Uusperheen raskasta arkea 1½vuotta

Tintti38

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 5 vuotta, yhdessä olemme asuneet tuon 1½vuotta. Miehellä on pojat 8 ja 10v, jotka ovat meillä vuoro viikoin. Ongelmana meidän parisuhteelle on juuri tuo lapsiviikko. Meillä ei ole juurikaan mieheni kanssa yhteistä aikaa. Pojat vaativat koko ajan isää kesimään heille tekemistä ja ohjelmaa, olemaan koko ajan leikeissä mukana. Jos he eivät leiki, niin pojat ovat koko ajan isässään kiinni, seuraavat meidän tekemisiä ja ajatusten vaihtoa, sekä puuttuvat aikuisten asioihin koko ajan. Me emme saa edes ruokalevolla olla rauhassa, yhtenäkin päivänä 20 min. ruokalevon aikana pojat kävivät 2 kertaa isäänsä hätistelemässä leikkimään. Ja samaisena päivänä meillä oli kahden keskeistä aikaa mieheni kanssa n. 15min.

Minä alan olla aika puhki tästä tilanteesta. Onko normaalia, että tuon ikäiset eivät osaa leikkiä yksin/keskenään? heillä ei käy kavereita edes joka viikko meillä leikkimässä/ he eivät käy kavereiden luona. Harrastuksia heillä on, niissä isä tietysti on mukana, sen toki ymmärrän ja sen ajan heille suon. Tuntuu, että seurustelemme mieheni kanssa vuoro viikoin :(

29

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • birdohhh

      Itse lähdin hieman samantapaisesta suhteesta pois.
      Miehellä oli poika 6v , jos ihan suoraa saa sanoa,niin kamala lapsi. Ei mitään kuria,sai tahtonsa aina läpi,ei antanut aikuisten olla rauhassa,kitisi joka asiasta ja mies anto kaikessa periksi. Väsyin siihen. Lapsen ei tarvinnut ees kerätä lattialta leluja, tai siivota ylipäänsä jälkiään.Yritin pitää rajoja, mutta ei. Lapsi vaan nauro koko asialle.
      Kun päätin lähtä suhteesta,sanoin miehelle, että en jaksa enään,mun kanssa ei tällänen peli onnistu, että pikku lapsi pompottaa aikuisia ja tekee säännöt joiden tahtiin aikuiset menee.
      Kerroin että jos hän ja ex akka ei pian ala muuttaa tapojaan pojan kohdalla, niin myöhemmin he ovat pulassa. Kun poika siitä vielä kasvaa,niin minä ei aijo sitä shouta olla näkemässä.
      Mies ei tahtonut millään ymmärtää mun pointtia.
      Hän vain ajatteli sen niin,että kun poika on hällä joka toinen viikonloppu ja joskus viikolla, nii hän haluaa tehdä siitä pojalle mieluisen tai ikimuistoisen ja tehdä kaiken niinku lapsi haluaa.
      Sinne jäi poika ja mies kun minä pakkasin kamat ja lähdin.
      Rajat on rakkautta,ei se lapsi niistä rikki mene. Menee ehkä ohi aiheen, mutta kuitenkin.
      Sano miehellesi asiasta,puhukaa ja kerro miltä susta tuntuu.
      Tiedän sen tunteen kun sai "kainalo paikasta tapella " tai huomiosta ylipäänsä.

    • Tintti38

      Kiva kun löytyy joku kohtalotoveri (vaikka harmi kun teillä meni sukset ristiin lapsen takia). Tutun kuuloista kertomusta. Miksi miehet kuvittelevat, etteivät lapset häntä rakasta, jos koko ajan ei ole leikkimässä ja paapomassa, sitä en ymmärrä. Minun miehellä on hänen mielestään uhkana hänen exän uusi mies. Lapset puhuvat koko ajan tästä miehestä, mitä hän on heidän kanssaan touhunnut ym. Mies luulee, että lapset tykkäävät tästä toisesta enemmän kuin hänestä.

      Olemme asiasta keskustelleet jo aiemminkin ja hän toi tämän uuden miehen keskustelussa esille. Yritin selittää, ettei mikään uusi mies voi hänen paikkaansa lapsilta ottaa. Vähän aikaa asiat olivatkin ihan ok, mutta taas on palattu vanhaan malliin.

      Alkuun itsekin yritin pitää rajoja meidän huushollissa, mutten enää jaksa. Olen päättänyt antaa miehen ja hänen exän kasvattaa lapsensa ihan itse. Välillä kyllä saoettaa ja pitää hammasta purra.

      • birdohhh

        Kyllä se harmitti ja pitkään että suhteelle kävi niin miten kävi, mutta elämä jatkuu.
        Tuosta unohtukin sanoa,että tämän entisen mieheni ex akka jonka kanssa Siis lapsi on,oli myös melkoinen tapaus.
        Tämä ex akka kun kuuli että olen suhteessa hänen entiseen mieheensä ,piti hirveän saarnan miehelle,joskus sivusta sain itsekin kuulla mitä tämä nainen minusta puhui. Hän mm sanoi näin " katsohan vaan että sitä huoraa et sillon pane kun poika on sielä "! Että tämmöstä. ..noh meillä ei muutenkaan ollut kauheasti vipinää vällyjen välissä,mutta mun mielestä tuo tokaisu siltä naiselta oli todella kohtuutonta ja alhaista.
        Minulla ei tulisi ikinä mieleen alkaa harrastaa seksiä miehen kans kun hänen lapsensa nukku vieressä tai olisi samassa huoneessa.
        Noh, sitten kävi niin että tuli taas päivä jolloin poika tuli, silloin mies oli saanut tietää että ex akka oli myös edennyt elämässä ja hommannut ukon.
        Mies kysyi pojalta, että "onko Petteri kiva " eli eksän uusi mies,poika vastasi että "on,mutta en tykkää kun se pomppii äidin päällä "! Eli niitä petipuuhia lapsen valvovan silmän alla harrastikin tämä eksä.
        (Tuo ei nyt liittynyt mitenkään taas asiaan :D ) Huutoa puolin ja toisin ja poika kuuli kaiken.
        Mutta harmi vain että yhtä löysät säännöt ne oli tällä eksällä myös, kaikki pojan teot katsottiin läpi sormien.
        Oli hirveän raskasta aina,kun tiesi että tulee "poika viikonloppu "sitä halusi aina kadota johonkin siksi aikaan,mutta enhän minä niin voinut tehdä.
        Se oli minun ja pojan kilpailua, kumpi sai sitä huomiota mieheltä. Ja jos mies erehty ottaa minut kainaloon tai osoittamaan mulle huomiota,oli poika samantien miehen kimpussa ja esti meitä koskemasta toisiimme.
        Kyllä minä välillä ikävöin tätä miestä,meillä oli kuitenkin oli hetkemme.
        Mutta silloin opin,että minusta ei ole suhteeseen, jossa saan "äitipuoli" roolin,eli ei enään suhteita missä miehellä olisi lapsi tai lapsi.


      • birdohhh
        birdohhh kirjoitti:

        Kyllä se harmitti ja pitkään että suhteelle kävi niin miten kävi, mutta elämä jatkuu.
        Tuosta unohtukin sanoa,että tämän entisen mieheni ex akka jonka kanssa Siis lapsi on,oli myös melkoinen tapaus.
        Tämä ex akka kun kuuli että olen suhteessa hänen entiseen mieheensä ,piti hirveän saarnan miehelle,joskus sivusta sain itsekin kuulla mitä tämä nainen minusta puhui. Hän mm sanoi näin " katsohan vaan että sitä huoraa et sillon pane kun poika on sielä "! Että tämmöstä. ..noh meillä ei muutenkaan ollut kauheasti vipinää vällyjen välissä,mutta mun mielestä tuo tokaisu siltä naiselta oli todella kohtuutonta ja alhaista.
        Minulla ei tulisi ikinä mieleen alkaa harrastaa seksiä miehen kans kun hänen lapsensa nukku vieressä tai olisi samassa huoneessa.
        Noh, sitten kävi niin että tuli taas päivä jolloin poika tuli, silloin mies oli saanut tietää että ex akka oli myös edennyt elämässä ja hommannut ukon.
        Mies kysyi pojalta, että "onko Petteri kiva " eli eksän uusi mies,poika vastasi että "on,mutta en tykkää kun se pomppii äidin päällä "! Eli niitä petipuuhia lapsen valvovan silmän alla harrastikin tämä eksä.
        (Tuo ei nyt liittynyt mitenkään taas asiaan :D ) Huutoa puolin ja toisin ja poika kuuli kaiken.
        Mutta harmi vain että yhtä löysät säännöt ne oli tällä eksällä myös, kaikki pojan teot katsottiin läpi sormien.
        Oli hirveän raskasta aina,kun tiesi että tulee "poika viikonloppu "sitä halusi aina kadota johonkin siksi aikaan,mutta enhän minä niin voinut tehdä.
        Se oli minun ja pojan kilpailua, kumpi sai sitä huomiota mieheltä. Ja jos mies erehty ottaa minut kainaloon tai osoittamaan mulle huomiota,oli poika samantien miehen kimpussa ja esti meitä koskemasta toisiimme.
        Kyllä minä välillä ikävöin tätä miestä,meillä oli kuitenkin oli hetkemme.
        Mutta silloin opin,että minusta ei ole suhteeseen, jossa saan "äitipuoli" roolin,eli ei enään suhteita missä miehellä olisi lapsi tai lapsi.

        Ja jos mies ei tehnyt niinkuin eksä halusi,niin ex alko kiristää ja uhkailee. Hän mm saattoi soittaa päiväkotiin ja ilmoittaa hoitajille että lasta ei saa antaa isälle "! Raukkamaista ja hirveää että lapsi joutuu pelinappulaksi.
        Ja mies oli myös mustasukkanen eksänsä uudesta miehestä. Kyseli hirveästi pojalta millainen se mies on ja mitä he ovat tehneet. Ja haukkui pojalle tätä eksänsä uutta miestä.
        Silloin sanoin miehelle että "katkaise se napanuora siihen pirkkoon " eli eksäänsä.
        Tuntui että oon kolmas pyörä ja toisinaan lapsenvahti.


      • birdohhh
        birdohhh kirjoitti:

        Kyllä se harmitti ja pitkään että suhteelle kävi niin miten kävi, mutta elämä jatkuu.
        Tuosta unohtukin sanoa,että tämän entisen mieheni ex akka jonka kanssa Siis lapsi on,oli myös melkoinen tapaus.
        Tämä ex akka kun kuuli että olen suhteessa hänen entiseen mieheensä ,piti hirveän saarnan miehelle,joskus sivusta sain itsekin kuulla mitä tämä nainen minusta puhui. Hän mm sanoi näin " katsohan vaan että sitä huoraa et sillon pane kun poika on sielä "! Että tämmöstä. ..noh meillä ei muutenkaan ollut kauheasti vipinää vällyjen välissä,mutta mun mielestä tuo tokaisu siltä naiselta oli todella kohtuutonta ja alhaista.
        Minulla ei tulisi ikinä mieleen alkaa harrastaa seksiä miehen kans kun hänen lapsensa nukku vieressä tai olisi samassa huoneessa.
        Noh, sitten kävi niin että tuli taas päivä jolloin poika tuli, silloin mies oli saanut tietää että ex akka oli myös edennyt elämässä ja hommannut ukon.
        Mies kysyi pojalta, että "onko Petteri kiva " eli eksän uusi mies,poika vastasi että "on,mutta en tykkää kun se pomppii äidin päällä "! Eli niitä petipuuhia lapsen valvovan silmän alla harrastikin tämä eksä.
        (Tuo ei nyt liittynyt mitenkään taas asiaan :D ) Huutoa puolin ja toisin ja poika kuuli kaiken.
        Mutta harmi vain että yhtä löysät säännöt ne oli tällä eksällä myös, kaikki pojan teot katsottiin läpi sormien.
        Oli hirveän raskasta aina,kun tiesi että tulee "poika viikonloppu "sitä halusi aina kadota johonkin siksi aikaan,mutta enhän minä niin voinut tehdä.
        Se oli minun ja pojan kilpailua, kumpi sai sitä huomiota mieheltä. Ja jos mies erehty ottaa minut kainaloon tai osoittamaan mulle huomiota,oli poika samantien miehen kimpussa ja esti meitä koskemasta toisiimme.
        Kyllä minä välillä ikävöin tätä miestä,meillä oli kuitenkin oli hetkemme.
        Mutta silloin opin,että minusta ei ole suhteeseen, jossa saan "äitipuoli" roolin,eli ei enään suhteita missä miehellä olisi lapsi tai lapsi.

        Edit. Lapsi tai lapseja.


    • Tintti38

      Hmmm...vaikuttaa tosiaankin, ettei napanuora ollut vielä katkennut exänsä kanssa :( Ne on niin vaikeita nää uusperheen kiemurat. Harmittaa niin kovasti, kun molemmat rakastetaan toisiamme, mutta vuoroviikoin on aika hankalaa :(

      Otinpa juuri asiat jälleen puheeksi. Sain palautetta, että miksi en aiemmin ollut tuonut esille tuntemuksiani. Sanoin, etten ole halunnut puuttua heidän elämään ja hän ja exänsä saa kasvattaa lapsensa kahdestaan...onhan heiä kuitenkin kaksi ja ovat biologisia vanhempia. Miehen mielestä mnunkin pitäisi osallistua kasvatustyöhön, asummehan saman katon alla. Itse en ole tätä mieltä.

      Loppujen lopuksi avautumiseni oli miehelleni liikaa. Lähti suutuspäissään töihin, sanoi että tuli hieman liaian iso ryöppy yhdellä kertaa.

      • birdohhh

        Harmi että miehesi reagoi noin asiaan! :(
        Mutta nuinhan ne miehet yleensäkin tiukan paikan tullen katoaa ja pakenee paikalta,kun kokevat jotain epämiellyttävää.

        Silloin kun teillä lapset on,niin muistaako mies huomioida sua yhtään? Vai pyöriikö joka hetki vain lasten ympärillä?


      • Tintti38
        birdohhh kirjoitti:

        Harmi että miehesi reagoi noin asiaan! :(
        Mutta nuinhan ne miehet yleensäkin tiukan paikan tullen katoaa ja pakenee paikalta,kun kokevat jotain epämiellyttävää.

        Silloin kun teillä lapset on,niin muistaako mies huomioida sua yhtään? Vai pyöriikö joka hetki vain lasten ympärillä?

        Aiemmin huomio, mutta taasen ollaan palattu vanhaan kuvioon. Ei ole muuta kun lapset, niiden harrastukset ja heidän viihdyttäminen :( Sanoinkin tänään, että seurustellaan mekin sitten viikko-viikko-systeemillä, keksin viikon ajaksi muuta tekemistä, enkä turhaan ole kotona. Saisivatpahan temmeltää ihan rauhassa.


      • birdohhh
        Tintti38 kirjoitti:

        Aiemmin huomio, mutta taasen ollaan palattu vanhaan kuvioon. Ei ole muuta kun lapset, niiden harrastukset ja heidän viihdyttäminen :( Sanoinkin tänään, että seurustellaan mekin sitten viikko-viikko-systeemillä, keksin viikon ajaksi muuta tekemistä, enkä turhaan ole kotona. Saisivatpahan temmeltää ihan rauhassa.

        No siis täh? Oliko miehen töiden jälkeen sit "muka kaikki hyvin "? :o ettekö mitään puhuneet, et tais jäädä joku kesken.. :o hmmm...


      • Tintti38
        birdohhh kirjoitti:

        No siis täh? Oliko miehen töiden jälkeen sit "muka kaikki hyvin "? :o ettekö mitään puhuneet, et tais jäädä joku kesken.. :o hmmm...

        No sovittiin, että annetaan asian olla, ei riidellä enää ja hän koittaa tehdä asioille jotain. Kyllä hän toisaalta oli ainakin ymmärtävinään minunkin kannan ja sanoi, että olen toisaalta oikeas, mut eipä taida luonne antaa kuitenkaan nuin vaan periksi.Töiden jälkeen olin kuin ilmaa, jonkin verran kuulumisia vaihdettiin, siinä kaikki. Harmittaa, koska sillon kun asiat ottaa esille, niin sitten suututaan. Luulisin, ettei hänkään tykkäisi, jos kaiket päivät ja illat olisin oman tyttäreni seurassa, enkä antaisi hänelle kahdenkeskistä aikaa. Miehet ovat miehiä eivätkä muuksi muutu!


      • birdohhh
        Tintti38 kirjoitti:

        No sovittiin, että annetaan asian olla, ei riidellä enää ja hän koittaa tehdä asioille jotain. Kyllä hän toisaalta oli ainakin ymmärtävinään minunkin kannan ja sanoi, että olen toisaalta oikeas, mut eipä taida luonne antaa kuitenkaan nuin vaan periksi.Töiden jälkeen olin kuin ilmaa, jonkin verran kuulumisia vaihdettiin, siinä kaikki. Harmittaa, koska sillon kun asiat ottaa esille, niin sitten suututaan. Luulisin, ettei hänkään tykkäisi, jos kaiket päivät ja illat olisin oman tyttäreni seurassa, enkä antaisi hänelle kahdenkeskistä aikaa. Miehet ovat miehiä eivätkä muuksi muutu!

        Hyvä että hän ymmärsi kuitenkin ja kuunteli, vaikka sitten keskustelu jäikin kesken. Toivottavasti sun sanasi kuitenkin kolahti hälle korvaan ja jotain tulisi muuttumaan :) Toivon teille kaikkea hyvää! :)


      • Tintti38
        birdohhh kirjoitti:

        Hyvä että hän ymmärsi kuitenkin ja kuunteli, vaikka sitten keskustelu jäikin kesken. Toivottavasti sun sanasi kuitenkin kolahti hälle korvaan ja jotain tulisi muuttumaan :) Toivon teille kaikkea hyvää! :)

        Otti asian syytöksenä itseänsä kohtaan, nyt ollaan sotatantereella. Kiitos :)

        Kiitos sinulle kun olet jaksanut vastailla :) hyvää kesää ja tsemppiä!


    • Typerä ämmä

      Jos itselläsi ei ole lapsia niin miksi alat seurustelemaan sellaisen kanssa jolla on?

      Vaadit niin kuin lapsettoman aikaa 24h/ vrk.

      Hae lapseton mies leikkikaveriksi eikä sellaisia joilla on jo niitä.

      • birdohhh

        ^ osasin arvata tämänkin näkökannan :"D
        Are you fucking kidding me? :D


      • Tintti38

        Typerä ämmä! Eipä asia nuin ole, minulla on 18 vuotias tyttö. Pijä suusi kiinni vain.


    • ohjelmointikysymys

      Olette opettanaat lapset siihen, että heitä ohjelmoidaan ja huomiodaan jatkuvasti. Nyt siis pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja olla hetken julma ja käskeä lapset tekemään jotain omin päin vaikka tunnin joka päivä. Ei lapsia normaalissa ydinperheessäkään koko aikaa voi ohjelmoida, vaan on muutakin tehdävä.

      • Tintti38

        Siis mies ja hänen exänsä ovat opettaneet. Minä olen yrittänyt pysyä pois heidän ohjelmoinneistaan. Sanoppa tuo miehelleni. Hän ei aio muuttaa käyttäytymistään. Kysyin voisiko hän keskustella exän kanssa miten he toimivat äitillä ollessaan ja jos sopisi yhteiset pelisäännöt. Ei kuulemma aio asiasta keskustella. Olen aika neuvoton. En haluaisi erota kuitenkaan tällaisen asian vuoksi.


      • tiku_ja_taku
        Tintti38 kirjoitti:

        Siis mies ja hänen exänsä ovat opettaneet. Minä olen yrittänyt pysyä pois heidän ohjelmoinneistaan. Sanoppa tuo miehelleni. Hän ei aio muuttaa käyttäytymistään. Kysyin voisiko hän keskustella exän kanssa miten he toimivat äitillä ollessaan ja jos sopisi yhteiset pelisäännöt. Ei kuulemma aio asiasta keskustella. Olen aika neuvoton. En haluaisi erota kuitenkaan tällaisen asian vuoksi.

        Tilanne on kinkkinen ja kuulostaa siltä ettei isä tule muuttumaan. Isä kompensoi eroa lapsille väärällä tavalla.

        Tuon ikäisten ei enää kuulu vongata isää mukaan leikkimään joko ajan.


      • ohjemointikysymys
        Tintti38 kirjoitti:

        Siis mies ja hänen exänsä ovat opettaneet. Minä olen yrittänyt pysyä pois heidän ohjelmoinneistaan. Sanoppa tuo miehelleni. Hän ei aio muuttaa käyttäytymistään. Kysyin voisiko hän keskustella exän kanssa miten he toimivat äitillä ollessaan ja jos sopisi yhteiset pelisäännöt. Ei kuulemma aio asiasta keskustella. Olen aika neuvoton. En haluaisi erota kuitenkaan tällaisen asian vuoksi.

        Siis yksi osa ongelmaa on se, että et ota itse vastuuta mistään. Kuulut nyt perheeseen ja myös sinun on otettava vastuuta asioista. Jos lykkäät kaiken toiselle ja syytät aina muita, ei mikään muutu


      • Tintti38
        ohjemointikysymys kirjoitti:

        Siis yksi osa ongelmaa on se, että et ota itse vastuuta mistään. Kuulut nyt perheeseen ja myös sinun on otettava vastuuta asioista. Jos lykkäät kaiken toiselle ja syytät aina muita, ei mikään muutu

        Alkuun koitin ottaa myös kasvatusvastuuta, mutta sanomiseni laitettiin nalkutuksen piikkiin. Olen yrittänyt nyt olla mahdollisimman vähän puuttumatta asioihin, jotta jonkunlainen rauha säilyy. Minä otan vastuun kaupassakäynnistä, ruuanlaitosta ja huushollista, eiköhän siinä ole ihan nokko. Meillä oli suhteemme alkutaival aika vaikeaa, pojat reagoivat aika reippaasti ja kävimme mieheni kanssa joitakin kertoja terapiassa. Pojat olivat aika ilkeitä minua kohtaan, minulla jäi suhteemme alusta aika karvas maku suuhun.


    • tiku_ja_taku

      Miten lapet pärjäävät koulun jälkeen? Oletan että olette töissä.

      • Tintti38

        Ei heidän ole tarvinnut olla paljoa yksin. Nuorempi menee koulusta iltapäiväkerhoon, josta isä tai minä haemme klo 16 aikaan. Vanhempi menee joko kirjastoon tai kotiin, riippuen jaksaako pyöräillä n. 3.5km matkan. Jos ei jaksa niin isä hakee samalla kun hakee nuoremman. Kotona ei ole tarvinnut hirveästi heidän yksin olla, koska itse teen yötyötä, olen päivisin kotosalla, vaikkakin nukun iltapäivään. Isä ei uskalla kunnolla jättää poikia kahdestaan iltadella edes meidän lenkin ajaksi. Ovat kuulemma liian pieniä olemaan keskenään kotona. Joskus, kun ei muuta vaihtoehtoa ole, niin sitten pojat jätetään kasistaan tai sitten lähtevät pyöräilemään meidän lenkkiseuraksi. Yleisimmin lähtevät lenkille mukaan.


    • Kultsu 2001+13

      Aloittajan juttuun: aika tavalliselta lapsiperheeltä kuulostaa tuo aloituksesi. Noin meilläkin kysellään mutta onnistuu leikki hyvin ilman vanhempiakin. Osaa lapset itsekin leikkiä mutta riippuu lapsista. Onko heitä "opetettu" aina saamaan ohjeet kaikkeen ja kannustettu olemaan ajattelematta itse? Rohkaiskaa lapsia kyselemään koulussa kavereilta että tulkaa meille leikkimään tai itse kysymään ovatko kaverit kotona, että tulisivat heille? Tai koulukaverien kanssa ajelemaan pyörillä?

      "Harmi että miehesi reagoi noin asiaan! :(
      Mutta nuinhan ne miehet yleensäkin tiukan paikan tullen katoaa ja pakenee paikalta,kun kokevat jotain epämiellyttävää."

      ....ja ne naiset myös! ;) Ainakin monet minun tuntemistani naisista eivät osanneet keskustella jos asia ei miellytä. :( Paetaan tilanteesta aloittamalla riita tai häipymällä paikalta tai eroamalla ettei tarvitse enää koskaan puhua epämiellyttävistä asioista sen ihmisen kanssa. Samanlaista se on molemmil´ puol´ jokke!

    • 6+3

      Kurittomia lapsia jotka ovat häirintyneet pahasti joten olisi viimein hetki mennä psykiatrille muutoin koko liittonne tuhoon tuomittu ja ja ihan turhaan ittees väsytät jos miehesi ei tee asialle mitään , kyllä saat paremmankin elämän ja RAKKAUDEN , älä jää siihen suhteeseen koska sullahan on rakkaus elämä edessäsi jonkun muun kanssa. Ei tässä maassa eletä ikuisesti joen älä jää siihen ittees väsyttään , muutoin olet itse jossain parantolassa loppuelämäs.

    • tuliko mieleen?

      Onko tullut mieleesi, että lapset ikävöivät isäänsä äitiviikon aikana ja siksi haluavat olla hänen lähellään? Ja samalla kun ovat teillä niin on ikävä äitiä. Siksi hakevat läheisyyttä isältään. Mitä pahaa siinä on? Lapset on pieniä vain hetken. Ja saathan sä miehesi jakamattoman huomion silloin kun lapset ovat äidillään. Ihme prinsessa olet.

    • Annelia..

      Ovat juuri siinä iässä että tarvitsevat vanhempi. En itsekään jätä tuonikäistä yksin kotiin ja kyllä meillä lapset saa ja haluaa 24/7 huomiota. Et ehkä muita enää kun omasi on jo niin iso. Meillä isoin myös saman ikäinen.

      Lapset ovat nautinto ja elämän suola. Kun asennoituu niin on elämä paljon mukavampaa..

    • lasten puolesta

      Voisitko hankkia oman asunnon?

      Mies luonnollisesti mielellään viettää sen vähän ajan (mikä työltään jää) mieluiten lastensa kanssa 100%.sti. Hän ehkä ei ole paras sääntöjen asettaja, mutta omalla esimerkillään - rakastamalla ja antamalla heille kaiken huomionsa ja mielenkiintonsa, opettamalla (koulu) ja ohjaamalla heitä, ottaessaan heidät mukaan omaan harrastukseensa (lenkkeily), innostamalla heitä urheiluun, osallistumalla heidän peleihinsä, tieteisiin, taiteeseen jne. lukemalla iltatarinat, tekemällä ateriat heidän kanssaan, suojelemalla heitä - olemalla isä.

      Aika menee niin nopeasti , ennenkuin huomaakaan, lapset ovat täynnä koulua ja omia harrastuksiaan - silloin heidän aikansa tuskin riittää edes vanhemmille.

      Tämä ja nyt on se aika jolloin isä voi toimia täysipainoisesti isänä.

      Todellakin olisi helpointa kaikille, sinulle itsellesi eniten, että sinulla olisi oma koti jossa voisit viettää omaa aikaasi hermoilematta ja saamatta vatsahaavoja miehesi lasten käyttäytymisestä. Sinä kun kuitenkin olet voimaton sanelemaan heille sääntojä tai lakeja.

    • 20+14

      En jaksa lukea muita vastauksia, mutta miehen pitää näyttää lapsille niiden paikka. Ihan yksinkertainen sääntö on, että aikuiset on aikuisia. Aikuiset ei leiki. Kun aikuinen puhuu lapsi on hiljaa ja vanhempien makuuhuoneeseen ei ole mitään asiaa. Jos onkin niin syyn täytyy olla helkkarin hyvä. Kyllähän lapset imee vaikka veret luista jos niiden antaa. Lapset on luonnostaan narsisteja, koska luonto on suunnitellut ne selviämään. Saadakseen tahtonsa läpi ne on valmiita tuhoamaan kasvattajansakin.

    • isän lepsuutta

      Joku kuri tuollaisille lapsille olisi opetettava. Muuten seuraavat kymmenen vuotta elämässäsi on ihan helvettiä. Ajattelepa heidän tulevaa murrosikäänsä. Ei varmasti ainakaan helpota. Ystänikaveri elää suhteessa, missä leskeksi jääneen miehen 24 -vuotias poika ei siedä isän uutta naisystävää, eli tätä minut tuttuani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3149
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2608
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1687
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1406
    Aihe