Työt vai opiskelu

geradia

Tämä on varmaan väärä alue kysyä tätä, mutta kaipaisin mielipiteitä. Olen ollut nyt vuoden työttömyyden jälkeen ollut töissä muutaman kuukauden. Ennen työn saantia olin hakenut aikuisopistoon opiskelemaan ja nyt kun aika koittaisi en osaa päättää jatkaisinko nykyisessä työssäni. Töitä minulle on tarjottu enää vain 3 kuukaudeksi, jonka jälkeen jäisin taas työttömäksi.
Opiskelu olisi pitkällä tähtäimellä parempi vaihtoehto, mutta nautin tämän hetkiestä työstäni. Kannattaako minun siis teidän mielestänne opiskella vai jatkaa nykyisessä työssäni ja sen jälkeen laittaa uutta matoa koukkuun?
Nykyisessä työpaikassani on talvella hiljaista, jolloin töitä ei riitä, mutta minulle olisi luvattu sieltä taas työpaikka ensikesäksi.

53

3098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • good-luck

      valitsisin varmaankin työn siitä huolimatta että siinä voi tulla tauko. opiskella voi myöhemminkin.

      • 12+19

        Ehdottomasti kouluun! Asiaa pitää katsoa suurella linsillä eikä sillä mikä just nyt olis kivaa.Se opiskelu kun ei myöhemminkään sen kivempää kuin nyt.Päinvastoin, jos totut elämään talvet sitä sun tätä tehden ja kesällä jotain kivaa työtä.Siinä se vuodet vieriikin ja kohta toteat että ei tässä enää mihinään kouluuun jaksa lähteä.Joten kouluun ja kesällä töihin jos opiskeluilta kerkeät.


      • khjbkuy
        12+19 kirjoitti:

        Ehdottomasti kouluun! Asiaa pitää katsoa suurella linsillä eikä sillä mikä just nyt olis kivaa.Se opiskelu kun ei myöhemminkään sen kivempää kuin nyt.Päinvastoin, jos totut elämään talvet sitä sun tätä tehden ja kesällä jotain kivaa työtä.Siinä se vuodet vieriikin ja kohta toteat että ei tässä enää mihinään kouluuun jaksa lähteä.Joten kouluun ja kesällä töihin jos opiskeluilta kerkeät.

        Olen täysin samaa mieltä 12 19 kanssa asiasta, KOULUUN! :)


      • I AM JORMA!
        khjbkuy kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä 12 19 kanssa asiasta, KOULUUN! :)

        Kouluun minäkin ehdotan aloittajaa menemään.


    • Keraunos

      Jos nautit jollain tapaa työstäsi, kuten kerroit, pidä työsi. Jos käy töissä eikä työn takia nauti muustakaan elämästä on opiskelu parempi vaihtoehto. "Kylmä järki" ja simppeli yhteenlaskutaito on tässä asiassa "kuninkaan avain". Onnea joka tapauksessa. Kuuntele sydäntäsi....

      • provoprovo

        Provo


      • 12+9

        " Jos nautit jollain tapaa työstäsi, kuten kerroit, pidä työsi. "

        Jaaa, mitä sitten kun kyseistä työtä on tehnyt jokusen vuoden ja saakin jostain syystä kenkää tai työ ei olekkaan enään kivaa.Sitä löytääkin itsensä tilanteesta missä ei ole koulutusta ja eikä koulun käyminenkään enään välttämättä nappaa...

        Tälläisiä asioita kun pitää oikeasti katsoa isossa kartassa eikä aina vain siltä mikä nyt olisi kivointa elämässä.Tosiasia kun on että aikuisuus ei ole mikään hattaralandia missä on saa valita sen parhaimman maun päivän fiilikseksen mukaan.


    • afaery

      Jos työ on vakkari ja vaikuttaa siltä että siellä saa pysyäkin.. eli että työnantaja ei ole riistotyönantaja kuten suurin osa nykyään.. niin pysy töissä.. Suomesta katoaa työpaikkoja kiihtyvällä tahdilla ja kun valmistut niin voi olla tosi vaikeeta saada töitä.. eikä ainakaan koulutusta vastaavaa..

      • haistakaa vidhe

        Itse olin vakkarityössä ja kaikki rahat meni mitä tuli, vaikka en käynyt baareissa enkä ajaellut taksilla enkä muutenkaan tuhlannut. Kaipa olen tyhmä, enkä siksi tarvitsekaan rahaa sen enempää kuin mitä nyt kädestä suuhun leipään ja juustoon. Pomo toki vetää 3000000€ vuodessa palkkaa itselleen, mutta meille tyhmille on OK, kun saa syödäkseen ja kunnian käydä firmassa raatamassa.


      • toimistorotta
        haistakaa vidhe kirjoitti:

        Itse olin vakkarityössä ja kaikki rahat meni mitä tuli, vaikka en käynyt baareissa enkä ajaellut taksilla enkä muutenkaan tuhlannut. Kaipa olen tyhmä, enkä siksi tarvitsekaan rahaa sen enempää kuin mitä nyt kädestä suuhun leipään ja juustoon. Pomo toki vetää 3000000€ vuodessa palkkaa itselleen, mutta meille tyhmille on OK, kun saa syödäkseen ja kunnian käydä firmassa raatamassa.

        Näinhän se on! Ainahan pomot vetää miljoonia ja alainen saa aina vain kärsiä..jeph! ;)


      • Nyyyhkyti nyyh
        haistakaa vidhe kirjoitti:

        Itse olin vakkarityössä ja kaikki rahat meni mitä tuli, vaikka en käynyt baareissa enkä ajaellut taksilla enkä muutenkaan tuhlannut. Kaipa olen tyhmä, enkä siksi tarvitsekaan rahaa sen enempää kuin mitä nyt kädestä suuhun leipään ja juustoon. Pomo toki vetää 3000000€ vuodessa palkkaa itselleen, mutta meille tyhmille on OK, kun saa syödäkseen ja kunnian käydä firmassa raatamassa.

        Luinkohan ihan oikein? Haistattelet muille koska tuhlaat rahasi ja olet tyhmä?
        En usko sanaakaan tuosta roskasta


    • dirli

      Työ on aina parempi kuin koulu. Ota yhteyttä sinne opistoon ja kysy voitko aloittaa sitten kun työt loppuvat. Tai jätä tällä hetkellä koko opiskelu.

    • Andropov

      Mielestäni koulutus kannattaa varsin huonosti nykyajan Suomessa, joten sinuna lähtisin suoraan työelämään kuin jatkaisin opiskeluja. Asiaa kannattaa miettiä siltä kannalta, että mikä on todennäköisyys sille, että tulisit lisäkouluvuosien tuloksena ansaitsemaan työelämässä "palkankorotuksena" opiskeluvuosiisi menetetyt tulot? Jos todennäköisyys on huono, kannattaa silloin valita työelämä ja muussa tapauksessa toisinpäin. Itse olen akateemisesti koulutettu ja siltikin joudun joka päivä miettimään samaa kysymystä, että oliko pitkäkestoisessa opiskelussa sittenkään mitään "järkeä". Totuus kun on, että lähes kaikki "duunarit" tienaavat minua enemmän, joten näin huonosti kannattaa 17 vuoden opintoputki nyky-Suomessa.

      • 15+1

        Ja Höpö-Höpö! Kuule, akateemisesti kouluttautuneella on tänäpäivänä taloudellinen hyvinvointi ihan omissa käsissä.Ei muuta kuin alat oikeasti ottamaan isojen poikien hommia vastaan ja uskallat käyttää koulutusta hyväksi.Ja jos Suomen liksat tuntuu pieniltä niin ei muuta kuin ulkomaille.

        Mutta, tietysti jos jäät räpeltämään jotain ihan tavis hommaa toimiston yms. perälle, niin eihän sitä liksaakaan tule.


      • TA........

        Pelkkä koulutus ei riitä, Pitää osata jotain ja sen osaamisen pitää tuoda euroja työnantajalle. Mitä enemmän osaamisesta hyötyy sitä parempi on palkka-


    • Mäkyäsiöitä

      Älä missään nimessä äli-ärviöi köylytyksestä säätyä hyötyä. Sinähän säät sen jälkeen pärempää pälkkää kyn sinyllä on mähdöllisyys säädä sitten köylytyksen jälkeen se pärempi työ.

      Jös et sinä öle nirsö töiden syhteen niin älähän nyt tyrhään käy köylyä. Kyllä sinä jötäin töitä säät jökä täpäyksessä.

    • just a fairytale

      No, itse ajauduin lukion ja armeijan jälkeen opiskelemaan prosessinhoitajaksi ja piti olla koulutuksen jälkeen "varma työpaikka".

      Mitään sellaistahan ei nykypäivänä ole, jos vähänkään on realisti. Kolme kesää tein kolmivuoroa ja lupailtiin töitä.

      Yhtäkkiä vaan kaikki loppui kuin seinään, kaikkia v itun meriselityksiä ja täysin tyhjiä lupauksia.

      Jouduin melkein täysin taloudelliseen kuseen, kunnes sain ns "paskaduuneja" yhdeksi kesäksi, josta irtisanouduin koeajalla, sain karenssin.

      Hain koulutukseen, pääsin sisään, suoritin ammattitutkinnon ja menee paremmin kuin ikinä.

      Näin lyhyesti kerrottuna.

      En ole kenellekkään katkera, mutta joillekkin henkilöille voisin sanoa terveisiä,

      H aistakaa v ittu, painukaa v ittuun, ja nuuhkikaa oman perseenne hajua.

      • Kivat sulle!

        Nykyaikana asenne ratkaisee, myös työnsaannissa...


      • sd0+9df0fd
        Kivat sulle! kirjoitti:

        Nykyaikana asenne ratkaisee, myös työnsaannissa...

        Sinua en ainakaan ota töihin. Painu muualle kuljeksimaan.


    • Ikä kaikki

      Eikö opiskelu onnistu työn ohessa? AInakin minulla on onnistunut viimeisen 20 vuoden aikana. Tällä hetkellä opiskelen yliopistossa ja samalla olen töissä Olen yli 50-vuotias ja kokopäivätyössä. Nykyään opinnoissa kyetään räätälöimään aika hyvin kulloisenkin opiskelusuunnitelma aina tilanteen mukaan. Kannatan opiskelua ilman muuta. Tänä päivänä tutkinto on kova sana.

      • Byro B

        Ja mikähän tutkinto on kova sana?


      • 15+16
        Byro B kirjoitti:

        Ja mikähän tutkinto on kova sana?

        No vaikka Tuotantotalous


    • sekäettä

      Mikset voisi tehdä molempia? Aikuisopisto ei ole kokoaikaopiskelua, sinne vain selitteeksi, että talvella on aikaa opiskella, nyt 3 kk jatkaisit pääosin työssä.

    • opiskelu ei takaa

      Käy tuo työpätkäsi ensin ja jatka siitä opintojen merkeissä, kyllä sen jotenkin saa aina ekat kuukaudet soviteltua ja kotiläksyinä lutvittua, otat vain yhteyttä opettajiin ja opinahjoon kertoen tilanteestasi. Talven puurrat opintoja sitäkin innokkaammin ja ensikesänä on sitten töitä tiedossa, sen jälkeen jälleen opinnot rullaa seuraavanakin vuonna, kun on rahaa taskussa.

    • työpaikkaontärkeä

      Nykyään hyvää ja mukavaa työpaikkaa voi verrata lottovoittoon, joten pidä kiinni työstäsi ja yritä opiskella vaikka siinä ohessa.

      Koulutuskaan ei takaa nykyään enää työpaikkaa. Monet tuttuni ovat akateemisia työttömiä, eikä heitä huolita tavallisiin duunarihommiin, koska ovat ylikoulutettuja ja työnantaja pelkää, että lähtevät heti paremman paikan perään.

      Mieheni valmistui aikoinaan alalta, jolla piti riittää loppuelämäksi töitä. Vaan miten kävikään. Metallialaa ollaan ulkoistamassa kovaa vauhtia Suomesta ja nyt on tyydyttävä olemaan orjatöissä vuokratyönantajilla. Ottaa koville alansa ammattimiehelle, jolla on yli 20 vuoden työkokemus. Ei ole kesälomia, kun ne ovat palaneet aina uuteen työpaikkaan siirtyessä ja palkka on pienentynyt täysin ala-arvoiseksi. Yleensä urakehitys menee toiseen suuntaan, mutta nykyään työnantajat juhlivat ja työntekijät ovat pelkkiä kulueriä.

      Itse olen työyhteisössä, jossa en viihdy ja ottaa päähän mennä töihin, mutta muuallakaan ei ole oman alani töitä tarjolla. Kannattaa siis todellakin pitää kiinni sellaisesta työpaikasta, jossa viihtyy.

    • nönnö

      Jos töitä on enää kolme kk jäljellä, ja opinnot on monimuotoisena, niin mää valittisin molemmat. Vaatii pomon kanssa pieniä järjestelyjä, mutta puhumalla selviää usein. Vaikka työt loppuu, niin sullon koulu jo hyvällä mallilla.

    • Rajattomat

      Viestini todellisuudesta on rajallinen hyvät kanssa ihmiset. Miksi haluatte polvistua haaveiden edessä. Missä ovat suuret lupaukset onnistumisesta tai epäonnistumisesta. Kaikki ovat mukana toteutuksessa, jopa pientareella kuljeskelijat. Minkä arvot annatte omalle mielikuvalle itsestänne. Olemmehan yhdessä tehneet kaiken vaadittavan jo ennestään. Hänelle, jonka silmät näkevät pimeässä. Haluan, että hän hyväksyy mahdollisuutensa toteuttaa unelmansa.

    • Kannattaa opiskella

      Jos jatkat töissä ilman koulutusta, niin pätkätyöt ja ikuinen työttömyyden pelko ovat tulevaisuudessakin läsnä jatkuvasti.

      Eihän koulutuskaan 100 % varmasti takaa töitä, mutta kyllä Suomessa koulutus selkeästi parantaa työmahdollisuksia. Vaikka akateemisesta työttömyydestä jaksetaan höpöttää niin amk-tutkinnon suorittaneista ja maistereista on töissä 86%. Yamk-tutkinnon suorittaneista on töissä 97%. Koulutus myös avaa uranäkymiä. Yleensä koulutettu saa myös parempaa palkkaa ja aikanaan parempaa eläkettä, ja vaikuttaahan koulutus myös työtehtävien laatuun ja sitä kautta koko elämään, terveyteen ja elinikään.

      Kannattaa silti säilyttää hyvät suhteet sinne työpaikkaankin, niin ehkä voit tehdä töitä opintojen ohessa ja lomien aikana. Voi myös olla että koulutuksen jälkeen sieltä saa parempia hommia.

      • Koodaaja

        Koulut jäi mutta tienestit on luokkaa 22 000 e/kk koodaus hommista.
        Jotenkin näin turhana jatkaa opiskelua kun koulun sisältö oppiaineissa oli sen verta onneton...


      • 17+20
        Koodaaja kirjoitti:

        Koulut jäi mutta tienestit on luokkaa 22 000 e/kk koodaus hommista.
        Jotenkin näin turhana jatkaa opiskelua kun koulun sisältö oppiaineissa oli sen verta onneton...

        Minäpä kävin vaan leikkikoulun ja tienestit on luokkaa 55 000 e/kk noodaus hommista. Jotenkin näin turhana jatkaa länkätystä kun juttujen sisältö koppiaineissa on sen verta onneton..


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Ehdottomasti otat sen opiskelupaikan! Opiskelu kannattaa aina ja se kyllä maksaa moninkerroin itsensä takaisin toisin kun joku 3kk epävarma työpätkä. Opiskeluajat muutenkin on elämän parasta aikaa näkee ihmisiä saa uusia ystäviä jne. kaikkea ei voi mitata rahassa. Sinuna en miettisi hetkeäkään opiskelu ilman muuta!

    • jees25

      Ei se maailma pyöri sillä tavalla että jokainen opiskelee

      • Maailmanpyörä

        Eipä se liioin silläkään tavoin pyöri, että kaikki kiskovat auraa pellolla. Välkkyjäkin tarvitaan, muuten et kirjoittelisi koneellasi siinä ;)


    • Roskapostirobotti010

      Koko sivusto on klikkausilotyttöilyä, joten meidän vain pitäisi lopettaa etusivulla käyminen.

    • filtber

      Kerroit, että kyseessä olisi aikuiskoulutuspaikka. Mitäpä jos otat vastaan molemmat haasteet eli jatkat päivätyössä ja suoritat opiskeluja työn ohessa. Jos/kun työttömyysjaksoja tulee, niin panosta silloin ihan täysillä opiskeluun ja jos tulee työjaksoja, niin ota vähän iisimmin. Se ei haittaa, vaikket pystyisi koulutusta suorittamaan määräajassa (jos kyse opistosta tai ammattikorkeasta), niin opintoja voi yleensä viivyttää.

      Jos jostakin syystä tämä ei ole mahdollista, niin siinä tapauksessa pitää miettiä asiaa pidemmällä aikavälillä. Jos saat työstä tärkeää työkokemusta ja jos näyttäisi kuitenkin siltä, että pystyt todennäköisesti työllistämään itsesi edes joten kuten, niin siinä tapauksessa pidä työsi. Jos taas opiskelu parantaisi oleellisesti työmahdollisuuksia, niin aloita opiskelu. Voit tietenkin myös kysyä työnantajalta, että jos aloitat opiskelun, niin voisitko jatkaa työn tekoa osa-aikaisesti (ilta- ja viikonloppu sekä vapaapäivät).

    • e6660

      Komppaan muita. Ehdottomasti juuri sinun kannattaa mennä kouluun yhteiskunnan pummiksi. Jollet sitten halua töihin siksi, että muut pääsevät kouluun viedäksesi myöhemmin työpaikkasi?

    • Vaihtoehdot

      Olen tutustunut ikuisiin opiskelijoihin. 35 vuotias taitaa olla vanhin, hän vieläkin opiskelee, naisihminen, joka on varsin mukava ihminen, mutta ei halua työ kokemusta. Sinullahan on työ, ja tiedä minne pääset työelämässäkin. Sinun täytyy aivan itse päättää minkälaista työtä haluat tehdä, ja jos viihdyt nykyisessä paikassa niin mieti vaihtoehtoja kuitenkin...

    • Opiskele hetken aikaa,voi tulla hyvä tarjouskesken koulutuksen jos hoidat se hyvin,
      Ite en oo tyäelämässä,mutta aina ku vähä kouluttauduin,paremmille palkoille ja duuneille pääsin.Mee kouluu,aistit jatkuvasti avoinna. Se mahku voi tulla ihan "puuntakaa",mulle kävi pari kertaa,ku vähite ootti!TSEMPPIÄ!

    • Mummeli -48

      Lastenlasteni lyhyitä työjaksoja seuratessani olen sitä mieltä, että mene opiskelemaan. Koulun päätyttyä tilanne voi työnsaannin suhteen olla toinen. Voit opiskelun aikana miettiä erilaisia tulevaisuuden näkymiä ja voithan kysyä kesätöitä nykyisestä työpaikasta. Olet saanut opiskelupaikan, joka sekin voi nykyään olla monelle vai haave. Toivon sinulle hyvää elämää, minkä ratkaisun sitten teetkin.

    • työttömyysputki

      Suomessa työuran valinta ei enää kuulu normaaliin elämän kulkuun. Nyt yt-neuvottelijat valitsevat ne jotka pakotetaan irtisanomisen jälkeen työttömyyteen.

      Kiitos kasvu-ura ideologeille, nyt työttömyyskin on saatu kunnon kasvuun ja näin pysyvä työttömyyskin on tullut yhdeksi merkittäväksi elämän valinnaksi.

      Nyt valitaan mahdollisen työuran vaihtoehdoksi turha opiskeluputki joka ei takaa työllisyyttä. Sopivasti valittu opiskeluputki merkitsee käytännössä työttömyyden valintaa.

      • koulutusputki

        Koulutus ei takaa työllisyyttä, mutta koulutus kuitenkin parantaa mahdollisuuksia saada työpaikka. Jos irtisanominen sattuu omalle kohdalle, niin koulutus myös parantaa mahdollisuksia työllistyä uudelleen.

        Tässä tilastokeskuksen lukuja: Ammattitutkinnon suorittaneista 70%, amk-tutkinnon suorittaneista 86%, yamk-tutkinnon suorittaneista 97% on töissä.

        Perusasteen käyneistä vain 40 % on töissä.

        Kouluttautuminen kannattaa, aivan selkeästi.


    • Aikuiskouluttaja

      Molempi parempi. Riippuen koulutusalasta voit todennäköisesti opiskella työn ohessa nuo kolme kuukautta. Kerro tilanteesi opintojen ohjaamisesta vastaavalle henkilölle opinahjossasi ja kysy vaihtoehtoja.

      Opiskelu kannattaa ehdottomasti. Useilla aloilla joudut pätkätyökierteeseen ilman vaadittavia pätevyystodistuksia.

    • 463463463

      Jos sulle on ens kesäksi luvattu työpaikka niin ethän sä sitä menetä vaikka meet kouluun. Koulutus lisää työllistymisen todennäköisyyttä huomattavasti ja vaikuttaa nostavasti palkkaan. Ens syksyllä sinulle ei ehkä tarjotakaan jatkoa kyseisessä paikassa ja silloin olet ongelmissa jos et mee kouluun. Suomessa olisi paljon vähemmän työttömiä jos useammat menisivät esim aikuiskoulutukseen ja hankkisivat ammattiosaamista.

      Itse tulen keväällä, 7 yliopistovuoden jaälkeen, valmistumaan tekniikan ja kauppatieteiden maisteritutkinnot taskussa, näiden lisäksi on oppimäärä luettu kolmannestakin maisteritutkinnosta. Tässäkin taloustilanteessa minulla on paljonkin valinnanvaraa mihin menisi töihin. Eli kyllä koulutus kannattaa.

      • pekka-

        juu, näin on mutta työttömänä et saa opiskella ilman te-toimisto lupaa ja käy läpi asian ja päättää sitten.


    • fdjeiafopej

      Ehdottomasti opiskelemaan. Saa paremmin töitä ja sivistää itseään.

    • mirjami 92
    • voi voi sentään

      et tiedä mitä tehdä joten annat tuntemattomien päättää 24 suolessa XD voi voi sentään

    • tietätitsekin

      Työ tietenkin jos haluat työtä jatkaakin.
      Jos olet liian tyhmä saadaksesi hyvän työn niin opiskelu ei lisää älykkyyttäsi.
      Töissä saat kontakteja uusin mahdollisuuksiin jos olet fiksu ja jos olet tyhmä niin siinä se olikin. Koulutettu tyhmä ei saa työtä kun ei osaa mitään ja on silti ylikoulutettu.

      Oppisopimukset, näyttäminnen ja oppimishalu työssä vie 100000 kertaa nopeammin eteenpäin kuin joku pulpetissa nenänkaivuu. Paitsi jos olet tyhmä ja tarvit kurssin kahvin keittämiseksi etkä halua koskaan mitään tehdäkkään.

      • pekka-

        Ihme aggressiivistä kirjoitteluita eräiltä. Kannattaa lopettaa turha stressaaminen. Valitettavasti nykyään koulutus ei välttämättä lisää mitään ja paranna työllistymistä. Aloittaja kysyy ihan järkeviä juttuja. Myöskin ei aloittaja ilmoittanut onko jo jokin koulutus, todennäköisesti on. Jos ei ole vanhalla koulutuksella kunnolla työllistynyt, niin totta kai laittaa epäilemään työllistyykö millään mullakaan. Eli kannatta järkevästi miettiä mitä opiskelee. Koulutuksesta kun putoaa suoraan työttömäksi niin mikään ei vituta niin paljon.


      • Ammattilainen tienaa
        pekka- kirjoitti:

        Ihme aggressiivistä kirjoitteluita eräiltä. Kannattaa lopettaa turha stressaaminen. Valitettavasti nykyään koulutus ei välttämättä lisää mitään ja paranna työllistymistä. Aloittaja kysyy ihan järkeviä juttuja. Myöskin ei aloittaja ilmoittanut onko jo jokin koulutus, todennäköisesti on. Jos ei ole vanhalla koulutuksella kunnolla työllistynyt, niin totta kai laittaa epäilemään työllistyykö millään mullakaan. Eli kannatta järkevästi miettiä mitä opiskelee. Koulutuksesta kun putoaa suoraan työttömäksi niin mikään ei vituta niin paljon.

        Turha opiskella tietysti jos saa hyvät opiskelutuet eikä töitä ole onhan se kivaa ajankulua, Suomessa koulutetaan muutenkin liikaa eiköhän näitä yliopisto tasoisia postelijooneja ja siivoojia ole jo tarpeeksi!


    • Jee kivaa

      Ihmiset tosiaan kilpailevat keskenään siitä kuka saa tehdä eniten töitä. Palkaksi siitä he saavat rahaa jolla saa sitä himottua vapaa-aikaa ja muuta krääsää.

      Jossain vanhassa tarinassa joku huijasi muut maalaamaan aidan puolestaan kun "se on niin kivaa". Tom Sawyer taisi olla.

      En ole työtön mutta ihmetyttää vaan välillä että kyllä on paskat tarjonnat elämässä ylipäänsä tarjolla.

    • duunariopiskelija

      Itse opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi ja teen myös töitä (tehnyt jo yli vuoden samassa paikassa) , minulle koulussa sanottiin että jompikumpi pitää valita, valitsin molemmat. Jokainen itse tekee päätöksen milä tuntuu itsestä hyvältä :)
      Ja jos lyhyellä koulutuksella haluaa töitä, niin mm vartija ja konnari koulutukseen vaa, hyvä palkka. Ja lyhyt opiskeluaika verrattuna esim, sairaanhoitajaan

    • poista hörhöt

      Hörhö näyttää taas olleen vauhdissa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe