Missä voi tavata ihmisiä?

kertokaa joku

Missä voi tavata ihmisiä? En tarkoita tässä nyt nettisivustoja vaan ihmisten konkreettista tapaamista. Siis sellaisten, joita ei tunne ennestään. Enkä tarkoita sellaista, että menee vain jossain yllättäen juttelemaan jollekin randomille, koska se nyt vain ei todellakaan ole mikään ratkaisu tämän palstan porukalle. Ymmärrät varmaan. Enkä tarkoita kaupan kassalle "hei" sanomista vaan jotain vähän enemmän, tilannetta jossa molemmat voisivat olla vapaasti. Eikä kannata vastata "baari", koska sen jo jokainen tietää ja siellä on vääränlaista porukkaa. Ajatuksena olisi tottua ja oppia olemaan tekemisissä itseään kiinnostavien ihmisten kanssa ja hyvällä tuurilla voisi löytyä jopa jonkinlaista seuraakin.

14

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • x771

      Speed dating. Sitä kun harrastat tarpeeksi kauan niin varmaan löytyy kiinnostavia ihmisiä.

      • kertokaa joku

        Ei ole tarjoutunut mahdollisuutta osallistua kuin kerran elämässäni. Osallistuin, mutta porukkaa oli vähän eikä sopivanlaisia. Tuo ei oikein ole ratkaisu, koska ei speed datingia järjestetä juuri koskaan missään. Saa kertoa jos tiedät toisin.


      • x771
        kertokaa joku kirjoitti:

        Ei ole tarjoutunut mahdollisuutta osallistua kuin kerran elämässäni. Osallistuin, mutta porukkaa oli vähän eikä sopivanlaisia. Tuo ei oikein ole ratkaisu, koska ei speed datingia järjestetä juuri koskaan missään. Saa kertoa jos tiedät toisin.

        Ei kyllä jää paljon vaihtoehtoja, jos olet olet noin vaativa ettei niitä ihmisiä saa tuntea etukäteen. Netin eri foorumeilla voisit tutustua ihmisiin ja nähdä niitä miiteissä livenäkin.


      • kertokaa joku
        x771 kirjoitti:

        Ei kyllä jää paljon vaihtoehtoja, jos olet olet noin vaativa ettei niitä ihmisiä saa tuntea etukäteen. Netin eri foorumeilla voisit tutustua ihmisiin ja nähdä niitä miiteissä livenäkin.

        Öh, eihän se ollut mikään 'vaatimus'. Jos tuntee porukkaa jota voi tavata niin sen kuin sopii tapaamisen. Kysymys koski sitä, että missä voisi tavata uusia ihmisiä (jos niin kuin vaikka ei sopivia ole ennestään, haloo). Sanoin myös eksplisiittisesti, että ei nettiä vaan konkreettisten ihmisten kohtaamista livenä. Ei minulla ole vaikeuksia kirjoittaa nettiin eivätkä toisaalta virtuaalikirjoittelijat voi tarjota ollenkaan sitä mitä haen.


    • riippuu vähä

      oletko itse kiinnostava?

      • kertokaa joku

        Uskoisin olevani tietynlaisten ihmisten mielestä hyvin kiinnostava, monien mielestä tylsä ja outo. Mutta tässä oli nyt ongelmana se, että pitäisi ensin päästä kontaktiin niiden ihmisten kanssa. Vasta sitten voi itse kukin arvioida kuka on kiinnostava ja kuka ei.


      • tai jotain ihanmuuta
        kertokaa joku kirjoitti:

        Uskoisin olevani tietynlaisten ihmisten mielestä hyvin kiinnostava, monien mielestä tylsä ja outo. Mutta tässä oli nyt ongelmana se, että pitäisi ensin päästä kontaktiin niiden ihmisten kanssa. Vasta sitten voi itse kukin arvioida kuka on kiinnostava ja kuka ei.

        Tiedostatko jo minkälaisia ne ihmiset ovat, vaiko onko tarkoitus löytää vaan joku joka on kiva mutta et tiedä mistä hänet löytää?

        Harrastus, opiskelu ja työ ovat sellaisia paikkoja joissa tapaa ihmisiä riittävän usein jotta heidät oppii tuntemaan yksilöinä. Joka paikassa vaikuttaisi olevan kivoja ja ääliöitä yksilöitä, ja siihenkin vaikuttaa se miten he suhtautuvat juuri sinuun.

        Kontaktiin pääsyä helpottaa se että tervehdit suunnilleen kaikkia jotka tapaat (terve terve, mitä jäbä? - joo, hyvin mullakin, täytyy mennä, nähdään), eli teet itsestäsi helposti lähestyttävän. Kunnes sitten voit todeta että tuo on kuiva ja tympeä, ei ole kiinnostava.

        Jos kukaan ei tervehdi tai kysy jotakin itsestään selvää vaikuttaa olevan tapana että jokainen räplää puhelintaan jottei häiritsisi toista. Mikä lie siinä on että puhumista muulle kuin kaverille tai sille asiakaspalvelijalle pidetään vähän nolona?


      • kertokaa joku
        tai jotain ihanmuuta kirjoitti:

        Tiedostatko jo minkälaisia ne ihmiset ovat, vaiko onko tarkoitus löytää vaan joku joka on kiva mutta et tiedä mistä hänet löytää?

        Harrastus, opiskelu ja työ ovat sellaisia paikkoja joissa tapaa ihmisiä riittävän usein jotta heidät oppii tuntemaan yksilöinä. Joka paikassa vaikuttaisi olevan kivoja ja ääliöitä yksilöitä, ja siihenkin vaikuttaa se miten he suhtautuvat juuri sinuun.

        Kontaktiin pääsyä helpottaa se että tervehdit suunnilleen kaikkia jotka tapaat (terve terve, mitä jäbä? - joo, hyvin mullakin, täytyy mennä, nähdään), eli teet itsestäsi helposti lähestyttävän. Kunnes sitten voit todeta että tuo on kuiva ja tympeä, ei ole kiinnostava.

        Jos kukaan ei tervehdi tai kysy jotakin itsestään selvää vaikuttaa olevan tapana että jokainen räplää puhelintaan jottei häiritsisi toista. Mikä lie siinä on että puhumista muulle kuin kaverille tai sille asiakaspalvelijalle pidetään vähän nolona?

        En halunnut määritellä liian tarkkaan, millaisia ihmisiä etsitään, jotta tästä ketjusta olisi hyötyä muillekin ja vastaamiseen olisi enemmän vapautta.

        Itse olen kolmekymppinen mies. Haluaisin parisuhteen, mutta kokemuksen kartuttamiseen ja positiivisiin kokemuksiin riittäisi melkein kenen tahansa 20-40 v. naisen kanssa jutustelu ilman aiettakaan edetä sen pidemmälle. Liian nuorten tai vanhojen tai miesten kanssa juttelu ei kiinnosta edes huvin vuoksi. Ne itselleni mielenkiintoiset naiset olisivat riittävän älykkäitä ja kiinnostuneita ajattelemaan ns. laatikon ulkopuolella ja keskustelemaan erilaisista ja erikoisistakin jutuista (itse pidän tavallisten ihmisten normaaleja puheenaiheita kamalan tylsinä). Parisuhdetta ajatellen löytyy toki muitakin toiveita.

        Harrastuksissa en tapaa ihmisiä, opiskelut on jo suoritettu ja töissä olen tekemisissä vain miesten kanssa.


      • tai jotain ihanmuuta
        kertokaa joku kirjoitti:

        En halunnut määritellä liian tarkkaan, millaisia ihmisiä etsitään, jotta tästä ketjusta olisi hyötyä muillekin ja vastaamiseen olisi enemmän vapautta.

        Itse olen kolmekymppinen mies. Haluaisin parisuhteen, mutta kokemuksen kartuttamiseen ja positiivisiin kokemuksiin riittäisi melkein kenen tahansa 20-40 v. naisen kanssa jutustelu ilman aiettakaan edetä sen pidemmälle. Liian nuorten tai vanhojen tai miesten kanssa juttelu ei kiinnosta edes huvin vuoksi. Ne itselleni mielenkiintoiset naiset olisivat riittävän älykkäitä ja kiinnostuneita ajattelemaan ns. laatikon ulkopuolella ja keskustelemaan erilaisista ja erikoisistakin jutuista (itse pidän tavallisten ihmisten normaaleja puheenaiheita kamalan tylsinä). Parisuhdetta ajatellen löytyy toki muitakin toiveita.

        Harrastuksissa en tapaa ihmisiä, opiskelut on jo suoritettu ja töissä olen tekemisissä vain miesten kanssa.

        Näillä kriteereillä melkeinpä deittisivustot (monille ainoa ja nykyisin tyypillinen tapa) antavat sen parhaan todennäköisyyden oikeilla hakusanoilla (korkeakoulututkinto, taide yms.), ellei asiointi jossakin kiinnostavan alan virastossa (vaatii vähän julkeuttakin luvata tarjota päivällinen jollekin virkamiehelle) tai osallistuminen matkalle tuota sattumanvaraista tulosta.

        Muista että mies joutuu tekemään useitakin aloitteita ja yrittää erottautua "häntäheikkien" seasta, ja yksi tapaaminen ei tarkoita vielä mitään sitovaa. Mutta silloin tapaa jonkun joka etsii parisuhdetta.

        Liian nuoret ja vanhat miehetkin ovat yksilöitä, pelkkä ulkonäkö ei heidänkään osaltaan kerro mitä he tietävät, mitä ovat kokeneet ja mitä he osaavat. Osa parhaitasta kavereistani oli 10-12 vuotta vanhempia, ja nyt kun itsekin olen ohittanut jo sen iän tiedän että kokemus oli heidän etunsa, kuten minulla nyt. En silti kehtaa tyrkyttää itseäni seuraksi nuorille, peilikuvani kertoo että en ole enää nuorukainen ja muistan mitä ikäero tarkoitti vielä nuorena.

        Samanikäisen kanssa reissaaminen olisi luultavasti ollut huonompi kokemus, eikä ikäero tarkoita sitä että iältään vanhempi olisi henkisellä tasolla tylsempi. Vanhemmalla voi tosin olla taakkana se ettei hän jaksa innostua uudestaan yhtä vahvasti samoista asioista kuin nuorempi joka kokee ne ensimmäistä kertaa.

        Jos taas viettäisin aikaa jonkun nuoremman kanssa, niin minun pitäisi tasapainollla sen mukaan mistä toisella on jo kokemusta ja mikä minun pitäisi hänelle kertoa - ja sietää se harmi että moni haluaa kuitenkin kokea ikävätkin asiat oman kantapään kautta tai todistaa että hän onnistuu itse paremmin.


      • N51
        kertokaa joku kirjoitti:

        En halunnut määritellä liian tarkkaan, millaisia ihmisiä etsitään, jotta tästä ketjusta olisi hyötyä muillekin ja vastaamiseen olisi enemmän vapautta.

        Itse olen kolmekymppinen mies. Haluaisin parisuhteen, mutta kokemuksen kartuttamiseen ja positiivisiin kokemuksiin riittäisi melkein kenen tahansa 20-40 v. naisen kanssa jutustelu ilman aiettakaan edetä sen pidemmälle. Liian nuorten tai vanhojen tai miesten kanssa juttelu ei kiinnosta edes huvin vuoksi. Ne itselleni mielenkiintoiset naiset olisivat riittävän älykkäitä ja kiinnostuneita ajattelemaan ns. laatikon ulkopuolella ja keskustelemaan erilaisista ja erikoisistakin jutuista (itse pidän tavallisten ihmisten normaaleja puheenaiheita kamalan tylsinä). Parisuhdetta ajatellen löytyy toki muitakin toiveita.

        Harrastuksissa en tapaa ihmisiä, opiskelut on jo suoritettu ja töissä olen tekemisissä vain miesten kanssa.

        Haluaisit muiden ihmisten kiinnostuvan seurastasi mutta itse lajittelet ihmiset kylmästi kiinnostaviin (20-40 vuotiaat naiset) ja niihin, joiden kanssa juttelu ei kiinnosta edes huvin vuoksi?

        Koska en kuulu mielestäsi kiinnostavien ihmisten luokkaan niin sinua tuskin kiinnostaa myöskään kuulla, mitä olisin antanut vinkiksi.


      • jopas trollasit
        N51 kirjoitti:

        Haluaisit muiden ihmisten kiinnostuvan seurastasi mutta itse lajittelet ihmiset kylmästi kiinnostaviin (20-40 vuotiaat naiset) ja niihin, joiden kanssa juttelu ei kiinnosta edes huvin vuoksi?

        Koska en kuulu mielestäsi kiinnostavien ihmisten luokkaan niin sinua tuskin kiinnostaa myöskään kuulla, mitä olisin antanut vinkiksi.

        Ei kaikkien tarvitse haluta viettää aikaa kaikkien kanssa. Tuossa on minusta todella väljät kriteerit jos vain sukupuoli ja 20 vuoden ikähaarukka on määritelty eikä mitään muuta. Voisitko kertoa tarkemmin, mikä tuossa on mielestäsi ristiriita tai ongelma?

        Ja en usko, että ketään kiinnostaa saada vinkkejä ihmiseltä, joka keskittyy toisten solvaamiseen ja härnäämiseen. Sitä paitsi olet täysin pihalla koko aiheesta, jos et ymmärrä, mitä eroa on kasvotusten keskustelulla ja anonyymeillä nettipalstakommenteilla.


    • 14+3

      Seuratoiminnassa kuten urheiluseurat, eri yhdistykset, järjestöt, paikallisosastot.
      Vapaaehtoistyössä.
      Koulutuksissa (kansalaisopisto, kesäyliopisto ym).
      Lukupiirissä.
      Elokuvakerhossa.
      Seurakunnassa.
      Ryhmäliikunnassa.

    • juoppo yksinäinen

      ulkona, baareissa tapahtumissa, konserteissa

    • Eloisa nainen

      Harrastuskaveri.fi(vai olikohan .net)
      Menet myymään kirpputorille romppeitasi
      Vapaaehtoistyössä(googleta alueesi tomijat tai tee itsestäsi iilmoitus, jossa tarjoat osaamistasi muiden käyttöön vapaaehtoisesti, esim. pyöränkorjaus, auton renkaidenvaihto, joulupukin hommat. Vastineeksi voit saada ystävän, ja kenties muiden palveluksia asioissa, joita et itse taida.)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe