ahdas olkapää ja pakko leikkausko?

lemon girl

mulla on jo aika kirurgille käsileikkaukseen tai siis olkapäästä, diagnoosina ahdas olkapää. Vaivaa on ollut jo yli vuoden.
Mutta kun en tahtois puukolle, eikö mikään muu auttais???
jos alkaisin tosi intensiivisen punttien noston(siis pienet, en aio lihaskimpuksi itteäni) sekä venyttelyt.
Voisko jotain muuta tehdä itte vielä? akupunktio painanta ??

8

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julyah63

      moi,
      ehdottomasti leikkaus! Saman vaivan takia kärsin vuosia, iän myötä vain pahenee.

    • KooJii

      Jos kerran olet jo saanut ajan leikkaukseen, se kannattaa käyttää. Olen juuri sairaslomalla samaisesta leikkauksesta. Olkapää vaivasi säännöllisen epäsäännöllisesti monia vuosia, kunnes vuosi sitten meni tosi pahaksi.
      Klassinen osteopatia auttoi pari kertaa. Kun kerran se kanava jossa jänne kulkee, on ahdas, se on sitä. Siihen ei auta kuin se leikkaus. Jänteessä näkyi selvät jäljet hankauksesta, olisi aikaa myöten rispaantunut poikki.

      • Joo..

        Mula myös kumpikin olkapää leikattu, oikealla oli jänne rispaantunut.
        Nyt todella hyvä


    • kiertäjäkalvosin

      Minä en mennyt leikkaukseen eikä lääkärikään kovin patistanut. Monta tulehdusta, työperäisiä,ja olka jämähtänyt lopullisesti niin ettei nouse vaakatasoon. Kipuja on vain jos nukun pitkään olkaa vasten. Vaivaa ollut n 10 v ja vuosi sitten ultrassa myös repeämiä.

      Kotiharjoituksena on jumppaa eli pitää yrittää saada olan kiertoliikettä suuremmaksi. teen joskus. aina ei viitsi. Leikkauksessa vedettäisin väkisin olan kierrolle tilaa..............

      Ei ne leikkaukset aina auta ja lopullinen tulos selviää vuosia myöhemmin.

    • Vaivaisakka

      Mulla leikattu oikea olkapää 14vuotta sitten. Nivelen toiminta muuttui hiukan ja ollut pikku ongelmaa oikean lapaluun alueella. Vasempaan olkapäähän tuli myös ahtautta, oireet alkoi jo tuolloin oikean olkapään leikkauksen jälkeen. Juuri tuon lapaluuongelman takia vasemman olan leikkaus ei innostanut. Kaksi kortisonipiikkiä laitettu, kolmannen jälkeen kuulemma leikkaukseen. Menin kiropraktikolle selkäongelmien takia ja samalla siellä laitettiin vasen olkapää kuntoon, ei tarvitse mennä leikkauttamaan. Olkapää ahtautuu kuulemma, kun on etukumara ryhti ja työssä esim joutuu tekemään jotain, joka tekee tuon asennon. Silloin kun olkapää on jo ahtautunut, omat jumpat ja venyttelyt ei enää onnistu. Mulla kiropraktikko venytti olkapäätä ympäröiviä lihaksia ja niiden lihaskalvoja. Mm. Rintalihaksen, trapetsilihaksen, kaulaa, niskaa, kainalot, kaikkia ympäristön kudoksia käsiteltiin. Oli kivuliastakin, mutta ei toki niin kivuliasta kuin tulehtunut ja kalkkiintunut kiertäjäkalvosin. Silloin tällöin kuulemma pitää käsittely uusia ja tietysti kotona tulee venytellä ja säilyttää liikerata suurena.

    • Ahdas olkapää
      • Vaivaisakka

        Joo katsoin nuo tuubin pätkät. Siinä jossain oli teksti että olkapääongelma voi johtua lantiosta, vai sanoiko tuo Kouri niin, miten se mahtoi mennä. No mulle on jäänyt noista omista jutuista sellainen kokemus, että kukaan ei voi sanoa, mistä yhdestä nimenomaisesta syystä joku ongelma alunperin johtuu. Lantiolla ja olkapäällä on yhteys toisiinsa, mutta mikä on syy ja mikä seuraus, sitä ei voi tietää. Mulla homma tosiaankin aloitettiin niin, että vasen olkapää laitettiin liikkuvaksi sekä rintarangan nikamat runtattiin auki ja heti sillä samalla hoitokeralla oikean lonkan liikerata suurentui ja lonkkanivelelle siis ei tehty mitään. Silloin ennen kun oikea olka leikattiin, lonkat ja lantio toimivat tosi hyvin. Kaikki osat kehossa ovat yhteydessä toisiinsa. Mutta tietysti siinä vaiheessa, kun tulee niin paha ongelma, että pitäisi leikata, on vaivaa jo aika monessa muussakin paikassa, se vaan on vähän siitäkin kiinni, mikä kohta kenelläkin on se heikoin, eli mistä kohdasta kroppa pettää ekaksi. Mutta kaiken kaikkiaan, asiaa oli nuo tuubin pätkät. Koko kroppaa pitää hoitaa, ei vaan sitä kohtaa, jossa kipu on. Se on sitten juttu erikseen, mistä löytää sellaisen terapeutin, joka osaa hommansa. Aika monta lääkäriä ja parantajaa minäkin kokeilin, ennen kuin juttu ratkesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe