Mitäs tähän sanotte?

Taavetti R. Olli

Minä olen saanut kaiken, kun minut vietiin lapsena kastettavaksi. Eikä minua kastanutkaan kuka tahansa vaan kirkon koulutettu ja vihitty pappi.
Eihän kenen tahansa suorittama kaste kelpaisikaan kirkkojärjestyksen mukaan - paitsi hätäkasteena, mutta ei ollut hätä.

Siinä kasteessa uudestisynnyin - kasteessa uudestisynnytään eikä muuten. Sain pelastuksen. Tulin Jumalan lapseksi niin kuin juutalaiset tulivat Aabrahamin lapsiksi ympärileikkauksensa ansiosta.
Sain syntini anteeksi eikä minun ei tarvitse olla syynalainen Aadamin ja Eevan syntien tähden niin kuin olisi tietenkin täytynyt olla, jos minua ei olisi kastettu.
Naapurin helluntailaislapset sen sijaan saivat kantaa Aadamin syntejä ainakin siihen asti, kunnes ottivat kasteen. Kastehan on pelastuksen ehto.
Hyvä etteivät kuolleet ennen sitä. Kai.
Kun minä asetan turvani lapsena saamaani kasteeseen, saan tekemänikin syntini anteeksi. Mitään muuta ei tarvita. Ei mitään.

On pelkkää lakia sanoa, että minun pitäisi tehdä yhtään mitään.
Riittää kun turvaan kasteen sakramenttiin.
"Olen kastettu, olen pelastuva" niin kuin Luther sanoi.
Minun ei tarvitse edes tunnustaa Jeesusta. Sekin on ihmisen teko.
Ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
Minut armahdettiin, kun äiti kantoi minut kasteelle.
Niin kävi Raamatussakin kaikille vauvoille, jotka kastettiin.

Mitäs tähän sanotte, uudestikastajat? :/
Häh?
Jokos tajuatte ja uskotte?

10

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghqeggwr

      Uudestikastajan spämmiä tämä. Luterilaisen opin mukaan ilman uskoa Kristuksen emme pelastu. Kaste pelastaa kun uskomme. Epäusko vie pois kasteessasaadun lahjan, Jeesuksen.

      • Taavetti R. Olli

        Joo, ja usko tarkoittaa sitä, ettei tarvitse tehdä yhtään mitään. Eikä pidäkään tehdä. Kaikki tekeminen on lakia ja omavanhurskautta. Jo sellaiseen viittaaminen on.
        Sokeat ja Raamattua ymmärtämättömät tekevät sellaista.
        Kasteessa on saatu kaikki.


      • Taavetti R. Olli

        Taisi mennä uudestikastajilta jauhot suuhun.
        Se on niin kuin ghqeggwr kirjoitti:
        Kaste pelastaa kun uskomme.
        Ja se usko meille lahjoitetaan kasteessa. Piste.
        Niin sanoi itse Martti Luther.


      • uhgytre

        No niin se on luterilaisen opin mukaan mutta mitä Jeesus opetti:

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        -ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa.
        -Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsiakohteleville antoi myllynkivi opin.
        -kreikan kielen "kaste" sana on suomeksi "pestä; peseytyä" ja Jeesus näytti teollaan mitä oikea peseytyminen on:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        OPETTIKO JEESUS vai rikollinen kristinusko VÄÄRIN; VALITSE?

        Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!


    • En ole uudesti kastaja,on myös pienokaisena kastettu,sen verran kirkon tirektiivien mukaan on pitkäksi mennyt,tuli aikuis kasteeksi merkittiin. Opetus tuli pyhäkousussa,Jeesus lampaiten keskellä yksi oli hänen sylissään.

      Selvähän se yki on herran yksi on usko yksi kaste,se Jeesuksen kuolemaan kastaminen hänen seurakuntaa pääseminen kasvaminen siinä ole edellen siinä tehtävää on riittänyt.
      Rukoilla ihmisten puolesta jota sitä tarvitsevat etenkin uskovien,heikkossa uskossa olevat,sairaiten lastten puolesta,muutamia esimerkkejä.
      Vaihtakaa synti kuormat armoon on paljon helpompi, se sitä pyhittymistä.

    • Suub Pinnistys

      " Minun ei tarvitse edes tunnustaa Jeesusta. Sekin on ihmisen teko. "

      Room. 10:9

      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

      - sulle on koko pelastus utopiaa Lutherin eksytyksen takia.

      Lapsikaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen, jonka tunnustat suullasi. Niin se tuossa Raamatussa lukee, mutta sinäpä et siitä mitään tiedä, tai et välitä.

      • T. R. Olli

        Meinaatko että kastekin olisi tunnustus? Alun perin.
        Eli että sydämen uskolla Jeesukseen ja tunnustamalla se usko kasteessa ... pelastuisi?

        Että kaste pelastaisi uskon tunnustuksena? Muttei muuten?


      • T.R. Olli
        T. R. Olli kirjoitti:

        Meinaatko että kastekin olisi tunnustus? Alun perin.
        Eli että sydämen uskolla Jeesukseen ja tunnustamalla se usko kasteessa ... pelastuisi?

        Että kaste pelastaisi uskon tunnustuksena? Muttei muuten?

        Jaa-a...
        Olikohan se niin, että kaste pelasti Raamatussa, koska kasteessa tunnustettiin Jeesus?
        Siirryttiin Jeesuksen jengiin. Tultiin hänen omakseen....

        Eli silloin lapsikaste onkin turha, koska eihän lapsi voi mitään tunnustaa...


      • Taavi R. Trolli
        T.R. Olli kirjoitti:

        Jaa-a...
        Olikohan se niin, että kaste pelasti Raamatussa, koska kasteessa tunnustettiin Jeesus?
        Siirryttiin Jeesuksen jengiin. Tultiin hänen omakseen....

        Eli silloin lapsikaste onkin turha, koska eihän lapsi voi mitään tunnustaa...

        Jospa se oikeasti todella on niin, että kaste pelastaa, mutta vain sellaisena kuin se Raamatussa oli: tunnustautumisena Jeesukseen?
        Muukin tunnustus pelastaa (Room10:10, Matt10:32), mutta lapsikaste ei pelasta mistään, koska se ei ole tunnustus.

        Eli lapsikaste olisikin turha ja katoliset ja Luther ja ev.lut.kirkko ja weha ja eitpa ja muut olisivatkin väärässä.
        Ja monet, jotka luulevat olevansa kastettuja, eivät oikeasti olekaan.
        Pelastettuja ehkä ovat, jos uskovat ja tunnustavat Jeesuksen.
        Mutta jos eivät usko, niin sitten eivät ole pelastettuja, vaikka ehkä luulevat olevansa kirkon opetusta kuultuaan?

        Jospa onkin näin?
        Jospa Jeesuksen tunnustamisen merkitys onkin suurempi kuin on tajuttu?
        Jospa se ei olekaan sellainen lain teko, josta Paavali varoitti, vaan jotakin, mikä kuuluu kristityksi tulemiseen ja kristittynä olemiseen - kasteessa ja/tai suulla?


    • 98uy7t654

      No keneltä se paavalais-luderilaisuuden pappi on kutsun saanut palvelemaan saatanaa jumalanaan???

      Ensin kuolutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      Lupauksen lopussa; Jumalaa pilkaten kerjää Jumalalta apua saatanan jumaloimiseen paavalilais-luterilaisuuden herran ja herra jumalien palvelemiseen!

      Markuksen evankeliumi:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe