ETTE TIEDÄ MITÄÄN, PELKKIÄ KUULOPUHEITA VAAN ESITÄTTE

AIKA VIISASTUA

Tämän palstan tietämys JT on todella surkea, valeita tulee tuutin täydeltä joka päivä.
Miksi vihaatte JT jokainen tahollaan.
Kun väitätte jotain, niin tuokaa Raamatun kohdat esille, että voidaan kumota väitteenne samantien, niin ei tarvitse jauhaa soopaa kk toiseen.

60

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä jänkkää örkki

      Ette osallistu ilmavalvontaan tai yhtään mihinkään sen vuoksi että hyökkääjien puolellakaan ei olisi samoin uskovia? Vaikka asuntonne ympäristöön alkaisi tulla kranaatteja teidän pitää saada elää normaalia arkea muiden turvaamana.

      Tulva-alueella saatte ilmeisesti valvoa hiekkasäkkipatoja paitsi jos joku muu määräisi kuin teidän omat viranomaisenne sellaiseen kriisiapuun?

      Kuitenkin teitä voidaan omien puolesta määrätä vammautumaan ja kuolemaan mielenosoituksissa tms. uskon rettelöissä. Kuten opetatte leikkikoiuluikäisille.

      No mitä jos seitsemän vuotias lapsi kieltäytyy harjoittelemasta saarnoja tai ei
      suostu lähtemään kaupungille levittämään lehtiä? Alkaako vaikeudet siitä.

      • AIKA VIISASTUA

        Ensin opiskellaan sanaa ja sitten käydään kasteella ja sitten koputtelemaan ovia


      • soppi
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Ensin opiskellaan sanaa ja sitten käydään kasteella ja sitten koputtelemaan ovia

        Höpö höpö, miksi huutelet täällä muiden valheista ja itse päästelet tuutin täydeltä? Ennen kastettakin käydään kentällä. Jt-perheeseen syntyneet lapset käyvät pienestä pitäen vanhempien mukana.


      • AIKA VIISASTUA
        soppi kirjoitti:

        Höpö höpö, miksi huutelet täällä muiden valheista ja itse päästelet tuutin täydeltä? Ennen kastettakin käydään kentällä. Jt-perheeseen syntyneet lapset käyvät pienestä pitäen vanhempien mukana.

        Se on eri asia julistaa ja olla mukana


      • soppi
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Se on eri asia julistaa ja olla mukana

        Ja mitähän kastamaton julistaja -statuksella oleva tekee jos ei julista kastamattomana?


      • AIKA VIISASTUA
        soppi kirjoitti:

        Ja mitähän kastamaton julistaja -statuksella oleva tekee jos ei julista kastamattomana?

        Opettelee viemään sanaa eteenpäin, jonka oppii vanhemmilta JT


      • soppi
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Opettelee viemään sanaa eteenpäin, jonka oppii vanhemmilta JT

        Näin se aina menee. Kun Jt puhuu puppua, se ei koskaan tunnusta mitään.

        Kastamaton julistaja käy ovilla koputtelemassa ovia vaikka väitit että ovilla koputellaan vasta kasteen jälkeen.


    • isänmaallinen

      Ei me teitä vihata vaan koitetaan herätellä teitä unesta JT:t.
      Olette amerikanjärjestön sokaisemia.
      Mielenhallinnasta voi päästä pois,joko kauniisti puhellen tai sanoen teille suorat sanat.
      Jos yksikin alkaa miettiä,että oliskohan asiassa perää ja häipyy lahkostanne on se suuri VOITTO.

      • AIKA VIISASTUA

        Raamatun sanasta pidetään kiinni kynsin hampain, muut eivät siihen kykene, vaikka luetaan samaa Raamatun sanaa.


      • soppi
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Raamatun sanasta pidetään kiinni kynsin hampain, muut eivät siihen kykene, vaikka luetaan samaa Raamatun sanaa.

        Ja missä Raamatussa puhutaan vuodesta 1914?


      • valitettavasti näin
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Raamatun sanasta pidetään kiinni kynsin hampain, muut eivät siihen kykene, vaikka luetaan samaa Raamatun sanaa.

        Jehovan todistajat eivät pidä aidosta Raamatusta kiinni vaan heidän omasta Raamatun väärennöksestään, joka on tehty tukemaan heidän omia harhaoppejaan.


      • AIKA VIISASTUA
        soppi kirjoitti:

        Ja missä Raamatussa puhutaan vuodesta 1914?

        Vuosi 1914 perustuu Raamatun ennustuksiin, mitä on siis tapahtunut viimeisen 2000 vuoden aikana. Tämä on vain päättely(olettamus) niistä tapahtumista.
        Tätä vuosilukua ei mainita missään Raamatussa, tämä on vain ennuste, mitä Raamatussa on ennustettu lopun ajoista, joita siellä on lukematon määrä.


      • soppi
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Vuosi 1914 perustuu Raamatun ennustuksiin, mitä on siis tapahtunut viimeisen 2000 vuoden aikana. Tämä on vain päättely(olettamus) niistä tapahtumista.
        Tätä vuosilukua ei mainita missään Raamatussa, tämä on vain ennuste, mitä Raamatussa on ennustettu lopun ajoista, joita siellä on lukematon määrä.

        Eli pelkkä hihasta vedetty oletus. Jehovan todistajien tulee kuitenkin uskoa sen perustuvan Raamattuun tai heidät erotetaan lahkosta.

        Että sellaista "raamatullisuutta".

        Tiesitkö, että Jt:t ovat myös väärentäneet arkeologien sanomisia saadakseen tukea sille, että Jerusalemin tuho tapahtui 607 eaa eikä 587 kuten arkeologit sen oikeasti ajoittavat?


      • AIKA VIISASTUA
        soppi kirjoitti:

        Eli pelkkä hihasta vedetty oletus. Jehovan todistajien tulee kuitenkin uskoa sen perustuvan Raamattuun tai heidät erotetaan lahkosta.

        Että sellaista "raamatullisuutta".

        Tiesitkö, että Jt:t ovat myös väärentäneet arkeologien sanomisia saadakseen tukea sille, että Jerusalemin tuho tapahtui 607 eaa eikä 587 kuten arkeologit sen oikeasti ajoittavat?

        Niin....ateisti arkeologit sanoo näin.


      • soppi
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Niin....ateisti arkeologit sanoo näin.

        Väärin. Arkeologien uskonnollisilla näkemyksillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Erittäin härski väite sinulta ja kertoo ettet tiedä tieteen tekemisestä tuon taivaallista.

        Osaatko sanoa, miksi Jt:t ovat väärentäneet arkeologien sanomisia ja kannanottoja tässä asiassa?


    • Rintti-

      >> Kun väitätte jotain...

      Järjestön mukaan Jeesus käski juhlimaan vuosittain hänen muistoaan.
      Järjestö kannustaa todistajiaan houkuttelemaan mahdollisimman monia järjestön palvontapaikalle tiettynä vuodenpäivänä. Täällä he yhdessä, samalla kellonlyömällä kieltäytyvät leivästä ja viinistä, jotka vertauskuvaavat osallisuutta hänen ruumiiseensa ja vereensä.

      Mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tekemään muistokseen?

      • AIKA VIISASTUA

        # Mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tekemään muistokseen? #


        ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan,
        niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
        Luuk. 22:29 - 30

        - Siis, ne joilla on taivaallinen toivo, osallistuvat siihen


      • tuntija

        Raamatun mukaan te vietätte tunnontarkasti päiviä ja kuukausia ja ajanjaksoja ja tahdotte uudelleen olla niiden orjia.


      • Rintti-
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        # Mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tekemään muistokseen? #


        ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan,
        niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
        Luuk. 22:29 - 30

        - Siis, ne joilla on taivaallinen toivo, osallistuvat siihen

        Eipä kiemurrella. Mitä Jeesus käski tekemään muistokseen?


      • Rintti-
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        # Mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tekemään muistokseen? #


        ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan,
        niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
        Luuk. 22:29 - 30

        - Siis, ne joilla on taivaallinen toivo, osallistuvat siihen

        "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa!"

        Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'. [Jotkut puolestaan vetosivat Jehova Jumalan viestintäkanavan totuuteen: 'Meidän toivomme on täsmällisen tietomme mukaan täällä ulkopuolella'.]

        Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."

        Monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa; mutta valtakunnan[salin] lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.



        Vartiotorniseura vetoaa erillisiin "taivaallisiin" ja "maallisiin" toivoihin. Raamatussa puhutaan yhdestä ja samasta toivosta.


      • taatti
        Rintti- kirjoitti:

        "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa!"

        Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'. [Jotkut puolestaan vetosivat Jehova Jumalan viestintäkanavan totuuteen: 'Meidän toivomme on täsmällisen tietomme mukaan täällä ulkopuolella'.]

        Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."

        Monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa; mutta valtakunnan[salin] lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.



        Vartiotorniseura vetoaa erillisiin "taivaallisiin" ja "maallisiin" toivoihin. Raamatussa puhutaan yhdestä ja samasta toivosta.

        On muistonvietossa aika pieni tuo leipä, tokkopa tuo kaikille riittäisi, kun ei ole edes kahta kalaakaan.


      • Rintti-
        taatti kirjoitti:

        On muistonvietossa aika pieni tuo leipä, tokkopa tuo kaikille riittäisi, kun ei ole edes kahta kalaakaan.

        Järjestön tarjoaman leivän ei ole tarkoituskaan riittää.
        Leipä pitää olla vain, jotta siitä voidaan kieltäytyä.


      • Pii on 3.0
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        # Mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tekemään muistokseen? #


        ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan,
        niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
        Luuk. 22:29 - 30

        - Siis, ne joilla on taivaallinen toivo, osallistuvat siihen

        " -Jeesus käskijuhlimaan vuosittain hänen muistoaan ; " -
        Muistonvietto oli Rooman senaatin antama laki vuosittain kuolleiden jonkin liikkeen , tai suvun jäsenten muistoksi pitämä juhla jossa sai kerrallaan olla paikalla 2 miestä ja 3 naista ,
        Ut kertoo pääosin oikein tapahtuman , ; juhlalla piti olla " Patron , - isäntä , joka kustansi juhlan , sen alussa oli ns , köyhien ateria , johon isäntä useimmin kutsui sukulaisiaan , tietty henkilöluku piti olla , ja muistoyhdistys , - Kirja Garzopani " Näin elettiin keisarien Roomassa, "
        Mm, Isiksen ja Dianan kultit viettivät näitä , Kirkkoisä Tertullianos moitti kirjoituksessaan -200 luvulta Rooman senaattia siitä , että nämä syyttivät ns, kristittyjä tuhopolttajiksi kun nämä Muistonviettoa seuraavana aamuna lauloivat , palatinuskukkulalla Roomassa , soihdut kädessä , hymnejä nousevalle auringolle ,
        Tästä kaikesta johtuu , että tämä muistoateria- tarina lienee kirjoitettu joskus -200 luvun Kirkkoisukkien toimesta , Italiassa , Roomassa .


      • joulun orjat
        tuntija kirjoitti:

        Raamatun mukaan te vietätte tunnontarkasti päiviä ja kuukausia ja ajanjaksoja ja tahdotte uudelleen olla niiden orjia.

        Kirkkovuoden mukaanhan Suomessa
        on viralliset vapaapäivätkin, joulut ja juhannukset :D


    • Vapaa nyt!

      Tietämystä on , koska kuuluin kysyseiseen uskontoon vuosikymmenet. lopultan huomasin, että J.t-uskonnon Raamatun käännös on väärin käännetty lukuisista kohdin tukemaan heidän omaa oppirakennelmaansa. oikeita Raamatun käännöksiä lukemalla selvisi, että J.t-opit eivät pidä paikkaansa.J.t-liike täyttää Väärän profeetan tunnusmerkit. Raamatun mukaan ei pitänyt ennustella mitään tiettyjä vuosilukuja siitä, milloin loppu tulisi. J.t-liike on nostanut itsensä Jumalan ainoaksi äänitorveksi ja kanavaksi meidän aikanamme ja se on ennustellut lopun ajankohdasta lukuisat kerrat harhaan.

      Tutustu Pasi Turusen teokseen Vartiotorni Valtakunta uudessa valossa, niin ymmärrät asiasta paremmin! Ei ole aikaa tässä ruveta pitkällisiin kartomuksiin aiheesta. Nykyään olen kristitty ja seuraan Jeesuksen jalanjäljissä onnellisena siitä, että vapauduin tuosta mielenhallintakeinoja ja sensuuria ja kiristystä käyttävästä lahkosta, joka on oikeasti panettelijan ansa.

      Toivon ja rukoilen, että mahdollisimman moni pelastuu pois J.t-liikkeestä.

      • minä vaan

        Totuudesta luovuit, voi raukkahenki!!!!!!!!!!!!!


      • AIKA VIISASTUA

        Olisi kiva saada niitä Raamatun kohtia, jotka JT olisi mukamas väärentänyt.

        Asiantuntijat pitävät JT Käännöstä erittäin tarkkana, kun sitä esim. vertaa vanhaan KR 1933...... kirjat ovat sisällöltään saman sisältöiset, suurin eroavaisuus on se, että JT ovat Lisänneet omaan Raamattuun jumalan nimen, JOKA KUULUU SINNE, siitä ovat kaikki suomen seurakunnat samaa mieltä.


      • Näin
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Olisi kiva saada niitä Raamatun kohtia, jotka JT olisi mukamas väärentänyt.

        Asiantuntijat pitävät JT Käännöstä erittäin tarkkana, kun sitä esim. vertaa vanhaan KR 1933...... kirjat ovat sisällöltään saman sisältöiset, suurin eroavaisuus on se, että JT ovat Lisänneet omaan Raamattuun jumalan nimen, JOKA KUULUU SINNE, siitä ovat kaikki suomen seurakunnat samaa mieltä.

        Viisastupa lukemalla alkuunsa Pasi Turusen teos Vartiotorni Valtakunta uudessa valossa! Siellä on mainittu jo osa noista väärin käännetyistä kohdista. J.t-lahkon väärennys on oppimattomien, ammattitaidottomien lahkopomojen tekemä. Heillä ei ole edes tarvittavaan alkukielien tuntemusta ollut.


      • Uskossa eteenpäin!
        minä vaan kirjoitti:

        Totuudesta luovuit, voi raukkahenki!!!!!!!!!!!!!

        Totuus vapauttaa teidät! Lahkolaiset ovat lahkopomojen mielenoikkujen ikeessä. Opit muuttuvat edestakaisin. Nyt ei enää edes puhuta yhdestä sukupolvesta vaan kahdesta toisiaan sivuavasta sukupolvesta ja sitten tulee loppu.

        Oppi oli taas pakko muuttaa, kun ennustelut eivät taaskaan toteutuneet. Ja lahkon jäsenien on pakko alistua kulloiseenkin "totuuteen." Tuosta menosta on totuus kaukana kaikin puolin!

        J.t-lahkolla ei ole totuutta vaan EKSYTYS! Jumala auttakoon lahkolaisia sieltä pelastukseen sankoin joukoin! Aamen!


      • AIKA VIISASTUA
        Näin kirjoitti:

        Viisastupa lukemalla alkuunsa Pasi Turusen teos Vartiotorni Valtakunta uudessa valossa! Siellä on mainittu jo osa noista väärin käännetyistä kohdista. J.t-lahkon väärennys on oppimattomien, ammattitaidottomien lahkopomojen tekemä. Heillä ei ole edes tarvittavaan alkukielien tuntemusta ollut.

        JT viimeisin Raamatun käännös v. 1995 on käännetty v. 1984 englannin kielisestä Raamatusta.
        Vertailemalla hebrealaisiin, aramealaisiin ja kreikkalaisiin pohjatekstiin tarkasti


      • soppi
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        JT viimeisin Raamatun käännös v. 1995 on käännetty v. 1984 englannin kielisestä Raamatusta.
        Vertailemalla hebrealaisiin, aramealaisiin ja kreikkalaisiin pohjatekstiin tarkasti

        Se ei muuten edes ole viimeisin käännös. Uuden maailman käännöksestäkin on jo tehty uusi versio. Se on toistaiseksi vain englanninkielellä.


      • Ei niin
        Näin kirjoitti:

        Viisastupa lukemalla alkuunsa Pasi Turusen teos Vartiotorni Valtakunta uudessa valossa! Siellä on mainittu jo osa noista väärin käännetyistä kohdista. J.t-lahkon väärennys on oppimattomien, ammattitaidottomien lahkopomojen tekemä. Heillä ei ole edes tarvittavaan alkukielien tuntemusta ollut.

        "Viisastupa lukemalla alkuunsa Pasi Turusen teos Vartiotorni Valtakunta uudessa valossa! Siellä on mainittu jo osa noista väärin käännetyistä kohdista. "

        Lueppa sinä itse Arizonan yliopiston kieliasiantuntijan kuuden Raamatun testi jossa JT käännös voitti testin. Onko Turunen pätevämpi kieliasiantuntija kuin alkukieliin perehtynyt professori?Joka kirjoitti myös kirjan vertailusta, ennen kaikkea hän kiinnitti huomion JT käännöksen tarkuuteen alkukielisen sisällön jäljittelyssä.

        Turusen tarkoitus on tienata rahaa, totuus ei kiinnosta kun pitää valehdella, kirjan hinta on 22 euroa. Parempi ostaa tuon kieliasiantuntijan kirja katsoa asia (totuus) sieltä.


      • soppi
        Ei niin kirjoitti:

        "Viisastupa lukemalla alkuunsa Pasi Turusen teos Vartiotorni Valtakunta uudessa valossa! Siellä on mainittu jo osa noista väärin käännetyistä kohdista. "

        Lueppa sinä itse Arizonan yliopiston kieliasiantuntijan kuuden Raamatun testi jossa JT käännös voitti testin. Onko Turunen pätevämpi kieliasiantuntija kuin alkukieliin perehtynyt professori?Joka kirjoitti myös kirjan vertailusta, ennen kaikkea hän kiinnitti huomion JT käännöksen tarkuuteen alkukielisen sisällön jäljittelyssä.

        Turusen tarkoitus on tienata rahaa, totuus ei kiinnosta kun pitää valehdella, kirjan hinta on 22 euroa. Parempi ostaa tuon kieliasiantuntijan kirja katsoa asia (totuus) sieltä.

        Jos kaksi professoria tuhannesta pitää Uuden maailman käännöstä hyvänä käännöksenä, niin se varmasti riittää Jehovan todistajille, mutta miksi sen pitäisi riittää kenellekään muulle?


    • Pirrrrrrrr pirr

      J.t-liikkeen alamaiset jäsenet eivät itse tiedä tarpeeksi omasta uskonnostaan. Teidäthän pakotetaan itsesensuuriin mielenhallintakeinoin. Ette saa edes lukea ex-todistajien kuten hallintoelimestä lähteneen Raymond Franzin teoksia. Lahkojohtajanne pitävät teidät tarkoituksella tietopimennossa ja kiristävät ihmissuhteilla. Lisäksi lahkopomonne valehtelevat ja huijaavat julkisuudessa mm karttamisrangaituksesta, jonka olemassaolon he julkeasti kieltävät.

      Olisi teidän itsenne aika viisastua! Eivätkö hälytyskellot jo soi?

      • AIKA VIISASTUA

        JT eivät voi valehdella, koska kaikki perustuu Raamatun sanaan.

        Huomatkaa, JT käyttää rinnakkain myös V. 1933 Raamattua.


      • tuntija
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        JT eivät voi valehdella, koska kaikki perustuu Raamatun sanaan.

        Huomatkaa, JT käyttää rinnakkain myös V. 1933 Raamattua.

        Vaan kun Vt-seuran hallintoelin ei ole vielä tullut totuuden täsmälliseen tuntemukseen niin sitä pitää vielä opettaa.


      • soppi
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        JT eivät voi valehdella, koska kaikki perustuu Raamatun sanaan.

        Huomatkaa, JT käyttää rinnakkain myös V. 1933 Raamattua.

        Vuosi 1914 ei perustu raamattuun.


      • tuntija1
        soppi kirjoitti:

        Vuosi 1914 ei perustu raamattuun.

        niin ei lue raamatussa 1914


      • Jesi

        "J.t-liikkeen alamaiset jäsenet eivät itse tiedä tarpeeksi omasta uskonnostaan. Teidäthän pakotetaan itsesensuuriin mielenhallintakeinoin. Ette saa edes lukea ex-todistajien kuten hallintoelimestä lähteneen Raymond Franzin teoksia. "

        Tuli luettua muutama luopiokirjan luterilaisena aikoinaan, ei vakuuttaneet. Oli lainattu Raamatun paikkoja ja tulkittu niitä tahallaan täysin väärin, tulin niiden perusteella vakuuttuneeksi että todistajilla oli totuus. Kun luin vielä netistä vastustajien kirjoituksia mm. väitettiin että Jehovan tosistajat olivat natsien keskitysleirillä natsien suosiossa joita kohdeltiin hyvin

        Tarkistin asian historian kirjoista joissa kerrotiin Jehovan todistajia todellisuudessa kohteltiin todella huonosti keksiktys leireillä, heistä muutama sata kuoli kidutuksen seurauksena tai mestattuna. Merkille pantavaa on että yli 95% heistä oli saksalaisia, saksalaiset siis kiduuttivat ja tappoivat omia kansalaisiaan vain sen takia että olivat Jehovan todistajia.

        Voin vain todeta että tuontyyppisistä kirjoista joita tuossa mainostat ei totuutta löydy JT järjestöstä, en ole tuon äijän kirjoja lukenut eikä kiinnosta lukea, kuten ei muitakaan luopio kirjoja enää. Noilla yritetään vain hämät ihmisiä suoralla valehtelulla uskomaan että JT ovat pahoja ja ett'ä eivät tunne JT järjestöä.

        Todellisuudessa se olisi sama kuin ruotsiin muuttanut suomalainen kirjottaisi haukkuma kirjan suomalaisista ja väittäisi että me suomalaiset emme tiedä tarpeeksi paljon suomesta. Siis täyttä huuhaata.


      • Miiiul
        Jesi kirjoitti:

        "J.t-liikkeen alamaiset jäsenet eivät itse tiedä tarpeeksi omasta uskonnostaan. Teidäthän pakotetaan itsesensuuriin mielenhallintakeinoin. Ette saa edes lukea ex-todistajien kuten hallintoelimestä lähteneen Raymond Franzin teoksia. "

        Tuli luettua muutama luopiokirjan luterilaisena aikoinaan, ei vakuuttaneet. Oli lainattu Raamatun paikkoja ja tulkittu niitä tahallaan täysin väärin, tulin niiden perusteella vakuuttuneeksi että todistajilla oli totuus. Kun luin vielä netistä vastustajien kirjoituksia mm. väitettiin että Jehovan tosistajat olivat natsien keskitysleirillä natsien suosiossa joita kohdeltiin hyvin

        Tarkistin asian historian kirjoista joissa kerrotiin Jehovan todistajia todellisuudessa kohteltiin todella huonosti keksiktys leireillä, heistä muutama sata kuoli kidutuksen seurauksena tai mestattuna. Merkille pantavaa on että yli 95% heistä oli saksalaisia, saksalaiset siis kiduuttivat ja tappoivat omia kansalaisiaan vain sen takia että olivat Jehovan todistajia.

        Voin vain todeta että tuontyyppisistä kirjoista joita tuossa mainostat ei totuutta löydy JT järjestöstä, en ole tuon äijän kirjoja lukenut eikä kiinnosta lukea, kuten ei muitakaan luopio kirjoja enää. Noilla yritetään vain hämät ihmisiä suoralla valehtelulla uskomaan että JT ovat pahoja ja ett'ä eivät tunne JT järjestöä.

        Todellisuudessa se olisi sama kuin ruotsiin muuttanut suomalainen kirjottaisi haukkuma kirjan suomalaisista ja väittäisi että me suomalaiset emme tiedä tarpeeksi paljon suomesta. Siis täyttä huuhaata.

        Pasi Turunen on teologi, kirjailija ja toimittaja eikä hän ole koskaan ollut Jehovan todistaja. Hän ei ole siis ns "luopio" (teidän kauheaa kieltänne käyttäen) ja hänen kirjansa ei ole mikään luopiokirja vaan tarkan tutkimustyön perustella tehty tietopaketti Jehovan todistajien opeista ja seuran toimista ja siitä miten opit eivät perustu Raamattuun oikeasti, vaikka lahko niin väittääkin. kirjassa kerrotaan myös J.t-liikkeen monista epärehellisistä toimintatavoista.


      • Voi höpsöä on!
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        JT eivät voi valehdella, koska kaikki perustuu Raamatun sanaan.

        Huomatkaa, JT käyttää rinnakkain myös V. 1933 Raamattua.

        Hah...J.t-lahkon oppi on vaihdellut vaikka kuinka paljon ja koko ajan on väitetty sen opin perustuvan tarkasti Raamattuun. Naurettavaa epäloogisuutta!

        Sukupolvioppikin on muuttunut vaikka kuinka ja loppua on useasti väärin ennusteltu ja aina muka kaikkimon perustunut tarkasti Raamattuun.


      • Maxxy
        Jesi kirjoitti:

        "J.t-liikkeen alamaiset jäsenet eivät itse tiedä tarpeeksi omasta uskonnostaan. Teidäthän pakotetaan itsesensuuriin mielenhallintakeinoin. Ette saa edes lukea ex-todistajien kuten hallintoelimestä lähteneen Raymond Franzin teoksia. "

        Tuli luettua muutama luopiokirjan luterilaisena aikoinaan, ei vakuuttaneet. Oli lainattu Raamatun paikkoja ja tulkittu niitä tahallaan täysin väärin, tulin niiden perusteella vakuuttuneeksi että todistajilla oli totuus. Kun luin vielä netistä vastustajien kirjoituksia mm. väitettiin että Jehovan tosistajat olivat natsien keskitysleirillä natsien suosiossa joita kohdeltiin hyvin

        Tarkistin asian historian kirjoista joissa kerrotiin Jehovan todistajia todellisuudessa kohteltiin todella huonosti keksiktys leireillä, heistä muutama sata kuoli kidutuksen seurauksena tai mestattuna. Merkille pantavaa on että yli 95% heistä oli saksalaisia, saksalaiset siis kiduuttivat ja tappoivat omia kansalaisiaan vain sen takia että olivat Jehovan todistajia.

        Voin vain todeta että tuontyyppisistä kirjoista joita tuossa mainostat ei totuutta löydy JT järjestöstä, en ole tuon äijän kirjoja lukenut eikä kiinnosta lukea, kuten ei muitakaan luopio kirjoja enää. Noilla yritetään vain hämät ihmisiä suoralla valehtelulla uskomaan että JT ovat pahoja ja ett'ä eivät tunne JT järjestöä.

        Todellisuudessa se olisi sama kuin ruotsiin muuttanut suomalainen kirjottaisi haukkuma kirjan suomalaisista ja väittäisi että me suomalaiset emme tiedä tarpeeksi paljon suomesta. Siis täyttä huuhaata.

        Suomalaiset tietää Suomesta, koska meidän ei ole pakko harjoittaa itsesensuuria, johon meitä peloteltaisiin ja kiristettäisiin.

        Jehovan todistajat eivät tiedä paljoakaan liikkeen epäkohdista, koska kaikki liikkeen mainetta vahingoittava on sensuroitu lahkon julkaisuista pois ja jäsenet pelotellaan olemaan lukematta kriittistä tietoa lahkosta. Varsinkin entisten Jehovan todistajien kirjoittamaa tekstiä kielletään lukemasta pelotellen Jehovan vihalla.

        J.t-lahko käyttää klassisia mielenhallintakeinoja ja kiristystä pitääkseen alamaisensa aivopestyinä ruodussa!


      • soppi
        Jesi kirjoitti:

        "J.t-liikkeen alamaiset jäsenet eivät itse tiedä tarpeeksi omasta uskonnostaan. Teidäthän pakotetaan itsesensuuriin mielenhallintakeinoin. Ette saa edes lukea ex-todistajien kuten hallintoelimestä lähteneen Raymond Franzin teoksia. "

        Tuli luettua muutama luopiokirjan luterilaisena aikoinaan, ei vakuuttaneet. Oli lainattu Raamatun paikkoja ja tulkittu niitä tahallaan täysin väärin, tulin niiden perusteella vakuuttuneeksi että todistajilla oli totuus. Kun luin vielä netistä vastustajien kirjoituksia mm. väitettiin että Jehovan tosistajat olivat natsien keskitysleirillä natsien suosiossa joita kohdeltiin hyvin

        Tarkistin asian historian kirjoista joissa kerrotiin Jehovan todistajia todellisuudessa kohteltiin todella huonosti keksiktys leireillä, heistä muutama sata kuoli kidutuksen seurauksena tai mestattuna. Merkille pantavaa on että yli 95% heistä oli saksalaisia, saksalaiset siis kiduuttivat ja tappoivat omia kansalaisiaan vain sen takia että olivat Jehovan todistajia.

        Voin vain todeta että tuontyyppisistä kirjoista joita tuossa mainostat ei totuutta löydy JT järjestöstä, en ole tuon äijän kirjoja lukenut eikä kiinnosta lukea, kuten ei muitakaan luopio kirjoja enää. Noilla yritetään vain hämät ihmisiä suoralla valehtelulla uskomaan että JT ovat pahoja ja ett'ä eivät tunne JT järjestöä.

        Todellisuudessa se olisi sama kuin ruotsiin muuttanut suomalainen kirjottaisi haukkuma kirjan suomalaisista ja väittäisi että me suomalaiset emme tiedä tarpeeksi paljon suomesta. Siis täyttä huuhaata.

        >>Siis täyttä huuhaata.


      • taatti
        tuntija1 kirjoitti:

        niin ei lue raamatussa 1914

        Onko luku 2014 raamatussa ?


      • lukeva lukija
        taatti kirjoitti:

        Onko luku 2014 raamatussa ?

        taatti19.8.2014 21:29
        Onko luku 2014 raamatussa ?---------------

        joo, se on samoissa jakeissa kuin
        *kolmiyhteinen Jumala* ja
        *kolminaisuus*

        et ole lukenut Raamattua ?


    • Sebbul

      Aika viisastua-nimimerkille:

      Hyvin valitsit nimimerkkisi, koska nyt on selvästikin tullut sinulle etsikkoAIKA VIISASTUA! Käytä se viisasti niin voit vapautua lahosta todelliseen aidon Raamatun tuntemukseen!

      • AIKA VIISASTUA

        Olen lukenut Raamatun läpi lähes 10 kertaan, eli tuttu on kirja.
        Raamatun totuus aukeni vasta kun olin sen lukenut 8 kertaan läpi.


      • Niks naks
        AIKA VIISASTUA kirjoitti:

        Olen lukenut Raamatun läpi lähes 10 kertaan, eli tuttu on kirja.
        Raamatun totuus aukeni vasta kun olin sen lukenut 8 kertaan läpi.

        Oletko ottanut huomioon, että jehovan todistajien ns Raamattu ei ole mikään oikea Raamattu vaan oppimattomien lahkojohtajien tekemä väärennös.


      • Käännös
        Niks naks kirjoitti:

        Oletko ottanut huomioon, että jehovan todistajien ns Raamattu ei ole mikään oikea Raamattu vaan oppimattomien lahkojohtajien tekemä väärennös.

        Nimimerkki ”Niks naks” kirjoitti 19.8.2014 07:46:
        ”Oletko ottanut huomioon, että jehovan todistajien ns Raamattu ei ole mikään oikea Raamattu vaan oppimattomien lahkojohtajien tekemä väärennös.”

        Netissäkin (jw.org) UM-käännös on luettavissa yli 120 kielellä.

        Aika hyvin ”oppimattomien” tekemäksi.


    • soppi

      Minä esimerkiksi opin Jehovan todistajana ollessani, että YK on Ilmestyskirjan helakanpunainen Peto. Kun sitten sain tietää, että Vartiotorni-seura oli ollut vielä 2000-luvulla sen alajaoston jäsenenä, niin olin kuin halolla päähän lyöty. Miten Seura pystyy olla tekemisissä Ilmestyskirjan Pedon kanssa ja sopimuksen mukaan edistää sen päämäriä?

      Tällaisten asioiden takia omatuntoni ei enää yksinkertaisesti sallisi olla mukana Vartiotorni-seuran ylläpitämässä uskonnossa. Se on yksinkertaisesti tekopyhä. Tästäkään asiasta se ei ole hiiskunut Jehovan todistajille yhtään mitään. Ja jos menet asiaa kysymään niin siitä ei joko tiedetä, sitä vähätellään, tieto kyseenalaistetaan tai pääasiaksi muodostuu se, mistä olet asian kuullut.

      Mitä aloittaja on mieltä Vartiotorni-seuran YK-kytköksestä?

    • Martin de Olmedo-Alm

      Vaikka itse en ole JT, olen puhunut useammankin
      Raamatunkääntäjän kanssa.

      Pitävät UM- käännösta kaikkein sanatarkimpana.

      The King James Version pääsee kuulemma
      aika lähelle.

      Opit kuten kolminaisuus jne eivät edes katolisten
      oppineitteen mukaan ole Raamatusta.

      Kanatta lukea tarkkaan teos " The New Catholic Encyclopedia"

      • Aika viisastua

        Hyvä Canadalainen tietokirja.

        Raamattu on oikeassa, se pitää vaan tulkita oikein


      • taatti
        Aika viisastua kirjoitti:

        Hyvä Canadalainen tietokirja.

        Raamattu on oikeassa, se pitää vaan tulkita oikein

        Jos JT tulkitsee raamattua onko hän oikeassa ?


    • viisaus eiasu meissä

      Vaikka raamattu olisikin soopaa, niin eikö viisaiden ihmisten tulisi olla siinä määrin viisaita ettei heidän kannata lähteä haastamaan riitaa typerien ihmisten kanssa? Viisaudella kun ei pärjää typeriä ihmisiä vastaan siinä vaiheessa kun typerät ihmiset ottavat aseekseen väkivallan tai muunlaisen psykopatian.

      Mutta siis onhan toi iso yhteiskunnallinen ongelma jos typerät ihmiset pyrkivät aivopesemään ihmisiä uskomaan samaan typeryyteen mihin typerät ihmiset uskovat. Voi kuitenkin olla edullisempaa tehdä yhteistyötä typerien ihmisten kanssa jonkin aikaa uskoen heidän typeryyteen, kuin alkaa haastamaan riitaa typerien ihmisten kanssa tai pelätä typeriä ihmisiä heidän typeryyden vuoksi. Typeryys ja viisaus päättyy kuoleman kautta eikä sen jälkeen ole liiemmin merkitystä onko ihminen ollut viisas vai typerä. Viisaudella tai typeryydellä voi kuitenkin olla merkitystä tulevien sukupolvien kannalta, mutta kannattaako haastaa riitaa ja järjestää yhteiskuntaan sota tai psyykkisiä ongelmia ennemmin kuin pyrkiä viisastuttamaan typeriä ihmisiä?

      Toki typeriä ihmisiä voi pyrkiä viisastuttamaan, mutta foorumilla riidanhaastaminen ei ole viisain tapa kartuttaa ihmisten viisautta. Paras tapa on mielestäni nettisivujen tekeminen jossa osoitetaan hyvin selkeästi ne typeryydet typeryydeksi jotka vaikuttavat järjen ja logiikan kautta järjettömyydeltä ja typeryydeltä. Sen jälkeen kun nettisivut on kyhätty, ei tarvitse haastaa riitaa foorumilla. Riittää että antaa linkin nettisivulle. Voin aloittaa tämän haasteen antamalla ensimmäisenä muutaman linkin.

      http://www.evilbible.com/
      http://godisimaginary.com/
      http://commonsenseatheism.com/?p=21
      http://www.goatstar.org/atrocities-committed-or-commanded-by-god/
      http://www.goatstar.org/

      http://www.youtube.com/watch?v=ee_KVA9x-GM
      http://www.youtube.com/watch?v=6twSN8ZS_VA
      http://www.youtube.com/watch?v=_95Kc4phloc
      http://www.youtube.com/watch?v=gA1v0dCGzQA
      http://www.youtube.com/watch?v=zOfjkl-3SNE
      http://www.youtube.com/watch?v=RB3g6mXLEKk
      http://www.youtube.com/watch?v=D4shqQJDdCA

      - Sitten Jumala sanoi: ”Tulkoon valoa.” Ja valoa tuli. Sen jälkeen Jumala näki, että valo oli hyvä, ja Jumala erotti valon ja pimeyden toisistaan. Ja Jumala nimitti valoa ”päiväksi”, mutta pimeyden hän nimitti ”yöksi”. Ja tuli ilta ja tuli aamu; ensimmäinen päivä. (1. Mooseksen kirja 1:3-5)
      http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/1-mooseksen-kirja/1/

      - Ja Jumala nimitti laajuutta ”taivaaksi”. Ja tuli ilta ja tuli aamu; toinen päivä. (1. Mooseksen kirja 1:8)

      - Ja tuli ilta ja tuli aamu; kolmas päivä. (1. Mooseksen kirja 1:13)

      - Ja Jumala ryhtyi tekemään kahta suurta valonlähdettä, suurempaa valonlähdettä hallitsemaan päivää ja vähäisempää valonlähdettä hallitsemaan yötä, ja myös tähtiä. Siten Jumala pani ne taivaiden laajuuteen paistamaan maan päälle ja hallitsemaan päivällä ja yöllä sekä erottamaan valon ja pimeyden toisistaan. Jumala näki sitten, että niin oli hyvä. (1. Mooseksen kirja 1:16-18)

      Ilta, aamu ja kolmaskin päivä ehti tulla ennen kuin Jumala teki kaksi suurta valonlähdettä, eli auringon ja kuun. Millähän planeetalla Jumala asuu? Siellä nimittäin on aivan eri valonlähteet. Tuossa viidennessä jakeessa tosin on nähtävissä se että Jumala nimitti pimeyttä yöksi. Siinä ei ole mielestäni mitään järkeä että sellaista kohtaa avaruudessa tai avaruudenkappaleissa nimitetään yöksi missä ei ole valonlähteen säteilyä. Pitäisikö mustia aukkojakin kutsua "yöksi"? No emmehän me voi tätä päätöstä tehdä koska Jumala yksin voi tehdä tämän päätöksen. Jumala päätti kutsua yöksi maanpintaa johon ainoastaan kuu heijastaa auringon säteilyä tai sitten muuta avaruutta jossa on hyvin vähän säteilyä. Ihminenhän ei ole tuota "yö" -nimitystä tehnyt vaan Jumala. Se sama Jumala jolla ehti tulla yö, aamu ja kolmas päivä ennen kuin hän ehti luoda auringon ja kuun.

      Jehovan todistajienkin olisi syytä pitää mielessä muutama kohta raamatusta. Matteus 12:36 ja Jesaja 65:11-12.

      - Minä sanon teille, että jokaisesta hyödyttömästä sanasta, jonka ihmiset puhuvat, he tekevät tilin tuomiopäivänä (Matteus 12:36)
      http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/matteus/12/#v40012036

      - Mutta te, jotka olette hylänneet Herran ja unohtaneet minun pyhän vuoreni, te, jotka katoitte juhlapöydän onnenjumalalle Gadille ja täytitte sekoitusmaljan kohtalonjumalan Menin kunniaksi, te menetätte henkenne miekan iskusta, minä määrään teidät kumartumaan teuraiksi. Kun minä kutsuin, te ette vastanneet, kun minä puhuin, te ette kuunnelleet vaan teitte sitä, mikä on minun silmissäni väärää, ja aina valitsitte sen, mikä on vastoin minun tahtoani. (Jesaja 65:11-12)
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jes.65.html
      http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/jesaja/65/#v23065011

      • viisaus eiasu meissä

        Ne jotka luottavat sokeasti raamattuun tai Jumalaan joka elää ihmisen pään sisällä, eivät luota todelliseen elävään Jumalaan tai eivät luota järjelliseen jumalaan joka on loogisesti perusteltavissa. Nämä ihmiset luottavat minun mielestä onneen tai kohtaloon ja tätä kautta nämä ihmiset toimivat samalla tavoin kuin muinaiset ihmiset jotka luottivat Gadiin tai Meniin, eli onnen- tai kohtalonjumaliin.

        Mutta toisaalta saavathan Jehovan todistajatkin levittää tätä psykopatiaa ja toimia psykopaattisesti koska monet muutkin tekevät tällä planeetalla niin. Harva haluaa uskoa tai luottaa järkeen ja logiikkaan. Kyllähän se Hitlerkin aika pitkälle pääsi oman järjettömyyden avulla. Joidenkin villien salaliittoteorioiden mukaan hän olisi paennut Argentiinaan tai jonnekin muualle Etelä-Amerikkaan toisen maailmansodan jälkeen. Sen jälkeen kun on ärsyttänyt riittävän montaa ihmistä, esiintynyt pelastajana tai vaikkapa väittänyt että pelastus tulee jonkin kirjan kautta, voi aina ostaa menolipun Boliviaan, Huippuvuorille tai vaikkapa Siperiaan. Jokainen eläköön miten lystää.


    • Käännös

      Nimimerkki ”taatti” kirjoitti 19.8.2014 21:32: ”Jos JT tulkitsee raamattua onko hän oikeassa ?”

      ”Raamatuntulkintaa” voisi tehdä esim. sielunkuolemattomuusopin suhteen katsomalla Hesekiel 18:4 - ”Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.” - Kirkkoraamattu 1938

      • taatti

        Justiinsa näin, mutta onko kuoleminen syntiä?


      • Käännös
        taatti kirjoitti:

        Justiinsa näin, mutta onko kuoleminen syntiä?

        Jo vuoden 1776 Biblian tekstissä: ”Sillä kuolema on synnin palkka,...”!


    • Käännös

      Nimimerkki ”Sinapinsiemen” kirjoitti 11.8.2014 18:38

      ”Kuinka sinä nyt muuten, käännös, pyydät Turusen sitaattia, kun tuota puolta netissä käsiteltäessä sanoit sitä kyseisen nettikirjoittajan vuosilukuviidakoksi ? ”

      Valhe... ellei niin, mihin väite perustuu?

      Ef. 4:25 - ”Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.” (Kirkkoraamattu 1938)

    • Ex-witness

      Tämän osion kommentit saavat minut haukkomaan henkeä ja välillä nauramaan. Kuinka tietämättömiä te olette. Teidän ei pitäisi lainkaan kirjoitella mitään, koska tietämyksenne tosiasioiden takana olevista asioista ovat suorastaan heikot. Jos korttitalon raskentaa huojuvalle alkustalle se sortuu. Samoin käy näiden kommenttienne kanssa.

      Ensiksikään teillä ei ole juuri mitään arvokasta kerrottavaa. Useimpien teidän mielipiteidenne takana on joko huhu tai kuulopuheet taikka useinmiten suoranaista väärää informaatiota, jonka aitoutta ette ole olleet valmiita tarkastamaan tietojenne paikkaansapitävyyttä. Samoin on Raamatun tuntemuksenne kanssa.
      Lisäksi olen jo aikaisemmin sanonut, että Pasi Turusen kirja ei ole luotettava kirjallinen dokumentti Jehovan todistajien elämästä, uskonkäsityksistä jne.

      Toki vapaa kommentointi on tervetullutta, mutta kaipaisin täällä enemmän sitä, että asiat perusteltaisiin kunnolla eikä viskellä pelkkää tyhjää arkumetointia ilman vailla perusteluja. Siis jos heitätte kehiin kommentteja, niin plees.....perustelkaa ajatuksianne hieman syvällisemmin. Ain niin, tähän suurinosa teistä ei kykene.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe