onko normaalia miehen ajattelua

stressaantunut

Odotamme esikoista syntyväksi melko pian mies on töissä eripaikkakunnalla missä asumme, ja jotenkin hän suhtautuu lapsen tuloon aika kevyesti. Esimerkiksi kun olen pyytänyt että tulehan hän kotiin sitten ennen laskettua aikaa minun" tueksi" kun synnytykseen on lähdössä mukaan. Pelkään eniten että joudun yksi lähtemään jalat ristissä synnärille ilman miestäni. Vituttaa tollainen ajattelutapa kun sanoi että "sitten kun synnytys alkaa nii kyllä kerkeän mukaan" siis että lähtee monensadan kilsan päästä sitten muka ajamaan (mitä en edes usko)

13

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei.

      On varmaan stressaavaa ajatella lähestyvää synnytystä, jos pelkäät ettei mies ehdi mukaan. Kuinka kaukana hän on työssä kotoanne? Onko laskettu aika jo piankin? Missä vaiheessa toivoisit miehesi tulevan kotiin vai ajatteletko, ettei hän menisi enää töihin lainkaan, kun laskettu aika lähestyy? Isyyslomanhan voi aloittaa vasta, kun lapsi on syntynyt. Ja lapsen syntymän alkamista ei voi mitenkään ennustaa etukäteen. Hän voi syntyä etuajassa tai mennä kaksikin viikkoa yli, hän voi syntyä nopeasti tai hitaasti, jolloin miehesi ehtisikin ehkä tueksi. Hankala tilanne. Eikö miehelläsi ole mitään mahdollisuutta saada toistaiseksi työtä lähempää kotia, olisihan se varmasti mukavampaa sittenkin kun lapsi on syntynyt?

      Kaikkea hyvää,
      Pirkko-pappi

      • stressaantunut ap

        Mies ei ole pitämässä kuin isyysloman jonkajälkeen palaa töihin ja jään yksin.. ei ole mahd. Saada muita töitä eikä kyllä edes etsi. tietenkin toivon että tulee ennen la.ta kotiin, mutta vaikuttaa sille että ei tai kun eihän sitä voi edes tietää milloin lapsi syntyy enne vai jälkeen lasketun ajan.. silti ei ole mukavaa olla yksin niitä paria päivää ennen sairaalaan lähtöä tai ainankin kuvittelisin niin.


      • relaxrelax
        stressaantunut ap kirjoitti:

        Mies ei ole pitämässä kuin isyysloman jonkajälkeen palaa töihin ja jään yksin.. ei ole mahd. Saada muita töitä eikä kyllä edes etsi. tietenkin toivon että tulee ennen la.ta kotiin, mutta vaikuttaa sille että ei tai kun eihän sitä voi edes tietää milloin lapsi syntyy enne vai jälkeen lasketun ajan.. silti ei ole mukavaa olla yksin niitä paria päivää ennen sairaalaan lähtöä tai ainankin kuvittelisin niin.

        Ethän sä oikeasti voi tietää, milloin lapsi syntyy. Eikö sulla ole ketään ystävää tai sukulaista, joka voisi olla sun seurana lasketun ajan lähestyessä? Monesti ensimmäinen synnytys kestää niin kauan, että varmasti mies ehtii sinne mukaan kunhan vaan ilmoitat hänelle että nyt se alkoi. Eikö niin?

        Mulla oli ekassa synnytyksessä mies mukana ja silloin päätin, että jos vielä lapsia tulee, niin menen yksin synnyttämään. Mies hössötti ja höyrysi koko ajan siellä synnytyssalissa ja mä en saanut yhtään rauhassa keskittyä koitokseen. Tosi raivostuttavaa. Toisen lapsen mä sitten synnytin yksin, omasta halustani. Ja oli ihanaa keskittyä vain itseeni ja tulevaan lapseeni.

        Älä turhaan stressaa tuollaisista asioista vaan nauti raskaudestasi loppuun asti. Kerää voimia tulevaan, syö, nuku hyvin, liiku jos jaksat, tee asioita, mistä nautit. Koska kun lapsi syntyy, sä olet alussa sidottu häneen 24/7 ja siinä vaiheessa sä eniten tarvitset miehesi tukea.


      • stressaantunut ap
        relaxrelax kirjoitti:

        Ethän sä oikeasti voi tietää, milloin lapsi syntyy. Eikö sulla ole ketään ystävää tai sukulaista, joka voisi olla sun seurana lasketun ajan lähestyessä? Monesti ensimmäinen synnytys kestää niin kauan, että varmasti mies ehtii sinne mukaan kunhan vaan ilmoitat hänelle että nyt se alkoi. Eikö niin?

        Mulla oli ekassa synnytyksessä mies mukana ja silloin päätin, että jos vielä lapsia tulee, niin menen yksin synnyttämään. Mies hössötti ja höyrysi koko ajan siellä synnytyssalissa ja mä en saanut yhtään rauhassa keskittyä koitokseen. Tosi raivostuttavaa. Toisen lapsen mä sitten synnytin yksin, omasta halustani. Ja oli ihanaa keskittyä vain itseeni ja tulevaan lapseeni.

        Älä turhaan stressaa tuollaisista asioista vaan nauti raskaudestasi loppuun asti. Kerää voimia tulevaan, syö, nuku hyvin, liiku jos jaksat, tee asioita, mistä nautit. Koska kun lapsi syntyy, sä olet alussa sidottu häneen 24/7 ja siinä vaiheessa sä eniten tarvitset miehesi tukea.

        Onkohan siitä 18pvn isyyslomasta "hyötyä" oman jaksamisen kannalta. Kerkeääkö saada mitään rutiinia että pärjää yksin viikot kun mies palaa töihin? Mulla on myös koira hoidettavana.
        Kyllä tämä mietityttää kun eka lapsi tulossa enkä olisi arvannut että tälläiseen tilanteeseen ns.joudun koska miehen piti etsiä muita töitä. Noh eipä syyttely tietenkään auta.
        Haluaisinkin kommenttia saman kokeneilta viikkoleski naisilta kenen miehet ovat matkatöissä ja lapsi on tullut.


      • huuda sille ääliölle
        stressaantunut ap kirjoitti:

        Onkohan siitä 18pvn isyyslomasta "hyötyä" oman jaksamisen kannalta. Kerkeääkö saada mitään rutiinia että pärjää yksin viikot kun mies palaa töihin? Mulla on myös koira hoidettavana.
        Kyllä tämä mietityttää kun eka lapsi tulossa enkä olisi arvannut että tälläiseen tilanteeseen ns.joudun koska miehen piti etsiä muita töitä. Noh eipä syyttely tietenkään auta.
        Haluaisinkin kommenttia saman kokeneilta viikkoleski naisilta kenen miehet ovat matkatöissä ja lapsi on tullut.

        kuule siellä sattuu niin perkeleesti että pyydä joku kaveri tai doula kunnes kusipääukkos ehtii paikalle,ei siellä oo kiva tosiaankaan olla yksin kun supistaa saatanasti,itku siinä tulee joten keskusteleppas sen miehen kanssa nyt ja kunnolla!synnytys oli kauheinta mitä tiedän ja kyllä siellä pitää olla joku turvana kun sattuu ja koskee aivan kamalasti yksin huoneessa muuten itket.


    • oi ja voi!!!

      no voi jestas..on teilläkin ongelmat.
      miksi menet väkisin vääntämään lasta sitten tuollaiselle miehelle jos mikään ei mielestäsi ole hyvin.

      kyl on nykyään naisetkin outoja prinsessoja kun mitään ei osata/haluta/kyetä tekemään yksin..ei se ole ennenkuulumatonta jos mies ei ole synnytyksessä mukana..kyllä hän sitten varmaan on muuten sen lapsen kanssa.

    • 123.12

      Miksi te ette voi muuttaa sille paikkakunnalle, missä miehen työt ovat?

      • aloittaja ap

        Voivoivoi tää foorumi on todella haistapaska hommaa mutta kirjotimpahan kuitenkin. Noh katsokaas kun kaikilla se raha ei lentele taivaalta lompakkoon,kun ei ole töitä niin siksi tekee matkahommia,siksi se muuttokaan ei onnistu paikkakunnalle X Koska paikat vaihtelee,joten ei hyötyä.
        sitä en taas voi puolustella miksi mennä tekemään penska kusipääukolle? Jaa-a no kai meitä tyhmiä diivoja sitten riittää. Kiitoksia todella hyödyllisistä vastauksista.


      • 12356789
        aloittaja ap kirjoitti:

        Voivoivoi tää foorumi on todella haistapaska hommaa mutta kirjotimpahan kuitenkin. Noh katsokaas kun kaikilla se raha ei lentele taivaalta lompakkoon,kun ei ole töitä niin siksi tekee matkahommia,siksi se muuttokaan ei onnistu paikkakunnalle X Koska paikat vaihtelee,joten ei hyötyä.
        sitä en taas voi puolustella miksi mennä tekemään penska kusipääukolle? Jaa-a no kai meitä tyhmiä diivoja sitten riittää. Kiitoksia todella hyödyllisistä vastauksista.

        mitä kusipäistä ukossasi sitten on?

        hän käy töissä monen sadan kilometrin päässä hankkiakseen perheelleen elannon..

        "no kun se ei tee kaikkea just kun mä haluan niin se on kusipää siks".

        ehkä miehesi on väsynyt töistä..ei jaksaisi enää enempää stressata asioita!
        anna nyt hänellekin hieman armoa!hän kerkeää synnytykseen jos kerkeää, jos ei, niin lapsella on monta vuotta aikaa olla isänsä kanssa ja viettää laatuaikaa hänen kanssaan.


      • aloittaja ap
        12356789 kirjoitti:

        mitä kusipäistä ukossasi sitten on?

        hän käy töissä monen sadan kilometrin päässä hankkiakseen perheelleen elannon..

        "no kun se ei tee kaikkea just kun mä haluan niin se on kusipää siks".

        ehkä miehesi on väsynyt töistä..ei jaksaisi enää enempää stressata asioita!
        anna nyt hänellekin hieman armoa!hän kerkeää synnytykseen jos kerkeää, jos ei, niin lapsella on monta vuotta aikaa olla isänsä kanssa ja viettää laatuaikaa hänen kanssaan.

        Täällä joku muu nimittelee ukkoani kusipääksi niin siksi sanoin.
        noh mielipiteitä on monia, tehdä töitä jossain muualla vai osallistua perhe elämään,auttaa minua? Yksinkö pitäisi kaikki sitten. Mielestäni ei kauheasti lapsen elämään voi osallistua sieltä käsin.
        JA kyse oli siitä että kai nyt haluan ensisynnyytäjänä mieheni mukaan,hänenkin ensimmäinen lapsi. Eikö suhteessa ole tarkoitus tukea toista?!
        Turha tässä siis edes mielipiteitä kysyä,ehkäpä kaipailen samoissa tilanteissa olevia enkä jotai itseensä kyllästyneiden sinkkujen kommentteja!


    • valinnat +-

      Kannattiko valita tuollaista miestä?

      • kaljamahaineninsinöörikö

        Minkälainen mies olisi pitänyt valita


    • ytrewqq

      No, tuliko mies ajoissa tueksi ja synnytykseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe