Mikä on oikein?

ihmeissään

Rouvalla todettiin masennus n.2 vuotta sitten, siitä lähtien olen joutunut hoitamaan kodin ja muksut suurimmilta osin yksin, päälle vielä tuore yrittäjyys ja lomaton kesä.
Kaikkeni yrittänyt tehdä muiden hyväksi en tee töitä kuin n. 4 tuntia päivässä. Mutta mikään ei riitä.
Ei enää pysty enempää tekee.
Mikä tähän vois auttaa

5

224

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoa_idea

      Vaihda vaimoa.

    • Osallistuminen

      No ehkä ei "ainoa idea". Ehkä masentuneelta voisi kuitenkin jotain vaatia ihan hänen omaksi parhaakseen. Jospa vaatimus perheen arkeen osallistumisesta vastaan perheen hajoaminen eli ero, panisi masentuneeseen mieleen vähän vauhtia ja puhtia.

      • entinen masentunut

        Jos on todella masentunut, niin eipä auta panna puhtia. Menkää yhdessä mielenterveystoimistoon juttelemaan. Onko lääkehoitoa? Olisiko lääkityksessä jotain parannettavaa? Olisiko osastohoito paikallaan? Aika voi auttaa. Masennus kestää yleensä aikansa.
        Oikealla lääkityksellä jaksaa paremmin ottaa osaa perheen hoitoon edes jossain määrin.


    • Tai oma syy

      Tänään kampaajan tuolissa lehdestä bongattu ajatus: mikä on vaimosi ruokavalio?

      Ravitsemuksella on suuri osa ja vaikutus ihmisen terveyteen, myös masennussairauksiin. Siitä huolimatta, että tätä ei kukaan usko eikä tajua. Ihminen on sitä, mitä hän syö ja sellainen, miksi hänen omat ajatuksensa hänen elämänsä tekevät. Joko helwetiksi tai taivaaksi, oma valinta.

    • Moi

      Myötätuntoa. Tuntuu aika paljolta, hoitaa lapset ja koti ja työt ja masentunut vaimo. Ei ole ihme, jos uuvuttaa. Ihminen kyllä jaksaa vähän aikaa ihan ihmeitä, mutta jos pidemmän päälle tekee töitä yli voimiensa, niin alkaa jossain tuntua ja näkyä.

      Toivottavasti puolison masennus on hoidossa. Masennuksesta paranee, mutta se vie aikansa.

      Minusta näyttää siltä, että tarvitsette apua. Sitä voisi kysyä kunnan/kaupungin sosiaalitoimesta. Jos lapset ovat neuvolaikäisiä, asian voi ottaa esille vaikka neuvolassa. Toki ensi alkuun voisi varmaan kartoittaa sukulaiset ja läheiset. Olen siis huolissani lapsista, jos äiti on masentunut ja isä kohta uupunut, lapset kyllä huomaavat ja vaistoavat tämän. Siis itsesi ja perheesi hyvinvoinnin tähden toivoisin, että etsisit ihan konkreettista apua arjen pyöritykseen. Apua on tarjolla, mutta usein ensimmäinen askel sen saamiseksi on otettava itse.

      Tsemppiä sinulle ja kaikkea hyvää koko perheelle

      Päivi-pappi Hämeestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe