Opamox

654321

Millaisia vieroitusoireita lääke voi aiheuttaa?

16

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artsi7

      Ei mitään. Joka päivä niitä ei kannata napsia, ainakaan pitkään.

    • Ilman paras...

      Yliherkkyyttä, vainoharhaa, unettomuutta jne...

    • Koukkuun.. . .

      Sosiaalisten tilanteiden pelko moninkertaistuu about x3

    • Artsi7

      Juu ei ne salmiakkeja oo. Jos tiukka paikka paras lääke minkä tiedän. Satunnaisesti voi käyttää.

    • 654321

      Mietin vaan kun paniikkihäiriöön oon kokeillut täs monia eri ssri lääkkeitä ja aina rinnalla opamoks jota olen ottanut 2 kertaa puolikkaan päivässä... Mitkään ei tunnu sopivan mut opamoks auttaa ahdistukseen mulla. En jaksaisi enää mitään kokeilla ja mietityttää jääkö pelkästään opamoksia varaan kun töissäkäymisestä ei muuten tule mitään...

    • Artsi7

      Ootko kokeillut venlafax. Ite alotin 37 mg ja sit 75 mg. Sopi vihdoin mulle. Opamox kuitenkin aina lompakossa varalta. Liikuntaa myös ja ruokavalio ja ystävät kehiiin.

      • 654321

        En ole kokeillut. Eikö kuulu Snri lääkkeisiin? Olen kokeillut vain noita ssri lääkkeitä ja paikat ja pää särkee aikas paljon ja oksennuttava olo koko ajan. Sairastan migreeniä joten sekin yltyy aina pahaksi. Eikö nuo Snri lääkkeet auta myös särkyihin? Millaisia alkuoireita ton lääkkeen kanssa oli vai oliko mitään? Lääkäriin soittaa huomenna joten kyseisen lääkkeestä kyllä :) ja vielä... Pystyitkö töissä käymään lääkettä aloittaessasi?


      • 654321
        654321 kirjoitti:

        En ole kokeillut. Eikö kuulu Snri lääkkeisiin? Olen kokeillut vain noita ssri lääkkeitä ja paikat ja pää särkee aikas paljon ja oksennuttava olo koko ajan. Sairastan migreeniä joten sekin yltyy aina pahaksi. Eikö nuo Snri lääkkeet auta myös särkyihin? Millaisia alkuoireita ton lääkkeen kanssa oli vai oliko mitään? Lääkäriin soittaa huomenna joten kyseisen lääkkeestä kyllä :) ja vielä... Pystyitkö töissä käymään lääkettä aloittaessasi?

        Hieman kirjoitusvirheitä tää vehje tekee kun en tietokoneelle tällä hetkellä pääse :)


    • Artsi7

      Snri ei oikeestaan mitään sivuvaikutuksia ehkä liikunta kompensoi niitä. Kuukauden verran menee kun vaikutus alkaa. Citalopramista meinas pää räjähtää. Pientä väsymystä toki kaikki masennuslääkkeet aiheuttaa. Jooga auttaa myös osaltaan koska rentouttaa ja rauhoittaa. Eli palleahengitys ja venytykset. Netistä löytyy ohjeet. Jotkut pystyvät hallitsemaan paniikkia oikealla hengitystekniikalla. Taistellut pari vuotta ahdistuksen kanssa nyt parempi ja työkykyinen.

      • 654321

        Mä olen taistellut työelämässä kaikkien lääkkeiden kokeilujen ajan vaikka välillä on tuntunut että taju lähtee... Nyt tuntuu että halusi rauhasta keskittyä paranemiseen kun kaiken kamppailun jälkeen tuntuu että voimat loppu. Olen myös yrittänyt elää normaalia elämää ja tavata kavereita. Joskin välillä opamoksia voimin. En vaan ole halunnut antaa periksi että paniikkihäiriö hillitsisi koko elämää... Aina se ei ole helppoa ollut ja välillä raskastakin ja tiedän että lääkkeet tarvitsen sillä vaikea muuten näin pidempään jaksaa!


    • Artsi7

      Suorittamisesta tarvis päästä eroon elää enemmän löysin rantein. Jos saat opamoxin helposti poikki aina viikonlopuksi niin en usko et tulee ongelmia.

      • 654321

        Toi on täysin totta :)


    • benzot tappaa

      Vakavin vieroitusoire lienee kuolema. Ja ihan helvetilliset voivat olla vaikka hengissä pysyisikin. Kannattaa tosiaan miettiä että tarviiko niitä, niin usein ainakaan.

    • vastau kysyjälle

      www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

    • Opamoxboy

      Vakaviakin (ainakin minulla) MUTTA toimii, en syö kuin n.2-3 kertaa/vuodessa, aina silloin kun paniikkikohtaus tulee ns.väärässä paikassa, esim. palaverissa, neuvottelutilanteessa jne.. toimii kohdallani jo kymmenessä minuutissa.

      Eli kohtaus menee pois, tulee rauhallinen ja keskittynyt tunne. jos joudun ottamaan pillerin/ pillerit päivällä, niin homma menee ihan ok. opamox väsyttää sopivasti ja antaa oikeaan aikaan otettuna ihan hyvät unetkin. Mutta jos joudun ottamaan Opamoxin illalla, niin siitä seuraa ihan helvetinmoiset todentuntuiset painajaiset ja seuraavana päivänä on todella, todella väsynyt (useimmiten sairaslomapäivä).

      Lääke toimii aina, siihen voi luottaa, haittavaikutuksena mainittakoon omalta kohdaltani tuo psyykkinen väsymystila ja siitä seuraavat oireet.. koukuttaahan se, mutta hyvällä itsehillinnällä sitä ei tarvi syödä kuin ihan pakon edessä.

      Peruslääkityksenä minulla on Ketipinor 1x 25mg joka ilta ennen nukkumaan menoa. Tämä "unilääkkeenä"

    • Artsi7

      Näin on. Hengitys ja rentoutus myös erittäin tärkeitä. Eli joogan avulla jotkut pystyvät hallitsemaan paniikkia. Kotonakin voi tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe