Live at the Rainbow

Jazz....

Herkkua tulossa syyskuussa :)

http://www.queenonlinestore.com/

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_c_0_15?url=search-alias=dvd&field-keywords=queen live at the rainbow&sprefix=queen live at t,aps,909

22

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+14

      Blu-Ray on vain SD-tasoinen. Mikseihän ne ole saaneet siitä full-HD:ta kun toi keikka on ilmeisesti kuvattu filmille? Laskee lievästi mielenkiintoa.

      • Jazz....

        Luin Steve Hoffmanin foorumilta, että Rainbown keikka olisi kuvattu sen aikaisen TV-kameran käyttämälle videonauhalle, joka ei mahdollista hd-resoluutiota.

        Mene ja tiedä mutta kuullostaa varsin hyvältä syyltä ja varmasti bändi olisi keikan parempana ulos laittanut jos mahdollisuuksia olisi ollut.


      • ...

        Minä taas olen kerrankin oikein positiivisesti yllättynyt.

        Pelkästään se on erikoista että Queen kerrankin julkaisee jotain 70-luvun materiaalia, ja suorastaan hämmästyttävää että tarjolla on myös Blu-Ray versio jonka etuna on että kuvaa ei (toivottavasti) ole pakattu niin paljon kuin dvd:llä.

        Pitänee kyllä odottaa ensin muiden mielipiteitä, ennen kuin ostan tuon itse. :P


      • 1+14
        Jazz.... kirjoitti:

        Luin Steve Hoffmanin foorumilta, että Rainbown keikka olisi kuvattu sen aikaisen TV-kameran käyttämälle videonauhalle, joka ei mahdollista hd-resoluutiota.

        Mene ja tiedä mutta kuullostaa varsin hyvältä syyltä ja varmasti bändi olisi keikan parempana ulos laittanut jos mahdollisuuksia olisi ollut.

        Kuraa kuvaa jollain 4/3 kuvasuhteella tulossa? Ei taida suuremmin kiinnostaa.


      • ...
        1+14 kirjoitti:

        Kuraa kuvaa jollain 4/3 kuvasuhteella tulossa? Ei taida suuremmin kiinnostaa.

        Jos et halua koko alkuperäistä nauhoitusta nähdä, niin kyllä sinunkin television kaukosäätimestä löytyy näppäin jolla saa 25% kuvasta poistettua...


      • 1+14
        ... kirjoitti:

        Jos et halua koko alkuperäistä nauhoitusta nähdä, niin kyllä sinunkin television kaukosäätimestä löytyy näppäin jolla saa 25% kuvasta poistettua...

        https://www.youtube.com/watch?v=5bQlyDygns8

        Näyttää pahasti 4:3 kuvasuhteelta. Mähän sanoin.
        Äänipuoli kuullostaa hyvältä.


      • ...
        1+14 kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=5bQlyDygns8

        Näyttää pahasti 4:3 kuvasuhteelta. Mähän sanoin.
        Äänipuoli kuullostaa hyvältä.

        Kerrataanpas vielä tuota sinun ajatusmaailmaasi vähän...

        Konsertti on nauhoitettu 4:3 kuvasuhteessa, ja sinusta on huono asia että se julkaistaan alkuperäisessä 4:3 kuvasuhteessa?

        Mistä sinä luulit tuonne sivulle maagisesti ilmestyvän uutta kuvaa 40 vuotta nauhoituksen jälkeen?

        Olisko konsertti pitänyt kuvata uusiksi näyttelijöiden kanssa, tehdä tietokoneanimaatiota, vaiko vain venyttää sivusuunnassa?


      • 1+14
        ... kirjoitti:

        Kerrataanpas vielä tuota sinun ajatusmaailmaasi vähän...

        Konsertti on nauhoitettu 4:3 kuvasuhteessa, ja sinusta on huono asia että se julkaistaan alkuperäisessä 4:3 kuvasuhteessa?

        Mistä sinä luulit tuonne sivulle maagisesti ilmestyvän uutta kuvaa 40 vuotta nauhoituksen jälkeen?

        Olisko konsertti pitänyt kuvata uusiksi näyttelijöiden kanssa, tehdä tietokoneanimaatiota, vaiko vain venyttää sivusuunnassa?

        Pidä sä vain huoli omasta ajatusmaailmastasi...
        Mä odotin että toi keikka olis kuvattu filmille. Senhän mä sanoin ekassa viestissä.
        Silloin siitä olis saatu teräväpiirtotasoista jälkeä. Mutta niin ei ollut.
        Mene muualle pätemään noilla typerillä jutuillas.


      • ...
        1+14 kirjoitti:

        Pidä sä vain huoli omasta ajatusmaailmastasi...
        Mä odotin että toi keikka olis kuvattu filmille. Senhän mä sanoin ekassa viestissä.
        Silloin siitä olis saatu teräväpiirtotasoista jälkeä. Mutta niin ei ollut.
        Mene muualle pätemään noilla typerillä jutuillas.

        Sinulle kerrottiin jo viikko sitten että konsertti kuvattiin videolle, ei filmille.

        Silti tulit yllättyneenä valittamaan kuvasuhteesta (joka muuten voisi olla 4:3 vaikka konsertti olisikin kuvattu alunperin filmille!!).


        Kyllähän minäkin tykkään valittaa aina kun QP suoltaa kuraa markkinoille, eikä tässä mitään muuta ole viimeiseen vuosikymmeneen kauppohin tullutkaan.

        Tätä julkaisua ei kuitenkaan ole (ainakaan tämän hetkisten tietojen mukaan vielä) pilattu.


      • 1+14
        ... kirjoitti:

        Sinulle kerrottiin jo viikko sitten että konsertti kuvattiin videolle, ei filmille.

        Silti tulit yllättyneenä valittamaan kuvasuhteesta (joka muuten voisi olla 4:3 vaikka konsertti olisikin kuvattu alunperin filmille!!).


        Kyllähän minäkin tykkään valittaa aina kun QP suoltaa kuraa markkinoille, eikä tässä mitään muuta ole viimeiseen vuosikymmeneen kauppohin tullutkaan.

        Tätä julkaisua ei kuitenkaan ole (ainakaan tämän hetkisten tietojen mukaan vielä) pilattu.

        Mene muualle valittamaan, pätijä. En mä edes sun kanssa tästä keskustellut ihme riidanhaastaja. Sunlaisia nää suoli24 palstat on täynnä.


      • ...
        1+14 kirjoitti:

        Mene muualle valittamaan, pätijä. En mä edes sun kanssa tästä keskustellut ihme riidanhaastaja. Sunlaisia nää suoli24 palstat on täynnä.

        Voi kauheta, loukkasinko minä sinun tunteitasi... :(

        Ja sinä raukka kun olisit halunnut keskustella ihan itseksesi tällä palstalla, ilman että kukaan vastaa sinun valituksiisi.


      • 1+14
        ... kirjoitti:

        Voi kauheta, loukkasinko minä sinun tunteitasi... :(

        Ja sinä raukka kun olisit halunnut keskustella ihan itseksesi tällä palstalla, ilman että kukaan vastaa sinun valituksiisi.

        Ei sunlaiselta pätijältä kukaan vastauksia halua. Sehän sua varmaan vituttaa kun kukaan ei vastaa riidanhaastaja! Mäkin lopetan tähän. Hyvästi!


      • kviini
        1+14 kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=5bQlyDygns8

        Näyttää pahasti 4:3 kuvasuhteelta. Mähän sanoin.
        Äänipuoli kuullostaa hyvältä.

        aika hyvä. mahtava soundi. onks toi kuva tosiaan tollanen kapee?
        voishan ne venyttää sitä niin täyttäis koko ruudun.
        freddie näyttää aika oudolta nuorena lol.


      • eieieiei
        kviini kirjoitti:

        aika hyvä. mahtava soundi. onks toi kuva tosiaan tollanen kapee?
        voishan ne venyttää sitä niin täyttäis koko ruudun.
        freddie näyttää aika oudolta nuorena lol.

        venyttää kuvaa??? idiootti LOL.

        hyvä saundi, kuteet näyttää aika karseilta mutta ajankohtaan sopivilta.


    • pimatsulainen

      Hei! Tilasin blurayn ennakkotilauksena WOW HD:sta.
      Mistä muut ootte tilanneet ?
      Tuolla maksoi 12,99 puntia. Olisko 16,50 euroina kuluineen.

      • pimatsulainen

        Vastataan ite itelle kun muita ei näy =)

        Mulle tuli tää bluray eilen ja just katoin sen. Oli aika erilaista menoa kuin muissa konserttitallenteissa. Freddie näytti nuorena aika namulta. Samoin muukin bändi =)

        Biisit oli aika outoja mulle. Killer Queen tuttu muut melkein puolioutoja. Kuva ja etenkin ääni aivan mahtavat. Tän mä katon uudestaan monta kertaa =)


      • Jazz....

        Sama tilauspaikka. Selkeästi halvin eikä toimituskuluja, ainakaan mulla.

        CDON kehtaa pyytää samasta bly-raystä 29.95 euroa, häpeäisivät vähän :(


    • Jazz....

      Blu-ray on ollut raskaassa pyörityksessä. Kuva, vaikka on periaatteessa 4:3, on loistava. Ei juuri huomaa eroa HD Blu-rayhin. Ja itse keikka, huh huh. Olisipa ollut riitävän vanha ollakseen silloin Kulttuuritalolla kun bändi on tuon saman setin heittänyt...

      Äänesta sen verran että varsinkin kuoro-osuuksia on "tohtoroitu" varsin kovalla kädellä paremmiksi jälkikäteen. Vaikka sitä ei huomaakaan aivan niin selvästi kuin samasta keikasta iät ja ajat kiertäneillä bootleg-versioilla.

      Täytynee tilata seuraaksi 2CD:n boksi niin pääsee fiilistelemään vielä koko maaliskuun keikallakin...

      • Jazz....

        Maaliskuun keikka on jopa kovempi kuin marraskuun vastaava :) Rosoisempi, rokkaavampi, eikä niin viimeisen päälle hiottu kuin marraskuun vastaava, josta oli tarkoitus julkaista live-levy.

        Positiivinen yllätys, kerta kaikkiaan :)


    • pimatsulainen

      Kiva että en oo ainoa joka tykkää =) Tosi hyvä setti ainakin jos tykkää hevistä =)

    • So Bro

      DVD:tä en ole vielä katsonut (ajattelin pyytää joulupukilta) ;), mutta 2CD:n paketti on tullut kuunneltua jo useampaan kertaan. Todellista herkkua "vanhan liiton" faneille. Tällaista julkaisua (=70-luvun livetaltiointia) olen odottanut vuosikaudet... Kerrassaan upeaa, että yhtye julkaisee muutakin kuin suurimpia hittejä uusissa papereissa.

      Molemmat keikat ovat hyviä. Erityisesti tykkään maaliskuun keikasta, jonka kirkkaimpana helmenä Fairy Feller's Master-Stroke. Enpä olisi tällaista versiota uskonut ikinä kuulevani. Kerrassaan huikaiseva veto teknisesti haastavasta biisistä, niin soitannallisesti kuin lauluosuuksiensa puolesta. Saa hymyn huulille joka kerta.

      Myös White Queenin varhainen liveversio on kivaa kuultavaa, ja keikoilla biisi alkoi elää omaa elämäänsä ja kehittyi keikkaikun myötä. Erot maaliskuun ja marraskuun versioiden välillä on jo aika selkeät.

      Ja paljon muitakin loistavia biisejä Father To Son, Modern Times Rock n Roll, Flick of The Wrist on kaikki livenä mielenkiintoista kuultavaa, joista vois keskustella pidempäänkin...

    • pimatsulainen

      Tää on tosiaan hyvä. Jaksaa katsoa vieläkin :)
      cd:tä en oo ostanut. Katotaan kun tulee alelaariin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe