tallennusten virhelistalta tämän tallennuksen epäonnistumisen syyn voi sitten tarkistaa. SD tasoisena tätä kopiosuojausta ei näytä olevan. kaikki laitevalmistajat eivät noudata näin tarkasti MPEG-suosituksia.


      • tollasia omituisuuks
        Kaapelissa rajoitus kirjoitti:

        Lopputulos riippuu varmaan siitä, kuinka orjallisesti laitevalmistaja noudattaa eri normeja. Sony tuntuu olevan tarkkaa näiden rajoitusten ja suositusten suhteen. Osa normien määräyksistä on pakollisia ja osa valinnaisia, joita koodaaja joko poimii mukaan tai sitten ei. Muistelen, että kanavalistan numeroinnin muutoksen perusteluna oli se, ettei vastaanottimen kanavalistan automaattinen päivitys toimi, jos katsoja on muuttanut numerointia mieleisekseen.

        Sonylla suosikkilistoja voi rakennella tarpeen mukaan, mutta Soneran verkon numeroinnin on jo oppinut eikä erillistä suosikkilistaa tarvita.

        Normien mukana on tullut seuraava lisäominaisuus: Nykyinen Sony ei tallenna kaikkia C Moren ja Viasatin HD -elokuvia, vaan ilmoittaa elokuvan olevan kopiosuojattu. Kun se löytää bittivirrasta Copyright -bitin, niin se ei edes aloita tallennusta. Tallennusten virhelistalta tämän tallennuksen epäonnistumisen syyn voi sitten tarkistaa. SD tasoisena tätä kopiosuojausta ei näytä olevan. kaikki laitevalmistajat eivät noudata näin tarkasti MPEG-suosituksia.

        Vastaanotan taloyhtiön tv-lähetykset antenniverkon kautta. Jostain syystä mikä ei vielä selvinnyt Sony löytää sellaisia haamukanavia mitä ei ole olemassa. Osa on vanhoja ohjelmapaikkoja joista kanava on jostain syystä siirtynyt toiselle ohjelmapaikalle jne. Palauttanut telkkariin tehdasasetukset ja hakenut kanavat useammankin kerran mutta aina se niitä löytää jostakin. Asiasta ei ole haittaa koska oikeilla ohjelmapaikoiltaan lähetykset löytyvät normaalisti ja näkyvät normaalisti. Telkkari on jotain sonyn uusimpia malleja joissa on kyllä HD-virittimet mutta ei äly-tv ominaisuuksia ja muita minulle tarpeettomia kun halusin sellaisen perinteisen telkkarin.

        Palstoja kun lukee niin vähän jokaisessa telkkarissa on näitä ihmeellisyyksiä mitkä ei varsinaisesti haittaa käyttöä mutta toisaalta ihmettelee mistähän johtuvat.


    • se kenkkuilee

      Joo, te ei nyt oikein ymmärrä mistä on kyse. Ei tässä auta mitkään suosikkilistat kun nekin menee pipariksi kun tv tekee tuon kanavahaun. Siis vielä kerran: Tietääkö kukaan keinoa millä saa telkkarin itsekseen tekemän kanavahaun pois päältä, siis asentoon OFF ?
      Tämä on antennisysteemi, ja syyllinen on telkkari. Samsung 5720.

      • koko setti

        Laita mallin koko nimi esim. UE tms,, Kaikki mitä sen kyljessä lukee .

        Esim. minulla sony KDL - 46exxxx . Ei sitä muuten voi kuin arvuutella.


      • Kaapelissa rajoitus

        Ilmeisesti olet ostanut suoraan Saksasta mallin, jota ei ole tarrkoitettu Suomen markkinoille. Yhtään Samsungia, jonka koodinumeroina olisi 5720 ei ole www.testatutlaitteet.fi listoilla. Kun laitat avoimen kysymyksen, niin saat vain arvailuja vastaukseksi: Laita malli tyyliin "SAMSUNG UE40D5720" => Jos arvaus osui oikeaan, niin kyseinen malli ei ole tarkoitettu pohjoismaisille markkinoille. Kaikkea ei kannata ostaa ulkomailta, vaikka halvalla saa..

        Haku "UE40D5720" Samsungin suomalaisilta sivuilta tuottaa tuloksena vain "Valitettavasti tuloksia ei löytynyt." eli se siitä ohjeiden antamisesta. Jos malli oli jokin muu, niin laitatko sen tänne, kiitos.

        Oma Sony on verkossa ja klo 3 aikaan yöllä tarkistaa, onko softapäivitystä saatavilla. Jos on, niin se hakee yöllä sen valmiiksi. Kun tv:n käynnistää seuraavan kerran, niin se kysyy, olisiko aikaa asentaa softa nyt tai myöhemmin. Vuoden aikana on tullut kymmenkunta päivitystä. Kanavalistat se päivittää siten, ettei käytännössä se näy katsojalle. Kanavien uudelleenhaku vaikka kerran kuussa siivoaa "roskat" pois kanavalistalta, jos ne ei ole itsekseen kadonneet;)


    • näin minä tein

      En tiedä muuta neuvoa kuin sen minkä sain omaa full hd digitelkkua ostaeessa - Ota päivitys pois se sotkee tv:n.

      Samsungiin tulee päivitystä (luin jostakin) kauhea määrä päivittäin. Siis estä päivityjset.

    • valmiustilapäivitys

      Samsungista lisää
      http://yle.fi/uutiset/uudet_televisiot_kummittelevat/5611060

      "Uusi televisio saattaa yllättää kytkeytymällä päälle omia aikojaan vaikka keskellä yötä. Samsungin asiakaspalvelun mukaan kyse on niin sanotusta valmiustilapäivityksestä."

      Eli ota ns. valmiustilapäivitys pois päältä.

      Ärsyttäisi, jos omakin eri merkkinen tv tekisi tuota oletusasetuksilla. TV:ni tarkistaa softapäivitykset vain silloin, kun menen käyttämään sen älytoimintoja ja saan itse valita, asennanko. Ja kanavat se tarkistaa vain käynnistyksessä eikä lähde päivittämään niitä edes millään automatiikalla vaan vasta sitten kun itse niin haluan, eikä se silloinkaan ole sotkenut suosikkilistoja.

      Mutta Topfieldin HD-digiboksista (antenni) piti ottaa päivitykset pois päältä, koska vastasi siihen "uusia kanavia" -ilmoitukseen mitä vaan yrittäessäsi perua, niin menetti kanavat ja suosikkilistat. Jos perui tai antoi ilmoituksen poistua (jos en ollut vahtimassa digiboksin ääressä), niin kanavat menivät sekaisin, osa hävisi, ja oli hauskaa etenkin silloin kun se tapahtui kesken tallennuksen. Kuulemma uusin softapäivitys korjaa sen bugin.

    • Sony paras tv

      Ostin uuden v.2014 SONY KLD-W7xx mallisen taulu tv ja Antenni kanavat krs-talossa vain käytössä, maksutv ei ole. Sonyn Digikanavien paikat voi vaihtaa mieleisekseen helposti, ei tarvitse tehdä mitään suosikkilistoja listoja. Sony on laadultaan parempi, kaukosäädin hyvin ajateltu toisin kuin Samsung vastaava. Vanhempi Sony digitv toiminut ilman vikoja jo n.10vuotta.

      • pixeli verkkokalvolla

        On niitä Sonyssakin vikoja...

        Juuttunut kirkas vihreä pikseli uudessa Sonyssani.

        Elämäni on pilalla...no ei vaiskaan, juttu on täysin psykologinen. Mutta kuitenkin.


      • revocx
        pixeli verkkokalvolla kirjoitti:

        On niitä Sonyssakin vikoja...

        Juuttunut kirkas vihreä pikseli uudessa Sonyssani.

        Elämäni on pilalla...no ei vaiskaan, juttu on täysin psykologinen. Mutta kuitenkin.

        Kaikissa merkeissä on jotain ihmejuttuja. Jossain Hifi liikkeissä missä myydään kaiuttimia ja radiovirittimiä sekä kalliita yli 700euron telkkareita oudolta merkiltä... varmaan niissäkin jotain omituisuuksia on jos ei varsinaisia vikoja. Ne on niin tietokoneita jo tv:tkin vaikka niissä ei olisi äly-ominaisuuksia... ainakin jos vertailee putki-tv aikaan, vaikka kyllä niitäkin kuvaputki-tv:tä vielä joillain ja jossain on käytössä ja hyvin pelaa.


    • vähiten outouksia

      Lainattu ylempää:
      >" Palstoja kun lukee niin vähän jokaisessa telkkarissa on näitä ihmeellisyyksiä mitkä ei varsinaisesti haittaa käyttöä mutta toisaalta ihmettelee mistähän johtuvat. "

      Itse tulin muutama vuosi sitten siihen tulokseen, että Panasonicin telkkareissa on noita ihmeellisyyksiä kaikkein vähiten tai ehkä ne jopa puuttuvat kokonaan. Ja olen edelleen sitä mieltä 100 %.

      Kaukosäädin on selkein ja käyttöliittymä on hyvä ja kaikissa testeissä mainittu selkeimmäksi eikä tarvitse opettelua tai opettamista.
      Esim. uusin testi (tieto Gigantin kesäalemainoksesta, en itse ole nähnyt sitä testiä) on Tekniikan maailma 2/2014, joss Panasonic 47" Smart LED-TV oli TM-testivoittaja ja kiitettävät arvosanat mm. käyttö ja toiminnot, liitännät, käyttöönotto sekä myös TV-kuvanlaatu, HD-kuvanlaatu ja tehonkulutus.

      Ja aiemmin TM 22/2013:ssa ollut 42-tuumainen Panasonic voitti testin (Musta Pörssi myy sitä 499 eurolla jos on Plussa-kortti).

      Mutta ihmiset ostavat Samsungia ihan sokkona eli kokeilematta jopa verkkokaupasta, koska sitä mainostetaan todella paljon ja se on paljon esilla ja on halpa. Ja se näyttää monen mielestä hyvältä ja kavereillakin on. Toiminnoilla ja käyttöliittymällä ei ole niin väliä.

    • tietokone erikseen

      En ole ottanut käyttöön älytelevision Lania enkä Liittänyt sitä Wifi verkkoon silti tv ollessa auki sen merkki nimi näkyy tabletin näytöllä jos Bluetooth yhteys on päällä. Krs-talossa naapuritkin tietää käyttämäsi laitteet.

      • Turha kaikkea pelätä

        Omat laitteeni ovat kerrostalossa langattomassa verkossa, enkä pelkää sitä, että joku naapuri alkaa hakkeroimaan laitteitani. Ne on salasanalla suojattuja, joten jos on jollakin aikaa niitä selvittää, niin olkoon hyvä vaan. Taloyhtiössämme on taloyhtiön laajakaista, joten Wlan-tukiasemiakin löytyy kymmeniä kappaleita.

        Vaihda laitteiden nimet sellaisiksi, etteivät ne viittaa sukunimeesi tai osoitteeseesi millään tavalla. Monessa laitteessa voi tiedot piilottaa siten, etteivät ne näy ulkopuoliselle. Lopeta turha pelkääminen ja kytke ainakin silloin tällöin TV:n LAN-yhteys, niin saat päivitettyä helposti tv:n softan. Oma tv:ni on päivittänyt vuoden aikana itsensä kymmenkunta kertaa langattoman verkon kautta ongelmitta.

        Jos alkaa pelätä kaikkea mahdollista, mistä netissä kerrotaan, niin vaikeaksi menee jokapäiväinen elämä. Varmuuskopiot kannattaa muistaa, sillä monella on koko elämän historia sillä ainokaisella kiintolevyllä. Jos pelkää laitteen kameran kaappausta, niin läppärin, tabletin ja kännykän kameran linssin voi teipata umpeen. Onhan monessa älytelevisiossakin jo Skype -kamera mukana, joten ei muuta kuin teippaamaan sitä http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288553380931.html ohjeen mukaisesti;)


    • se tekee jäynää

      """" Eli ota ns. valmiustilapäivitys pois päältä.""""

      On otettu, ei auta, ilmeisesti toosa on rikki, kun kerran tekee tuon kanavahaun kaikista estoista huolimatta.

      • ne jäynää.

        Löyty tuttavapiiristä toinenkin Samsung joka voi hävittää yöllä osan/kaikki kanavat, ei ole sama 5727 malli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe